توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله تبلیغات و آسیب شناسی آن در بازار ایران دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تبلیغات و آسیب شناسی آن در بازار ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تبلیغات و آسیب شناسی آن در بازار ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تبلیغات و آسیب شناسی آن در بازار ایران :

در این مقاله پس از تعریف ارتباطات و اهمیت آن درفضای كسب و كار رقابتی عصر حاضر به شیوه های مختلف برقراری ارتباطات اثر بخش بین بنگاههای اقتصادی و مخاطبان هدف اشاره شده است و پس از تعریف تبلیغات و شمردن نكاتی در اهمیت آن ، به دلایل پایین بودن اثر بخشی تبلیغات از دیدگاه آسیب شناسی پراخته شده است . آسیب شناسی صورت گرفته در این مقاله بخشی به دلیل عدم دید صحیح مدیران بنگاههای اقتصادی ، برخی به ضعف شركتهای تبلیغاتی و برخی به حوزه های نظارتی و مراكز آموزشی و انتشاراتی در حوزه تبلیغات مربوط میشود .

مقدمه :
ارتباط را می توان جریانی دانست كه درطی آن دو فقره یا تعداد بیشتری به تبادل افكار ، احساسات و عقاید می پردازند .
شركتها از طریق به كاربردن پیامهایی سعی دارند رفتار دیگران را به نحوی تغییر دهند یا در آنها نفوذ كنند و از این راه موجب تحقق اهداف سازمانی شوند .
شركتها با فرآیند ارتباطات می خواهند بر محیط خود اثر بگذارند . ارتباطات در دنیای شلوغ امروزی ، مدیریت فرآیند خرید مشتری در بلند مدت است .
برهمین اساس بازاریابان به مرحله پیش از خرید ، زمان خرید و پس از مصرف توجه می كنند .

چون مشتریان متفاوت هستند ، بنابراین ارتباطات اثربخش در بخشهای مختلف بازار متفاوت است . بنگاههای اقتصادی موفق با بررسی ابزارهای مختلف ارتباطی در جهت دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده تلاش می كنند .
تبلیغات یكی از اجزای پنجگانه ابزارهای ترویج است كه به همراه پیشبرد فروش ، روابط عمومی ، فروش شخصی و بازاریابی مستقیم ، در برقراری ارتباط با مخاطبان هدف به كارگرفته میشود . علاوه بر ابزارهای پنجگانه ترویج ، سایر اجزای آمیزه بازاریابی نیز در ایجاد و توسعه ارتباط با مخاطبان موثرند . دربین ابزارهای مختلف ارتباطی كه در شكل قبل نشان داده شده اند ، نقش تبلیغات در بازار ایران خصوصا” در بازارهای مصرف حائز اهمیت است .

تبلیغ معرفی كالا یا خدمات به وسیله شیوه های غیر شخصی به مسئولیت فرد یا سازمان است. تبلیغ راهی مناسب برای آگاه كردن مردم و تشویق آنان به خرید كالا یا خدمتی است كه نیاز و خواست ایشان را برطرف كند . سازمانهای تجاری و شركتهای بازرگانی ، سازمانهای غیرانتفاعی ، نهادهای اجتماعی و حرفه ای و حتی اشخاص سیاسی ، همه برای اعلام موجودیت خود وآگاهی مردم از تبلیغ استفاده می كنند .
تبلیغات نیرومندترین ابزار آگاهی بخش در شناساندن یك شركت ، كالا ، خدمت یا اندیشه و دیدگاه است . تبلیغات هنگامی به خوبی كارساز است كه محدود به بازار هدف باشد .
پس اولین گام در تبلیغات ، بررسی و شناسایی دقیق مخاطبان هدف از جنبه های مختلف فرهنگی ، اقتصادی ، جمعیت شناسی و ; است . باید پذیرفت كه هر فعالیتی در بازاریابی رقابتی از جمله تبلیغات می بایست با تحقیقات بازاریابی رقابتی از جمله تبلیغات می بایست با تحقیقات بازاریابی شروع شود .

به همین دلیل است كه تحقیقات و پژوهش را به عنوان اولین گام در فرمول گامهای بنیادین فرآیند بازاریابی قرار داده اند .

آسیب شناسی تبلیغات در بازار ایران :
متاسفانه به دلایل مختلف از جمله نگرش بعضی مدیران بنگاههای اقتصادی ، عملكرد نامناسب خیلی از شركتهای تبلیغاتی فاقد تخصص ، ضعف مراكز آموزشی و كمبود كتب و مجلات تخصصی ، در بسیاری از موارد نتایج قابل قبولی از تبلیغات به دست نیامده است . دراین مقاله با شمردن پانزده عامل به آسیب شناسی تبلیغات در بازار ایران پرداخته میشود.

1- دید كوتاه مدت بعضی از مدیران بنگاههای اقتصادی
مدیران بنگاههای اقتصادی موفق ، كسب و كار را یك فرآیند طولانی مدت می دانند و با تدوین اهداف مدون ، برنامه ریزیها و اقدامات مختلف سازمانی از جمله تبلیغات را در این فضا طراحی و اجرا می كنند . ولی بسیاری از مدیران شركتها متاسفانه این نگرش را نداشته و دارای دید كوتاه مدت هستند و انتظار دارند . بازدهی تبلیغات در فرصت بسیار كوتاهی و آن هم با هزینه بسیار پایین و اثر بخشی بسیار بالا همراه باشد .
لازم است این قبیل مدیران با شركت در دوره های آموزشی ؛ مطالعات مستمر و بهره گیری از مشاوران كارآزموده در تغییر افكار خود متناسب با شرایط كب و كار جدید تلاش كنند وبه دنبال معجزه و معجزه گر نباشند .

2- انتظارات غیر اصولی مدیران بنگاههای اقتصادی از تبلیغات
در بسیاری از موارد از تبلیغات اثر بخش در اذهان مخاطبان تصویر مناسبی وجود ندارد و با كمال تاسف در یكی از كتب جدیدی كه به بازار عرضه شده است . همان بزرگنماییهای نابه جا از تبلیغات مشاهده شد .
در این كتاب ادعا میشود آمریكاییها اگر ده دلار داشته باشند ، یك دلار را خرج تولید كرده و 9 دلار را خرج تبلیغ می كنند و همچنین ادعا شده كه تبلیغات میتواند به اسكیمو ، یخچال و فریرز بفروشد و به عرب بادیه نشین ریگ بیابان و یا بخاری عرضه كند .

این تصویر درستی از تبلیغات نیست ، و در آن شعور مخاطب دست كم گرفته شده است. بپذیریم كه در فضای كسب و كار جدید كه به علت گسترش رقابت میزان آگاهی مشتریان روزبه روز بیشتر میشود و در كنار آن سطح توقع و قدرت چانه زنی مشتریان افزایش می یابد ، برای جذب ، نگهداری و رشد دادن مشتریان می بایست اولین اقدامات شركت ، برنامه ریزی و تلاش برای ارتقای كیفیت باشد. به عقیده نگارنده هیچ چیز جای كیفیت را نمی گیرد . تبلیغات به وجو نیامده است كه محصول نامناسب را به مشتری بقبولاند بلكه ، كاركرد اصلی تبلیغ اثر بخش ، معرفی بجا و شایسته محصول مناسب ( از نظر مشتری ) به ایشان است ، به عبارتی تبلیغ یك ابزار شناساندن است . ممكن است این سوال پیش بیاید كه اگرمحصول كیفیت محصول را داشته باشد چه نیازی به تبلیغ است ؟

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir