توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تحول در دیدگاه های رهبری در راستای سازمان یادگیرنده دربرق منطقه ای سمنان دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تحول در دیدگاه های رهبری در راستای سازمان یادگیرنده دربرق منطقه ای سمنان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تحول در دیدگاه های رهبری در راستای سازمان یادگیرنده دربرق منطقه ای سمنان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تحول در دیدگاه های رهبری در راستای سازمان یادگیرنده دربرق منطقه ای سمنان :

تعداد صفحات:8

چکیده:

همچون روزهای دیگر در محل کارم ( توزیع برق مشهد ) مشغول انجام امور اداری بودم و نتایج حاصل از سیستم جدید نصب شده را بررسی می کردم که نامه ای محرمانه توجهم را جلب نمود ! آری رسالت جدید ، سرنوشتم در عرصه دیگری از خدمت و در خطه کویری رقم خوردهبود . شرکت برق منطقه ای سمنان را می گویم شرکتی نسبتاً متوسط و جمع و جور ، در سرزمینی پهناور . کار جدیدم را اینبار در شرکتی آغاز می کردم که در موقعیت قبلی خود جز تصمیم گیرندگان و بازیکنان اصلی آن نبودم بلکه مجری آن بودم علی ایحال پس از آغاز اولین روز کاری ( مورخ (83/6/26 تصور می کنید چه تصمیمی گرفتم ؟ درست است به بررسی سوابق و شناخت افراد و میزان توان و پتانسیل های موجود در آنها و منطقه تحت پوشش شرکت پرداختم .
نتایج حاصل از این بررسیها مواردی همچون : استانی پهناور و بالقوه دارای معادن عظیم و بکر ، موقعیتی سوق الجیشی از جهت انتقال برق و محل اتصال و ارتباط شمالشرقی کشور به بخش مرکزی و شبکه سراسری ، دارای پرسنلی بالقوه و پرتوان که تاکنون محرکی امواج درونی آنان را به تلاطم نیانداخته بود . هر کس برابر شرح وظیفه خود متعهدانه به امور محوله پرداخته و روح مشارکت و همدلی در پیشبرد اهداف سازمان ضعیف جلوه می کرد . ناگهان گفته حافظ را که " تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز " افکارم را مشوش کرد گوی ی نقطه آغازین حرکت و تحولی بزرگ در دلم نقش بسته بود . تعریف رهبری که جزء جدائی ناپذیر مدیریت است مرا تکان داد و ایجاب می کرد راه و روش عمل اثرگذاری درست بر افراد را بگونه گزینش و فعال نمایم که کارکنان از روی علاقه و تمایل برای دست یافتن به هدفهای گروهی تلاش نمایند .
از آنجائیکه رهبری در هر سازمان از جایگاه خطیری برخوردار است و می تواند بعنوان یک ناجی ، کشتی رسالت و خدمت به جامعه را از میان آبهای مواج اقیانوس به حرکت درآورد . لذا ضرورت داشت مدلی را برای ساماندهی و تحول در سازمان انتخاب نموده و به بررسی وسیعتری از وضعیت موجود پرداخته و مطابق با مدل و الگوی گزینش شده وضعیت موجود را با مکانیزم های اجرائی به حالت وضع مطلوب سوق دهم . نتیجه بررسی های موج ود حاکی از این بود که افراد در سازمان خوب کار می کنند لیکن بصورت جزیره ای ، حالتی که بصورت بخشی
می توانست راه گشا باشد ولی به جهت تفرق در افکار و تفاوت الگوهای ذهنی ، نیروهای کاری هدر رفته و برآیند حاصل از این بردارها ضعیف شود . می بایست یک پارادایم جدید ایجاد شود که بتواند تمام نیروها را همچون براده های آهن در زیر آهن ربا هم جهت کرده و همه را در یک راستا در نیل به اهداف سازمانی ، مدیریت نماید . در ادامه بررسیهای وضع موجود اهمیت و جایگاه رهبری تبیین نشده بود ، بازخورد و بهره برداری از نتایج عملکرد به علت عدم وجود روشهای مناسب وجود نداشت ، مهارتهای رهبری صرفاً براساس سوابق و مطالعه تجربیات و دیدگاه وضع موجود است وار بود . در وضع موجود رهبری تأثیر انگیزشی چندانی بر روی کارکنان نداشت و صرفاً کارکنان کار را بر حسب وظیفه و خارج از کارگروهی انجام می دادند . دیدگاه و تفکر در وضع موجود همچون دیگر سازمانهای اداری بصورت خطی بوده و کارکنان رغبتی در جهت اخذ نتایج حاصل از عملیا ت روزمره را نداشتند در واقع روح تفکر سیستمی وجود نداشت .
فراگیری علوم صرفاً براساس مدل آموزشی خشک و بی روح در جهت ارتقاء خواسته های مادی و اخذ امتیازات حقوق و مز ایا در سازمان بصورت فرهنگ رخ نمایی می کرد و یادگیری ""Learning معنی و مفهومی نداشت ، مهارتهای انسانی و ادراکی در رفتار رهبری و مدیران ضعیف به نظر می رسید و توجه غالب به سمت و سوی مهارتهای فنی بود و مآلاً ارتباط بینکارکنان و مدیریت نسبتاً ضعیف و زمینه گفتمان در جهت بهبود عملکرد کمرنگ جلوه می کرد .

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir