توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  دانشجویی مقاله اختلال یادگیری در نوشتن تحت word دارای 34 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانشجویی مقاله اختلال یادگیری در نوشتن تحت word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

بخشی از فهرست مطالب پروژه دانشجویی مقاله اختلال یادگیری در نوشتن تحت word

مقدمه    
تعریف اختلال یادگیری    
درصد شیوع    
علل    
تعریف نوشتن :    
عوامل دخیل در نوشتن    
مهارت های مرتبط با نوشتن    
دیس گرافی (اختلال دستخط ) :    
عوامل مهم نارسا نویسی :    
دستخط :    
مشکلات مربوط به روان نویسی :    
کاستی های دستخط    
خطاهای متداول دستخط :    
اختلال کنترل حرکتی :    
اختلال ادراک بصری :    
نقص درک بینایی:    
ناتوانی های بینایی – حرکتی :    
اختلال حافظه بصری :    
چپ دستی :    
دانشآموزان چه مشکلاتی در دستخط دارند؟    
دیسگرافیا :    
ارزیابی و تشخیص :    
معیار تشخیص:    
معیار تشخیص :    
ترمیم ناتوانائیهای نوشتن :    
مهارت های بصری حرکتی :    
مهارت دست خط پیوسته  :    
تقویت مهارت های حرکتی بصری    
ساخت حروف :    
روش هایی که تعلیم و تربیت در آمریکا را دگرگون ساخته است :    
برنامه ریزی برای آموزش دستخط :    
نتیجه گیری و پیشنهادات    
منابع :    

بخشی از منابع و مراجع پروژه دانشجویی مقاله اختلال یادگیری در نوشتن تحت word

- پوشنه و صمدی.(1382)،«تاثیر سبک های قلم گرفتن برمیزان خوانایی ، دقت و سرعت نوشتن دانش آموزان ابتدایی»تازه های علوم شناختی شماره 4 ،

- پیتر کله لور ناچان ، روش ها و راهبردها در تعلیم و تربیت استثنایی ،ترجمه فرهاد ماهر (1386)انتشارات جیحون

- تبریزی، مصطفی .(1384)،«درمان اختلات دیکته نویسی»  انتشارات فراروان

- دانیل دی.ارنهایم-ویلیامزرای،سینکلر.حرکت درمانی ترجمه حمید علیزاده(1375)تهران انتشارات رشد

- راغب ،حجت اله.(1384) راهنمای آموزش پیشرفت نوشتن در پایه اول  پژوهشکده استثنایی

- ژانت لرنر ، ناتوانایی های یادگیری . ترجمه عصمت دانش (1384) انتشارات دانشگاه شهید بهشتی

- ساموئل کرک و جیمز چالفانت ، اختلالات یادگیری تحولی و تحصیلی (ترجمه سیمین رونقی ، خانجانی ،وثوقی)1377 سازمان آموزش و پرورش استثنایی

- سلیمی،مسعود.اختلال درنوشتن (1387).شماره80و81تعلیم وتربیت استثنایی

- شهیم سیماوهارون رشیدی همایون.مقایسه عملکردکودکان دارای اختلال یادگیری کلامی وغیرکلامی درمقیاس تجدیدنظرشده وکسلر،آزمون دیداری حرکتی بندرگشتالت ومقیاس ریاضی ایران کی مت(1386).دانش وپژوهش درروان شناسی کاربردی تابستان 1386

- کاپلان و سادوک ، خلاصه روان پزشکی ترجمه فرزین رضاعی( 1388) ارجمند

- مارک سلیکو تیز ، نارسا خوانی و سایر مشکلات یادگیری ترجمه عصمت فاضلی  (1383) سیطرون

- ماریان فراستیک ، آزمون پیشرفته ادراکی – بینایی ترجمه مصطفی تبریزی و معصومه  موسوی (1384) تهران فراروان

- ماندنی، بتول و فرهبد، مژگان.(1387)، «ارزیابی سن بینایی حرکتی در دانش آموزان با نارسایی ویژه ی یادگیری » پژوهش در حیطه کودکان استثنایی سال نهم

- نادری ، سیف نراقی.(1382)  ، اختلالات یادگیری تهران امیرکبیر

- ناصر حوایی ، ماندانا رضایی ، اکرم آزاد. (1389)، (ارتباط عملکرد حسی حرکتی دست با مهارت دست نویسی در دانش آموزان با اختلال نوشتن رشدی) مجله پزشکی ارومیه دوره 21 ، شماره دوم ص 254ت259 تابستان

- وثوقی، اکرم .( 1385) ، «مقایسه و تحلیل خطاهای دیکته در دانش آموزان دختر و پسر دارای عملکرد تحصیلی بالا – عادی –دارای مشکلات بیان نوشتاری »دانشگاه آزاد

- هالاهان و کافمن ، اختلال های یادگیری ، ترجمه حمید علیزاده ، قربان همتی ، صدیقه رضایی و ستاره شجاعی (1390) ارسباران

- Azad A,havayee N,Rafie SH,keyhani M.R(comparison of han sensory – motor skills between normal and dysgraphia children in 9 – 11 ages) , this research was supported by Iran University of Mediacal Sciences (TUMS)

- Dawn P.Flanagan, Vincent C Alfonso (Essentiols of Specific Learning Disability Identification (2011) WILEY

- JamesLehmann (2011) ,The Effectiveness of Program ‘ Handwriting Without Tears ‘With Students having Special

مقدمه

بسیارند کودکانی که ظاهری طبیعی دارند، رشد جسمی، قد و وزنشان حاکی از بهنجار بودن آنان است، هوش کم و بیش عادی دارند، به خوبی حرف می زنند و مانند سایر کودکان بازی می کنند، مثل همسالان خود با سایرین ارتباط برقرار می کنند، در خانه نیز خود یاری های لازم را دارند و کارهایی را که والدین به آنها می سپارند، به خوبی انجام می دهند، و از رفتار و اخلاق عادی برخوردارند، لیکن زمانی که به مدرسه می‌روند و می خواهند خواندن و نوشتن و حساب یاد بگیرند دچار مشکلات جدی می‌شوند، این کودکان به تدریج درمی یابند که سایر کودکان از نظر وضع درسی بهتر از آنها هستند و احساس حقارت را تجربه می کنند و کم کم بیزاری از درس و مدرسه در آنها به وجود می آید. والدین آنها که اغلب از دلایل ناتوانی یادگیری آنها بی خبر هستند، مشکل را بیشتر می کنند و با فشارهایی که به کودک وارد می آورند، دشواری را چند برابر می کنند (احدی ، 1382)

بدیهی است این کودکان در مراجعه به هر متخصصی، مشکلی تازه در خود می یابند. هر متخصص مشکل آنها را از دریچه چشم خود نگریسته و تنها بعدی از ابعاد پیچیده آن را زیر ذره بین تخصص خویش قرار می دهد. گفتنی است که در این میان، امر اساسی توجه به این نکته است که در این گونه موارد، ضرورتاً باید به جای تشخیص های انفرادی، از شیوه نظام چند رشته یی سود جست که در آن معمولاً مجموعه ای از تجربیات و تخصص ها توأمان مورد استفاده قرار می گیرد. بدین معنی که با همگام شدن عده ای از متخصصان و یک سو و یک جهت شدن تلاش های مختلفی که از طرف صاحبان فن و تجربه صورت می گیرد، راهی برای تحلیل، تشخیص و درمان اساس مسائل یادگیری گشوده می شود (فریار ، 1379)

تعریف اختلال یادگیری

به کودکانی که دارای هوش طبیعی یا بالاتر از آن هستند را ،ولی در مهارت های پایه ، درک و فهم ، گوش کردن ، حساب کردن و خواندن و نوشتن و ریاضیات مشکل دارند و در نهایت در یک یا دو درس  ( ریاضی ـ خواندن ـ دیکته اشکال دارند و تفاوت آشکاری بین هوش و عملکرد تحصیلی آن ها وجود دارد

اختلال یادگیری را دولت فدرال امریکا در سال 1977 چنین تعریف کرد : اختلال یادگیری ویژه به معنای آن است که در یک یا چند فرایند روانی و فکری اساسی فرد اختلالی رخ می دهد ، به طوری که بر فهم و استفاده از زبان شفاهی و کتبی تاثیر بگذارد و در توانایی گوش دادن ، فکرکردن ، صحبت کردن ، خواندن ، نوشتن ، هجی کردن و یا محاسبات ریاضی اختلال رخ دهد و این اختلال معلول شرایط نقص بینایی ، شنوایی و نقایص حرکتی و ذهنی و عاطفی نیست (گاتز ، گلدشتاین ،پرس 2002)

درصد شیوع

در ایران گاهی تا 12 درصد و بیشتر اعمال شده است . ولی طبق DSMIV ، حدود 5 درصد کودکان مدرسه رو ، چهار پنجم خواندن ، یک پنجم ریاضیات ، 4 درصد اختلال بیان نوشتاری ( دیکته ـ انشا ـ دستخط ) گاهی 2 تا اختلال با هم است

اختلال نوشتن در پسرها بیشتر است ، 3 برابر دخترها ، اختلال خواندن هم . ولی به نظر می رسد اختلال ریاضیات در دخترها بیشتر باشد ، البته به نظر می رسد (آماری در دست نیست)

کودکان LD در مهارت های پردازش ، آواشناختی  وبازشناختی و بازشناسی و مفهوم کلمه مشکل دارند و نمی توانند واج ها ( بخش ها ) را به کار ببرند و یا بشناسند

موفقیت در تحصیل عذاب آور است و منجر به دلسردی و عزت نفس پایین ، سرخوردگی و روابطضعیف با همسالان و اختلال افسردگی می شود و با اختلالات ADHD و اختلال ارتباط و اختلال سلوک و اختلال افسردگی همراه است ، در نوجوانی ترک تحصیل می کنند و بزرگسالان مشکلات اشتغال و سازگاری اجتماعی دارند (کاپلان و سادوک ترجمه فرزین رضاعی . 1388)

علل

استعداد ‍ژنتیکی ،ضایعه پریناتال ، اختلال عصبی و اختلالات طبی (خلاصه روان پزشکی،ترجمه فرزین رضاعی). تدریس ضعیف ( محیطی و قابل توجه می باشد گاهی معلمان درس بالایی را ارجاع می دهند کلاسی که از 30 نفر 10 نفر را به مرکز LD ارجاع می دهد جای بحث است و تدریس ضعیف و روش نامناسب زمینه ساز است.برخلاف گستره ی عظیم اطلاعاتی که درباره ی زبان  شفاهی واختلالات خواندن دردست است معلومات درباره ی علت شناسی اختلالات زبان نوشتاری بسیار اندک است.باوجود این می توان به طیف وسیعی ازعلت های زیستی،ژنتیکی وروانی- اجتماعی و محیطی نسبت داد . کرک ، 1991 ) انواع نارسایی های آواشناختی زبان بازیابی لغات را در اختلال زبان نوشتاری موثر دانست.همان طورکه بی مهارتی های دیداری-فضایی درایجاداختلال نوشتاری  مؤثراست (به نقل از اکرم وثوقی،1385)

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir