توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت معرفی قیر وساختمان شیمیایی آن دارای 33 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت پاورپوینت معرفی قیر وساختمان شیمیایی آن کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
دانلودپاورپوینت معرفی قیر وساختمان شیمیایی آن
توجه فرمایید.1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه
دانلودپاورپوینت معرفی قیر وساختمان شیمیایی آن
قرار داده شده است2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
4-در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است
اسلاید 1 :
مقدمه
lنقش اساسی قیر در ساختمان جاده ها قابل توجه است بطوریكه این ماده توانسته است رویه های شنی وشوسه گذشته را به رویه های انعطاف پذیر و راحت فعلی مبدل كند و با تسریع حمل و نقل و تامین ایمنی بیشتر در جاده ها منجر به افزایش رشد و توسعه جوامع می شود .
lدو جزء اصلی یك مخلوط آسفالتی متداول شامل مصالح سنگی در صورت رعایت مشخصات فیزیكی لازم در هنگام انتخاب پس از بهره برداری و به مرور زمان كمتر دستخوش تغییرات گشته و غالبا خواص مكانیكی،مقاومتی وسختی انها در طول زمان كوتاه دچار تغییرات نخواهد شد .
اسلاید 2 :
lتاثیر عوامل جوی بر انها نیز ناچیز وقابل اغماض بوده وصرفاً ممكن است دانه بندی اولیه دچار تغییرات جزئی شود،اما قیرموجود در یك مخلوط آسفالتی شدیداً تحت تاثیر عوامل جوی ومنطقه ایی قرار گرفته وتغییر خصوصیات خواهد داد، با توجه به اینكه قیر یك ماده هیدروكربور بوده وتحت عواملی نظیر درجه حرارت دچار تغییرات میشود لازم است خصوصیات ان در طول زمان مورد كنترل قرار گیرد این كنترل میتواند از زمان حمل از محل تولید تا هنگام تهیه مخلوط وسپس پخش ومتراكم نمودن آسفالت باشد. بدیهی است چنانچه دقتهای لازم در طی این مراحل اعمال نگردد ممكن است كل خصوصیات مفید ولازم قیر قبل از مصرف زایل گشته ومخلوط آسفالت را غیر قابل مصرف می نماید.
l
اسلاید 3 :
lتغییر خصوصیات فیزیكی وشیماییقیردرطی مراحل حمل ونقل وتهیه آسفالت تا حدود زیادی قابل كنترل بوده و میتوان بابكارگیری امكانات مناسب ودقت عمل لازم این تغییرات را به حداقل رساند ، اما باید توجه نمود كه رویه های آسفالتی در طول
lزمان بهره برداری راه تحت تاثیرمستقیم تشعشع آفتاب ،گرما ،سرما ،برف ،یخبندان، باران،تغییرات مختلف وناگهانی دما و نوسانات مختلف حاصل از ترافیك خواهند بود. قیر به دو صورت طبیعی در معادن كه در اثر تبدیل تدریجی نفت خام و تبخیر مواد فرار آن تشكیل شده یا بصورت تقطیری از پالایش نفت خام بدست می آید كه قسمت اعظم مصارف قیر در راهسازی امروزه از این نوع اخیر میباشد . نفت خام از مواد مختلف تشكیل شده است كه در پالایشگاه هركدام با توجه به نقطه جوش خود از یكدیگر جدا می شوند ، روش كار در پالایشگاه بدین ترتیب است كه ابتدا نفت خام را تا حداكثر 350 درجه سانتی گراد در فشار محیط حرارت می دهند .
اسلاید 4 :
انواع قیر
lقیر را از نظر منشا تولید، میتوان به سه دسته قیرهای طبیعی، قطرانی و نفتی تقسیمبندی کرد:
l الف) قیرهای طبیعی (Native Asphalts or Natural Bitumens)، دستهای از مواد قیری هستند که تحت تاثیر عوامل جوی و گذشت زمان به طور طبیعی ایجاد شده و بدون نیاز به روشهای تقطیر بهکار میروند و از لحاظ ترکیب و خواص بسیار متنوع میباشند.
l ب) قیرهای قطرانی (Coal Tar Pitches)، موادی سیاه رنگ و سخت هستند که باقیمانده تقطیر قطران زغال سنگ میباشند. سطح تازه شکسته آنها براق بوده و به هنگام حرارت دادن، با افت سریع گرانروی، ذوب میشوند و دمای ذوبشان به روش تولید آنها وابسته است.
اسلاید 5 :
l ج) قیرهای نفتی (Petroleum Asphalts)، آن دسته از قیرهایی هستند که منشاء آنها نفت خام میباشد. این قیرها، قیرهای جامد و نیمه جامدی هستند که به طور مستقیم از تقطیر نفت خام و یا با عملیات اضافی دیگری نظیر دمیدن هوا به دست میآیند و نسبت به انواع دیگر قیر، کاربردهای بیشتر و مصرف بالاتری را دارا هستند.
l
اسلاید 6 :
نحوه تولید قیر نفتی
lنفت خامی که توسط لولههای قطور و از مراکز بهرهبرداری به پالایشگاه منتقل میگردد، پس از تصفیه و انجام مراحل مختلف عملیاتی (در همین مراکز)، تبدیل به فرآوردههای گوناگونی میشود که قیر نفتی نیز از جمله این فرآوردهها میباشد. این قیر در فرآیند تقطیر در برج خلاء به دست میآید که ته مانده برج تقطیر در خلاء (V.B) نام داشته و تحت تاثیر دو متغیر تقطیر و نفت خام قرار دارد. این تهمانده، پایه ساخت قیرهای مختلف میباشد که در برخی موارد بهطور مستقیم قیری با مشخصات قیرهای راهسازی به دست میآید
اسلاید 7 :
اقسام قیر مصرفی
lقیر را از حیث نوع مصرف به دو نوع قیرهای راهسازی یا قیر رقیق و قیرهای ساختمانی و (عایق بام) یا قیر سفت تقسیمبندی مینمایند. حدود 90 درصد از قیرهای تولیدی در راهسازی و 10 درصد آن برای مصارف عایقکاری به کار برده میشود. در کشور ما، عمده مصرف قیر توسط وزارت راه و ترابری جهت ساختن جادهها و همچنین شهرداریها به منظور روکش خیابانها صورت میگیرد. قیرهای راهسازی را معمولاً بر اساس درجه نفوذ یا نفوذپذیری (Penetration) دستهبندی مینمایند..
اسلاید 8 :
lدرجه نفوذ یک ماده قیری، بیانگر قوام و استحکام آن میباشد که به صورت تعداد واحد نفوذ (یک دهم میلی متر) یک سوزن استاندارد قائم در یک نمونه قیر و در شرایط معینی از زمان و وزن روی سوزن و دما تعریف می گردد. معمولاً درجه نفوذپذیری قیرها را 25 درجه سانتی گراد با وزنه 100 گرمی و در مدت 5 ثانیه اندازه گیری می نمایند. قیرهای راهسازی که در ایران ساخته می شود، “60 به 70” و “85 به 100” می باشد که این اعداد بیانگر محدوده درجه نفوذ قیرها میباشد.
اسلاید 9 :
lاما برخی از انواع قیر در طبیعت و در اثر تبدیل تدریجی نفت خام و تبخیر مواد فرار آن در اثر گذشت سالهای بسیار زیاد به دست میآید. چنین قیری، قیر طبیعی نامیده میشود و دوام آن بیشتر از قیرهای نفتی است. چنین قیری ممکن است بهصورت خالص در طبیعت وجود داشته باشد (قیر دریاچهای)، یا از معادن استخراج شود(قیر معدنی).
l
اسلاید 10 :
قیر دمیده
lقیر دمیده از دمیدن هوای داغ به به قیر خالص در مرحله آخر عمل تصفیه به دست میآید. در این فرآیند، هوای داغ با دمای 200 تا 300 درجه سانتیگراد توسط لولههای سوراخدار به محفظه حاوی قیر دمیده میشود. در اثر انجام این فرآیند، اتمهای هیدروژن موجود در مولکولهای هیدروکربورهای قیر، با اکسیژن هوا ترکیب میشود و با تشکیل آب، عمل پلیمریزاسیون اتفاق میافتد. قیر دمیده نسبت به قیر خالص دارای درجه نفوذ کمتر و درجه نرمی بیشتری خواهد بود. این نوع قیر بیشتر در ساختن ورقهای پوشش بام، باتری اتومبیل و اندودکاری مورد استفاده قرار میگیرد
برای دریافت اینجا کلیک کنید
تعداد کل پیام ها : 0