توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  دانشجویی مقاله فرآیند تولید سیمان تحت word دارای 24 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانشجویی مقاله فرآیند تولید سیمان تحت word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانشجویی مقاله فرآیند تولید سیمان تحت word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانشجویی مقاله فرآیند تولید سیمان تحت word :

مقدمه
تعریف سیمان:
سیمان مجموعه ای از مواد شیمیایی است كه در انواع سازه های مختلف برای پیوند اجزای ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد و هدف به هم چسباندن اجزای ساختمان وایجاد یكپارچكی و افزایش استحكام و مقاومت آن در مقابل فشارهای گوناگون است.
سیمان برحسب مشخصات ونوع تركیبات مواد آن دارای انواع متفاوتی میباشد كه چندین نمونه از آن در كارخانه سیمان مشهد ساخته میشود ومورد استفاده قرارمیگیرد كه سیمان های نوع 2 و5 وپوزولانی از آن جمله میباشند كه هركدام برحسب خواصی كه دارند دارای كاربرد خاصی میباشند كه از آن برای سدسازی وپل سازی وسایر كارهای عمرانی مورد استفاده قرار میگیرد.

بهار 87

تاریخچه
ورود سیمان به ایران توسط بیگانگان برای ساختن بناهایی نظیر سفارتخانه وتاسیسات بندری صورت گرفته است ایجاد كارخانه های سیمان در ایران وانجام بررسی های

لازم روی مواد اولیه مناسب سیمان از سال 1307 آغاز شد ونهایتا در سال 1310 بین دولت ایران و كمپانی اف ال اسمیت دانماركی قرارداد احداث یك كارخانه به ظرفیت 100 تن در روز بسته شد واین كارخانه در هفت كیلومتری تهران در ری احداث گردید.
كارخانه سیمان مشهد در سال 1332 تاسیس ودر سال 1334 اولین خط تولید كه به نام كوره های قائم یا عمودی معروف بود راه اندازی گردیدو نهایتا در سال 1362 متوقف گردید .واحد 300 تنی در سال 1346 راه اندازی گردید ودر سال 1354 واحد 1250 تنی راه اندازی شد ودر سال 1370 عملیات ساخت واحد 3000 تنی آغاز گردید وبه توفیق الهی در سال بهمن ماه سال 1377 این واحد عظیم هم به بهره برداری رسید هم اكنون مطالعات در زمینه احداث یك واحد 3000 تنی جدید به پایان رسیده است وعملیات ساخت بزودی آغاز میشود وباساخت این واحد جدید تولید سیمان در این كارخانه به حدود 10000 تن در روز خواهد رسید و به توفیق الهی و مدد مدیران وپرسنل سخت كوش این كارخانه یكی از موفق ترین سازمانها در ایران میباشد.

آتش باری
ابتدا دل كوه را به وسیله مته هایی به قطر 10 سانتی متر به عمق 45 متر حفاری كرده كه این مته ها بصورت كوپل به یكدیگر متصل میشوند ونیروی این پیكور به وسیله كمپرسور تامین میشود هر مته دارای طول 1 متر میباشد كه برای هر سوراخ 40 الی 50 مته استفاده میشود بعد از اتمام حفاری این سوراخها توسط آتشبار كه از دینامیت و نیترات تشكیل میشود پر شده وبا میله های چوبی نخهای فتیله ای را به همدیگر متصل شده بعد از اتصال از فاصله دور با سیمهای تلفن با جرقه های باطری منفجر میشود وبعد از انفجار سنگ معدن كه سنگ مارل میباشد آماده حمل به سنگ شكن میباشد.

سنگ شكن
سنگ مارل از معدن توسط كامیون به محل سنگ شكن حمل میشود ودرون قیف سنگ شكن ریخته میشود و بار توسط نوار زنجیر فلزی وارد چكشی میشود این نوار زنجیر به نوار زبره كش معروف میباشد كه توسط موتورDC دور متغیر كه دارای كلاچ برقی میباشد به حركت در می آید بار داخل چكشی نرم میشود این چكشی دارای چكشهایی به وزن 50 كیلوگرم میباشد كه این چكشی ها روی یك محور سوار هستند كه با دوران این محور توسط موتور چكشها به حركت در آمده وسنگ را خرد میكنند.
موتوری كه این محور را به حركت در میآورد دارای مشخصات زیر میباشد.
SIMENSE
2FA80 DIN 46062 TYPE 3PA1074
KLASS A 450 KW
COS 07 750 V
RPM 1025 400 A
MADE IN GERMANY

این نرمه ها روی نوار نقاله میریزد واز آنجا به الواتور وارد میشود . الواتور كه نوعی بالابر است بار را بالا برده و روی نوار بلند ریخته و از آنجا به داخل سیلو می ریزد.
الواتور تشكیل شده از كاسه هایی به هم متصل شده كه بار را به بالا منتقل میكند و محرك ان هم موتور گیربكس میباشد.
لازم به ذكر است كه سیستم سنگ شكن نیز مانند سیستم های دیگر دارای فیلتر و سیستم هواكشی میباشد و گردوخاك حاصل از نرم شدن سنگ با استفاده از فن به داخل بگ فیلتر كشیده میشود.
بگ فیلتر تشكیل شده از كیسه هایی كه گردوخاك به داخل آن آمده و گردوغبار آن گرفته میشود .
گردوغبار كه همان پودر سنگ مارل است دوباره برروی نوار نقاله ریخته میشود ودر انتها به داخل سیلو میریزد.
سنگ آهن و آهك توسط كامیون از معادن دیگر به محل سیلوها حمل میشود وبار توسط ویبراتور روی نوار نقاله میریزد واز آنجا به سیلوهای سر آسیاب موادخام وارد میشود.
سیلوهای سر آسیاب سه عدد میباشد
1- سیلوی سنگ مارل
2- سیلوی سنگ آهن وبوكسید
3- سیلوی سنگ آهك
از زیر سیلوها توسط سه عدد شنك از هركدام از سنگ ها به اندازه درصد مورد نیاز بر روی نوار نقاله میریزد و از آنجا داخل آسیاب مواد خام میشود وسنگ ها خورد میشوند و از آسیاب توسط یك عدد شوت وارد بالابر میشود مشخصات موتور چكشی آسیاب مواد به شرح زیر میباشد.

QU280S4AGE TYPE
50 HZ 380 / 660
COS 088 75 KW
R.P.M 1475 IP 44

شوت لوله ای است كه بار را بوسیله شیبی كه داراست منتقل كرده و از آنجا بارتوسط بالابر بالا رفته و از آنجا توسط دو عدد شوت داخل سپراتورها میشود.
سپراتور:
سپراتور وسیله ای است كه بار را الك میكند یعنی باری كه داخل میشود را از هم جدا میكند یعنی نرمه و زبره بار از هم جدا میشود .
سپراتور از دو جداره تشكیل شده كه داخل جداره اول فنی تعبیه شده است كه نرمه بار را جدا میكند و به وسیله مكش كه دارد بار را به سیلوهای مواد خام هدایت میكند و زبره آن به جداره دوم برخورد كرده و دوباره وارد آسیاب مواد خام میشود و مجددا وارد سپراتور میشود وزبره آن دوباره به آسیاب برمیگردد و این مرحله ادامه دارد تا بار كاملا نرم شده وبه صورت پودر درمی آید آسیاب مواد خام دارای سیستم بسته میباشد .
لازم به ذكر است كه هوای داغ داخل كوره كه بعدا در مورد آن توضیح داده میشود توسط فن به داخل سپراتور دمیده می شود كه برای از بین بردن رطوبت مواد خام استفاده میشود.
مشخصات آسیاب مواد خام 1250 تنی به شرح ذیل میباشد.
سازنده كمپانی آن هیشمن HICSHMANN میباشد و ظرفیت آن 100 تن در ساعت و قطر آن 35 متر میباشد .
مشخصات موتور آسیاب مواد به شرح ذیل میباشد.

BBC
G0 20010 TYPE SP630 H6
170 A 6000 V
COS 088 1500 KW
50 HZ 991 / MIN
680 A ROTOR 1350V
P = 33r JHS CLASS F
MADE IN GERMANY

سیلوهای مواد خام :

بار كه از سیستم آسیاب مواد خام می آید وارد سیلوهای مواد خام میشود.
این بار توسط دو عدد بولوور كه خود یك مجموعه كمپرسور را تشكیل میدهد داخل سرسره یا ایراسلاید میشود به این ترتیب كه داخل آسیاب چند عدد فلت تعبیه شده است كه هوا داخل فلت ها میشود وبار را به لرزه در می آورد و این بار از دریچه سیلو وارد ایراسلاید میشود و از آنجا داخل ایرلیفت میشود در انجا دو عدد بلوور برزگ وظیفه انتقال بار را به سیكلون بر عهده دارند به این ترتیب كه هوا با فشار زیاد داخل ایرلیفت میشود و از سر دیگر ایرلیفت بار خارج شده و به پیشگرمكن وارد میشود.

پیشگرمكن یا همان سیكلون ها مجموعه ای از محفظه هایی است كه بصورت عمودی پشت سر یكدیگر قرار گرفته اند به طوری كه بار از بالا وارد سیكلون ها میشود به وسیله حرارتی كه داخل این سیكلونها موجود میباشد بار نیم پخت میشود. این بار نیم پخت از ته سیكلون ها وارد كوره میشود و كوره بار را به طور كامل میپزد.
كوره:
كوره استوانه ای است كه بصورت افقی روی یاتاقان ها سوار است داخل كوره به وسیله آجر نسوز آجرچینی شده است علت این آجرچینی اینست كه دمای كوره خیلی بالاست و اگر این آجرها نباشد كوره سرخ شده و بدنه آن ذوب میشود.
مشخصات كوره هزارتنی به شرح ذیل میباشد.
طول كوره : 76 متر قطر كوره : 4 متر
دارای 9 عدد ساتولایت خروجی كوره : 60 تن بر ساعت
شیب كوره : 4 درصد مصرف گاز : 4000 متر مكعب در ساعت

مشخصات موتور كوره 1000 تنی به شرح زیر میباشد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir