مقاله بررسی عملکرد سیکل دارای بازیافت دی اکسید کربن به روش احتراق اکسیژن-سوخت در نیروگاه کازرون تحت word دارای 14 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی عملکرد سیکل دارای بازیافت دی اکسید کربن به روش احتراق اکسیژن-سوخت در نیروگاه کازرون تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی عملکرد سیکل دارای بازیافت دی اکسید کربن به روش احتراق اکسیژن-سوخت در نیروگاه کازرون تحت word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
تعداد صفحات:14
چکیده:
انتشار گاز های گلخانه ای ازجمله دی ا کسید ک ربن در جو، اثرات زیست محیطی فراوانی مانند گرم شدن زمین را در پی دارد. مهمترین منبع انتشار این گاز در جو، نیروگاه ها هستند . از اینرو تحقیقات گسترده برای طراحی نیروگاه های جدید که قابلیت جمع آ وری و ذخیره سازی دی ا کسید ک ربن را داشته باشند صورت می گیرد. یکی از روش های اثبات شده در این زمینه، استفاده از فناوری احتراق اکسیژن- سوخت در فضایی از جریان گاز برگشت داده شده به محفظه احتراق، بجای احتراق متداول هوا و سوخت است. در این پژوهش سیکل دارای بازیافت دی ا کسید ک ربن به روش احتراق اکسیژن – سوخت با نرم افزارThermo flowمدلسازی شده است. برای داشتن مبنایی برای مقایسه با نتایج سیکل جدید، نیروگاه سیکل ترکیبی کازرون به عنوان نیروگاه مرجع مدلسازی و نتایج حاصل با یکدیگر مقایسه شده ا ست. با توجه به نتایج این دو مدل، راندمان ناخالص سیکل احتراق اکسیژن-سوخت از سیکل مرجع بیشتر می ب اشد ( 62 درصد در مقایسه با 49/03 درصد) ولی راندمان خالص آن کمتر است ( 41/85 47 درصد ) که این بدلیل مصرف / درصد در مقایسه با 92انرژی بالا در اجزای جدید نیروگاه در روش احتراق اکسیژن- سوخت می باشد. در این مدل دی ا کسید ک ربن با خلوص 96/84 درصد با فشار 20 بار بازیافت شد و انتشار آلاینده های دیگر بویژهNOXبدلیل جداسازی نیتروژن در فرایند تو لید اکسیژن بشدت کاهش یافت.
برای دریافت اینجا کلیک کنید
تعداد کل پیام ها : 0