توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله بازاریابی و فروش دارای 22 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بازاریابی و فروش  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بازاریابی و فروش،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بازاریابی و فروش :

بازاریابی و فروش
مقدمه:
تولید فعالیتی نیست كه در مرحله یافتن عرضه كالای نهایی بر تمام شده به حساب آید. بلكه می‎توان فرآیند بهم پیوسته ای از برنامه ریزی مواد تا برنامه ریزی خدمات پس از فروش، محسوب شود.

ضعف و نارسایی در هر مرحله از این تسلسل، توقف این جریان و در نهایت ركود اقتصادی را به دنبال خواهد داشت. ضعف و نارسایی در برنامه ریزی فروش، یعنی كاهش و بازایستادن تولید و توقف در تولید یعنی بیكاری و بیكاری یعنی فقدان درآمد و قدرت خرید، و نبود درآمد یعنی ركود در فروش و مجدداً ادامه این فرآیند.

بنابراین تولید از حلقه های به هم پیوسته ای تكوین می یابد كه رشته خاصی را هویت می‎دهد و هر مرحله از این جریان دارذای اهمیت خاص خود می‎باشد كه قرار نگرفتن آن در جایگاه بایسته خود در هویت و فعالیت این زنجیره خلل وارد می سازد

و استمرار و پویایی و توسعه آن منوط به استراتژی های بازاریابی و كاوش در بازارهای بكر و دست یافتنی خواهد بود. بازخورهایی كه از بازار به دست می آید، برنامه ریزی تولید و چند و چون ظرفیت و برنامه ریزی در تداركات مواد و بازرگانی را مشخص می سازد و داشتن اطلاعات از روز اقتصادی و بازار، سطح درآمدها، شرایط رقبا، اختراعات جدید، تقاضای دوره های قبل سیالی خواهد بود كه فعالیت ها و فرآیند تولید و فروش را روان نموده و سیاست تبلیغاتی و استراتژی توسعه بنگاه را مشخص می سازد.

تصمیم در مقیاس و اندازه باقی ماندن در بازار و یا خارج و وارد شدن از بازار كنونی به بازار جدید، رویه های توزیع مناسب، رقابت و فرصت های آینده بنگاه، به مدیریت و مطالعات بازاریابی سپرده خواهد شد و سیاست تبلیغاتی براساس اطلاعاتی مذكور شكل می‎گیرد.

تبلیغ به معنای رساندن پیام یا خبر است و بر روی بینش ها و اندیشه ها و دیدگاههای روانی و رفتار مصرف كننده مطالعه و تكیه می نماید و مدیریت تبلیغات با درك عملكرد بازار، سعی در تعویض یا تثبیت ذهنیت مصرف كننده را دارد.

وظیفه اصلی تبلیغات تحریك، و تشویق و ترغیب مصرف كننده به مصرف كالای موردنظر عنوان می‎شود و جذب و تمایل و دگرگونی سلیقه ها و انگیختن و تحریك عواطف، و تمهید در پذیرفتن و القای عقاید از روشهای غیرمستقیم و ابزارهای تصویری و نمایشی، زبان، نوشتار، خط و … انجام می پذیرد. بنابراین آگاهی و معرفت به رمزها و فنون بازاریابی برای هر فرد و موسساتی كه فعالیت اقتصادی می نماید لازم است.

اصول بازاریابی
تعریف بازاریابی: بازاریابی به مجموعه فعالیت هایی از بازرگانی اطلاق می‎شود كه جریان كالا یا خدمات را از تولید كننده تا مصرف كننده نهایی، هدایت می‎كند.

بازاریابی یا mrketing در واژگان انگلیسی به معنی «به بازار رساندن» ، «بازاری كردن» یا كلیه عملیاتی است كه در فاصله از تولید تا مصرف باعث تسریع در جریان هدایت كالا به سمت مصرف كننده می گردد.

در حقیقت طیف فعالیت های بازاریابی شامل خرید مواد اولیه، تولید، كنترل كیفیت، حمل به انبار، انبارداری، آماده سازی برای مصرف، ضدعفونی كردن انجماد، بسته بندی، حمل به مراكز توزیع عمده فروشی و خرده فروشی، انتقال به بازارهای دور و نزدیك، تعیین قیمت، تعیین عوامل فروش، شناسایی مشتری، فروش و خدمات پس از فروش است.

بازاریابی در بازرگانی پیش رفته
چرخه حركات و عملیات بازاریابی در سیستم های پیشرفته بازرگانی به گونه ای است كه در مرحله اول ، فعالیت های تحقیق و توسعه انجم می‎شود و تولید كننده قبل از اقدام به تولید، بررسی های لازم در زمینه های گوناگون از جمله پتانسیل فروش، قیمت های رایج، وضعیت ؟؟؟ كانال های توزیع، بسته بندی، صادرات و … را به عمل آورده و با اطلاع كامل اقدام به تولید می نماید.

در مرحله بعد كالایی كه معمولاً در حجم زیاد تولید شده است به كمك روش های تبلیغات و روابط عمومی و انواع سازوكارهای پیشبرد فروش، به دست مصرف كننده می رسد. در بازاریابی پیشرفته، هدف اولیه بنگاههای اقتصادی نه فقط سود بلكه قدرت است و بنگاه با انواع وسایل ممكن از جمله استفاده از قدرت سیاسی، جاسوسی صنعتی و حتی كودتا به اهداف خود دست می یابد.

مرحله بعد در این چرخه، انحصار یا اولیگوپولی است و بنگاه اقتصادی انحصاری در این مرحله نیز با تنوع تولیدات و تحقیقات بیشتر،‌ سعی می‎كند سهم خود را در بازار حفظ نموده و از ورود رقبای احتمالی جلوگیری نماید.

اما در بازاریابی سنتی كه تا به حال متداول بوده، بنگاههای تولیدی بدون اینكه منتظر دریافت سفارش باشند، اقدام به تولید كالا نموده و كالا را از طریق مجاری توزیع به فروش می رسانده اند.

عناصر شبكه توزیع برای فروش
1- عمده فروش ها 2- خرده فروش ها 3- نمایندگان انحصاری
عمده فروش ها
عمده فروش شخص حقیقی یا حقوقی است كه كالاهای تولید شده در یك واحد تولیدی را در حجم زیادی خریداری نموده و آن را با تغییر شكل یا بدون تغییر شكل و در حجم كمتر به خرده فروش ها می فروشد.

عمده فروش در جریان داد و ستد خود با انبار كردن و تغییر زمان فروش كالا، انتقال دادن كالا از محل تولید به محل مصرف یا تغییر مكان كالا، تعیین قیمت، حمل و نقل، ایجاد تسهیلات مالی برای خرده فروش ها و بعضاً انجام فعالیت های تبلیغات و پیشبرد فروش،‌سهم بزرگی از وظایف بازاریابی كالا را كه قاعدتاً باید توسط بنگاه تولید كننده انجام شود عملی می سازد.

عمده فروش معمولاً از نظر تخصصی به جزئیات مربوط به تولید، نگهداری، مواد متشكله كالا و سایر صفات فیزیكی و شیمیایی آن آشنایی دارد و می‎تواند با اطلاعات خود، خریدار را نسبت به خرید آن كالا متقاعد سازد. (فعالیت پیشبرد فروش).

خرده فروش ها
خرده فروش شخص حقیقی و یا حقوقی است كه در ارتباط مستقیم با مصرف كننده نهایی است و كالا را از عمده فروش دریافت و معمولاً آن را بدون تغییر شكل به مصرف كننده نهایی می فروشد. خرده فروش در جریان داد و ستد خود بیشترین سهم از سود عوامل توزیع را به دست می‎آورد.

گرچه دارا بودن تخصص و آشنایی با صفات فیزیكی و شیمیایی كالا برای خرده فروش ضروری است و او می‎تواند به عنوان تنها عامل حاضر در محل فروش، سهم بزرگی در پیشبرد فروش كالا و ترغیب مصرف كننده و متقاعد كردن وی داشته باشد.

نمایندگان انحصاری
بسیاری از تولید كنندگان با توجه به مشكلات توزیع و عدم امكان مدیریت و داد و ستد با گروه كثیری از عمده فروش ها پس از تقسیم بازار به چند منطقه جغرافیایی یا تقسیم بازار برحسب گروههای مصرف كننده، كالای تولیدی را از طریق آنان توزیع می نمایند. به این ترتیب كه هر نماینده در محدوده تعیین شده خود عامل انحصاری توزیع بوده و عناصر عمده فروش فقط با او در ارتباط هستند.

نمایندگان معمولاً روی كالاهای مشابه چند تولید كنده بزرگ فعالیت می كنند. آنها در مورد تعیین شرایط فروش و قیمت دخالتی نداشته و تسهیلات مالی برای خریداران (عمده فروش ها) ایجاد نمی كنند. تولید كنندگان معمولاً از طریق نمایندگان خود تحقیقات بازاریابی انجام می دهند و آنها را در طراحی ها و تغییر شكل محصول دخالت می دهند.

مثال عینی برای نمایندگان انحصاری شركت ایمن تصویر پایدار است كه متعاقباً معرفثی خواهد شد. این شركت كه یك شركت خدمات الكترونیكی است دارای نمایندگی انحصاری چند شركت اروپایی و آسیایی است مانند شركت CAME ایتالیا كه شركت تولید كننده درب های اتوماتیك و تجهیزات جانبی آن می‎باشد

و همچنین شركت Hyundai , commax , prostar كه شركت های تولید كننده تجهیزات ایمنی، دوربین های مدار بسته و آیفون های تصویری است و شركت ایمن تصویر نمایندگی انحصاری این شركت ها را در ایران دارا می‎باشد و تحقیقات بازاریابی این محصول ها در ایران توسط این شركت انجام می‎شود و تغییراتی كه به لحاظ سلیقه و عوامل مختلف باید بر روی محصولات ایجاد شود توسط شركت ایمن تصویر به این شركتها گزارش شده و تغییرات حاصله صورت می پذیرد.

سایر عناصر شبكه فروش
برای دیگر عناصر شبكه فروش می‎توان به موارد زیر اشاره كرد:
1- فروشگاه های بزرگ 2- فروش از طریق پست 3- فروشگاههای زنجیره ای 4- سوپرماركت 5- ماركز خرید 6- فروشگاههای ارزان (فروش به صورت كلی است) 7- دستگاههای خودكار
تبلیغات
در بسیاری از كتب و مقالات علمی در مورد بازاریابی ، بحث پیشبرد فروش را به «ارتباطات» یا communication تعبیر كرده اند. تبلیغات به معنی انتشار یك پیام به گروه یا گروههایی از جامعه به منظور دستیابی به هدف یا اهداف معین بازرگانی، سیاسی،‌ اقتصادی، اجتماعی و … است.

در پیشبرد فروش، هدف تبلیغات، هدف بازرگانی است و منظور از آن ، اطلاع رسانی و راهنمایی به خریداران بالقوه كالاها و خدمات در مورد كیفیت، قیمت، مشخصات، مزایا و كالا و دیگر اطلاعاتی است كه احتمالاً در تصمیم گیری خریدار نقش و اثر مثبتی دارد.

بنابراین باید همواره به سه دسته از عناصر در فعالیت های بازاریابی عنایت داشت:
1- عناصر مادی محیط یا بازار هدف كه می‎توان مهمترین آنها را جمعیت و خصوصیات آن ، توسعه اقتصادی، سرمایه های مالی،‌انسانی و فنی و بالاخره علوم و تكنولوژی نام برد.

2- عناصر غیرمادی محیط یا بازار هدف كه از آن زمره، خانواده، نهادهای مذهبی، آداب و رسوم، ارزشها، قوانین رسمی می‎توان برشمرد.
3- آمیخته بازاریابی كه شامل محصول، قیمت، توزیع، پیشبرد فروش، بسته بندی، روابط عمومی و قدرت می شود.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir