توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 طراحی و پیاده سازی سیستم جامع طلا فروشی دارای 120 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد طراحی و پیاده سازی سیستم جامع طلا فروشی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

فهرست مطالب

مقدمه
فصل اول – سیستم های اطلاعاتی مدیریت (MIS )                    1
1-1-    مقدمه                                          1
1-2-    جمع آوری اطلاعات                                  1
1-3-    سیستم اطلاعات مدیریت                              2
1-4-    قدمهای بسط و توسعه MIS                              2
1-4-1- سازماندهی سیتسم اطلاعات مدیریت در سازمانهای تجاری            2
1-4-2- جایگاه سیستم اطلاعات مدیریت در سازمان                      3
1-5-    نیاز مدیران به سیستم های اطلاعات مدیریت                     6
1-6-    تعریف سیستم                                     7
1-7-    تکنولوژی اطلاعات                                  7
1-8-    تحولات آینده و روند تکاملی در امر پردازش و مدیری اطلاعات              8
1-9-    آشنایی با تجربه ، تحلیل و طراحی سیتسم                         8
1-9-1- تجزیه و تحلیل سیتسم چیست ؟                         9
1-9-2- دلایل تغییر سیستم                                 9
1-10-    تجزیه و تحلیل سیستم طراحی                             9
1-10-1- تجزیه و تحلیل سیستم طراحی                             10
فصل دوم – زبان برنامه نویسی دلفی                             14
2-1- زبان برنامه نویسی دلفی                                 14
2-1-1- شی گرایی چیست ؟                                14
2-1-2- رویدادگرایی چیست ؟                                15
2-1-3- ویژوال چیست ؟                                15
2-1-4- عملگرها و انواع دادها                                 15
2-1-5- دستورات کنترلی                                18
2-1-6- شی گرایی                                     20
2-1-7- رویدادگرایی                                    21
2-2- پایگاه داده                                        21
2-2-1- دستور                                        21
2-2-2- استفاده از توابع در Select                             23
2-2-3- دستور Delete                                 26
2-2-4- دستور Insert                                     26
فصل سوم – تجزیه و تحلیل سیستم                             28
3-1- گزارش شناخت سیستم                                 28
3-2- امکان سنجی                                     28
3-2-1- امکان سنجی اقتصادی                                28
3-2-2- امکان سنجی تکنیکی                                28
3-2-3- هزینه های متداول برای سیستم                             29
3-3- نیازمندی ها                                     29
3-4- چارت سازمانی                                     30
3-5- شرح وظایف                                    30
3-6- آنالیز فرم                                         31
3-6-1- فرم فاکتور فروشی                                 31
3-6-2- فرم فاکتور خرید                                 33
3-6-3- فرم مرجوعی از خرید                                 35
3-6-4- فرم مرجوعی فروشی                                 36
3-6-5- فرم کالا                                    37
3-6-6- فرم دریافت                                     38
3-6-7- فرم پرداخت                                     39
3-7- UML                                         40
3-7-1- Use Case                                     40
3-7-2- Sequence                                     42
3-7-3- Class Diagram                                 44
3-7-4- نمودار CRD                                     45
3-7-5- نمودار CCD                                     45
3-7-6- State Diagram                                 46
فصل چهارم – طراحی و پیاده سازی                            48
4-1- DSD                                         48
1-4-1- Customer                                     48
1-4-2- Bonakdar                                     48
1-4-3- Kala                                         49
1-4-4- Sale                                         49
1-4-5- Buy                                         50
1-4-6- Cost                                         50
1-4-7- Sarfaslhazine                                 50
1-4-8- pardakht                                     51
1-4-9- Daryaft                                     51
1-4-10- Marjoei – buy                                 52
1-4-11- Marjoei – Sale                                 52
4-2- معرفی ساختار بانک اطلاعاتی نرم افزار                         53
4-2-1- جدول bonakdar                                 53
4-2-2- جدول buyd                                     54
4-2-3- جدول buyh                                     55
4-2-4- جدول Cost                                     56
4-2-5- جدول Customer                                 57
4-2-6- جدول Daryaft                                 58
4-2-7- جدول Kala                                     59
4-2-8- جدول Marjoei – buy                            60
4-2-9- جدول Marjoei – Sale                            61
4-2-10- جدول Marjoei – buy                            62
4-2-11- جدول Marjoei – buy                            63
4-2-12- جدول pardskht                                 64
4-2-13- جدول Saled                                 65
4-2-14- جدول Saleh                                 66
4-2-15- جدول Sarfaslhazine                             67
4-2-16- جدول tazinat                                 68
4-3- ERD                                         69
4-4- JSP                                         70
4-5- طراحی فرم ها                                     71
4-5-1- فرم اصلی                                    71
4-5-2- فرم طلاهای بدون نگین                                 72
4-5-3- فرم طلاهای نگین دار                                73
4-5-4- فرم مشتریان                                     74
4-5-5- فرم بنکدار                                    75
4-5-6- فرم دریافت                                     76
4-5-7- فرم لیست اسامی بدهکارن                             77
4-5-8- فرم پرداخت                                     78
4-5-9- فرم لیست اسامی بستانکار                             79
4-5-10- فرم مرجوعی از خرید                                 80
4-5-11- فرم گزارش مرجوعی از خرید                             81
4-5-12- فرم مرجوعی از فروش                             82
4-5-13- فرم گزارش مرجوعی از فروش                         83
4-5-14- فرم هزینه                                     84
4-5-15- فرم سرفصل هزینه                                 85
4-5-16- فرم خرید کالا                                 86
4-5-17- فرم گزارش خرید ادواری                            87
4-5-18- فرم گزارش خرید بر اساس نام کالا                         88
4-5-19- فرم فروش کالا                                 89
4-5-20- فرم گزارش فروش ادواری                             90
4-5-21- فرم گزارش فروش بر اساس نام کالا                         91
جمع بندی ، نتیجه گیری و پیشنهادات                             92
منابع و ماخذ                                         93


فهرست شکل ها

شکل 1-1- نمودار ساختار سازمانهای سیتسم اطلاعات مدیریت                  4
شکل 1-2- نمودار ساختار سازمانی با سهولت دستیابی به مدیران                 5
شکل 1-3- نمودرا ساختار شرکتهای مختلف                         6
شکل 3-1- فرم فاکتور فروش                                31
شکل 3-2- فرم فاکتور خرید                                 33
شکل 3-3- فرم مرجوعی از خرید                             35
شکل 3-4- فرم مرجوعی از فروش                             36
شکل 3-5- فرم کالا                                     37
شکل 3-6- فرم دربافت                                     38
شکل 3-7- فرم پرداخت                                 39
شکل 3-7-6-1- نمودار State Diagram کنترل موجودی                 46
شکل 3-7-6-2- نمودار State Diagram کنترل وجه                     47
شکل4-1- جدول bonakdar                                 53
شکل 4-2- جدول buyd                                 54
شکل 4-3- جدول  buyh                                 55
شکل 4-4- جدول Cost                                 56
شکل 4-5- جدول Customer                                 57
شکل 4-6- جدول Daryaft                                 58
شکل 4-7- جدول Kala                                 59
شکل 4-8- جدول Marjoei – buy                            60
شکل 4-9- جدول Marjoei – Sale                            61
شکل 4-10- جدول Marjoei – buy                            62
شکل 4-11- جدول Marjoei – sale                            63
شکل 4-12- جدول pardskht                                 64
شکل 4-13- جدول Sale d                                 65
شکل 4-14- جدول Sale h                                 66
شکل 4-15- جدول Sarfaslhazine                             67
شکل 4-16- جدول tazinat                                 68
شکل 4-17- فرم اصلی                                    71
شکل 4-18- فرم طلاهای بدون نگین                             72
شکل 4-19- فرم طلاهای نگین دار                            73
شکل 4-20- فرم مشتریان                                 74
شکل 4-21- فرم بنکدار                                    75
شکل 4-22- فرم دریافت                                 76
شکل 4-23- فرم اسامی لیست بدهکارن                             77
شکل 4-24- فرم پرداخت                                 78
شکل 4-25- فرم لیست اسامی بستانکاران                         79
شکل 4-26- فرم مرجوعی از خرید                             80
شکل 4-27- فرم گزارش مرجوعی از خرید                         81
شکل 4-28- فرم مرجوعی از فروش                             82
شکل 4-29- فرم گزارش مرجوعی از فروش                         83
شکل 4-30- فرم هزینه ها                                 84
شکل 4-31- فرم سرفصل هزینه ها                             85
شکل 4-32- فرم خرید کالا                                 86
شکل 4-33- فرم گزارش خرید ادواری                            87
شکل 4-33- فرم گزارش خرید بر اساس نام کالا                        88
شکل 4-34- فرم فروش کالا                                89
شکل 4-35- فرم گزارش فروش ادواری                            90
شکل 4-36- فرم گزارش فروش بر اساس نام کالا                         91
چکیده
طراحی و پیاده سازی سیستم جامع طلا فروشی نیک کار
هدف از ارائه این پروژه، سهولت دستیابی سریع و آسان به اطلاعات مربوط به قسمت های فروش، خرید و حسابداری است و همچنین گرفتن گزارشات از اطلاعات فوق به روش آسان را فراهم ساخته است.
این پروژه امکان ایجاد سطح دسترسی آسان به امور کارکنان را برای مدیریت فراهم نموده است برای ایجاد سیستم مناسب ابتدا روش های فروش، خرید و حسابداری طلا فروشی مورد مطالعه قرار گرفت و نمودارهای لازم ترسیم شد. این پروژه علاوه بر سهولت انجام کار برای کارکنان ، خواسته های مدیریت و مجموعه را برآورده می سازد.
کلمات کلیدی :
 
مقدمه :
تجارت، از دیرباز از اهمیت فراوانی برخوردار بوده و در واقع پایه و اساس بنیان اجتماعی و یکی از مهمترین دلائل رشد و ترقی یک جامعه و یا افول و شکست جامعه ای دیگر بوده است، در واقع یکی از مهمترین دلائل پیشرفت و گسترش علوم، بهره بردرای های اقتصادی و تجاری می باشد.
امروزه، اهمیت اطلاعات در فرآیند تجارت، امری بدیهی و غیرقابل انکار شناخته شده و علوم انفورماتیک و کامپیوتر مهمترین منابع ذخیره سازی و دسترسی به اطلاعات محسوب می شوند.
از آنجا که ساخت یافتگی و در عین حال سهولت ثبت اطلاعات و از طرفی قابلیت اطمینان و جامعیت آن، از اهمیت بالایی برخوردار است، ضرورت تهیه و طراحی نرم افزارهای کاربردی که مخثوث جمع آوری و نگه داری داده های خاص می باشند بر همگان روشن و مسلم بوده است.
امروزه با استفاده از نرم افزارهای کاربردی که هر یک جهت ارائه سرویس های اطلاعاتی در زمینه های خاص تعبیه شده اند، داده های خام به صورت ساخت یافته و قالب بندی شده توسط کاربران در بانکهای اطلاعاتی ثبت شده و مدیران از گزارشاتی که حاصل تجزیه و تحلیل و پردازش این داده ها می باشند، تعمیمات مختلف تجاری و مدیریتی خود را اتخاذ می نمایند.
استفاده از نرم افزارهای کاربردی باعث کاهش زمانی دسترسی کاربران بر داده های پردازش شده می شود، به عنوان مثال در یک سیستم خرید و فروش، کاربر داده های خام را که همان فاکتورهای مختلف می باشند، با استفاده از نرم افزار ثبت نموده و مدیر فروش، با استفاده از گزارشات تجزیه و تحلیل شده که حاصل پردازش همان داده های خام می باشد، تصمیمات مختلفی از جمله تعیین قیمت، زمینه های گسترش کار و ... را اتخاذ می نمایند.
در نرم افزار پیاده سازی شده برای طلافروشی نیک کار سعی شده تا با تشخیص نیازهای اساسی طلافروشی و روند جریان اطلاعات در قسمتهای فوق گامی در بالا بردن سرعت، سهولت و دقت کار قسمت های مختلف طلافروشی و تصمیمات مختلف مدیریتی برداشته شود.
فصل اول- سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت (MIS)
1-1- مقدمه  
موضوع مورد بحث این فصل، مدیریت بر پایه اطلاعات است. دو عامل اساسی موجبات تحولات ودگرگونی‌های جنجال آفرین را فراهم می‌سازد. اول، استراتژی رقابت وتوانایی‌های آن كه تغییرات سریعی در تكنولوژی را باعث شده است ودوم افزایش قدرت تكنولوژی پیشرفته بعضی از كشورها و همچنین كاهش هزینه‌های تولید به عنوان یك سیاست رقابت صادراتی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. هر دو استراتژی یاد شده ابزارهای اصلی تصمیم گیری استراتژیك مدیریت بر پایه اطلاعات وتكنولوژی فرا پیشرفته عملیات تولید هستند. سیستم های اطلاعاتی مدیریت(Management Information Systems)  در راستای تأمین نیاز مدیران در جهت دستیابی موثر به این ابزارها ایجاد شده‌اند.

 1-2 - جمع آوری اطلاعات
امروزه با توجه به حجم وسیع اطلاعات كه انسان به‌صورت روزمره با آن‌ها روبروست، روشن است كه ذخیره سازی اطلاعات مورد نیاز تنها در حافظه انسان عملاً ممكن نیست.
جوامع پیشرفته در مسیر دستیابی به تكنولوژی اطلاعات هستند . مسیری كه حركت در آن دارای نرخ شتاب بسیار بالایی است. بعضی از عوامل موثر و پیشرفت‌های تكنولوژیكی كه در بخش‌های اطلاعاتی بوجود آمده است، عمدتا در تجارت موثر واقع شده‌اند كه ذیلاً به آن اشاره می‌كنیم:
1-    فراوانی كامپیوترهایی كه مدیران و عموم مردم را در انجام فعالیت‌هایشان یاری می‌دهد.
2-    توسعه ارتباطات از راه دور كه از تكنولوژی ماهواره‌ها ، بانك‌های اطلاعاتی وشبكه‌های بین المللی اطلاعات نشات می‌گیرد.
3-    توسعه و افزایش ریز كامپیوترها با قیمت‌های مناسب و امكانات گسترده كه موجبات سهولت و سرعت محاسباتی و ذخیره و بازیابی اطلاعات را در محل كار و منازل فراهم كرده است.
4-    دسترسی آسان به ترمینال‌ها ورابط‌های مخابراتی جهت برقراری موثر و سریع ارتباطات.
پیدایش كامپیوترهای متفكر و ایجاد سرعت در انجام امور و در عین حال ایجاد قابلیت‌های جدید.
 1-3- سیستم اطلاعات مدیریت
 سیستمی كه كنترل و بازسازی اطلاعات را از دنیای محیطی وعملیات بازرگانی داخل سازمان به‌عهده دارد به طریقی كه با سازماندهی و انتخاب داده‌ها اطلاعات لازم را جهت اتخاذ تصمیم، برنامه ریزی و كنترل برای مدیران آماده سازد ، سیستم اطلاعاتی مدیریت نامیده می‌شود. در گذشته منابع اطلاعاتی مدیران اتفاقی و غیر مطمئن و از طرق مختلف وگوناگون بود،از این رو اطمینانی از درستی اطلاعات در دست نبود. با توسعه كامپیوترهای با ظرفیت ،سرعت ودقت بالا در اواسط قرن بیستم تكامل وكاربرد مفاهیم سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت (MIS) روندی دیگر و با سرعتی بیشتر توسعه یافت كه حاصل آن تغییرات در عملیات وفعالیت‌ها و وظایف سازمان‌های تجاری دنیا به‌شرح زیر شد:
1- مدیریت متمركز و تكیه بر محورهای تمركز اطلاعات و بهره‌گیری از تكنولوژی پیشرفته.
2- طراحی اطلاعات و ارایه گزارش‌های لازم برای اتخاذ تصمیم مدیریت ، برنامه‌ریزی و كنترل سازمان.
3- طراحی سیستم اطلاعات مدیریت با تكیه بر كنترل وسیستم‌های اطلاعاتی مدیریت كنترل پروژه‌ها.
مجموعه این فعالیت‌ها MIS یا سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت نامیده می‌شود. هدف سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت افزایش روند ارایه واداره اطلاعات وكاهش حدس و گمان در حل مشكلات در سطوح مختلف سازمانی از طریق سیستم‌های بازخور اطلاعات و بازتاب بازیابی اطلاعات در جهت تكامل داده‌های جدید به سیستم است.

1-4-1-قدم‌های بسط و توسعه MIS
برای ایجاد و توسعه سیستم‌ها به منظور اجرای MIS در مرحله اول باید تعریفی دقیق از MIS داشت. سپس نیازها تعیین و اهداف اجرایی سیستم در رابطه با MIS مورد نظر و زیرمجموعه سیستم اطلاعاتی مدیریت مشخص شوند.  نهایتاً طرح تحقق پذیری یا نقشه مراحلی را كه باید اجرا شوند همراه با افراد مسئول هر مرحله و ارزش هر كار و زمان برنامه تعیین شوند. هنگامی‌كه چگونگی تحقق پذیری طرح به تصویب مدیریت برسد، آنگاه مفهوم كلی MIS برای بازبینی و تصویب بازنگری می‌شود. پس از تصویب طرح، جزییات كاری طرح تهیه می‌شوند. هنگامی‌كه جزییات طرح تصویب شوند، آنگاه MIS جدیدی برقرار می‌شود و بهنگام در می‌آید و نگهداری می‌شود. گرچه مراحل فوق جدا از یكدیگر به نظر می‌رسد، لیكن درواقع یك مجموعه مرتبط است.

1-4-2- سازماندهی سیستم اطلاعات مدیریت در سازمان‌های تجاری
بسط وتوسعه MIS فرایندی اساسی است و برای انجام آن به افراد متخصص و حرفه‌ای نیاز است. بنابراین برای ایجاد یك MIS به كار گروهی و سرپرستی آن توسط یك مدیر و متخصص نیازمندیم. اگرچه مدیران و جمعی از متخصصین مختلف در طراحی MIS شركت خواهند داشت ، اما مسئولیت مستقیم طرح متوجه مدیر MIS است. برای یك چنین  مسئولیت مهمی مدیر MIS باید با تسلط فنی و وقوف كامل بر وظایف، نفوذی معنوی و علمی بر تمام سطوح مدیران بیابد.
یكی از اهداف مورد نظر مدیران افزایش كیفیت تولید محصولات به همراه بهبود انگیزه‌های شغلی در كاركنان است. كمك جهت نیل به این هدف از اهم وظایف مدیر MIS است و رسیدن به آن مهمترین عامل توفیق MIS محسوب می‌شود. ارایه گزارش‌های مدیریتی نقش بسزایی در تصمیم گیری مدیریت جهت نیل به این اهداف به عهده خواهد داشت.

1-4-3- جایگاه سیستم اطلاعاتی مدیریت  در سازمان
عملاً مدیر MIS برای طراحی وكنترل شركت به معاون خدمات اجرایی یا معاون ارشد گزارش می‌دهد. در بسیاری از شركت‌ها شاخه معاونت MIS به‌وجود می‌آید كه گزارش خود را مستقیمأ به مدیریت عالی ارایه می‌كند. در نوع دیگر ساختار سازمانی تمام فعالیتهای MIS در سطوح شركت متمركز می‌شود. مدیر MIS در این‌جا همطراز سایر معاونین شركت است
این حالت شامل شركت‌ها با وظایف مختلف است...

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir