توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله چشم اندازی به آموزش پیش از ازدواج و بعد از ازدواج در آسیا تحت pdf دارای 45 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله چشم اندازی به آموزش پیش از ازدواج و بعد از ازدواج در آسیا تحت pdf  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله چشم اندازی به آموزش پیش از ازدواج و بعد از ازدواج در آسیا تحت pdf،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله چشم اندازی به آموزش پیش از ازدواج و بعد از ازدواج در آسیا تحت pdf :

چشم اندازی به آموزش پیش از ازدواج و بعد از ازدواج در آسیا

هدف این مقاله فراهم كردن اطلاعات برای درمانگران زوج های متاهل و مربیان روابط قبل ازدواج به منظور بهبود سطح ارتباط فرهنگی خود با جمعیت های ساكن در مناطق آسیایی می باشد بخاطر تحویل های ایجاد شده در نقش جنسیت نقش فرهنگی اقتصادی و اجتماعی . تفاسیر و تعابیر گوناگون آسیایی ها از نهاد ازدواج و تشكیل خانواده متحمل تغییر و تحویل عمده گشته است این مقاله روندهای كلی را در ازدواج در چند كشور آسیایی توصیف می كند

با تمركز بر نرخ روبه رشد طلاق و تغییر نگرش های فرهنگی نسبت به ازدواج و طرح های ابتكاری مربوط به آموزش روابط فعلی ( قبل از ازدواج ) را در این كشورها مورد بحث قرار می دهد و بالاخره بر اساس تجربیاتی كه از كار كردن با مردم آسیا به دست آورده ایم چند بینش معمولی در ارتباط با انطباق آموزش بعد از ازدواج برای تبدیل آن به نهادی از نظر فرهنگی مناسب تر برای آسیایی ها ارائه می نمایم.

مقدمه :
شصت درصد جمعیت جهان در آسیا زندگی می كنند و مردم آسیایی در سراسر جهان پراكنده انددر این دنیایی كه به سرعت به سمت جهانی شدن پیش می رود .

برای مربیان و درمانگران زوج ها لازم است كه بدانند در آموزش ازدواج و رابطه ی قبل از ازدواج در آسیا چه روی می دهد به عنوان یك روانشناس با لینی چینی كه درتایوان بدنیا آمده و بزرگ شده ام و بعدها در ایالات متحده آموزش دیده و مستقر شده ام . فرصت هایی برای انجام و برگزاری چند صد كارگاه روابط زناشویی برای كشورهای مختلف آسیایی و سازمان های اجتماعی در چین . هنگ كنگ . تایوان . مالزی .

سنگاپور و جوامع آسیایی دیگر در ایالات متحده و كانادا داشته ام از گوش كردن به انواع تجربیات حاصل از روابط قبل از ازدواج در آسیا . مقداری دانش دست اول در مورد نیازها و برخوردهای زوج های آسیایی بدست آورده ام كوشیده ام . این دانش كسب شده را به مدیران اجرایی دولت و درمانگران بین المللی كه توان بر آوردن نیازهای این زوج ها را دارند نقل نمایم . در این مقاله . خواننده را دعوت می كنم تا از دریچه ی نگاه من به روندهای كلی نهاد ازدواج و آموزش روابط زناشویی در میان آسیایی هایی كه در چین .

تایوان . ژاپن . سنگاپور . مالزی و هند زندگی می كنند بپردازید . بخش اول روندهای و مراحل ازدواج در آسیا را ارائه می كند سپس برنامه های ابداعی در ارتباط آموزش خانواده ( ازدواج ) را ارائه خواهم نمود در این بخش ها . من از مشاهدات شخصی و بحث و تبادل نظرهای انجام داده با كارشناسان دیگر استفاده می كنم و به چند كشور به تفصیل بیشتری نسبت به كشورهای دیگر می پردازم . و سرانجام با ارائه چند بپیش بینی براینكه آموزش روابط زناشویی در غرب بر چه اساس استوار است و درمان را چگونه می توان از نظر فرهنگی برای فایده بردن گروههای كثیر ازدواج های آسیایی متناسب ساخت بر نتیجه ی دلخواه می رسم .

مراحل زناشویی در آسیا
سی سال قبل . طلاق در اكثر كشورهای آسیایی نادر بود با این حال در سالهای اخیر . الگوی ازدواج و طلاق به میزان قابل توجهی در بخش های زیادی از آسیا تغییر یافته است جدول 1 نسبت ازدواج به طلاق را در 5 سال اخیر ارائه می كند . نرخ طلاق به میزان در اكثر كشورهای آسیایی روبه افزایش است در بعضی كشورها . نرخ طلاق نسبتا با سرعت بالایی تغییر پیدا كرده است .

( مثلا ‌‌: كره – ژاپن – تایوان ) در حالیكه در كشورهای دیگر این نرخ ها افزایش تدریجی تر داشته است ( مثلا در هند ) برعكس در مالزی نرخ طلاق مسلمانان در 2 سال اخیر كاهش پیدا كرده است جدول شماره 2 روزهای دراز مدت طلاق را در بین ملل آسیای شرقی نشان می دهد همانگونه كه از جدول 2 پیداست در كره ی جنوبی – ژاپن و تایوان و رشد قابل توجهی از نظر میزان طلاق در طول سال گذشته به وجود آمده است .

اثرات مشابه بر روند ازدواج و طلاق در آسیا
افزایش نرخ طلاق در كشوهای آسیایی منعكس كننده ی اثرات متغیر بر ازدواج و طلاق می باشد برخی اثرات مهم بر طلاق در كشورهای آسیایی در فهرست زیر ارائه می شوند .
1- رشد اقتصادی سریع توسعه شهر نشینی و هنجارهای فرهنگی در حال تغییر در جوامع آسیایی . كانون تمركز ویژه روی گسترش منابع كار و سرمایه تاثیر منفی بر كیفیت و ثبات روابط جدید زناشویی آسیایی داشته است روابط تاثیر منفی و خانوادگی غالبا از اولویت پایین برخوردار ند تنش زندگی كاری جدید بنظر می رسد كه به روابط زناشویی نظر سرایت كرده باشد .

2- حق انتخاب بیشتر از طریق فرصت های كاری یا آموزشی برای زنان آسیایی . چونكه زنان آسیایی تحصیل كرده تر و از نظر اقتصادی مستقل تر شده اند . آنها حق انتخاب بیشتری بری ترك روابط غیر قابل قبول یا تحقیر آمیز دارند از نظر عرفی پر چالش ترین مسئله خانوادگی آسیایی مسئله یا مشكل مربوط به مادر شوهر و عروس است وقتی زن جواب با مادر شوهر خود دارای تعارض و درگیری است غالبا انتظار آن است كه تسلیم شود و درد ناشی از رفتار نا عادلانه را تحمل نماید مسائل دردناك دیگری كه زنان قبلا مجبور به تحمل آن بودند عبارت از سوء استفاده ها وامور غیر اخلاقی زناشویی شوهران .

3- كاهش اعمال كنترل بر ازدواج . در گذشته جامعه ی بسته و گروههای دست اندركار غالبا برای جلوگیری از جدایی زوج دست به اقداماتی دست می زدند به عنوان مثال : قبل از دهه 1970 در چین تمام شهروندان چینی بر یك واحد كاری متعلق بودند وقتی بین یك زوج درگیری ایجاد می شد واحد كاری تعالیم اخلاقی به آن عرضه می كرد و آنها را وادار می ساخت تا با یكدیگر صلح كنند با خصوصی سازی سریع موسسه های دولتی واحد كاری ( دست انداز ) عرفی از هم پاشید . و بیشتر این فشار اجتماعی از میان رفت به همین سان در اكثر كشورهای آسیایی جامعه ی سنتی و خانواده های گسترده در حال از دست دادن نفوذ خود بر زوج ها هستند .

4- قوانین مربوط به طلاق در اكثر كشورهای آسیایی شدت خود را از دست داده اند وقتی هر دو همسر برای طلاق گرفتن توافق كنند مراحل دادرسی فعلی در چین تایوان و ژاپن مشابه با قوانین ایالات متحده هستند از این نظر كه آنها فقط به یك دوره ی جدایی نیاز دارند وقتی همسران برای طلاق اختلاف نظر دارند آنرا می توان در زمینه های مختلف نظیر دو همسری زناكاری خشونت در خانه بیماری روانی شدید و ترك همسر برای دادرسی ارائه كرد در سنگاپور مراحل دادرسی مشابه هستند بجز اینكه یك زوج باید به مدت سه سال ازدواج كرده باشد قبل از اینكه بتواند تقاضای طلاق نماید در هند و مالزی بیماری آمیزش و امتناع همسر از پرداخت نفقه مجاز می باشد كاهش محدودیت قانونی در ارتباط با گرفتن طلاق به نظر می رسد كه با افزایش نرخ طلاق در كشورهای آسیایی همبستگی داشته باشد .

5- افزایش روند فرد گرایی از نظر عرفی ازدواج هایی كه در آسیا انجام می پذیرد شریك شدن دو نفر نیست بلكه شراكت دو خانواده است با این حال تحت فشار مدرنیزاسیون بسیاری از كشورهای آسیایی دارای رشد اقتصادی درجهت فرد گرایی حركت می كنند امروزه آسیایی ها كمتر تمایل به قربانی كردن علایق فردی و آرزوها و امیال خود برای گروه خانواده دارند .

6- افزایش عشق رومانتیك و كاهش تدریجی ازدواج های از قبیل تعیین شده امروزه اكثر آسیایی ها بخاطر عشق ازدواج می كنند رسانه ها از رادیو و تلویزیون و مطبوعات برای اكثر افراد جوان آسیایی چنان تاثیر می گذارد كه آنها مفهومی غیر واقع گرایانه و به سبك غربی از عشق در ذهن مجسم می كنند بسیاری از آنها معتقدند كه عشق عبارت است احساسی كه بدون سخت كار كردن خوشبختی و سعادت را به ارمغان می آورد این طرز فكر اهمیت آموزش روابط زناشویی قبل و بعد از ازدواج را كه نه تنها كمبودها و نقص های مربوط به مهارت برقرای ارتباط را مورد بررسی قرار می دهد بلكه به مسائل عمیق تر عقاید و باورها و ارزش های واقع گریانه مربوط به ازدواج نیز می پرازد .

تاثیرات خاص ملت بر روند های ازدواج و طلاق
مالزی برای درك روند ضد طلاق تذكر دادن این نكته حائز اهمیت است كه اكثر مالزیایی ها مسلمان هستند بر طبق نظر جونز تقریبا سه عامل به كاهش نرخ طلاق در میان مسلمانان مالزیایی كمك می كند .

1- از نظر تاریخی گروه پر خطر برای طلاق زنان جوان بوده اند كه مخالف ازدواج های برنامه ریزی شده ( از قبل تعیین شده ) هستند بجای مجبور ساختن آنها برای اینكه در وضعیتی بغرنج زندگی كنند آنها طلاق را گزینه ای قابل قبولی می دانند از دهه ی 1960 افزایش سن ازدواج و افزایش ازدواج های خود سرانه به ازدواج های سالمتری برای مسلمانان مالزی كمك كرده است و به كاهش نرخ طلاق منجر شده است .
2-نرخ طلاق همیشه در میان زنان دارای تحصیلات پایین از بالا حد برخوردار بوده است بنابراین افزایش سطح آموزش عمومی نیز نرخ طلاق را كاهش می دهد .
3- قوانین جدید مربوط ازدواج در دهه ی 1980 مراحل طلاق را دشوارتر ساخت و جاری كردن صیغه طلاق اسلامی و طلاق دادن یكطرفه همسران خود برای شوهران مسلمان دشوارتر ساخت اینكه شدید تر كردن كمك می كند امری منطقی است با این حال برای اینكه ببینیم آیا سطح آموزش مرتبا در حال افزایش است و شهرت ازدواج انتخابی در آینده خطر تقاضای طلاق را افزایش خواهد داد نیازمند مطالعات بیشتر است .

هند :
در هند طلاق همیشه نادر بوده است سلسه مراتب مستحكم كاستی و غلبه وتسلط ازدواج های از قبیل تعیین شده احتمالا جزء عوامل اصلی هستند كه به نرخ پایین طلاق هند كمك می كند اگر چه نسل فعلی افراد جوان هنوز هم برای حمایت والدین خود برای اتخاب همسر ( جفت ) احترام می گذارند . آنها انتظار دارند در این فرایند دخالت فردی بیشتری داشته باشند به علاوه اكثر زنان امروز هند تحصیل كرده هستند و قادر به كسب شغل هایی می باشند كه استقلال اقتصادی آنها را افزایش می دهد و حق ترك ازدواج های نامطلوب را دارند .

چین :
قبل از اینكه چین در دهه ی 1970 درهای خود را به جهان بیرون باز كند . نرخ طلاق در آنجا تقریبا صفر بود از آن زمان تا كنون نرخ طلاق در چین به میزان قابل توجهی افزایش یافته است به ویژه در شهر های متحده نظیر بیجینگ و شنگهای بر طبق نظر اداره ی آمار ملی چین ( 2003 ) نرخ ازدواج به طلاق در سال 2002 . 1 : 71/2 بود و در شانگهای 1:93/2 ( هر روی آنها كمتر از نیمی از ارقام ملی ارائه شده در جدول 1 می باشد كه نرخ های بالا تر طلاق را در شهرهای بزرگ چین منعكس می سازند .

در سالهای اخیر در دغدغه ی مردم در مورد افزایش نرخ طلاق و نقش امور غیر اخلاقی زناشویی روبه افزایش بوده است كمیته ی دایم كنگره ای خلق چین قانون تجدید نظر شده ی ازدواج (RML ) را در سال 2001 برای رفع این مشكلات از تصویب گذارند .
RML یك مرد را از همخوابی كردن با همسر خود و یك شریك جنسی غیر از همسر خود بطور همزمان منع می نماید . قبلا یك تاجر یا بازرگان نوظهور می توانست آشكارا یك خانم را بدون هیچ پیامد قانونی در خانه ی خود نگه دارد قانون جدید نیز زمینه های احتمالی زناكاری را برای طلاق مهیا می سازد .

نت در خانه خشونت در خانه به عنوان یك معضل اجتماعی در چین مطرح شده است . پیش از 80% شكایت كنندگان كه در گواند ونگ از خدمات مشاوره ی ازدواج بهرمند شدند كه اعمال خشونت شوهران با همسران در ارتباط بودند RML نیز حاوی مفادی است كه اعمال خشونت در خانه را منع می كند كشورهای دیگر آسیایی بر اساس بحث ها و تبادل نظرهای انجام گرفته چند مدیر آموزش روابط زناشویی در تایوان ژاپن سنگاپور و هند اعمال خشونت در خانه در بسیاری از كشورهای آسیایی دیگر موجب نگرانی شده است

تحقیقات به عمل آمده در مورد اعمال خشونت در خانه بسیار محدود است اداره آمار وزارت كشور تایوان ( 2003 ) 034/42 مورد خشونت گزارش شده در سال 2001 مقایسه كرد و 263/13 حكم حفاظت فردی ( شخصی ) ( PPO ) در سال 2003 صادر گردید در مقایسه با 463/10 حكم صادره در سال 2001 من معتقدم كه نرخ اعمال خشونت در خانه ممكن است به علت آگاهی اجتماعی بیشتر و تحكیم قدرت زنان و افزایش میزان گزارش دهی نرخ های واقعی را منعكس نماید

داده های حاصل از انجمن افراد معمول در سنگاپور نشان می دهند كه نرخ خشونت در خانه حاصل از افزایش است به علاوه wen – u (2004) گزارش كرد كه تنها یك زن در 10 زن مورد آزار تقاضای حكم حفاظت شخصی كرده اند واین موضوع بیانگر این مطلب است كه داده های موجود تا حد زیادی حدود اعمال خشونت در خانه را كمتر از آن حدی كه هست بیان می كنند .
آموزش ازدواج در آسیا

سنگاپور
دولت سنگاپور شركت فعالانه در حمایت و پشتیبانی از مشاوره و آموزش روابط زناشویی دارد وزارت توسعه ی جامعه رشد جوانان و ورزش مواد آموزشی – روانی بسیار خوبی را منتشر می سازد و از سازمان هایث خصوصی و عمومی ( دولتی ) برای اشاعه و انتشار اطلاعات مربوط به آموزش روابط زناشویی كمك و حمایت می كند 36 مركز خدمات خانواده ( FSC ) در سرتاسر جزیره وجود دارند كه در خدمت 4 میلیون ساكن این جزیره هستند دولت 90 % سرمایه و عتبار مالی و خدمات از جمله مشاوره ی فردی زناشویی و خانوادگی آموزش خانواده را فراهم می نماید .

در سنگاپور تقریبا50 مشاور ازدواج با مدارك فوق لیسانس و دكترا از ایالات متحده بریتانیا یا استرالیا وجود دارند كه در حدود 15 نفر آنها دارای مدارك دكترا می باشند به علاوه تقریبا 200 مشاور ازدواج وجود دارند كه اكثر آنها مدارك لیسانس از دانشگاه های محلی اخذ كرده اند به علاوه 10 تا از بزرگترین كلیساها با مراكز آموزش خانواده خدمات مشاوره ازدواج و زناشویی را به طور رایگان كه توسط كشیشان یا امامان جماعت ارائه می شود وجود دارند بسیاری از آنها در زمینه های مهارت های مشاوره آموزش دیده اند .

در حال حاضر هیچ مجوز حرفه ای و تخصصی برای درمانگران ازدواج و مشاوران در سنگاپور وجود ندارد ولی قوانین اعطاء مجوز حرفه ای و تخصصی در 5 سال آینده احتمالا به تصویب خواهند رسید .

سازمان های غیر دولتی ( NGO ) نیز نقش قابل توجهی در آموزش خانواده و ازدواج ایفا می نمایند به عنوان مثال توجه به خانواده در سنگاپور ( FOFS ) با دولت سنگاپور برای ارائه سخنرانی ها و برنامه های رادیویی همكاری می كند و مواد آموزشی سمعی – بصری منتشر می سازند و برنامه های آموزشی روانی استاندارد و آموزش رهبران برای اجراء این برنامه ها را طراحی می كنند FOFS كتب و منابعی را توزیع می كند و آموزش خانواده و ازد.اج را از طریق رسانه های گروهی ارائه می نماید به علاوه در سال 2003 – FOFS بیش از 160 كارگاه را برای بیش از 11000 شركت كننده ی مجاز ( ثبت نام كرده ) ارائه می كند .

– تا مدتها دولت به منظور مهیا كردن آموزش مقدماتی با كلسیاهای كاركرده است طبق نظر TAN آگاهی روبه افزایش برای ضرورت آموزش جوانانمان وجود دارد وآزادی آموزش خویشاوندی به خصوص در یمان نسل جدید تدریجا در حال رشد است .
– شبیه آنچه در آمریكا و استرالیا است تشكیلات و سازمانهای دینی تمایل دارند كه اولین گروهی باشند كه در مورد نگرانی درباره تقویت از دواجها و جلوگیری از طلاق در آسیا پاسخ می دهند هم اكنون تحقیقات هدایت شده كمی در مورد آموزش ازدواج در مجامع آسیایی وجود دارد اما سن با رهبران دینی و غیر دینی روبرو شدم كه نیاز تعیین كننده به این تحقیقات را متوجه بر پایه تحقیقات شبیه ملتهای پیشرفته دیگر ادامه خواهد یافت .

تایوان :
كار سلامت روانی تایوان در آسیا از همه پیشرفته تر است تجربه روانپزشكی و مشاوره در تایوان شبیه جهان غربی است پروانه حرفه ای برای روانپزشكی و روانشناسی و كار اجتماعی وجود دارد انجمن ازدواج و مشاوره خانواده تایوان هم اكنون روی پروانه فعالیت مشاورین ازدواج و خانواده كار می كند اغلب بزرگان درمان مسائل زناشویی تایوان در آمریكا ترتیب شده اند

و برای یادگیری بیشتر به شدت برانگیخته شده اند كارگاه ها و كنفرانسها با كارشناسان خارجی به خوبی مورد توجه قرار می گیرند توسط این فرصتهای توسعه حرفه ای مشاوران آموزشهایی درباره برنامه های رفتاری و سیستمی و قابل قبول علمی از قبیل PREP- EFCT و دیدگاه GOttman دریافت می كنند با این وجود نیاز شدیدی برای نظارت كیفی مداوم روی برنامه های پیشگیری و درمان وجود دارد .

زمینه انتشارات تایوان هم از همه پیشرفته تر است و كتابهای غربی به طور موثری به زبان چینی ترجمه شده اند تعدادی برنامه آموزش ازدواج در تایوان ارائه شده اند كه شامل برنامه ارتباط زوجهای Miller و برنامه افزایش ارتباط Guerney و برنامه « مواجه با ازدواج » می باشند كلیسها نقش اساسی در آموزش ازدواج را در تایوان ایفا می كنند مثلا بیش از 600 پدر روحانی برای مهیا كردن برنامه آماده سازی / پر بار سازی Olson و Fournier آموزش دیده شده اند .
– علاوه بر برنامه های غربی یك برنامه پر بار سازی ازدواج خیلی موفق توسط چینی ها و برای چینی ها توسعه داده شده است این برنامه پر بار ( MER) ازدواج بوسیله پیتر چیو رئیس دانشگاه مسیحیان توسعه داده شد .

– این مورد توجه بسیاری جوامع مسیحی چینی بین المللی قرار گرفت در این سال 154 MER بوسیله 80 – CFFC دارای مدرك و 12 كشور راهنمایی شوند .
– یك توسعه موفق در آموزش خویشاوندی در تایوان تصویب سند آموزش خانوادگی در ژانویه 2003 می باشد این اولین قانون گذاری دولت در جهان برای قیومیت آموزش خانوادگی می باشد تحت این قانون همه تایوانیها چهار ساعت آموزش خویشاوندی قبل از ازدواج بدست می آورند .

چین :
وزارت امور اجتماعی چین تمامی فدراسیون ها ی زنان چین و موسسات علمی دانشگاه آكادمیك و اجتماعی همگی فعالیت كرده اند تا از طریق China سخنرانی برنامه های رادیویی و روزنامه ها آموزش خویشاوندی را مهیا سازند به عنوان نمونه چین – یو- یان كه یك استاد آموزش ازدواج در آكادمی علوم اجتماعی چین است

برای اولین بار هفته ازدواج و خانواده را در شن و زنگ چین بنیانگذاری كرد ( June7-13-2004) در چین به طور كلی برنامه هایی كه ازدواج سالم را ترویج می دهند حق تقدم كمتری دریافت بودجه نسبتا به برنامه های توسعه اقتصادی دارند با این وجود از سال 2000 وزارت امور اجتماعی چین انجمن اجتماعی كار چین و انجمن تحقیقات ازدواج و خانواده چین به همراه بنیاد ( موسسه خیریه ) خانواده خود را دوست بدارید آمریكا كنفرانس ( خانواده خود را دوست بدارید ) را همه ساله برگزار كرده اند .

كمبود بودجه ( پول ) دسترسی به آموزش های خویشاوندی را در چین محدود ساخته است اما تعداد زیادی از سازمان های مذهبی آمریكا حمایت های مالی را فراهم می كرده اند برای مثال سازمان تمركز روی خانواده آمریكا كمك هایی را برای آموزش خویشاوندی اهداء كرده است تا كنون 600 برنامه 5/2 دقیقه ای در مورد ازدواج و روابط پدر – فرزندی ( اولیا – فرزندی ) به زبان« ماندارین » ترجمه شده است و در رادیوی ملی چین ( كه 400 ایستگاه رادیویی در سر تاسر چین دارد )

پخش شده است و پیام هایی چون « عشق نیاز به یادگیری دارد » و « موارد ( مسائل ) تعهد ‌» بدون عذر خواهی : عشق واقعی انتظار است و بخشایش را منتشر كرده است بسیاری از این مفاهیم در بهترین برنامه های علمی آموزشی ازدواج مورد تاكید قرار گرفته اند ( مارك من – ویتون ارت آل 2004 ) سیستم فراگیر خدمات روانشناسی چینی عقب تر از استاندارد غربی است و در برنامه هایی آموزشی تخصصی برای مشاورین زندگی زناشویی در دسترس نمی باشند پزشكان كه دوره آموزشی خوب دیده اند فقط در شهر های بزرگ ( اصلی – مهم ) وجود دارند

برای رویارویی با نیاز گسترده به مشاوره بخش ( دپیارتمان ) زایمان با هو – زیا سایك ( كه یك سازمان تحت ون ( اینترنتی ) نو آورانه است به منظور آموزش مشاوران همكاری كرده است نهایتا زمینه علمی تنظیم خواهد شد و مشاوران مورد تایید واقع خواهند شد بر اساس گفته های استاد آموزش های ازدواج ( وی – مین – لی )

درمان های زندگی زناشویی Malaysia به عنوان یك رشته علمی محقق نشده است (W.lee – روابط شخصی 30 نوامبر 2004 ) هر گونه خدماتی كه وجود دارد در درجه اول در محیط اول در محیط های مرتبط با كلیسا منتشر شده اند – مشاورین حرفه ای (ورزیده ) در دسترس هستند ولی كم هستند مردم به آموزش های ازدواج و مشاوران نیاز دارند اما به دلیل ننگی ( بدنامی ) كه همیشه همراه درخواست برای این خدمات است

معمولا تا زمانی كه به یك بحران در زمینه این نیاز می رسند منتظر می مانند هم اكنون زوج های مسلمان نیاز دریافت 8 – 15 ساعت آموزش قبل از ازدواج دارند با این وجود این آموزش ها بیشتر روی نظریه های مذهبی تمركز دارند تا مهارت آفرینی دولتمردان مالزی اهمیت فراهم كردن برنامه های آموزشی خویشاوندی را بیش بینی كرده اند وزارت زنان – خانواده و توسعه جامعه را برای تمركز بر روی این هدف تاسیس كرده اند علاوه بر این دولت در كنفرانس بین المللی خانواده را در سال های 2001 و 2004 حمایت مالی كرد .

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir