توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 کارآفرین ها و کارآفرینی در صنعت دارای 45 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد کارآفرین ها و کارآفرینی در صنعت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

بخشی از فهرست مطالب پروژه کارآفرین ها و کارآفرینی در صنعت

کارآفرینی موتور توسعه اقتصادی
مقدمه
تعریف و مفهوم واژه کارآفرینی
تعاریف کارآفرینی از دیدگاه نظریه پردازان
ویژگیهای روان شناختی کارآفرینان
ویژگیها و خصوصیات کارآفرینان
تعریف ویژگی های عمومی
کارآفرین مستقل، سازمانی و شرکتی
کارآفرین بودن و خلاق بودن دو روی یک سکه
کارآفرینی بازارگرا یا بازارساز
سرمایه داران ارشادگر در خدمت کارآفرینان
الگوی نوآوری در سازمان صنعتی ایران
موانع قانونی رشد کارآفرین در صنایع کوچک ایران
آثار کارآفرینان دیروز سرمشق کارآفرینان امروز
خصوصیات اصلی کارآفرینان و مصادیق آنها
فهرست منابع

بخشی از فهرست مطالب پروژه کارآفرین ها و کارآفرینی در صنعت

1آیا امروز هم می توان در ایران کارآفرین بود؟ کارآفرین، شماره 21، تیر 1382
2آیا هنوز هم در سازمان شما نوآوری می‎شود تا کی، کارآفرین، شماره 19، 1382
3احمدپور- داریانی، محمود «کارآفرینی» پردیس 57، چ چهارم، 1381
4احمدپور، داریانی، محمود، الگوی پرورشی مدیران کارآفرین،
5احمدپور، داریانی، محمود، کار‏آفرینی، شرکت پردیس 57، چ اول، بهار
6خلاقیت در کارآفرینی، کارآفرین، ش 9، مهر و آبان 1380
7خلاقیت کافی نیست، ماه نامه گزیده مدیریت، شماره 22، آذر 1381
8سیر تکامل کار آ‎فرینی، مفهوم دیدگاهها، فرایند و آموزش، نشریه مدرس، شماره 6، بهار 77
9صمد آقایی، جلیل، «سازمان‌های کارآفرین» مرکز آموزش مدیریت دولتی، چ اول 1378
10فکر بزرگ، کارآفرین، شماره 9، مهر و آبان 1380
11کاتلر، فلیپ «کاتلر در مدیریت بازار» عبدالرضا رضایی نژاد، انتشارات فرا، چ اول، 1379
12کارآفرینی، کارآفرین، شماره 8- مرداد 1380
13گاراژداران فرهیخته در خدمت کار آفرینان، ماهنامه گزیده مدیریت، شماره 5، اسفند 1379
14موانع قانونی رشد کارآفرینی در صنایع کوچک ایران، کار و جامعه، شماره 45، شهریور 1381
15میزگرد توسعه کارآفرینی، تنگاهها و راهکارها، مجله تدبیر، شماره 90، بهمن 1377، ص 77
16 Brockhaus, R (1980) . The Effect of Job Dissatis faction on the Decision to start a Business , Management 18: 1 (jan.): 31-
17.Brockhoaus, R (1982). Risk taking propensity of Entrepreneurs , Academy of Management Journal , September
18.Brockhaus, R and Horwitz , P. (1986). The Psychology of the Entrepreneur, In “The Art science of Entrepreneur ship” eds. By sexton, D. & smilor, R. , Ballinger Pub. Company Combridge – Massachusetts
19.Cochran, T. (1968), Entrepreneur ship , In “Interational Encyclopedia of the social sciences” ed. By sills, D. C (New York: Free press) 87-
20.Edwards, J. (1968). Creativity , in “Internati Encyclopedia of the social science” ed. By sills, D. C. (New York: Free press) 435-
21.Fry, F. (1993). Entrepreneurs hip: A planning Approach, Englewood Cliffs N. J. prentice – Hall
22.Furnham , A. (1994). Personality at work Rout lege pub. Co. / Fetter Lane, London
23.Matsuno , ken, T. Mentzer, John, and Aysegul Ozsomer (2002), The effect of Entrepreneurial proclivity and Market Orientation on Business performance. Journal of Marketing , 66 (July), 18-
24.Mc Clelland, D. , (1962). Business Drive and National Achievement, Harvard Business Review 40: 99-
25.Palmer/M. (1987). The Appli cation of psychological Testing to Entrepreneurial potentinl In “Entrepreneurship and venture Management” eds. By Baumback, C and Mancuso, J./ prentice- Hall Inc/ Englwood cliffs / New Jersey / second edition
26.Pinchot, G., (1985). Thriving on chaos. New York / Harprer 8 Row
27.Rumball /D. (1989). The Entrepreneurial Edge, ontario , Canada

مقدمه

«کارآفرینی از ابتدای خلقت بشر و همراه با او در تمام شئونات مختلف زندگی انسان حضور داشته و مبنای تحولات و پیشرفت های بشری بوده است و اکنون در عرصه جهانی افراد خلاق، نوآور،‌نوساز و مبتکربه عنوان کارآفرینان چرخ های توسعه اقتصادی را به حرکت درمی‌آورند. در اهمیت کارآفرینی همین بس که طی 20 سال (1980-1960) در یکی از کشورهای جهان سوم (هندوستان) تنها پانصد موسسه کارآفرینی شروع به کار کرده اند و حتی پاره ای شرکت های بزرگ جهانی برای حل مشکلات خود به کارآفرینان روی آورده اند» (تدبیر، ش 90، 1377، ص 10)

«تغییر فراگیر روش ها و نگرش ها طی دو دهه اخیر و جذب و به کارگیری مدیران کارآفرین بیانگر نقش کلیدی کارآفرینان به ویژه در ایجاد واحدهای اقتصادی کوچک و متوسط که منجر به اشتغال زایی زیاد می‎شود» (مدرس، بهار 77، ش 6، ص 122)

«توجه به کارآفرینی و ایجاد توسعه آن گام مثبتی در اشتغال زایی،‌افزایش منابع ملی،‌ رفع خلل، شکاف ها و تنگناهای بازار و اجتماع،‌ تحول و تجدید حیات ملی و محلی،‌ ایجاد ثروت و توزیع درآمد و عامل تعادل در اقتصاد پویا و ترغیب و تشویق در سرمایه گذاری همراه با سود اجتماعی است.» (کارآفرین، ش 8، 1380 صص 24 و 26)

تعریف و مفهوم واژه کارآفرینی

«واژه ای است فرانسوی به معنای متعهد شدن “undertake” بنابر تعریف واژه نامه دانشگاهی و بستر[1] کارآفرین کسی است که متعهد می‎شود مخاطره های یک فعالیت اقتصادی را سازماندهی، اداره و تقبل کند» (احمدپور،‌ 1379-4)

«از حدود 1700 میلادی به بعد فرانسویان درباره پیمانکاران دولت که دست اندرکار ساخت جاده، پل،‌ بندر و استحکامات بودند به کرات لفظ کارآفرین را به کار برده اند اما نباید فراموش کرد که در اوایل سده شانزدهم کسانی را که در امر هدایت ماموریت های نظامی بودند کارآفرین می خواندند و این مساله تا بدانجا پیشرفت کرد که برای انواع مخاطرات (Risks) با محدودیت هایی این واژه مورد استفاده قرار گرفت» (کوچران، 1968-87)

«انگلیسی ها برخلاف فرانسوی ها سه اصطلاح متفاوت را در خصوص کارآفرین به کار گرفتند که عبارت بودند از

متعهد[2]، ماجراجو[3] و کارفرما[4]» (کوچران، 1968-88) این واژه در سال 1848 توسط استوارت میل به کارآفرین “Entrepreneur” در زبان انگلیسی ترجمه شد او کارکرد و عمل کارآفرین را شامل: هدایت، نظارت،‌ کنترل، مخاطره پذیری می دانست و عامل متمایز کننده مدیر و کارآفرین را مخاطره پذیری معرفی می کرد.» (بروکهاوس و هوروتیز[5]، 1986-27)

تعاریف کارآفرینی از دیدگاه نظریه پردازان

در این خصوص دانشمندان بسیاری اظهار عقیده نموده اند که در این مقاله به بررسی مهمترین عقاید و نظرات می‎پردازیم

1- کارآفرینی از دیدگاه اقتصاد دانان

«کارآفرین وکارآفرینی اولین بار موردتوجه اقتصاددانان قرار گرفت» (احمدپور،1379-5) « “ریچارد کانتیون” (Richard contillon 1730) اولین فردی بود که این واژه را در علم اقتصاد ابداع کرد وی به سه عنصر اصلی در جستجوی فعالیت «کارآفرینان» اشاره نمود. 1- کارآفرینان در یک محیط همراه با عدم قطعیت فعالیت می‌کنند. 2- آنها در صورت نداشتن توانایی زیاد برای فعالیت اقتصادی با فساد و تباهی خاصی مواجه می‎شوند
3- آنان سرمایه اولیه خودشان را فراهم می‌آورند» (رامبال[6]، 1989-17) «کانتیلون، هرکس را که با بهایی نامعین دست به خرید و فروش بزند کارآفرین می‌داند» (کوچران، 1968، 87)

«ژوزف شومپیتر (Joseph Schompeter , 1934) می‌گوید: کارآفرین نیروی محرکه اصلی در توسعه اقتصادی است و نقش وی عبارت است از نوآوری و ایجاد ترکیب های تازه از مواد» (احمدپور، 1379-87)

« “شومپیتر” نقش مدیران و افرادی که کسب وکار ایجاد می نمایند را از مفهوم «کارآفرین» جدا می نماید. از دیدگاه وی هر کدام از فعالیت های زیر کارآفرین است

1- ارائه کالایی جدید 2- ارائه روش جدید در فرایند تولید 3- گشایش بازاری تازه 4- یافتن منابع جدید و ایجاد هرگونه تشکیلات جدید در صنعت «کارآفرین» در این میان باید صاجبان سرمایه را در خصوص مطلوبیت نوآوری خویش متقاعد سازد» (پالمر، 1987، 47)

«شومپیتر استدلال می‌کند که «کارآفرینان» سازوکارهای ایجاد و توزیع ثروت در نظام سرمایه داری هستند او این فرآیند را «تخریب خلاق»[7] می نامد چرا که کارآفرینان ثروت جدید را از طریق تخریب ساختارهای موجود بازار ایجاد می‌کند» (احمدپور، 1379-54) شومپیتر معتقد است که تعادل پویا از طریق نوآوری و کارآفرینی ایجاد می گردد ایندو مشخصه یک اقتصاد سالم است.» (دراکر[8]، 1985- 17) شومپیتر «مدیر را تنها هنگامی کارآفرین می‌داند که تخریب خلاق یا نوآورانه را از خود بروز دهد» (کوچران، 1968-90)

2- کارآفرین از دیدگاه دانشمندان مدیریت

«پیتر دراکر (Petter Drucker 1985) : معتقد است «کارآفرین» کسی است که فعالیت اقتصادی کوچک و جدیدی را با سرمایه خود شروع می نماید» (احمدپور، 1379-21)

«به نظر ساویر (J. E. Sawyer 1958) کارآفرینی را می‎توان در دامنه وسیعی از وظایف مشاهده نمود. این وظایف می‎تواند شامل نوآوری محض تا کارهای معمولی باشد و کارآفرینی را نه تنها به طور مستقل و فردی بلکه در تمام سازمانهایی که در آنها تصمیم گیری های متهورانه اتخاذ می گردد و بر ترکیب و تخصیص منابع در شرایط بی ثبات تأثیر می گذارد می‎توان یافت» (بروکماوس،‌ 1982- 40)

« «دیوید مک کران واریک فلانیگان»[9] کارآفرینان را افرادی نوآور ، با فکری متمرکز و به دنبال کسب توفیق و مایل به استفاده از میانبرها می دانند که کمتر مطابق کتاب کار می‌کنند و در نظام اقتصادی، شرکت های نوآور، سود آور و با رشدی سریع ایجاد می نمایند» (احمدپور، 1377-34)


[1]  .  Webster’s new collegiate dictionary

[2]  . undertake

[3]  . adeventure

[4]  . projector

[5]  . R- Brockhous & P- Horwitz

[6]  . D. Rumball

[7]  . Creative destruction

[8]  .  Drucker

[9]  . D. mckeran & flanigan

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir