توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی وضعیت بهداشتی ماهی سفید انگشت قد پرورشی در مزرعه مرکز تحقیقات برنج کشور جهت رهاسازی به منابع آبی داخل استان گیلان دارای 3 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی وضعیت بهداشتی ماهی سفید انگشت قد پرورشی در مزرعه مرکز تحقیقات برنج کشور جهت رهاسازی به منابع آبی داخل استان گیلان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی وضعیت بهداشتی ماهی سفید انگشت قد پرورشی در مزرعه مرکز تحقیقات برنج کشور جهت رهاسازی به منابع آبی داخل استان گیلان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی وضعیت بهداشتی ماهی سفید انگشت قد پرورشی در مزرعه مرکز تحقیقات برنج کشور جهت رهاسازی به منابع آبی داخل استان گیلان :

تعداد صفحات:3

چکیده:

ماهی سفید با نام علمی Rutilus frisii kutum Kamensky از جمله ماهیان استخوانی و یکی از با ارزش ترین گونه های اقتصادی سواحل جنوبی دریای خزر می باشد که میزان ذخایر آن در سالهای اخیر بدلیل صید برداشت بی رویه بطور چشمگیری کاهش یافته است. هم اکنون شرکت سهامی شیلات ایران به منظور افزایش و بازسازی موجودی این ماهی هر ساله اقدام به رهاسازی بچه ماهیان سفید در رودخانه های منتهی به حوزه جنوبی دریای خزر می نماید. یک بررسی بروی بچه ماهیان سفید پرورش یافته آماده جهت رهاسازی به منابع آبی داخل استان گیلان در ایستگاه تحقیقات برنج (دولتی) واقع درحومه شهر رشت انجام گردید. در این پژوهش، ازتاریخ 7/7/83 لغایت 11/8/83، تعداد کل 212 عدد بچه ماهی سفید با میانگین وزن 10 گرم مورد مطالعه قرار گرفتند. از این تعداد در مجموع 114 عدد ماهی به چهار جنس انگل به نامهای دیپلوستوموم، داکتیلوژیروس، ژیروداکتیلوس و تریکودینا آلوده بودند، که در این بین گونه دیپلوستوموم اسپاته سئوم از عدسی چشم، داکتیلوژیروس از آبشش، ژیروداکتیلوس از پوست و تریکودینا دورگویی از پوست و آبشش ماهیان جداسازی گردیدند. Dactyogyrus sp بامیزان شیوع 9/41% بیشترین درصد فراوانی و Gyrodactylus sp با 4/1% کمترین درصد فراوانی را بخود اختصاص داده اند. حداکثر دامنه شدت انگل در Trichodina sp (15-12 عدد) و حداقل دامنه شدت در مورد Gryodactylussp (2-1 عدد) مشاهده شد. همچنین بالاترین میانگین شدت آلودگی (3/1 عدد) به منوژن Gyrodactylus sp. تعلق داشت. با توجه به میزان نسبتا بالای شیوع و شدت آلودگی بویژه در مورد داکتیلوژیروس و تریکودینا لازمست تا با بکارگیری درمانهای خارجی و اعمال روشهای مناسب مدیریت بهداشتی وپیشگیری مانند استفاده از داروی تری کلروفن یا زهکشی و خشکاندن استخرهای آلوده، اصلاح تراکم ماهیان در استخر و جلوگیری از آلوده شدن آب استخر بوسیله مواد آلی بیش از حد استاندارد و سرانجام نگهداری استخر پس از آبگیری بمدت یک هفته بدون ماهی، می توان در جهت کنترل و بهبود وضعیت بهداشتی اینگونه مزارع پرورش ماهی اقدام نمود.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir