توضیحات

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت مقدمات تكنولوژی آموزشی تحت pdf دارای 20 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت مقدمات تكنولوژی آموزشی تحت pdf  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلودپاورپوینت مقدمات تكنولوژی آموزشی تحت pdf

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلودپاورپوینت مقدمات تكنولوژی آموزشی تحت pdf

قرار داده شده است

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت مقدمات تكنولوژی آموزشی تحت pdf :

اسلاید 1 :

  • «سیستم»
    به نظر می رسد كه واژه سیستم واژه ای  است  مناسب روز;; معنی واژه نامه ای معادل سیستم را چنین  بیان می كند: مجموعه ای از اشیاء كه به وسیله نوعی تعامل یا وابستگی متقابل و منظم وحدت یافته اند، یك كل  ارگانیك یا سازمان یافته چون منظومه شمسی یا یك سیستم تلگراف جدید  .  از این تعریف چنین  بر می آید  كه  سیستم   به صورت  طبیعی موجود است  مانند منظومه  شمسی  یا انسان  آنها  را ساخته است مانند سیستم تلگراف.

اسلاید 2 :

  • سیستم های انسان ساخته معمولاً برای رسیدن به هدف معینی به وجود می آیند، پس می توان آنها را «مجموعه ی سازمان یافته ای از اجزاء متعامل و مرتبط كه عمداً بوجود آمده تا به شكل وحدت یافته ای هدفهای معینی را  متحقق سازد  دانست . مطابق این  تعریف در هر سیستم  اجزایی وجود دارند كه به هم مرتب هستند و به طور دائم با یكدیگر در حال كنش متقابل  یا  تعامل هستند.  این اجزاء  محتوای سیستم هستند اجزاء  كارهایی را انجام می دهند كه  به  هر كدام از آن كارها با  فعالیت ها فرآیند گفته می شود . انجام این كارها یا فرایندها برای رسیدن به یك هدف معین  است

اسلاید 3 :

  • . این هدف به وسیله انسان و از قبل تعیین شده است. در هر سیستم هدف فرایند های لازم یا كارهایی را كه باید انجام شوند تعیین می كند و فرایندها نوع اجزاء یا محتوایی را كه باید برای رسیدن به هدف به كار گرفته شوند معین می سازند.
    سیستم ها در سطح وسیع تری از محیط خود عمل می كنند كه این سطح وسیعتر را سیستم برتر گویند. به عبارت دیگر هر سیستم جزئی از سیستم بزرگتری است. سیستم جزء را فرده سیستم و سیستم بزرگتر را سیستم برتر آن سیستم گویند. مثلاً دبستان ;.. سیستمی از نظام آموزشی ابتدایی است. پس نظام آموزش ابتدایی سیستم برتر دبستان است.

اسلاید 4 :

  • نظام آموزش ابتدایی در حالی كه سیستم برتر دبستان است، خود خرده سیستم، نظام آموزش و پرورش است. در ضمن هر سیستم را می توان به وسیله ی الف) منبع انرژی یا درون داد ، ب) بخشهایی كه انرژی را تغییر می دهند و ج) برون داد تشخیص داد.
    اگر بخواهیم در سیستم كلاس درون داد، برون داد و بخشهای مختلف را مورد شناسایی قرار دهیم می توانیم بگوئیم كه دانش آموز درون داد سیستم یا منبع انرژی است. بخشهایی كه این انرژی را تغییر می دهند تمام اجزاء و فرایندهایی هستند كه برای ایجاد تغییرات مطلوب در او به كار گرفته می شوند، برون داد دانش آموزی است كه در او تغییرات ایجاد شده است.

اسلاید 5 :

  • در سیستم آموزش و پرورش ایران، درون داد كلیه دانش آموزان هستند. بخشهایی كه این درون داد یا انرژی را تغییر می دهند معلمان، روشها ، ابزار ، فضاها و كلیه امكانات به كار گرفته شده هستند برون داد آموزش و پرورش فارغ التحصیلان می باشند

اسلاید 6 :

آموزش

  • واژه ی آموزش واژه ای است كه به نظر می رسد در مورد مفهوم آن ابهام چندانی وجود نداشته باشد . آموزش فعالیت های هدفمند معلم برای ایجاد یادگیری در یادگیرنده است كه به صورت كنشی متقابل بین او و  یك  یا  چند  یاد گیرنده جریان  می یابد .  این  تعریف  از آموزش  بیشتر آموزش كلاسی یا به كارگیری ارتباط رو – در – رو،‌ در آموزش را در نظر مجسم می كند.

اسلاید 7 :

  • در صورتی كه آموزشی كه در تعریف براون مورد نظر است كلیه فعالیتهای هدفمندی است كه برای ایجاد یادگیری صورت می گیرد. این فعالیت های می توانند از راه دور انجام گیرند و كنش متقابل از طریق ارتباط با مركز به وسیله تلفن یا پست یا كانال تلویزیونی یا هر طریق دیگر صورت گیرد.

اسلاید 8 :

  • مهم این است كه فعالیتها دارای هدف مشخص  هستند و برای ایجاد تغییر در رفتار یادگیرنده انجام می گیرند. كسی كه این فعالیت ها را انجام می دهد می تواند برنامه ریزی باشد كه كلیه جریان آموزشی را به طور سیستمتیك طراحی می كند و طرح برنامه را برای اجرای یك آموزش كلاسی از طریق معلم،‌با آموزش از طریق تلویزیون برای گروه كثیری از افراد، یا آموزش از طریق ماشین به یك فرد،‌ یا آموزش از طریق تلویزیون برای گروه كثیری از افراد، یا آموزش از طریق ماشین به یك فرد، یا آموزش از  طریق كامپیوتر می ریزد. گاه نیز خود معلم طراح برنامه آموزشی است

اسلاید 9 :

  • . او برنامه ای می ریزد برای آموزش مطالب به كلیه دانش آموزان یك كلاس،‌یا برای آموزش ترمیمی به دانش آموزان كه مطالب مورد نیاز برای شروع درس تازه را نمی دانند، یعنی پیش نیاز یا رفتار ورودی مورد نیاز برای یادگیری مطالب تازه را ندارند.

اسلاید 10 :

  • یادگیری
    یادگیری یعنی تغییر  كم  و بیش دائمی در رفتار  بالقوه یادگیرنده ،‌مشروط بر اینكه این تغییر بر اثر تجربه رخ داده باشد نه  اینكه  حاصل  عواملی  چون  خستگی ، استعمال داروهای مخدر و تغییرات ناشی از بلوغ باشد.
    در این  تعریف  به  تغییرات  موقتی  رفتار  كه  ناشی از خستگی، انطباق  حسی یا عواملی انگیزشی است اهمیتی داده نمی شود.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir