توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله در مورد ساختمانهای قرن بیست و یكم دارای 24 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله در مورد ساختمانهای قرن بیست و یكم  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله در مورد ساختمانهای قرن بیست و یكم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله در مورد ساختمانهای قرن بیست و یكم :

ساختمانهای قرن بیست و یكم

ساختمانها كه كارائی انرژی بیشتری دارند، راحت تر و قابلیت استطاعت دارند; آن هدف برنامه تكنولوژیهای ساختمان DOE می باشد. برای شتاب دادن به اقدامات توسعه و استعمال گسترده از كارائی انرژی، برنامه تكنولوژیهای ساختمان عبارتند از:
هدایت RED در تكنولوژیها و مفاهیم برای كاراتی انرژی، كاركردن دقیق با صنعت ساختمان و تولید كنندگان مواد،‌تجهیزات و كارافزارها

ارتقاء انرژی / فرصت های پس انداز و صرفه جویی هم برای سازندگان و هم برای خریداران ساختمانهای تجاری
كار با ایالت و گروههای منظم محلی جهت توسعه كدهای ساختمانی، استانداردهالی كارافزار و راهنمایی هایی برای استفاده از كارائی انرژی
انتخاب پنجره
پنجره های مدرن، ذخیره انرژی، مقاومت و راحتی را فراهم می كنند.
چرا پنجره ها مهم هستند؟
پنجره ها نور، گرما، نسیم خنك كننده و زیبایی را به خانه ها می آورند و احساس گشایش و فضا را به حوزه های زندگی می دهد. گرچه سود دهنده هستند اما پنجره ها می توانند در جنبه منفی، كارائی انرژی منزل، راحتی، كیفیت هوای داخلی و مقاومت را تحت تاثیر قرار می دهند اگر بدرستی انتخاب نشوند مناسب نصب نشده باشند. پنجره های می توانند منبع اصلی در كاهش گرما در

زمستان و افزایش گرما در تابستان بشوند. در آب و هوای سرد، پنجره می توانند برای 10 تا 25 درصد كاهش گرما و سرما را تا حد كافی كاهش دهند تا اجازه ورود تجهیزات گرمایی و سرمایی ارزانتر و كوچكتر را كسب كنند.
پنجره های كارائی انرژی، راحتی را در زمستان با افزایش دماهای سطحی و با حالت محفوظ از هوا كه هردوی آنها جریان را قطع می كند توسعه می دهند. دماهای افزایش یافته سطحی همچنین غلظت را كاهش می دهد كه در داخل چهارچوب ها شكل می یابند و در زمستان ممی درخشند و مواد ساختمان را حفظ كنند و رشد قارچ را كاهش می دهند.
پنجره ها با اجرای بالاتر به كارائی انرژی معمولاً از درخشندگی چندگانه و قالبهای اشباع شده

استفاده می كنند كه صدای ناخواسته را از خارج كاهش می دهند. سایر تكنولوژی های پنجره شامل، پوشش انتشار كمتر، مسدود كردن اشعه ماوراء بنفش تا 98 درصد از خورشید، كاهش دادن از بین رفتگی رنگ پرده ها، فرش و لوازم خانه می باشد.
مراحلی در انتخاب پنجره
وقتی به درستی انتخاب شوند و نصب گردند، پنجره ها می توانند در به حداقل رساندن گرمای اتاق، سرمای اتاق و هزینه های روشنایی كمك بكنند. دسترسی به اجرای پنجره در حالت پیشرفته در منزل مستلزم سه مرحله است.

طراحی: اندازه، انواع، جایگزینی و خاصیت های پنجره باید به عنوان قسمت انتگرال كل طراحی خانه به علت تاثیر آنها در گرما و سرما، روشنایی و تزیین داخلی تعیین شود. خصوصیات غیر فعال خورشید و تاثیر آن در پنجره ها باید در طول طراحی مورد توجه قرار گیرند. خاصیت های پنجره كه اهداف طراحی را بر آورده می كنند باید در استفاده از راهنمایی های قابل قبول مشخص شوند.

انتخاب: پنجره ها باید انتخاب شوند تا خاصیت های بخصوص طراحی را بعد از مورد توجه قرار دادن تكنولوژی های پنجره جامه عمل بپوشانند كه اجرا را توسعه می دهند و در عوامل ظاهری، قیمت خرید، هزینه نصب، پوشش تضمینی، حفظ ،‌فركانس جایگزینی، نیاز برای رسیدن بیشتر پنجره (شامل حفاظ) و مقدار باز فروش در نظر گرفته شود.

نصب: حتی پنجره های باكارائی انرژی بیشتر باید به طور صحیح نصب شوند تا مطمئن سازند كه اجرای انرژی آن حاصل شده است و پنجره ها در مشكلات رطوبتی ساختمان نقشی ندارد.
خاصیت پنجره ها
به وسیله هدایت مستقیم از طریق شیشه و چارچوب، نشت هوا از طریق و از اطراف قسمتهای پنجره و به وسیله اشعه گرما به داخل خانه (به طور شاخص از طرف خورشید) و خارج از خانه از دمای اشباع اتاق مثل مردم، لوازم خانه و دیوارهای داخلی، گرما بدست می آید و یا از دست می رود.
شورای درجه پنجره بندی ملی 20910, 10-589-1776-WWW.NFRC.ORG NFRC- 8484- GOORGIA AVENU, SUITE 320, SILVERSPRING, MARJLAND برنامه داوطلبانه گواهینامه را برای پنجره ها فراهم كرد كه سه معیار اندازه گیری شده را مطابق با هر یك از این متدهای كاهش و حاصل گرما:‌فاكتور u U- factor ،‌ نشست هوا، ضریب بدست آوردن گرمای خورشید (SHGC) مورد توجه قرار می داد.

ufactor – U.Factor اندازه گیری سرعتی است كه در آن پنجره جریان گرمای غیر خورشیدی را كه معمولاً در بخش های Btulhr-fJp-fo بیان شده اند،‌هدایت می كند. U-factor ممكن است درست فقط به شیشه اشاره كند اما تحت NFRC ،‌آن اجرای كل پنجره، شامل چهارچوب و مواد فاصله دار را نشان می دهد. پنجره، U-factor پایین تر، كارائی انرژی بیشتری با پنجره ای كه U-factor بالاتر دارند، نشان می دهد U- factor نیز معمولاً از 02 تا 12 قرار دارند.

SHGC-SHGC انكسار اشعه خورشیدی است كه از طریق پنجره وارد می شود یا مستقیماً انتقال می یابد و یا اینكه به وسیله سوار كردن پنجره جذب می شود كه در نتیجه همانند گرمای اتاق ازاد می شود. هر چقدر SHGC پنجره كم باشد، گرمای خورشیدی كمتری را آن منتقل می كند و همانند هم توانایی سایه دهی آن بیشتر می شود. پنجره با SHGC بالاتر، دارائی كارائی بیشتری در جمع آوری گرمای خورشید در طول زمستان خواهد داشت. پنجره با SHGC پایین تر،‌در كاهش بادهای خنك كنندگی در تابستان از طریق بستن گرمای بدست آمده خورشید مثمر ثمر خواهد بود. گستره SHGC از 0 نا 1 قرار دارد.

نشت هوا – نشت هوا اندازه گیری میزان هوای تراوش شده از اطراف پنجره را در حضور فشار بخصوص متفاوت كنار پنجره تعیین می كند. نشت هوا در بخش های فوت مكعب در هر دقیقه در هر فوت مربع از حوزه چهارچوب (cfm/ft)2 بیان شده است. پنجره با میزان نشت هوای كمتر نسبت به پنجره با میزان نشت هوای بیشتر سخت و زمخت تر است. نشت هوا معمولاً كمتر از 1 می باشد.
VT – انكسار طیف قابل رویت نور خورشید (300 تا 720 نانومتر) وزن شده به وسیله حساسیت دید بشری است كه از طریق تابش پنجره منتقل می شود. پنجره با VT بالا نور قابل رویت بیشتری را منتقل می كند. VT در ارقام بین 0 و 1 بیان می شود.

انتخاب پنجره اساساً بر پایه u-factor و SHGC قرار دارد گرچه VT و نشت هوا نیز می توانند مهم تلقی می شوند. از این رو بر چسب NFRC – به مصرف كنندگان كمك می كند تا تصمیمات علمی را در مورد خرید اتخاذ كنند.
ملاحظات طراحی پنجره
پنجره ها عناصر مهم از طراحی غیر فعال خورشید می باشید كه می تواند گرمایی، ملایم بودن و روشنایی مورد نیاز در خانه را كاهش دهد با دادن محل مناسب به ساختمان، واقعاً هر نوع از معماری می تواند حداقل بعضی از طراحی وابسته به خورشید غیر فعال را یكپارچه كند. استراتژی های طراحی وابسته به خورشید غیر فعال از نظر محل ساختمان و آب و هوای اصلی متنوع می

باشند، اما تكنیك های اساسی شامل پنجره ها یكسان می باشند. انتخاب ،‌جهت و اندازه شیشه در به حداكثر رساندن گرمای بدست آمده خورشید در زمستان و حداقل كردن آن در تابستان با شیشه دار كردن متفاوت معمولاً برای طرف های متفاوت خانه انتخاب می شود (نمایش، معرض).
در آب و هوای گرم، قسمتهای اصلی شیشه معمولاً به جنوب مشرف است تا گرمای خورشید را در طول زمستان جمع كند،‌وقتی كه خورشید در اسمان كم است در تابستان ،‌وقتی كه خورشید

خیلی داغ است، لبه ها یا سایر وسایل سایه ایجاد كنی (مثل حفاظ) از گرمای افراطی جلوگیری می كند. جهت موثر بودن پنجره های مشرف به جنوب معمولاً باید SHGC بزرگتر از 06 برای به حداكثر رساندن گرمای بدست آمده خورشید در طول تابستان، u-factor ، 035 یا كمتر برای كاهش انتقال رسانه ای گرما و VT بالا برای انتقال نور مرئی خوب، داشته باشیم.

پنجره های مشرف به شرق و غرب و دیوارهای مشرف به شمال در آب و هوای گرم كاهش می یابند در حالی كه فولاد به روشنایی روز كافی اجازه می دهد. پنجره های مشرف به شرق و غرب محدود هستند چرا كه كنترل گرما به طور موثر مشكل است و عبور اشعه های خورشید وقتی كه آن در آسمان پایین است كنترل را سخت می كند. این پنجره ها باید SHGC كمتر و یا سایه داری داشته باشند. پنجره های مشرف به شمال گرمای كمتری از خورشید را جمع می كنند. بنابراین آنها طوری استفاده می شوند كه نور مفید را فراهم كنند.

در اب و هوای ملایم، مخصوصاً استراتژی های موثر شامل استفاده ترجیحی از پنجره های مشرف به شمال و به طور سخاوتمندانه استفاده از پنجره های مشرف به جنوب دارای لبه سایه ایجاد كنی می باشند.
نوع پنجره، نشت هوا و تهویه طبیعی موثر كه می توانند بدست بیایند را مورد تاثیر قرار می دهد. پنجره های داری شیشه ثابت محافظ هوا هستند اما در جاهایی كه تهویه مطلوب می باشند مناسب نیستند. پنجره های كشویی، لولادار وحفاظتی تهویه خوبی را وقتی كه باز می شوند فراهم می كنند و وقتی كه بسته می شوند به طور معمولی محافظ هوا هستند چرا كه آنها دارای مهر و موم فشرده هستند. پس و پیش روندگی، آویختگی دوگانه، آویختگی یگانه كه پنجره ها دارند خیلی نشت كنندگی وقتی كه باز می شوند حداقل تهویه را فراهم می نمایند.

رهنمایی هایی برای مشخص كردن پنجره ها
سه منبع از راهنمایی ها وجود دارد كه در ویژگی دادن به پنجره ها كمك می كنند. اینها باید بعد از مورد توجه قرار دادن ویژگی های خورشید غیر فعال استفاده شوند كه در خانه گنجانده خواهند شد و تاثیری كه این در نیازمندی های پنجره دارد. سایه دهی بوسیله چشم انداز، لبه، حائل و غیره باید مورد توجه قرار گیرد،‌مخصوصاً وقتی كه روی SHGC متمركز می شوند كه برای پنجره ها مورد نیاز بود.

كد حفظ انرژی بین المللی 2000
به عنوان یك هزاره، پنجره ها باید طبق كد محفاظت از انرژی بین المللی 2000 انتخاب شوند، كد محافظت از انرژی بین المللی 2000 می تواند از كد شورای بین المللی 703-931-433 بدست اید. www.intlcod.org ، Energy Star مورد نیاز برای آب و هوای بخصوص ممكن است متكی به ناحیه پنجره كه در انجا نصب شده یا كارائی سایر عناصر خانه وابسته به رویكرد انتخاب شده مناسب ، باشد. میزان نشت هوا باید كمتر از 03 و SHGC باید كمتر از 04 باشد اگر درجه گرما در روزها كمتر از 3500 باشد.

ستاره انرژی Energy Star
ستاره انرژی، فدرال شروع كننده ای است كه به مصرف كنندگان كمك می كند تا تولیدات با كارائی انرژی را تشخیص دهند كه شامل پنجره ها و پنجره های سقفی می باشند. پنجره هایی كه بر چسب Energy Star دارند، نسبت به آنهایی كه دارای تولیدات استاندارد در سه آب و هوای مختلف در كشور دارند كمتر انرژی از دست می دهند. تمام پنجره ها Energy Star باید فهرست گواهی (مدرك) NFRC را با خود داشته باشند.

اطلاعات موجود در برنامه پنجره های Energy Star می توانند در www.enrgystar.gor پیدا شوند. مطالب زیر در جدول ذكر شده راهنمایی هایی برای پنجره های واجد شرایط Energy Star می باشند. كه با توجه به گروه اب و هوایی آورده شده اند .

همكاری مشترك كارائی پنجره ها، اطلاعاتی را در مورد پنجره های با انرژی موثر، فراهم می كند كه شامل توصیه هایی برای انتخاب تولید بر اساس آب و هوا و ناحیه می باشند. وب سایت آن (www.efficient windows . org) آموختار شامل مقایسه ای از اجرای انرژی یكساله از اختیارهای متنوع پنجره برای خانه های به طور متوسط 2000-ft2 می باشد.
توصیه های اضافی SHGC در مقایسه با معیار Energy Star، و معیار u-factor فراهم شده اند كه تا حدی با خانه های قرار گرفته در كالیفرنیا متفاوت می باشند.
نصب پنجره .
نصب پنجره ها با توجه به نوع خانه و ساختار آن مثل چوب در مقابل روكش فلزی، گچ كاری نمای ساختمان (مثل چوب كاری طرفین، گچ كاری، آجر) و نوع جلوگیری مقاومت كننده در مقابل هوا كه نصب شده بستگی دارد. پنجره ها باید بر اساس توصیه های تولید كنندگان نصب شوند و راهنمایی دیگر را كه در زیر آمده است مورد توجه قرار دهند. (اساساً برای پنجره هایی كه با سیستم های پره ای یا باله ای سوار شده باشند. )

پنجره كاركردی باید روكش شود و به جلوگیر مقاومت كننده در مقابل هوا یكپارچه بشود طوری كه هر نوع چكه بالقوه آبی نتواند به ان ضرر برساند. جلوگیر مقاوم در مقابل هوا یك زهكش مسطح است كه به آب وارد شده از طرفین اجاره می دهد تا از سیستم دیوار خالی شود. شكل پروسه ای را نشان می دهد كه در آن ورق ساختمان یا پوشش خانه به عنوان جلوگیر مقاومت در مقابل هوا استفاده می شوند. بهتر است كه توجه شود، پنجره چه فلز باشد، پلاستیك یا غشای الاستومریك خود چسبی باشد پنجره را از بالا و تخته زیر پنجره روكشی دار نصب كنید. از متكی بودن به نوارها یا دزدگیرهای ضد آب اجتناب كنید، این تولیدات ممكن است چندین دفعه به شكست منجر شوند.

این توصیه و عملكردی است كه به وسیله بعضی از تولید كنندگان پیشنهاد می شود یعنی بریدن “X” در پوشش خانه كه بالای شكافهای پنجره قرار می گیرد، مواد را به داخل می كشاند و آنرا به وسیله عمودی مطمئن می كنند. بعضی از تولید كنندگان دیگر متدهای جایگزینی را مثل برش اصلاح شده به صورت “I” پیشنهاد می كنند كه بستگی به رویكرد كلی روكش دارد. برش “I” به پایه طولی روكش كاری بالا اجازه می دهد در زیر و جلوگیر مقاوم در مقابل هوا قرار بگیرد و سپس ضربه زده شود یا مهر و موم شو د.

بهتر است زهكش را به طرف جلوگیر مقاوم در مقابل هوا منحرف كنیم. نوار را در پایین یا مهر و موم را پشت وته لبه میخ دار پنجره قرار ندهید . اگر چنین كاری را انجام دهید ممكن است به طور تصادفی در تله آب گرفتار شود.
نوارهای درزگیر به وسیله میخ وصل شدند و با نوارهای درزگیر ادامه دار روی هم آمده اند و جلوگیری های مقاوم در مقابل هوا دارای حالت تخته كوبی هستند. متكی به نوار ها یا چسب نشوید چرا كه بیشتر از موعدشان خراب شده اند.

تكنیك housewrap از برش “I” اصطلاح شده در مواد بالای شكاف پنجره استفاده می كند كه آویختگی را ایجاد می كند كه بعداً به داخل چهارچوب پنجره می پیچد و بسته می شود . روكش كاری بالا و نوار درزگیر بسته می شوند و زیر آویختگی تخته كوبی می شوند كه در housewrap بریده می شود. سپس اینها به نظر می ایند كه ضربه زده شده اند . پنجره ها باید همچنین بدرستی موقع نصب جهت اجرای صحیح در مقابل هوا مهر و موم شوند. برای مهر و موم كردن

پنجره قسمتهای پشتی پنجره را كه سوار شده روی لبه ها هستند (بالا و طرفین) به جلوگیر مقاوم در ماقبل هوا در طول نصب بتونه كنید. لبه سوار شده (پره میخ زده شده) قسمت انتگرال بیشتر

چهارچوب های پنجره است كه در روی پیچ دو سره قرار دادی ساختار قرار گرفته است. میخ ها از داخل آن كشیده می شوند تا مطمئن شوند كه در جای خود قرار گرفته است. همچنین از داخل خانه،‌فاصله بین چهارچوب پنجره و شكاف ناجور را با استفاده از میله پشتیبان یا درزگیر یا لاتكس باز نشده بر پایه اسپری حباب یا كف مهر و موم كنید كه چهارچوب ها را در تنگناها قرار نخواهد داد یا

اینكه تضمین پنجره را باطل خواهد كرد. میله پشتیبان لاستیك حباب دار سلولی بسته است یا طناب درزگیر است كه در فاصله ها یا ترك ها با پیچ گوشتی یا كاردك فشار داده می شود. عایق سازی كه در این تركها صورت می گیرد مانع عبور جریان هوا می شود.
تكنیك های پنجره
تعدادی از تكنیك های متفاوت پنجره، كارائی انرژی پنجره ها را توسعه داده و سه معیار اساسی اندازه گیری پنجره را بالا می برد و یا پایین می آورد. u.factor, SHGc,VT
مواد چهارچوب: وینیل، چوب، فایبر گلاس و بعضی از تركیبات مواد چهارچوب ،‌مقاومت گرمایی بالایی را نسبت به چهارچوب های فلزی دارا می باشند. بنابراین آنها u-factor را برای پنجره پایین می آورند. چهارچوبهای فلزی پنجره باید شكاف گرمایی (نوار عایق سازی پلاستیكی قرار گرفته بین داخل و خارج چهارچوب و پنجره) را جهت كاهش جریان گرما و u-factor پنجره داشته باشد.
انتخاب پنجره

كارائی انرژی و انرژی تجدید شدنی (EREC) www.eer.doe-gor-l-800-DOE-3732 یا وب سایت برنامه تكنولوژیهای ساختمان را ببینید www.buiding.gor
یا به پنجره مسكونی مراجعه كنید: راهنمایی جهت اجرای انرژی و تكنولوژی جدید، چاپ دوم ،‌همكاری مشترك پنجره های مفید www.efficientiwindows.org نوشته شده و آماده شده برای اداره انرژی ایالت متحده آمریكا به وسیله :‌ انستیتوی www.couthface.org 4004 – 812-3549 souyhfactor Engery اداره انرژی ایالات متحده آزمایشگاه ملی oak Ridge – مركز تكنولوژی ساختمان 865-574-5206 www.ornl.gov.btc

یادداشت: نه دولت ایالت متحده و نه هیچ نمایندگی و نه هیچ كارمندان وابسته به آنها كلی یا تضمینی را بیان نكرده اند. یا اینكه اشاره كرده اند یا اصلاح نكرده اند . یا هیچ نوع مسئولیت یا وابستگی جهت صحیح بودن و دقت داشتن،‌كامل بودن یا مفید بودن هر نوع اطلاعات،‌دستگاهها،‌تولید یا پروسه های ضمیمه شده از طرف آنها وجود ندارد. دیدگاهها و نظریه های نویسندگان بیان شده در اینجا ضرورتاً ایده های دولت آمریكا و نمایندگان مربوط به آن را بیان یا منعكس نمی كنند.

شیشه دار كردن عایق بندی شده
شیشه عایق بندی شده (همچنین به نام شیشه دوبل یا شیشه سه برابر هم نامیده می شود) به پنجره هایی یا دو یا چند شیشه اشاره می كند

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir