توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله تأثیر مدیریت‌های مختلف کم‌آبیاری در روش آبیاری جویچه‌ای و قطره‌ای نواری بر عملکرد سیب‌زمینی و بهره‌وری آب دارای 22 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تأثیر مدیریت‌های مختلف کم‌آبیاری در روش آبیاری جویچه‌ای و قطره‌ای نواری بر عملکرد سیب‌زمینی و بهره‌وری آب  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تأثیر مدیریت‌های مختلف کم‌آبیاری در روش آبیاری جویچه‌ای و قطره‌ای نواری بر عملکرد سیب‌زمینی و بهره‌وری آب،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تأثیر مدیریت‌های مختلف کم‌آبیاری در روش آبیاری جویچه‌ای و قطره‌ای نواری بر عملکرد سیب‌زمینی و بهره‌وری آب :




تعداد صفحات :22

بحران آب و افزایش جمعیت، توجه جدی به بهره­وری آب و ارتقای آن را ضروری می­نماید. لذا کاربرد شیوه­های جدید آبیاری و اعمال مدیریت کم­آبیاری راهکاری مناسب برای استفاده بهینه از منابع آب موجود می­باشد.به‌منظور بررسی اثر مدیریت­های مختلف کم­آبیاری در دو روش آبیاریجویچه­ای و قطره­ای نواری بر بهره­وری آب و عملکرد سیب­زمینی، آزمایشی در سال 1392 به‌صورت اسپلیت- اسپلیت پلات در قالب طرح بلوک‌های کامل تصادفی اجرا شد. تیمارهای مورد آزمایش در این تحقیق شامل دو روش آبیاری جویچه­ای و قطره­اینواری در کرت­های اصلی، دو رقم سیب­زمینیدر کرت‌های فرعی و تیمارهای مدیریت کم­آبیاری در چهار سطح آبیاری به میزان تأمین 100، 80 و 65 درصد کمبود رطوبت خاک و آبیاری بخشی ناحیهریشهدر کرت­های فرعی­فرعی قرار گرفتند. اثر مدیریت­های کم‌آبیاری بر عملکرد غده، درصد ماده خشک، وزن مخصوص غده‌ها، تعداد غده در بوته،بهره­وری آب و درصد اندازهغده­های تولیدی در سطح یک درصد معنی­دار بود. آبیاری قطره­اینواری در مقایسه با آبیاریجویچه­ای منجر به کاهش 40 درصدی میزان آب مصرفی و به ترتیب باعث افزایش 10 درصدی عملکرد و 43 درصدی بهره­وری آب و 40 درصدی بهره­وری اقتصادی آب گردید. بیشترین بهره­وری اقتصادی آب برابر 24/73 هزار ریال بر مترمکعب مربوط به تیمار آبیاری بخشی ناحیه ریشهبود.بنابراین با توجه به محدودیت منابع برای استفاده بهینه از آب، روش آبیاری قطره­ای نواری و مدیریت کم­آبیاری بخشیمنطقه ریشه بسیار سودمند و قابل توصیه می­باشد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir