توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق در مورد آموزش ریاضی در pdf دارای 24 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق در مورد آموزش ریاضی در pdf  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق در مورد آموزش ریاضی در pdf،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق در مورد آموزش ریاضی در pdf :

آموزش ریاضی

مقدمه :
تفكر درباره میزان توانایی افراد برای یادگیری چیزی نیست . اما بسیاری یافته های پژوهشی جدید نشان داده اند توانایی ارتباط دادن اطلاعات جدید با دانش پیشین برای یادگرفتن حیاتی است . درك و فهم و یادسپاری یا یادگیری موضوعی كه كاملا ناد آشناست امكان پذیر نیست . برای درك و فهم تكلیفی كه در دست است . داشتن مقداری دانش پیشین ضروری است . امنا داشتن دانش پیش نیاز هم برای اطمینان از رسیدن به نتایج مناسب كافی نیست .

بلكه افراد باید دانش پیشین خود را فعال كنند تا بتوانند از آن برای درك و فهم و یادگیری استفاده كنند. پژوهش نشان می دهد دانش آموزان همیشه هم نمی توانند بین مواد جدیدی كه آموزش می بینند و آنچه پیشض تر می دانند ، ارتباط بر قرار كنند . همچنین ، وقتی معلمان ره دانش پیشین یادگیرنده توجه جدی می كنند و آنرا به مثابه نقطه آغازین آموزش به كار می روند ، یادگیری ارتقا می یابد .

در كلاس درس
معلمان می توانند به دانش آموزان برای فعال كردندانش پیشین كمك كنند تا آن را برای انجام تكلیفی كه در دست دارند ، به كار ببرند ، این كار به شیوه های متعددی قابل انجام است :

• برای اطمینان از آن دانش آموزان پیشین ضروری را دارند و نیز برای فعال كردن آن ، معلمان می توانند محتوای درس را قبل از تدریس به بحث بگذارند .
• اغلب، دانش پیشین دانش آموزان كامل نیست یاباورهای نادرست و بدفهمی های بارزی در آن وجود دارد . بنابراین برای معلمان ، تنها دانتن این كه دانش سآموزان بایددانشی در باره موضوعی كه ارائه می شود داشته باشند ، كافی نیست ، بلكه لازم است ، به تفصیل دانش پیشین دانش آموزان را بررسی كنند تا باورهای نادرست و بدفهمی ها را بشناسند .

• امكان دارد معلمان نیاز داشته باشند ه عقب برگردند تا مواد پیش نیاز فهم را فراهم آورند ، یا از دانش آموزان بخواهند برای آماده شدن كارهایی را انجام دهند .
• معلمان می توانند به شیوه ای سؤال بپرسند كه به دانش آموزانكمك كند بین آنچه می خوانند آنچه پیش تر می دانستند ، ارتباطی بیابند .
• معلمان تأثیرگذار می توانند برای برقراری ارتباطات و فهم روابط به دانش آموزان كمك كنند . آنان می تواننداین كار را از طریق تهیه الگو یا چارچوبی انجام دهند كه دانش آموزان را قادر برای بهبود عملكرد ، آن را به مثابه تكیه گاهی تلاش هایشان به كار گیرند .

اهداف فصل
1- كسب آگاهی درباره چیستی یادگیری از طریق همیاری ،
2- آشنایی با ساختار یادگیری از طریق همیاری،
3- آشنایی را رش های یادگیری از طریق همیاری ،
4- تبیین مزیت های استفاده از گروه های همیار در بادگیری ،
5- مقایسه یادگیری از طریق همیاری و یادگیری تسلط یاب ،
مقدمه

جامعه شناسان ، روان شناسان اجتماعی ، مردم شناسان و دیگر اندیشه ورزان در حوزه علوم انسانیو حتی علوم تجربی بر این نكته كه زندگی انسان از طریق همیاری و همكاری با سایرین معنادار می شود تأكید ورزیده اند . تجربه شخصی هر انسانی هم همسو با یافته های پژوهشگران اهمیت اهمیت همیاری را در زندگی نشان می دهد . متخصصان آموزش و پرورش از طریق كاوش هایی كه انجام داده اند اثر بخشی همیاری بر معناداری یادگیری بازآرایی و سازمان دهی می شوند . در فصل حاضر ، تلاش شده است چیستیو دامنه یادگیری از طریق همیاری به طور مشروح بیان گرد . بدین سبب ، مباحثی سدرباره ماهیت یادگیری از طریق همیاری ، ساختار یادگیری از طریق همیاری ، روش های یادگیری از طریق همیاری و مزیت استفاده از گروه های یادگیری همیار ارائه می گردد .

چیستی یادگیری ازطریق همیار
امرز، در مدارس ره طرز فزاینده ای از رقابت های بین دانش آموزی بهره گیری می شود . دانش آموزان در بیشتر موارد به دلیل پاداش هایی كه برای مسابقه ها یا رقابت ها در نظر گرفته می شوند تن به رقابت می دهند . دانش آموزان رقاب ها ، روی هم رفته ، دو دیدگاه كلی به رقابت ها یا مسابقات درون كلاسی و مدرسه ای دارند . برای برخی دانش آموزان رقابت ها ، زمینه ای برای بروز توانایی هایشان است ، . برای برخی دیگر رقابت گسترده ای برای تماشای شكست قبای خود است .

شكلی كه رقابت در كلاس های درس به خود می یگرد ، نشان دهنده الگوی [ برنده – بازنده ) است . دانش آموزانی كه در رقابت ها ، پیروز میدان می شوند احساس سر افرازی كه از صحنه رقابت های شكست خود برون می آیند احساس سرافكندگی می‌كنند. دانش آموزانی كه دارای ضعف تحصیلی یا دشواری

یادگیری هستند در بیشترموراد در رقابت های طراحی شده ، شكست می خورند . در حالی كه ، اگر كوشش های دانش آموزان ضعف را برای یادگیری بیشتر در نظر آوریم سروشن می شود كه آنان نسبت به تلاش هایی كه از شان داده اند شایسته تقدیرند. این ایده مبین آنست كه حتماٌ راهی برای كمك به دانش آموزان وود دارد كه بدون وارد شدن به رقابت ها نتایج یادگیری مطلوبی كنند . سؤال این است ، چه راه كر جایگزینی بهجای روش رقابتی وجود دارد ؟ پاسخ مطلوب به این سؤال ، آنست كه اهداف آموزش و پرورش و اهداف یادگیری در كلاس های درس رادر نظر آوریم .
یادگیریاز طریق همیاری دارای مزایای بسیاری برای دانش آموزان است ، كه به ترتیب زیر ارائه می شوند.

1- تجربه كار به صورت سیستمی ، یا نظامدار .
2- كسب تجربه به مدیریت گروه .
3- تمرین مهارت های مدیریتی .
4- كسب مهارتهای مورد نیاز برای برقراری ارتباط .

5- كسب توانایی ابزار نقاط قوی
6- شناخت نقاط ضعف و قوت .
7- فراگیری پیوند زدن چند فكر با هندیگر .
8- بهبود ارتباطات بین مشخص .
9- دستابی به سطوح عالی تفكر .

10- پرورش توجه به آرای دیگران .
تعاریف
به منظور درك مشترك از مفاهیمی كه مورد استفاده قرارمی گیرد ، تلاش شده است ، سه مفهوم : همیاری ، رقابت و فعالیت نفرادی تعریف شود .
همیاری . مراد از همیاری هم اندیشی و تلاش عملی به صورت گروه است .
رقابت . رقابت فعالیتی است كه از یك فرد برای دست یابی به هدفی سر می زند .
مدارس در حالت مطلوب می توانند از س نوع روش همیاری ، رقابتی و فعالیت انفرادی بهره بگیرند . در استفاده از روش های یاد ده باید حد اعتدال را رعایت كرد . اگر هدف از آموزش دست یابی به هدف در سطوح بالا از روش های همیاری و رقابتی به جاست .

نحوه استفاده از روش های یادگیری از طریق همیاری
برای استفاده مطلوب و بهینه از یادگیری از طریق همیاری توجه به چند نقطه اساسی است ، كه عبارتند از: اهداف ، تركیب اعضای گروه های همیار و شیوه ارزشیابی .

نیاز است ، در ابتدای ئامر برنامه ریزی برای آموزش سو یادگیری از طریق همیاری ، اهداف مشخص باشد . یعنی روشن سباشد كه از یادگیرنده ، انتظار آكاهی یا نشان دادن چه عملی هست . نكته را هم نباید فراموش كرد اینست كه ، شایسته‌است حیطه های هر كدام ازهدف ها مشخص گردند : آیا هدف در حیطه شناختی است ؟ و هدف در حیطه روان حركتی یا عاطفی است؟

با توجه به اهدافی كه در نظرگرفته می شود باید پاداش های خاص آنهم در نظر گرفته شود.
پاداش اثر بخش پاداشیاست كه بانیازهاییادگیرنده ارتباط مستقیم داشتهباشد و به هر روی ، در حین عمل و در آغاز كار باید به دانش آموزان ، هدف های در نظر گرفته شده را بیان كرد و نحوه حركت به سوی دست یابی ه آنها ار هم اعلام نمود .

تركیب اعضای گروه باید به گونه ا باشد كه دانش آموزانی با سطوح توانایی متفاوتدر آنحضور سابند . اسلاوین (1983) بر این باور است كه ، اعضای گروه باید دو نفر دان آموز باعملكرد مطلوب ، دو دانش آموز با سطح عملكرد متوسط و یك دانش آموز ضعیف بشد. البته ، پیشنهاد جانسون و جانسون آنست كه در آغاز كار اشاعه روش یادگیری ز طریق همیاری، مطلوب است ، اعضا گروه 2 یا 3 نفر باشند . جمع بندی نظراتمتخصصان مبین آنست كه عده اعضای گروه از 3 تا 8 نغر متغیر است و همگی برناهمگن بودن اعضا گروه تأكید می ورزرند.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir