توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله ارزیابی عملکرد هیدرولیکی سازه های اندازه گیری جریان آب مطالعه موردی دریچه های کشویی کانال M2R/D1L شبکه آبیاری و زهکشی مغان دارای 21 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارزیابی عملکرد هیدرولیکی سازه های اندازه گیری جریان آب مطالعه موردی دریچه های کشویی کانال M2R/D1L شبکه آبیاری و زهکشی مغان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزیابی عملکرد هیدرولیکی سازه های اندازه گیری جریان آب مطالعه موردی دریچه های کشویی کانال M2R/D1L شبکه آبیاری و زهکشی مغان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارزیابی عملکرد هیدرولیکی سازه های اندازه گیری جریان آب مطالعه موردی دریچه های کشویی کانال M2R/D1L شبکه آبیاری و زهکشی مغان :

تعداد صفحات:21

چکیده:

با توجه به محدودیت منابع آبی در کشور، استفاده بهینه از آب موجود در بخش های مختلف و بخصوص بخش کشاورزی به عنوان عمده ترین مصر فکننده آب، اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. در این راستا سیاست کلان دولت بر صرفه جویی و هدایت مصرف کنندگان آب کشاورزی برا ی بهره برداری بهینه استوار است یکی از گام های اساسی در این زمینه افزایش راندمان آبیاری برای بهره وری از آب و افزایش سطح زیر کشت آبی است . ایجاد شرایط تحویل حجمی آب نظیر تشکیل تشکل های آب بران و تجهیز نقاط تحویل به وسایل و ادوات اندازه گیری جریان از مهمترین اقداماتی است که در جهت افزایش کارآیی آب و ارتقای راندمان آبیاری در طی دهه اخیر مورد توجه دولت قرار گرفته است . هر چند موفقیت کمتری در هر دو زمینه بوجود آمده است.همانند سایر شبکه های آبیاری کشور، شبکه آبیاری و زهکشی مغان نیز با مشکل دقیق نبودن سازه ها و ادوات اندازه گیری و عدم کالیبراسیون آنها روبروست . در حالی که حدود نیمی از دریچه های تحویل آب در شبکه مغان در اصلاح و بهسازی شبکه، تعویض و دریچه های مدول نیرپیک نصب شده اند، اما همچنان نیمی از دریچه های باقیمانده به صورت دریچه های کشویی قائم می باشند . تعویض این دریچه ها با سایر ادوات اندازه گیری به جهت اینکه همه آنها در کمتر از ده سال گذشته نصب گردیده اند مستلزم تغییرات اساسی در کانال و ابنیه ها بوده و مقرون به صرفه نمی باشد . لذا برای حصول اطمینان از دقت عملکرد این سازه ها، مناسب ترین راه، کالیبراسیون آنها می باشد.همین راستا یکی از کانال های درجه دو شبکه آبیاری مغان بنام کانال M2R/D1Lواقع در منطقه آبیاری شهرک انتخاب شده و اکثریت سازه های آن شامل 7 تنظی م کننده، یک کانال فرعی و 4 دریچه آبگیر که همگی از نوع دریچه های قائم کشویی می باشند، مورد بررسی قرار گرفت ند. اندازه گیری صحرایی در طی سه ماه با استفاده از یک دستگاه میکرومولینه دقیق و با تکرار حداقل 5 و حداکثر 8 نوبت برای هر کدام از سازه ها انجام گرفته وضمن محاسبه ضریب دبی، جداول ونمودارهای دبی– اشل برای آنها ترسیم گردید.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir