توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله بررسی ادبیات طرح تجاری در pdf دارای 43 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی ادبیات طرح تجاری در pdf  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی ادبیات طرح تجاری در pdf،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی ادبیات طرح تجاری در pdf :

بررسی ادبیات طرح تجاری

مقدمه
برنامه ریزی به عنوان بخشی از عملیات تجاری، فرایندی است كه در یك فعالیت اقتصادی غیرقابل صرفنظر بوده و هرگز پایان نمی پذیرد. برنامه ریزی و تهیه طرح تجاری در مراحل اولیه هر فعالیت كارآفرینانه نوپا و هنگامی كه كارآفرین قصد دارد طرح یك فعالیت اقتصادی مقدماتی را آماده نماید بسیار مهم است. لزوم اینكه كارآفرین درك و احساس مشخص و قابل استنادی از بازار، محصول تولیدی یا خدمات ارائه شده، تیم مدیریت و نیازهای مالی فعالیت كارآفرینانه داشته باشد ضرورت تهیه یك برنامه جامع كه تمام قسمت های فرایند كسب وكار مورد نظر را در بر داشته باشد، مشخص می كند . بطور كلی هدف از تهیه طرح تجاری فراهم كردن راهنما و ساختاری برای كارآفرینان و مدیران است تا در محیط بسیار متغیری كه با آن روبرو هستند قادر به فعالیت موثر گردند.
طرح تجاری چیست ؟
طرح تجاری سند مكتوبی است كه كارآفرین با توصیف تمام عناصر درونی و بیرونی مربوطه،كه در شروع یك فعالیت كارآفرینانه موجود است، آن را آماده می كند. طرح تجاری معمولا مجموعه ای از برنامه های كاربردی مثل برنامه های بازاریابی، مالی، تولیدی و منابع انسانی است. طرح تجاری همچنین بر تمام تصمیم گیریهای طولانی یا كوتاه مدت در طی سه یا چند سال اولیه راه اندازی نظارت دارد. بنابراین طرح تجاری مانند برنامه ریزی یا نقشه راه به سوالاتی از قبیل: هم اكنون من در كجا قراردارم؟به كجا می روم؟ و چطور به آنجا بروم؟ جواب می دهد.
سرمایه گذاران بالقوه، تهیه كنندگان و حتی خریداران و مشتریان طرح تجاری را درخواست می كنند .
در واقع طرح تجاری خلاصه مكتوبی است از آنچه كه كسب وكار در پی انجام آن است و اینكه چگونه منابع خود را برای رسیدن به اهداف مورد نظر متشكل خواهد نمود. در واقع طرح تجاری به مثابه یك نقشه راه در اداره كسب وكار و بررسی میزان نزدیكی و تحقق اهداف عمل می كند. طرح تجاری میزان تامین مالی یا سرمایه گذاری بیرونی مورد نیاز را مشخص می كند .
نخستین تاثیری که طرح تجاری در خوانندگان برجای می گذارد بسیار مهم است. یك طرح تجاری كه خوب تنظیم شده باشد برای ارزیابی درخواست تامین مالی و نیز ارزیابی مدیریت كسب وكار مورد درخواست قرض دهندگان و سرمایه گذاران است.
زمانی كه برنامه ها روی كاغذ می آیند امكان دیدن مسائل و مشكلات پیش روی كار ایجاد شده و می توان این معضلات را قبل از بروز حل نمود و نیز ضعف های كار را برطرف و اصلاح نمود. طرح تجاری واقعگرائی را در كسب وكار تقویت می كند و به شناخت مشتریان، بازار، استراتژی های قیمت گذاری و شرایط رقابتی كه تحت آن كسب وكار برای موفقیت فعالیت می كند منجر می گردد. این فرایند در عین این كه به شناخت كمبود ها در كسب وكار منجر می شود باعث كشف مزیتهای رقابتی كسب وكار و فرصتهای نو نیز می گردد.
چه كسی می بایست طرح تجاری را تهیه كند ؟
طرح تجاری می بایست توسط كارآفرین آماده و مهیا شود . با این وجود مراجعه به منابع دیگر نظیر وكلا، حسابداران، مشاورین تجاری و مهندسین در آماده سازی طرح تجاری مفید بنظر می رسد. معمولا كارآفرین از منابعی كه قابلیت دسترسی به آنها ، تخصص و دستمزدهایشان مورد بررسی قرار گرفته در تهیه طرح تجاری استفاده می كند. جهت تعیین اینكه به مشورت چه منابعی برای تهیه طرح تجاری نیاز است كارآفرین می تواند یك ارزیابی عینی از مهارتهای خود بكند تا متوجه شود در چه زمینه هایی و به چه میزان كمبود دارد و سپس تصمیم گیری بكند كه با استفاده از كدام منابع آن كمبود ها رابرطرف كند .
حدود و ارزش طرح تجاری بسته به اینكه چه كسی خواننده طرح تجاری است تعیین می شود .
طرح تجاری ممكن است توسط كارمندان، سرمایه گذاران، بانكداران، تهیه كنندگان، خریداران و مهندسان مشاورخوانده شود.كسی كه قرار است طرح را بخواند اغلب می تواند بر حدود و مفهوم واقعی آن اثر بگذارد. از آنجاییكه هر كدام از این گروه ها طرح را برای مقاصد متفاوتی می خواندكارآفرین باید مهیای پاسخگویی به تمام مسائل و مشكلات ایشان باشد. با این وجود سه جنبه كلی وجود دارد كه باید در زمان آماده سازی طرح مورد ملاحظه قرار گیرد.
(1) ابتدا كارآفرین كه بخوبی خلاقیت و نوآوری را در بطن یك فعالیت كارآفرینانه نوپا می شناسد و می فهمد می بایست بتواند به وضوح در مورد اینكه فعالیت كارآفرینانه نوپا درمورد چه چیزی است صحبت كند.
(2) چشم انداز كسب وكار از جنبه بازار و فروش در طرح تجاری باید لحاظ شده باشد. اغلب كارآفرین تنها متوجه محصول یا خدمت است و به اینكه آیا برای محصول یا خدمت مورد ارائه مشتری وجود دارد یا خیر توجه ندارد لذا كارآفرین باید بكوشد تا طرح تجاری را از دیدگاه خریداران بررسی كند.
(3) سومین جنبه توجه به سرمایه گذار است. برای سرمایه گذار پیش بینی های صحیح مالی اهمیت دارد و كارآفرین باید این اطلاعات را در طرح تجاری خود برای سرمایه گذار منعكس كند و درصورتیكه مهارت آماده كردن این اطلاعات را ندارد همانطور كه ذكر شد باید از منابع بیرونی استفاده كند.
كارآفرین باید قادر باشد جوانب مختلف فعالیتهای اقتصادی كارآفرینانه را به تفصیل تشریح نماید. عمق و جزئیات طرح تجاری به اندازه هدف فعالیت بستگی دارد. تفاوتها در محدوده طرح تجاری به نوع فعالیت از لحاظ تولیدی یا خدماتی بودن و نیز نوع محصول كه مصرفی یا صنعتی است، اندازه كسب وكار و بازار، رقابت و رشد بالقوه بستگی دارد.
طرح تجاری برای كارآفرین ، سرمایه گذاران بالقوه یا حتی كارمندان جدید جهت آشنایی و تطابق با فعالیتها و اهداف و منظورهای فعالیت كارآفرینانه، مورد نیاز است. به برخی از جنبه های مفید طرح تجاری در زیر اشاره شده است:
• به تعیین و تشخیص قابلیت بقای فعالیت كارآفرینانه در یك بازار معین كمك می كند.
• به كارآفرین جهت سازماندهی فعالیتهای طرح خود راهنمایی هایی ارائه می كند.
• در جذب سرمایه به عنوان ابزاری غیرقابل صرفنظر مطرح می باشد.
سرمایه گذاران بالقوه در مورد مندرجات طرح تجاری سخت گیر و دقیق هستند لذا ارزیابی مسائلی مانند گردش نقدینگی و نیازهای مالی می باید بدرستی پیش بینی و بیان شود. در این فرایندكارآفرین مسائلی را كه مانع موفقیت او خواهد شد را پیش بینی كرده و راهكارهای لازم برای در امان ماندن از این موانع را در آینده مورد توجه قرار می دهد.
این فرایند همچنین یک خود ارزیابی توسط کار افرین ایجاد میکند. معمولا کار آفرین تصور میکند که موفقیت فعالیت کارآفرینانه نوپا تضمین شده است لذا فرایند طرح ریزی کارآفرین را مجبور میکند بیطرفی و واقعگرایی را در ایده هایش رعایت کرده و به سوالاتی از این قبیل واکنش نشان دهد که : آیا ایده و نظر بدرستی درک شده است ؟ آیا این ایده عملی خواهد بود؟ چه کسی مشتری محصول است؟ آیا نیازهای خریدار را برآورده میکند؟ رقبا چه کسانی هستند؟
این خود ارزیابی همانند نقش بازی کردن نیاز به این دارد تا کار آفرین به سناریوهای متفاوت فکر کند وموانعی را که ممکن است مانع موفقیت کار شوند بررسی کنند.این فرایند به کارآفرین اجازه میدهد که راههایی را طرح کند تا از چنین موانعی اجتناب کند .حتی ممکن است که پس از مهیا شدن طرح تجاری کارآفرین متوجه موانعی شود که قابل اجتناب و غلبه نیستند.لذا در حالیکه فعالیت کارآفرینانه هنوز در حد ایده و طرح بر روی صفحه کاغذ است ممکن است فسخ شده و به پایان برسد. اگرچه این نتیجه برای کارآفرین درد ناک است اما در مقابل، از شكست پیش از سرمایه گذاری و صرف هزینه و زمان بیشتر اجتناب شده است.
قرض دهندگان و سرمایه گذاران بالقوه هركدام طرح تجاری را از جنبه خاص خود ارزیابی می كنند. لذا طرح تجاری باید گستره نیازهای همه خوانندگان و یا ارزیابی كنندگان را در بر داشته باشد. همانطور كه گفته شد این نیازها ممكن است بطور قابل ملاحظه ای به علت وسعت حیطه خوانندگان تغییر كرده و متنوع باشند، درصورتیكه این نیازها بطور متناسبی در طرح پاسخ داده نشده باشند ممكن است به رد طرح كارآفرین منتج شود. اگركارآفرین طرح تجاری را تنها از منظر شخص خود آماده كند و توجهی به هیات ارزیابی و انتخاب كه در نهایت طرح را مورد امكان سنجی قرار خواهند داد نداشته باشد نتیجه لازم از طرح تجاری حاصل نمی گردد بنابراین با آگاهی كارآفرین از اینكه خوانندگان طرح تجاری چه كسانی هستند تغییرات و موارد خاصی باید لحاظ گردد. مثلا ممكن است هیات ارزیابی، عرضه كنندگان كالایی باشند كه بخواهند طرح تجاری را قبل از امضای قرارداد جهت ساخت كالا، تهیه قطعاتی برای تولید نهایی كالا و یا تامین مواد اولیه برای تولید كالا در مقیاس كلان را مورد بررسی قرار دهند و یا حتی مشتریان نیز ممكن است بخواهند قبل از خرید یك محصول كه تعهد بلند مدت خاصی را می طلبد طرح تجاری را بازدید كند، در هرصورت طرح تجاری باید نیازهای هیات ارزیابی را لحاظ كرده باشد. یك گروه دیگر كه ممكن است طرح را بررسی كنند تامین كنندگان اصلی سرمایه هستند. این وام دهندگان یا سرمایه گذاران با توجه به نیازها و احتیاجاتشان احتمالا بسیار متفاوت از یكدیگر خواهند بود. قرض دهندگان در ابتدا علاقه مند به درك توانایی فعالیت كارآفرینانه برای برگرداندن بدهی توام با سود در طول یك دوره مشخص زمانی هستند. بانكها نیز به داده هایی همراه با تحلیل های بیطرفانه از فرصتهای كاری و تمام ریسكهای بالقوه كه در یك فعالیت كارآفرینانه نوپا وجود دارد علاقه مند هستند.
بطوركلی وام دهندگان روی چهار عنوان اعتبار شخصیت، گردش نقدینگی، میزان وثیقه و سهم سرمایه گذاران تاكید دارند.
اساسا وام دهنده ها می خواهند كه طرح تجاری عنوان كننده مسائل زیر باشد:
سوابق اعتباری كارآفرین، توانایی كارآفرین برای بازپرداخت اصل وام و سود، وثیقه و مقدار قابل قبولی كه خود كارآفرین در كار سرمایه گذاری كرده باشد.
سرمایه گذاران در فعالیتهای کارآفرینانه نیازهای متفاوتی دارند چرا که مقدار بسیار زیادی از سرمایه را تامین می کنند و توقع دارند که در طول پنج تا هفت سال پول خود را وصول کنند. سرمایه گذاران اغلب بیش از وام دهندگان روی شخصیت کارآفرین تاکید دارند و معمولا مدت زیادی را برای ارزیابی سابقه کارآفرین صرف می کنند.این مطلب نه تنها از نقطه نظر مالی دارای اهمیت است بلکه به این خاطر است که سرمایه گذار فعالیت کارآفرینانه، نقش مهمی را در مدیریت واقعی فعالیت اقتصادی ایفا می کند بنابراین اینگونه سرمایه گذاران می خواهند مطمئن شوند که با کارآفرینان قادر به همکاری در این زمینه نیز هستند. علاوه براین سرمایه گذاران سرعت زیاد برگشت پول را می خواهند و لذا روی کسب وکار و فعالیتهای مالی این دوره پنج الی هفت ساله متمرکز می شوند.
لذا در آماده سازی طرح تجاری ملاحظه نیازهای خوانندگان مختلف برای کارآفرین دارای اهمیت بوده و نباید تنها به فراهم آوردن جنبه های فکری مورد نظر خود اکتفا کند این نکته طرح را از تبدیل شدن به یک سند داخلی که تنها روی مزایای تکنیکی یک محصول یا مزایای تجاری یک نوع خدمات تکیه دارد، حفظ می کند.
در ادامه به شرح چگونگی تهیه یک طرح تجاری پرداخته خواهد شد و در این زمینه مدل جامعی ارائه خواهد گردید که کلیه مراحل لازم در تهیه و تنظیم یک طرح تجاری را گام به گام با شرح و توضیحات ضروری معرفی می نماید. مدلهای فراوانی جهت تهیه یک طرح تجاری ارائه شده است که هرکدام بگونه ای خواننده را در تهیه طرح تجاری مورد نظر برای محصول یا خدمت خود راهنمایی می کند. برخی از این مدلها طرح تجاری را به مراحلی تقسیم بندی نموده و به شرح محتویات و مواردی که در هر یک از این مراحل باید ذکر شود می پردازند. دسته دیگر سوالاتی را پیش روی خواننده قرار می دهند که خواننده در واقع با پاسخگویی به این سوالات موارد لازم الذکر در یک طرح تجاری را فراهم می سازد. مدلی که در اینجا تشریح خواهد شد گام به گام به خواننده راهنمایی های ضروری برای تهیه طرح تجاری را ارائه می کند. بسته به اینکه طرح تجاری در حوزه چه صنعت یا خدماتی تهیه می شود امکان تغییراتی در مدل معرفی شده وجود خواهد داشت و برحسب اقتضای مورد خاصی که طرح تجاری در مورد آن تهیه می شود ممکن است به برخی از قسمتها با شرح و تفصیل بیشتر و به برخی مختصرا پرداخته شود و یا حذف و اضافاتی صورت پذیرد.
همچنین در انتها نمونه ای از چند فرمت طرح تجاری یا اصطلاحا طرح توجیهی ضمیمه گشته است که توسط برخی موسسات مالی و بانکها در ایران جهت سرمایه گذاری و اعطای وام و تسهیلات در اختیار کارآفرینان قرار می گیرد تا کارآفرینان آن دسته از اطلاعاتی که جهت ارزیابی طرح از لحاظ فنی، اقتصادی و سایر جنبه های موثر در امر ارزیابی کلی طرح توسط آن موسسه مالی یا بانک خاص ضروری هستند را وارد نموده و بر اساس آن ارزیابی طرح صورت پذیرد.

بسمه تعالی

چگونه‌ یك‌ طرح‌ تجاری بنویسیم‌؟

فهرست مندرجات
مقدمه 3
صفحه جلد4
بیانیه اهداف (بیانیه ماموریت)4
كسب وكار 5
ساختار قانونی 5
تشریح كسب وكار 6
محصولات یا خدمات 6
محل 7
مدیریت 8
پرسنل 9
شیوه های بایگانی سوابق 9
بیمه 9
امنیت 10
خلاصه 10

بازاریابی 10
بازار هدف 11
رقابت 11
شیوه های توزیع 12
تبلیغات 13
قیمت گذاری 13
طراحی محصول 14
زمان بندی ورود به بازار 14
محل 14
روندهای صنعت 15

اسناد مالی 15
خلاصه ای از نیازهای مالی 15
نحوه استفاده از وجوه استقراضی 16
صورت جریان نقدینگی (بودجه) 17
پیش بینی درآمد سه ساله 21
آنالیز سربسر 22
صورتهای عملكرد حقیقی 23
ترازنامه 24
خلاصه 27

اسناد پشتیبانی 28
شرح حال شخصی 28
صورت مالی شخصی 28
گزارش اعتبارات 29
نسخه های اجاره نامه 29
معرفی نامه ها 29
قراردادها 29
اسناد قانونی 29
اسناد متفرقه 30

منسجم نمودن و تكمیل طرح تجاری 30
به روز نگهداشتن طرح تجاری 31
بازبینی و تشخیص اصلاحات لازم 31
اجرا و اعمال تغییرات 31
پیش بینی مشكلات 31

مقدمه‌

دو هدف‌ اصلی‌ در نوشتن‌ طرح‌ تجاری‌ وجود دارد. هدف‌ اول‌ و مهمتر آنست‌ كه‌ از این‌ طرح‌ در طول‌ عمر كسب وكار خود به‌عنوان‌ راهنما استفاده‌ كنید. این‌ طرح‌، نمونه‌ والگوی‌ كسب وكار شما خواهد بود و برای‌ نگاه‌ داشتن‌ شما در مسیر درست‌ بكار می‌رود. طرح‌ شما برای‌ آنكه‌ دارای‌ ارزش‌ باشد باید با زمان‌ پیش‌ رود. اگر شما‌ طرح تجاری تهیه نمایید كه‌ از زمان‌ جلوتر است‌ از بسیاری‌ از مشكلات‌ و ناكامی‌ها پرهیز كرده‌ و آنها را حذف‌ خواهید كرد .
دوم‌ آنكه‌ اگر بدنبال دریافت وام هستید یا قصد استقراض دارید طرح‌ تجاری‌ موردنیاز است‌. این‌ طرح‌،اطلاعات‌ مفصلی‌ در مورد تمامی‌ جنبه‌های‌ عملیات‌ گذشته‌ و فعلی‌ شركت‌ را در اختیار وام‌دهنده‌ قرار می‌دهد و پیش‌بینی‌های‌ آتی‌ را نیز عرضه‌ می‌كند.
متن‌ طرح‌ تجاری‌ باید دقیق‌ بوده‌ و بیشترین‌ میزان‌ اطلاعات‌ ممكن‌ را در بر داشته‌ باشد. این‌ امر به‌نظر متناقض‌ می‌آید اما می‌توانید این‌ مسئله‌ غامض‌ را با استفاده‌ از روش‌ واژگان‌ كلیدی‌ حل‌ كنید. كلید واژه‌های‌ زیر را روی‌ كارتی‌ بنویسید و آن را به ‌هنگام‌ نوشتن‌ در مقابل‌ خود قرار دهید.
چه‌كسی‌ چه‌ چیزی كجا چه‌ موقع‌ چرا چگونه‌ چقدر
در ابتدای‌ هر بخش‌ از طرح‌ تجاری‌ به‌هر یك‌ از این‌ پرسش‌ها در یك‌ پاراگراف‌ پاسخ‌ دهید. سپس‌ با تشریح‌ هر كدام‌ از آن‌ مطالب‌ در متن‌ به‌كار ادامه‌ دهید.
طرح‌ تجاری‌ هیچ محدودیتی‌ از نظرحجم یا تعداد صفحات ندارد. بطور متوسط‌ طرح‌ تجاری‌ در30 تا 40 صفحه‌ تهیه می شود‌. طرح‌ را به‌بخش‌های‌ مختلف‌ تقسیم‌ كنید. درمورد كارهایی كه باید صورت بگیرند زمانهای شروع و ختم هر كار را تعیین كنید. نوشتن‌ طرح‌ تجاری‌ موثر به‌نظم‌، صرف‌ وقت‌ و نگارش‌ نیاز دارد.
با تهیه‌ فهرست‌ اسناد به‌ هنگام‌ نوشتن‌ متن‌ در زمان‌ صرفه‌جویی‌ می‌كنید. مثلاً چنانچه‌هنگام‌ نوشتن‌ در مورد ساختار قانونی‌ و حقوقی‌ كسب وكار خود متوجه شدید كه به نسخه ای‌ از توافق‌نامه‌ همكاری‌ نیاز دارید، این‌ توافق‌ نامه‌ را در فهرست‌ اسناد اضافه‌ نمائید. به‌هنگام‌ تكمیل‌ هر‌ بخش‌ از طرح تجاری‌ فهرستی‌ نیز از اسناد مورد نیاز تهیه‌‌كنید.
با به‌خاطر داشتن‌ این‌ مطالب‌ می‌توانید تهیه‌ طرح‌ تجاری خود را آغاز كنید. با مطالعه این مطلب تصویری‌ از روند تهیه‌ طرح‌ تجاری‌ بدست‌ خواهید آورید.

صفحه‌ جلد

صفحه‌ اول‌ طرح‌ تجاری‌ به‌عنوان‌ صفحه جلد بكار می‌رود و اطلاعات‌ زیر را در بر می‌گیرد:
نام‌ شركت‌
آدرس‌ شركت‌
شماره‌ تلفن‌ شركت‌
آرم‌ شركت‌
نام‌، عناوین‌، آدرسها و شماره‌ تلفن‌های‌ مالكین‌
ماه‌ و سال‌ تهیه طرح‌
نام‌ تهیه‌ كننده‌

بیانیه‌ اهداف‌ (بیانیه‌ ماموریت‌)

بیانیه‌ اهداف‌،گزارش‌ ماموریت‌ یا خلاصه‌ اجرایی نیز‌ خوانده‌ می‌شود. درصورتیكه وام‌دهنده‌ فقط‌ این‌ اطلاعات‌ را مطالعه نماید از نام‌ و ماهیت كسب وكار‌ ‌، ساختار قانونی‌ ‌، میزان‌ وام‌ مورد درخواست‌، هدف‌ از تهیه‌ این‌ وام‌ و طرح‌ شما برای‌ بازپرداخت‌ وام‌ مطلع‌ خواهد شد. از روش‌ كلید واژه‌ كه پیشتر ذكر شد استفاده‌ كنید. مطالب‌ خود را صریح‌ و روشن‌ بیان‌ كنید. بیانیه اهداف معمولا در یك صفحه‌ تهیه‌ می‌شود. این‌ صفحه‌ بعد از صفحه‌ اول‌ قرار خواهد گرفت‌ و بعد از تكمیل‌ طرح تجاری‌ تهیه‌ آن‌ مناسب‌تر و بهتر است‌ چراكه بعد از تكمیل‌ طرح‌ تمامی‌ اطلاعات‌ و داده‌های‌ مالی‌ در دسترس‌ و قابل‌ استفاده‌ هستند.
اگر طرح‌ تجاری را برای‌ وام‌دهنده‌ تهیه‌ می‌كنید نحوه‌ استفاده‌ از وامها را تشریح‌ كنید. با اطلاعاتی‌ مثل‌ سفارش‌های‌ خرید، برآوردهای‌ عرضه‌كنندگان‌، اطلاعات مربوط‌ به‌نتایج‌ بازاریابی‌ مبلغ‌ درخواستی‌ را بیان‌ و تائید كنید. این‌ اطلاعات‌ را در بخش‌ اسناد وارد كنید. اطلاعات ‌ مربوط‌ به‌بازپرداخت‌ وام‌ را رائه كنید. شما می‌خواهید به‌وام‌دهنده‌ نشان‌ دهید كه‌ شركت‌ قدرت‌ بازپرداخت‌ بهره‌ و اصل‌ وام‌ را دارد. برخی‌ سرمایه‌گذاران‌ می‌خواهند دو منبع‌ مختلف‌ برای‌ بازپرداخت‌ وجود داشته‌ باشد. وقتی‌ به‌ پرسش‌های‌ اصلی‌ پاسخ‌ دادید می‌توانید آن‌ اطلاعات‌ را در یك‌ یا دو پاراگراف‌ ارائه‌ كنید. نمونه ای از یك بیانیه اهداف در زیر آمده است.

بیانیه اهداف
شركت ABC یك شركت از نوع S است كه در سال 1985 تاسیس شده است. این شركت سازنده قالب و ابزار می باشد كه قطعات ویژه ای را برای صنایع هوا-فضا تولید می كند و در خیابان 372 غربی ، بورك واقع شده است.
این شركت به منظور خرید تجهیزات مدرن و آموزش كاركنانش در جهت استفاده از تجهیزات مذكور درصدد تامین 50،000 دلار سرمایه می باشد. برای اینكه تجهیزات در 11 ژوئن 1993 تحویل و بكار گرفته شوند سرمایه مزبور هم اكنون مورد نیاز می باشد. با بكارگیری این تجهیزات مدرن تولید 35 درصد افزایش یافته و 25 درصد از هزینه هر واحد محصول كاسته می شود.

كسب وكار

بخش‌ اصلی‌ و اول‌ طرح‌ شما به‌جزئیات‌ مربوط‌ به‌كسب وكار‌ مربوط‌ می‌شود. این‌ بخش‌ را با خلاصه‌ یك‌ صفحه‌ای‌ در تشریح‌ عناصر اصلی‌ كسب وكار خود آغاز كنید. سپس‌ بخش‌های‌ مختلف‌ ذكر شده‌ در خلاصه‌ را شرح وبسط ‌دهید. از سیستم‌ كلید واژه‌ها استفاده‌ كنید. تمامی‌ موضوعات‌ مربوط به‌كسب وكارخود را كه‌ به‌نظر شما منطقی‌ می‌آیند ذكر كنید. اطلاعات‌ مربوط‌ به‌صنعت‌ (بطور كلی‌) و كسب وكارخود را (بطور اخص‌) ذكر كنید. مطالب‌ را به صورت مستقل ذكر كرده‌ و پیش‌بینی‌های‌ خود را با داده‌های‌ بخش‌ اسناد توجیه‌ كنید.

ساختار قانونی‌

دلایل‌ انتخاب‌ ساختار قانونی‌ موردنظر خود را ذكر كنید. اگر ساختار كسب وكار شما مالكیت شخصی است می‌توانید مجوز فعالیت‌ خود را ضمیمه‌ كنید. اگر ساختار انتخابی كسب وكارشما مشاركت ‌ است نسخه ای از توافق‌ نامه‌ همكاری‌ و مشاركت‌ را به‌بخش‌ اسناد اضافه‌ كنید. توافق‌ نامه‌ شما باید شرایط‌ مربوط‌ به‌كناره‌گیری شركا و انحلال را در بر داشته‌ باشد. در این‌ توافق‌ نامه‌ باید نحوه‌ توزیع‌ سود و مسئولیت‌ مالی‌ هر ضرری‌ موجود‌ باشد. دلایل‌ مربوط‌ به انتخاب این‌ شرایط‌ در توافق‌ نامه‌ را تشریح‌ كنید. اگر شركتی ‌ تاسیس‌ كرده‌اید علت‌ انتخاب‌ این‌ شكل‌ قانونی‌ و نحوه‌ عملكرد در ساختار شركتی‌ را تشریح‌ كرده‌ و نسخه ای از مجوزها و اساسنامه‌ را به‌ بخش‌ اسناد اضافه‌ كنید.
اگر قصد دارید ساختار قانونی‌ را در آینده‌ تغییر دهید پیش‌بینی‌های‌ مربوط‌ به‌علت‌ تغییر، زمان‌ تغییر، افراد دخیل‌ و مزیت‌ تغییر برای‌ كسب وكار‌ را توضیح‌ دهید.

تشریح‌ كسب وكار‌

در این‌ بخش‌ از طرح‌ شما كسب وكار خود را به‌ تفصیل‌ بیان‌ می‌كنید. به‌ پرسش‌های‌ كلیدی‌ مربوط‌ به‌ تاریخچه‌ كسب‌ و كار و وضعیت‌ فعلی‌تان‌ و پیش‌بینی‌های‌ آتی‌ مربوط‌ به‌ تحقیق‌ و توسعه‌ پاسخ‌ دهید. دارائی‌های‌ جاری‌ را ذكر كرده‌ و موجودی‌ موجود را از نظر اندازه‌، ارزش‌، نرخ‌ گردش‌ كار و قابلیت‌ بازاریابی‌ بیان‌ كنید. روندهای‌ صنعت‌ را نیز وارد كنید. محصولات‌ خود را از نظر منحصربفرد بودن شرح داده‌ و ذكر كنید چگونه‌ مشتریان‌ از محصول یا خدمت شما منتفع می گردند. همچنین درمورد اینكه انتظار چه‌ موفقیت‌هایی‌ را در سه‌ تا 5 سال‌ آینده‌ دارید توضیح بدهید.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir