توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 گزارش کارآموزی تجزیه و تحلیل فرآیند رنگ آستر در شرکت ایران خودرو دیزل دارای 128 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد گزارش کارآموزی تجزیه و تحلیل فرآیند رنگ آستر در شرکت ایران خودرو دیزل  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

بخشی از فهرست مطالب پروژه گزارش کارآموزی تجزیه و تحلیل فرآیند رنگ آستر در شرکت ایران خودرو دیزل

پیشگفتار
مقدمه
فصل اول
معرفی سازمان
موقعیت جغرافیایی سازمان
تاریخچه
ماموریت
شرکت های زیرمجموعه
مواد اولیه
معرفی سیستم مورد کارآموزی
تعریف واژه های خاص
محصولات شرکت با مشخصات
فصل دوم: شیوه های تجزیه و تحلیل
بخش اول- مفاهیم سیستم
فهرست مطالب
عنوان صفحه
تعریف سیستم
اجزای سیستم
انواع سیستم
بخش دوم- رویکرد سیستمی به عنوان روش تجزیه و تحلیل
رویکرد سیستمی و تجزیه و تحلیل
رویکرد سیستم و ترکیب
ورش کلی حل مسئله در رویکرد سیستمی
روش تجزیه و تحلیل رویکرد سیستمی
نقش تحلیل گر در فرآیند تجزیه و تحلیل
بخش سوم- مروری کلی بر روشهای سنتی تجزیه و تحلیل
چرخه تکاملی سیستم
چرخه تکاملی و روش های تجزیه و تحلیل
چرخه تکاملی سنتی (تجزیه و تحلیل سنتی)
چرخه تکاملی سنتی و نارساییهای آن
فهرست مطالب
عنوان صفحه
بخش چهارم- مروری کلی بر روشهای ساخت یافته تجزیه و تحلیل
چرخه تکاملی ساخت یافته (تجزیه و تحلیل ساخته یافته)
متدولوژی ساخت یافته
ابزار ساخت یافته تجزیه و تحلیل
چرخه تکاملی ساخت یافته و مزایای آن نسبت به چرخه تکاملی سنتی
بخش پنجم: تکنیکها و روش های عمومی مورد استفاده در تجزیه و تحلیل
سیاستها و روش های جمع آوری اطلاعات
انواع روشهای جمع آوری اطلاعات
فصل سوم
پوشش دهی الکتریکی از طریق غوطه وری
مزیت روش ED
غوطه وری آنیونی (AED)
غوطه وری الکتریکی کاتیونی (CED)
عملیات آماده سازی سطح در CED
فهرست مطالب
عنوان صفحه
شرایط مخزن رنگ CED
واکنش الکترولیز داخل مخزن CED
دستگاههای اعمال CED
سایر پوشش های ED
فرآیند ED بدنه خودرو درسالن رنگ ED
فصل چهارم
مشکلات
پیشنهادات
ایجاد پرده هوا در ابتدای وان PT-B
بکارگیری واترجت در ابتدای خط ED
طراحی یک گاری جهت جمع آوری فیکسچرها
ایجاد یک برنامه نظارت بر تجهیزات سالن
ایجاد سیستم گزارش دهی به مدیریت
بهینه سازی فرآیند رنگ پیکان وانت
منابع و مآخذ

بخشی از فهرست مطالب پروژه گزارش کارآموزی تجزیه و تحلیل فرآیند رنگ آستر در شرکت ایران خودرو دیزل

1- روشهای ساخت یافته تجزیه و تحلیل و طراحی سیستمها – بطول ذاکری
2- دکتر حسن صالحی، برنامه ریزی و تجزیه و تحلیل سیستمهای تولیدی
3- مجله صنعت رنگ و رزین، تابستان
4- مجله پیام ایران خودرو و مجله صنعت ایران خودرو دیزل، مرداد 83، شهریور
5- اداره اسناد و مدارک (IKD)
6- سایت اینترنتی ایران خودرو دیزل

پیشگفتار

دنیای امروز با سرعتی ماورای تصور به سوی مدرنیسم صنعتی در حال پیشروی است. که آهنگ این حرکت پرشتاب آن قدر سریع است که نمی توان برای آن حد و مرزی قائل شد. انسان و صنعت جز لاینفک دنیای فردا خواهند بود. صنعتی شدن با هر آهنگ که  صورت گیرد نیاز به بهبود و اصلاح با هماهنگی سایر ارکان این جامعه خواهد داشت. چه بسا، زیان پیشرفت ناهماهنگ با دیگر اعضاء بسیار بیشتر از بهره آن خواهد بود. هر حرکتی درهر جهتی و به سوی هر هدفی که باشد بدون برنامه ریزی و مدیریت صحیح ممکن نخواهد بود. امروزه حرکت به تنهایی ایده آل هیچ نوع جامعه ای نیست بلکه حرکت هماهنگ و برنامه ریزی شده است که در عین پویایی، نویدی برای پیشرفتهای آینده، تاکتیکی، تکنولوژی و غیره خواهد بود

بی شک صنعت کشور ما نیز از جنبه های فزاینده صنعتی مستثنی نخواهد بود و برماست که ضمن هماهنگی با این جنبش استراتژیک قبل از آغاز هر مرحله ای پایه های مدیریت صنعتی کشور را در جهت رشد و تعالی صنایع مختلف مستحکم سازیم و از این مسیر نوین به برنامه ریزی خرد  و کلان صنعت و در نهایت صنعتی امروز و فردا بیندیشیم

این نوشتار هر چند کوششی است ابتدای و در سطحی بسیار کوچک و لیکن مقدمه ایست در گسترده وسیع صنعت این مرز و بوم که امید می رود این تلاش کوچک مقبول خوانندگان محترم واقع شود و از سوی پویندگان و تلاشگران کشور در مسیر تعالی قرار گرفته و شاهد صنعتی پویا و مدیریتی کوشا در کشور عزیزمان باشیم. به امید آن روز

 مقدمه

شرکتی که امروز با نام شناخته شده ایران خودرو دیزل در عرصه جاده های کشور و حتی در پهنه ترانزیت بین المللی، موجب غرور و افتخار ملی گردیده یکی از بزرگترین تولید کنندگان خودروهای کار در خاورمیانه محسوب می‎شود که با بیش از 40 سال سابقه درخشان تولید ، وظیفه ساخت انواع خودروهای سنگین را بر عهده دارد

شرکت ایران خودرو دیزل ، تشکیلات سازمان یافته ای است که ابتدا با نام صنعتی خاور در سال 1338 با سرمایه اولیه 26 میلیون ریال در کارگاه کوچکی تاسیس و با مونتاژ روزانه یک دستگاه اتومبیل، فعالیت خود را آ‎غاز کرد و در سال 1343 با توجه به گسترش تقاضا در بازار خودرو کشور به محل کنونی واقع در جنوب غربی تهران در محدوده ای به مساحت 520 هزار مترمربع انتقال یافت و با احداث سالنهای مناسب، تجهیز خطوط تولید، جذب و آموزش نیروهای کارآمد و ارتقا کیفیت محصولات موفق به افزایش تولید و ساخت تیپهای متنوع کامیون گردید

شرایط بازار رقابتی و لزوم توجه روز افزون به تغییرات تکنولوژی و تحولات سریع ناشی از آن در صنعت حمل و نقل از یک سو و نیاز به تولید نسلهای پیشرفته انواع خودروهای کار از سوی دیگر و همچنین توجه به ضرورت ارتقاء نظام مدیریت کیفیت و تولید قابل قبول سازمانهای استاندارد جهانی برای ورود به ناوگان حمل و نقل بین المللی و بازارهای فروش خارج از کشور، این ضرورت مسلم را ایجاب کرد تا تغییرات بنیادین در سازماندهی و ماهیت شرکت به تناسب اهداف پیش بینی شده پی ریزی شود

درسال 1378 شرکت ایران خودرو با خرید سهام عمده گروه صنعتی خاور و الحاق خط تولید اتوبوس و مینی بوس شرکت ایران خودرو دیزل را تاسیس کرد و ایران خودرو دیزل با طراحی و اجرای پروژه عظیم ساخت و تاسیسات و راه اندازی خط تولید اتوبوس برضرورت توسعه صحه گذاشته و حیات حرفه ای نوینی را پیش روی این صنعت قرار داد تا پس از این ایران خودرو دیزل بعنوان قویترین قطب صنعت خودروسازی و نقطه عطف تولید و ارائه خدمات خودروسنگین در حیطه صنعت حمل و نقل بار و مسافر در داخل و خارج از کشور باشد

شرکت ایران خودرو دیزل به موازات بازسازی و بهینه سازی محیط درون سازمانی تلاش نمود تا با تقویت و گسترش شرکتهای اقماری تحت پوشش نظیر

شرکت گواه، طراحی و مهندسی خودروهای سنگین، موتورسازی، تاپ سرویس چرخشگر و تولید قطعات خاور توسعه زیربنایی تحقیقات خودرو ، شرایط مطلوبی را برای افقهای آینده خود متبلور سازد

این شرکت با انجام طرحهای توسعه و راه اندازی بزرگترین خط تولید اتوبوس در خاورمیانه و توان تولید سالانه 5500 دستگاه اتوبوس و 15000 دستگاه کامیون، مینی بوس و ون افتخار دارد تا بعنوان طلایه دار سازندگان خودروهای کار در کشور، با تولید محصولات کیفی مطابق با استانداردهای زیست محیطی بین المللی جلوه گاه غرور ملی جامعه قدرشناس ایران اسلامی در عرصه صنعت بوده و می رود تا با اجرای برنامه های راهبردی سهمی از بازار خودرو کار را در کشورهای هدف به خود اختصاص دهد. ایران خودرو دیزل در تحقق سیاست توسعه اقتصادی کشور در برنامه سوم با صدور تولیدات خود به کشور عربستان، مصر، اردن، امارات متحده عربی، کویت، ترکمنستان، لیبی، تاجیگستان و آفریقا گامهای اثربخشی برداشته است

پروسه E.D :

این پروسه در خط تولید اتوبوس وجود ندارد، ولی در خط تولید کامیون مورد استفاده قرار می‎گیرد

آماده سازی سطح به روش شیمیایی مرطوب

آماده سازی عمدتا شامل چهار مرحله می‎باشد

1-   چربیگیری

2-   فسفاته کردن

3-   خنثی سازی

4-   شستشو با آب مقطر

شرح مختصر واحد آماده سازی

واحد آماده سازی شامل 9 ایستگاه (مرحله) به صورت پیوسته می‎باشد که در آنها مایعات مختلف بصورت اسپری و غوطه وری مورد استفاده  قرار می‎گیرد

درجه حرارت و غلظت مواد درهر ایستگاه با توجه به عملکرد آن بایست تنظیم شود. به منظور جلوگیری از کثیف شدن و زنگ زدن بدنه و همچنین جلوگیری از هدر رفتن بخارات تمام ایستگاه توسط یک تونل احاطه شده اند

برای اینکه بخارات این واحدها در محیط اطراف پراکنده نشود و برای جلوگیری از آلودگی واحد مجهز به AIR-SEAL-VENTILATION است

مراحل آماده سازی

بازدید و تمیز کردن اولیه(از بین بردن چربیهای غلیظ، نوشته های روی بدنه و اسیدشویی برای از بین بردن مناطق زنگ زده)

B20: چربیگیری اولیه به صورت اسپری

B30  : چربیگیری به صورت غوطه وری و اسپری

B40: شستشو با آب صنعتی بصورت غوطه وری

B60: فعالسازی به صورت غوطه وری.

B70: فسفاته کردن به صورت غوطه وری

B80: شستشو با آب صنعتی و سر ریز آب مخزن و اسپری

B90: شستشو با آب صنعتی و آب مقطر

B100: شستشو با آب مقطربصورت غوطه وری

تمیز کردن اولیه: (مرحله صفر ویک)

انواع آلودگی های غیر امولسیونی و یا ذرات جامدی که مواد آلی را جذب می کنند، مانند روغنها و گریسها، روغنهای امولسیونی و ذرات کثیف که به صورت سوسپانسیون عمدتا می باشند و نیز قسمتهای زنگ زده در مرحله یک از بین می روند

برای از بین بردن نوشته های ماژیکی روی بدنه معمولا عملیات تینرشویی به روش دستی و با دستمال توسط کارگر پاک می‎شود. برای این منظور از مواد شوینده استفاده می‎شود. در نهایت باید با یک اسید مدنی مانند اسید سولفوریک، جاهای زنگ زده را از بین برد. توجه به این نکته مهم است که بعد از اسیدشویی باید قطعه سریعا وارد حمامهای آماده سازی شود

زیرا سطح فلز لخت و آماده زنگ زدن می‎باشد بخصوص که از اسید استفاده شده است. عملا چون چنین چیزی مقدور نیست از مواد قلیایی بعد از عملیات اسیدشویی استفاده می‎شود تا سطح را خنثی کند. مرحله صفر غیراز تمیزشویی و خنثی سازی زیر یک اتاقک صورت می پذیرد و هوای آلوده تعویض می‎شود

مراحل 2 و

 در این دو مرحله بدنه ماشین با محلول سود و آب گرم تمیز می‎شود. در مرحله 2 چون بیشترین میزان آلودگی و چربی وجود دارد روش اسپری اعمال می‎شود چون در صورت استفاده از غوطه وری کل وان بعد از چند بار آلوده می‎شود. در تمام مراحلی که عملیات اسپری وجود دارد، سیستم مجهز به شیربرقی است. مثلا در مرحله 2 فقط وقتی اسکید حاوی بدنه پایین می‎آید و بدنه در وان قرار می‎گیرد اسپری صورت می‎گیرد و قبل و بعد ازآن فشار نازلهای اسپری صورت می‎گیرد و قبل و بعد از آن تنظیم نازلهای اسپری صورت می‎گیرد

در مرحله 2 به علت ایجاد بخار بسیار، سیستم باید مجهز به مکنده هوا باشد. مرحله 3 نیز مانند مرحله 2 می‎باشد. تنها تفاوتشان این است که در مرحله 3 غوطه وری هم علاوه بر اسپری وجود دارد. البته در بالای وان یک ردیف نازل وجود دارد تا در هنگام خروج بدنه از وان چربیهایی که روی سطح مانده اندشسته و به مرحله بعد نرود. آب داخل تانک 2 به طور مرتب سیرکوله می‎شود و در طی این فرآیند از فیلتر عبور کرده و چربی آن گرفته شده و تمیز می‎شود و در ضمن گرم هم می‎شود و به ازاء مقداری مواد مصرف شده باید به سیستم مواد تازه افزود. پس از مدتی که آلودگی محلول بالا رفت افزودن مواد تازه به تنهایی کافی نیست بلکه باید مقدار قابل توجهی از محتویات و وان ها تخلیه شود و با مواد جدید جایگزین شود

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir