توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله تأثیر تیمار نبضی و پیوسته محلول‎های نگهدارنده شیمیایی بر افزایش کیفیت و عمر پس از برداشت گل شاخه بریده میخک (Dianthus caryophyllus L., cv.Yellow Candy) دارای 17 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تأثیر تیمار نبضی و پیوسته محلول‎های نگهدارنده شیمیایی بر افزایش کیفیت و عمر پس از برداشت گل شاخه بریده میخک (Dianthus caryophyllus L., cv.Yellow Candy)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تأثیر تیمار نبضی و پیوسته محلول‎های نگهدارنده شیمیایی بر افزایش کیفیت و عمر پس از برداشت گل شاخه بریده میخک (Dianthus caryophyllus L., cv.Yellow Candy)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تأثیر تیمار نبضی و پیوسته محلول‎های نگهدارنده شیمیایی بر افزایش کیفیت و عمر پس از برداشت گل شاخه بریده میخک (Dianthus caryophyllus L., cv.Yellow Candy) :




تعداد صفحات :17

میخک ( L. Dianthus caryophyllus) یکی از رایج­ترین گل­های بریدنی در بسیاری از کشورها بوده و دارای اهمیت زیاد اقتصادی در صنعت گل‎کاری است. به کمک برخی مواد می­توان ماندگاری گل­های بریدنی را افزایش داد. این پژوهش با هدف مطالعه اثر برخی محلول‎های شیمیایی در زمان پس از برداشت گل­های بریدنی میخک رقم Yellow Candy به صورت فاکتوریل در قالب طرح بلوک­های کامل تصادفی (فاکتور A تیمارهای شیمیایی شامل شاهد، ساکاروز 5%، 8- هیدروکسی کوئنین با غلظت 350 و 500 میلی­گرم بر لیتر، سالسیلیک اسید با غلظت 300 و 500 میلی­گرم بر لیتر، استات ­کلسیم با غلظت 2 و 3 میلی­مولار بر لیتر و فاکتور B مدت زمان اعمال تیمار شامل هفت ساعت، 14 ساعت، 21 ساعت و پیوسته) در سه تکرار انجام گردید و صفات عمر گلجایی، وزن‎تر، جذب آب و کیفیت ظاهری بررسی شد. نتایج تجزیه واریانس نشان داد که محلول­های شیمیایی تأثیر معنی‎داری بر صفات مورد بررسی داشتند (1% ≥ P). اثر زمان محلول‎دهی نیز بر صفات مورد بررسی (به جز صفت جذب آب) معنی­دار بود (1% ≥ P). هم‎چنین اثر متقابل نوع محلول و زمان محلول­دهی برای تمامی صفات معنی­دار بود (1%≥P). نتایج مقایسه میانگین نشان داد که تیمار دو میلی‎مولار بر لیتر استات کلسیم بر صفت عمر گلجایی، تیمار 8- هیدروکسی کوئنین سیترات با غلظت 500 میلی‏گرم بر لیتر بر صفت وزن‎تر و کیفیت ظاهری و تیمار 8- هیدروکسی کوئنین سیترات با غلظت 350 میلی‎گرم بر لیتر بر صفت جذب آب بیشترین تأثیر را داشته­اند. اسید سالیسیلیک نیز اثر سودمندی در افزایش کیفیت گل شاخه بریدنی میخک نشان داد. در این آزمایش تیمار نبضی (pulsing) 7 ساعت محلول­دهی، بیشترین تأثیر را روی اغلب صفات بررسی شده داشت. به طور کلی، نقش استات­کلسیم در بهبود کیفیت گل­های بریده میخک، به دلیل به تأخیر انداختن و غیر فعال‎کردن برخی فرآیندهای تخریبی و فیزیولوژیکی توسط کلسیم است. هم‎چنین ماده 8-HQC، به دلیل خاصیت ضد میکروبی که دارد از تجمع میکروارگانیسم­ها در آوندها جلوگیری می­کند و مانع بسته شدن آوندها می­شود.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir