توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله در مورد اقتصاد در فوتبال فایل ورد (word) دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله در مورد اقتصاد در فوتبال فایل ورد (word)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله در مورد اقتصاد در فوتبال فایل ورد (word)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله در مورد اقتصاد در فوتبال فایل ورد (word) :

اقتصاد در فوتبال

فوتبال و اقتصاد، دو واژه ای كه در دنیای امروز به یكدیگر پیوند خورده اند و حیات و بقای فوتبال را حفظ كرده اند. فوتبال با رشد فزاینده ای كه در كشورهای جهان پیدا كرده است به عنوان بخشی از جریانات جامعه در اقتصاد حاصل از آن نیز تأثیر گذاشته است.

فوتبال به كمك اسپانسرهای موجود، حامی كالاهای خصوصی و دولتی است به گونه ای كه قادر است در برهه های مختلف در بازار اقتصاد كالایی را در اذهان مردم به عنوان یك نمونه تأیید شده رونق بخشد. فوتبال به كمك حامیان مالی خود كه در آن تلویزیون نیز نقش مهمی دارد، زندگی حرفه ای را ادامه می دهد. فروش امتیاز بازی ها به تلویزیون نیز یكی از بخش های قابل بحث در اقتصاد فوتبال است. فوتبال اگر چه یكی از پردرآمدترین رشته های ورزشی است، اما مخارج

هنگفتی را نیز باید صرف نگهداری آن كرد. یكی از پرخرج ترین بخش های فوتبال ورزشگاه هاست، مكانی كه تابلوهای تبلیغاتی به زیباترین شكل در آن آذین شده است. خرید بازیكنان نیز یكی از پرخرج ترین و به نوعی پردرآمدترین قسمت های تیمداری و فوتبال است. زمانی كه در رشد

سالیانه اقتصاد فرانسه فوتبال 3 درصد تأثیرگذار است، نمی توان از كنار آن به راحتی گذشت. نگاه كنید به باشگاه های بزرگی چون منچستر یونایتد یا رئال مادرید كه نام باشگاه را برخود دارند و جزو كارخانجات و تراست های درآمدزا محسوب می شوند. در دنیای امروز نمی توان بدون حمایت شركت های بزرگ و تبلیغ كالاهای روز به ورزش به ویژه، به فوتبال ادامه داد و بخش فروش رایت بازیها به تلویزیون نیز یكی از راه های درآمدزا برای فوتبال است. گردش پول در فوتبال امروز به گونه ای سیستماتیك شده كه دیگر گریزی از آن نیست، فوتبال حرفه ای ما نیز بدون این نگاه هرگز قادر به ادامه زندگی نخواهد بود.
نتایج یك پژوهش علمی نشان می دهد كه 62 مانع جدی در راه توسعه اقتصادی صنعت فوتبال در ایران وجود دارد.

به گزارش “الف”، این تحقیق كه توسط دكتر علیرضا الهی استاد دانشگاه تهرا

ن، با هدف شناسایی موانع توسعه اقتصادی صنعت فوتبال در ایران و ارایه راهکارهای مناسب صورت گرفته است، بر استفاده از روشهای علمی و همچنین توسعه همزمان بخش ها و عناصر مختلف ورزش كشور برای صنعتی كردن فوتبال تاكید كرده است.

در این پژوهش با کاربرد روش تحقیق کیفی، ابتدا به بررسی وضعیت اقتصادی

صنعت فوتبال در ایران پرداخته شده و اطلاعات مالی و اقتصادی لیگ حرفه ای فوتبال ایران مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. سپس به مطالعات تطبیقی پرداخته شده که در آن وضعیت اقتصادی صنعت فوتبال در کشورهای انگلستان، اسپانیا و ژاپن به تفصیل مورد بررسی و مقایسه قرار گرفته است.

نتایج این بررسی نشان می دهد كه 9 مولفه اعم از: سرمایه گذاری و حمایت مالی، توسعه نهادها، حمایتهای دولتی، سازماندهی و هدایت هواداران، پخش رسانه ای، نیروی انسانی، امکانات و فضاهای ورزشی، توسعه حقوقی و قانونی و توسعه علمی پژوهش، نقش محوری و اساسی در توسعه اقتصادی صنعت فوتبال ایران ایفا می كنند.

بر اساس داده های این طرح پژوهشی، صنعت فوتبال درواقع یك مقوله مهم و تأثیرگذاری در رشد اقتصاد ملی كشورهای توسعه‌یافته قلمداد می‌گردد. به طوری كه دارای تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم در بهبود وضعیت اقتصادی كشورها می‌باشد. از جهت دیگر،‌ صنعت ورزش فوتبال، اثرات مستقیم و ملموسی در حوزه‌های مسائل اقتصادی و اجتماعی مانند افزایش تولید ناخالص داخلی(GDP)، كاهش هزینه‌های بهداشتی و درمانی و كاهش آمار بزهكاری و ; به همراه خواهد داشت.

این تحقیق با برشمردن تاثیرات شگرف صنعت فوتبال بر تولید ناخالص داخلی(GDP) برخی كشورهای توسعه یافته و صاحب فوتبال، نوشته است: سال 2006 مقدار 481 میلیارد یورو فقط از ناحیه صنعت فوتبال به GDP آلمان اضافه شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد آلمان هدف خود را از برگزاری مسابقه جام جهانی توسعه گردشگری قلمداد كرده است. این بررسی در فوتبال اسپانیا هم بسیار جالب است. به طوری كه ارزش وجودی صنعت فوتبال این كشور در سال 2002، 644 میلیارد یورو بوده كه تقریباً 09 درصد از GDP اسپانیا در 2002 را به خود اختصاص داده است،‌ همچنین 47 هزار شغل از صنعت فوتبال در این كشور بوجود آمده است.

این طرح تحقیقاتی در بخش دیگری، با اشاره به برخی موانع در پیشبرد توسعه اقتصادی صنعت فوتبال و بویژه مواردی كه تحقق 9 مولفه ذكر شده را با مشكل مواجه می كنند، و لزوم اراده ملی برای رفع این موانع تاكید كرده است: نكته‌ای كه بایستی در آسیب‌شناسی موانعی كه در توسعه پشتیبانی و حمایت ملی شناسایی شده‌اند مورد توجه قرار گیرد این است

كه برخی موانع خارج از محیط فوتبال است و قاعدتاً از حیطه كنترل صنعت ورزش خارج است و از جمله متغیرهای اثرگذار می‌باشند و چنانچه یك اراده و تصمیم ملی در سطح كلان كشور برای حل آ‌ن اتخاذ نگردد این معضل همچنان لاینحل خواهد ماند.

این پژوهش علمی در پایان با ارائه راهكارها و پیشنهاداتی، مواردی را برای برون رفت از شرایط فعلی و تبدیل فوتبال غیرحرفه ای و غیرصنعتی ایران به یك صنعت اقتصاد

ی مفید برای جامعه، مطرح می كند.

این موارد عبارتند از:

• ایجاد منطق هزینه – فایده در باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال كشور
• تشكیل كمیته تخصصی خصوصی‌سازی در ورزش كشور زیر نظر بالاترین مقام ورزش كشور
• ایجاد سیستم جامع اطلاع‌رسانی به هواداران صنعت فوتبال
• تدوین برنامه زمانی فرایند خصوصی‌سازی باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال
• ایجاد شفافیت در اطلاعات مالی و اقتصادی صنعت فوتبال و افشاسازی قراردادهای بازیكنان و مربیان
• بررسی روش‌های موجود خصوصی‌سازی به منظور انتخاب مؤثرترین روش برای واگذاری باشگاه‌ها
• ایجاد پیش‌زمینه‌های لازم برای خصوصی‌سازی باشگاه‌های فوتبال و نیز پیوستن برخی از آنها به بازار بورس
• بهبود كیفیت و استفاده از فناوری‌های مدرن در پخش زنده مسابقات فوتبال
• پیگیری و تحقق منابع درآمدی بالقوه و جدید صنعت فوتبال نظیر موبایل رایت، پخش اینترنتی و صحه‌گذاری
• ایجاد محیط و تسهیلات مناسب برای تحقق حداكثری اهداف شركت‌های حامی مالی
• بررسی و ایجاد پیش‌زمینه‌های لازم برای حضور بانوان و خانواده‌ها در استادیوم‌های فوتبال
• تدوین طرح ملی توسعه و بازسازی استادیوم‌های فوتبال و ارائه آن به مجلس شورای اسلامی
• ایجاد رابطه مشخص،‌نظام‌مند و منطقی مابین نهادهای صنعت فوتبال و مراجع دولتی
• تدوین و اجرای نظام اعتباریابی و ارزیابی باشگاه‌های فوتب

ال كشور
• امكان‌سنجی و تدوین نظام برقراری سقف حقوق و پاداش برای بازیكنان و مربیان حرفه‌ای فوتبال
• تدوین اساسنامه و تشكیل كا نون هواداران توسط هر یك از باشگاه‌ها
• تدوین و اجرای نظام ایجاد، اداره و نگهداری و توسعه باش

گاه‌های حرفه‌ای فوتبال
• تدوین نظام جامع حمایت دولت از صنعت فوتبال كشور (شامل حمایت از باشگاه‌داری، حمایت از میزبانی مسابقات بین‌المللی و ;)
• تدوین و اجرای برنامه‌های تأمین، انتخاب و توسعه نیروی انسانی در باشگاه‌ها، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال
• تدوین اساسنامه و تشكیل اتحادیه‌های بازیكنان، مربیان و باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال
• استفاده از رویه‌های علمی در قیمت‌گذاری بلیط
• برگزاری مسابقات فوتبال با بهره‌گیری از تحقیقات بازار و فنون بازاریابی ورزشی
• ایجاد نظام جذب، حفظ و توسعه هواداران در صنعت فوتبال كشور
• تدوین الگوی واحد برای وضعیت حقوقی و اساسنامه‌ای باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال
• ایجاد آژانس‌های تخصصی بازاریابی ورزشی به عنوان پل ارتباطی بین صنعت فوتبال با سایر صنایع
• امكان‌سنجی و ایجاد شبكه‌های خصوصی و ماهواره‌ای برای پخش زنده مسابقات فوتبال ایران
• بررسی قابلیت‌های بخش خصوصی برای واگذاری مدیریت استادیوم فوتبال به آن‌ها
• تدوین راهكارهای ایجاد فضای مناسب فرهنگی در استادیوم‌های فوتبال كشور
• تدوین برنامه‌های استراتژیك و عملیاتی (سالانه) بازاریابی به طور مجزا در سطح فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و باشگاه‌ها

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir