توضیحات

 پیشینه و مبانی نظری توسعه ژئوتوریسم فایل ورد (word) دارای 22 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پیشینه و مبانی نظری توسعه ژئوتوریسم فایل ورد (word)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز آی سی بی سی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي پیشینه و مبانی نظری توسعه ژئوتوریسم فایل ورد (word)،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن پیشینه و مبانی نظری توسعه ژئوتوریسم فایل ورد (word) :

پیشینه و مبانی نظری توسعه ژئوتوریسم فایل ورد (word)

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

2-1- انسان و طبیعت 14

2-2- انواع مناطق طبیعی 14

2-3- مفهوم گردشگری 14

2-4- جغرافیای گردشگری 15

2-5- انواع توریسم 15

2-6- توسعه پایدار و گردشگری پایدار 16

2-7- گردشگری بر پایه طبیعت ( اکوتوریسم ) 17

2-8- ارکان اصلی اکوتوریسم 17

2-9- مفهوم ژئوتوریسم 17

2-10- قلمرو ژئوتوریسم 18

2-11- شکل های جالب زمین 18

2-12- فرایندهای زمین 18

2-13- ژئوسایت ها 19

2-13-1- ژئوسایت های اولیه 19

2-13-2- ژئوسایت های ثانویه 19

2-14- نمونه ای از ژئوسایتهای ایران و جهان 19

2-15- مفهوم ژئوپارک 20

2-16- مفهوم ژئوپارک از دیدگاه یونسکو 20

2-17- چشم انداز یا Landscape 20

2-18- پتانسیل بالقوهٌ ژئوپارک های ایران 20

2-19- گونه های مختلف ژئوتوریسم 21

2-20- ژئوتوریسم ماجراجویانه 22

2-21- ژئوتوریسم پایدار 23

2-22- ابزارهایى مورد استفاده در تفسیر ژئوتوریسم و ژئوسایت ها 23

2-23- مزیت ها واثرهاى مثبت ژئوتوریسم و ژئوپارک 25

2-24- سیاست گذاری های کلان کشور بر روند توسعه ژئوتوریسم 26

2-25- حفاظت از محیط زیست 27

2-26- طرح پایدار و اقامتگاه های طبیعی 27

2-27- نوشتن طرح اکوتوریستی برای منطقه 27

2-28- ظرفیت قابل تحمل 27

2-29- نقش مناطق حفاظت شده در توسعه پایدار 27

2-30- دشواری طرح ریزی در مناطق حفاظت شده 28

2-31- وظایف گردشگران طبیعت 29

2-32- وظایف دولت برای طبیعت گردی 29

2-33- انواع طبیعت گردها 29

2-34- منطقه بندی پارك ها و طرح های مدیریتی 30

2-1- انسان و طبیعت

  • ذات وجودی انسان از خاک است و انسان ها بطور ناخود آگاه طبیعت را دوست می دارند. جاذبه ها و چشم اندازهای طبیعی، عبارت از مجموع ویژگی هایی است که انسان با چشم قادر به مشاهده و با دیگر حواس قادر به درک آن است. (رضوانی، 1387 ص 19)
  • کمتر کسی است که در سفرهای بین شهری از چشم اندازهای طبیعت بی جان از جمله کوه، دشت و دره‎های کنار جاده لذت نبرد و به توصیف آنچه دیده نپردازد. (حاج علیلو - نکویی صدر، 1390 ص1)
  • ارزش طبیعت در میان ایرانیان به حدی است که در فرهنگ باستانی ما روزی را به عنوان سپاس از طبیعت نام گذاری کرده اند. ارزش طبیعت و میراث آن به سرعت در حال تبدیل به نیروی مولد جدیدی در صنعت گردشگری است (فور و مگرلی، 1388).

2-2- انواع مناطق طبیعی

  • به صورت کلی می توان طبیعت را به دو بخش جاندار و بی جان تقسیم نمود. طبیعت جاندار آن دسته از طبیعت است که ویژگی اصلی آن منابع تفرجگاهی، چشم اندازهای بدیعی است، که سبب آرامش روحی انسان و احساس رضایت می شود. (رضوانی، 1387 ص 19)
  • طبیعت بی جان عبارتند از کوه و کوهستان، دره دشت، غار، رودخانه، چشمه، آبشار، دریا و ساحل، دریاچه و تالاب و کویر می باشد.

2-3- مفهوم گردشگری

  • گردشگری یا توریسم واژه ای است فرانسوی که از ریشهٌ "تور" گرفته شده است. تور در زبان فرانسه به معانی زیر آمده است : حرکت دورانی (چرخش) عمل پیمودن، طی کردن پیرامون، سیر کردن و گردش نمودن. به نظر پیرلاروس، توریسم یا گردشگری عمل مسافرت به منظور تفنن و لذت است و گردشگر یا توریست، کسی است که برای خوشنودی خود و لذت بردن مسافرت می کند( محلاتی 1380 :2)
  • بنابراین توریسم یعنی مکتبی که پایه فکری آن سیاحت و گردشگری است. (کاظمی، 1386)
  • در لغت نامه دهخدا توریسم به معنای جهان گرداننده، سائح، سیاح و رحاله بکار رفته است. (دهخدا، 1365).


2-4- جغرافیای گردشگری

  • جغرافیای جهانگردی روابط انسان را با محیط در تعطیلات و وقت آزاد مطالعه می کند. مثل این است که جهانگردی و مسافرت های داخلی و خارجی بخشی از فعالیتهای انسانی را تشکیل می دهد و با اقتصاد ملی کشورها پیوند می خورد. از طرفی انتخاب محا استفاده از اوقات فراغت و تعطیلات شکل سالم سازی جسم و روح به خود می گیرد و در این راه از جغرافیای پزشکی تأثیر می پذیرد.
  • مفهوم کلی جغرافیای جهانگردی را می توان به این شرح بیان نمود : مطالعه شرایط جغرافیای جهانگردی و بررسی وابستگی ها بین شکل های مختلف وقت گذرانی باعوامل گوناگون طبیعی و فرهنگی (شکویی 1354، ص 4).

2-5- انواع توریسم

  • گردشگری دارای اهداف خاصیت که هرکدام از گردشگران با آن نیت به سفر می پردازند. بنابراین شناخت انگیزه های گردشگران در بحث گردشگری مهم است.

ü توریسم قومی : در این نوع گردشگری، گردشگران به منظور مشاهدهٌ سبک زندگی افراد بومی و قومی مسافرت می کردند که با نحوه ی پوشش افراد بومی، منازل آنها، حضور در جشن ها و شرکت در مراسم مذهبی آنهاست. که هدف گردشگری قومی، شناخت اقوام مختلف و شرکت در تجربه های آنهاست.

ü توریسم تاریخی : گردشگران به بازدید از موزه ها، مسجدها، کلیساها و آثار و باناهای تاریخی می‎پردازند که تمام این آثار یادآور عظمت و شکوه کشورهای باستانی مانند ایران، مصر و یونان است همچنین گردشگران از نمایشنامه هایی که وقایع مهم دوران گذشته را بازسازی می کند استقبال خواهند کرد.

ü توریسم تفریحی و استفاده از تعطیلات : شامل گردشگرانی می شود که جهت استفاده از تعطیلات، تفریح، استراحت و استفاده از آب و هوای گرمتر یا خنک تر از محل اقامت به مکان دیگری نقل مکان می‎کنند.

ü توریسم فرهنگی - آموزشی : مقصود از این نوع گردشگری آّشنایی با مواریث فرهنگی، هنری، آداب و رسوم، بناها و آثار تاریخی با هدفهای آموزشی، تحقیقاتی، و پژوهشی صورت می گیرد.

ü توریسم جوانان : مسافرت جوانان با اهداف آموزشی، تفریحی و ورزشی است که هم اکنون در بسیاری از کشورها مورد توجه قرار گرفته است.

ü توریسم تفریحی و ورزشی : گردشگر تفریحی و ورزشی توجه خود را را معطوف به شرکت در فعالیت‎های ورزشی، استفاده از چشمه های آب معدنی، حمام آفتاب و دیگر فعالیت های اجتماعی در یک محیط دلنشین و راحت می کند. برخی از این مناطق مورد علاقه به طور معمول سواحل دریا، پیست های اسکی، زمین های بازی و میدان های اسب دوانی است.

ü توریسم ماجراجویانه : بسیاری از افراد در سفر دست به کارهایی می زنند که مخاطره آمیز است و می‎خواهند در این زمین تجربه هایی بدست آورند به همین سبب ممکن است از راه های جدید یا غیرعادی، مهارت و توانایی های جسمی را بیازمایند و به همین منظور به کوهنوردی، قایقرانی یا صخره نوردی می‎روند. به طور کلی این سفرهای مخاطره آمیز یا حادثه جویانه به مقصدهای پرخطر مانند قلب کویر، غارهای ناشناخته، مسیرهای فاقد جاده، قلل کوه ها، رودخانه ها جنگل ها و مناطق طبیعی دیگر انجام می‎شود.

ü توریسم سلامت : منظور اینکه گردشگر به مکان هایی برود که بتواند در آنجا خدمات درمانی و پزشکی انجام دهد. بنابراین چنین گردش یا سفری مستلزم فعالیت های گوناگون بوده که هر یک مسئله بهداشت و سلامت فرد و یا گردشگر، مدنظر است. نمونه های اصلی این نوع سفرها عبارتند از : مراقبت های بهداشتی، زیبایی اندام، گذراندن دورهٌ نقاهت و بازپروری، استفاده از چشمه های آب درمانی گردشگری دارای اهداف خاصیت که هرکدام از گردشگران با آن نیت به سفر می پردازند. بنابراین شناخت انگیزه های گردشگران در بحث گردشگری مهم است.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

دانلود پیشینه و مبانی نظری توسعه ژئوتوریسم با word, پروژه word پیشینه و مبانی نظری توسعه ژئوتوریسم, دانلود سورس پیشینه و مبانی نظری توسعه ژئوتوریسم با word, سیستم پیشینه و مبانی نظری توسعه ژئوتوریسم با word, مدیریت پیشینه و مبانی نظری توسعه ژئوتوریسم به زبان word, پیشینه و مبانی نظری توسعه ژئوتوریسم با word, پروژه دانشجویی پیشینه و مبانی نظری توسعه ژئوتوریسم, پیشینه و مبانی نظری توسعه ژئوتوریسم به زبان word, پیشینه و مبانی نظری توسعه ژئوتوریسم در word, سیستم پیشینه و مبانی نظری توسعه ژئوتوریسم تحت word, دانلود پروژه پیشینه و مبانی نظری توسعه ژئوتوریسم با فایل ورد (word), پروژه فایل ورد (word) پیشینه و مبانی نظری توسعه ژئوتوریسم, سورس پروژه پیشینه و مبانی نظری توسعه ژئوتوریسم به زبان word, پیشینه و مبانی نظری توسعه ژئوتوریسم با فایل ورد (word), پروژه فایل ورد (word) پیشینه و مبانی نظری توسعه ژئوتوریسم, پیشینه و مبانی نظری توسعه ژئوتوریسم به زبان فایل ورد (word), پیشینه و مبانی نظری توسعه ژئوتوریسم در فایل ورد (word), سیستم پیشینه و مبانی نظری توسعه ژئوتوریسم تحت فایل ورد (word), دانلود پروژه پیشینه و مبانی نظری توسعه ژئوتوریسم با word, پروژه پیشینه و مبانی نظری توسعه ژئوتوریسم به زبان فایل ورد (word), سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,

آخرین مطالب وبلاگ

نظرات مشتریان

سلام و خسنه نباشید اول بگم که سایت خوب و جامع و با امکانات خیلی خوبی دارید.. مهمتر اینکه کاربر رو بعد از خریدش رها نمیکنید و واقعا پاسخگو هستید. موفق باشید ممنون. امیر

Copyright © 2014 icbc.ir