توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی اصول کروماتوگرافی دارای 79 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی اصول کروماتوگرافی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

مقدمه
کروماتوگرافی بر اصول کل پخش فاز بنیان نهاده شده است. به طور خلاصه، در این روش جریان یک فاز از کنار (یا از داخل) فاز ساکنی میگذرد و در این حال فاز ساکن اجزای آنرا به طور انتخابی خارج میکند. این خروج یک عمل تعادلی است و مولکولهای اجزاء دوباره داخل فاز متحرک میشوند. هنگامی که ثابت پخش دو یا چند جزء در این دو فاز با هم متفاوت باشند، اجزای مربوط در فاز متحرک میشوند. هنگامی که ثابت پخش دو یا چند جزء در این دو فاز با هم متفاوت باشند، اجزای مربوط در فاز متحرک از هم تفکیک میشوند. به طور ساده میتوان گفت که هر چه فاز ساکن یک جزء را محمتر نگه دارد، در صد مولکولهای جزئی که بی حرکت نگه داشته شده بیشتر میشود. جزء دیگری که با شدت کمتر نگه داشته میشود نسبت به جزء اول در فاز متحرک درصد مولکولی بیشتری خواهد داشت. بنابراین به طور متوسط مولکولهای جزئی که با شدت کمتر نگه داشته میشوند، نسبت به مولکولهای دیگر با سرعت بیشتری از روی فاز ساکن میگذرند (در جهت جریان) و در نتیجه اجزای مربوط به قسمتهای مختلف فاز ساکن (باندها) منتقل میشوند.
فاصله باندها به طور خطی به مسافتی که در ستون طی میشود بستگی دارد. به طور کلی هر چه مسافت طی شده بیشتر باشد، فاصله باندها زیادتر خواهد شد. یادآور میشود که اجزای مخلوط باید ضرایب پخش متفاوتی داشته باشند تا بتوان آنها را به کمک پخش فاز تفکیک کرد. در صورتی که این ضرایب به هم نزدیک باشند، اجزای مربوط فقط به طور جزئی به باندهای جداگانه تفکیک میشوند. البته میتوان طول مسیر را زیاد کرد و به اجزاء فرصت داد تا بیشتر از هم جدا شوند.

مراجع
[1].D. A. Skoog, D. M. West Holt, "Principle of Instrumental Analysis", Saunders College Publishing, Sixth edition, 1994.
[2]. Goran Mitulovi • Marek Smoluch • Jean-Pierre Chervet • Ines Steinmacher • Andreas Kungl, "An improved method for tracking and reducing the void volume in nano HPLC–MS with micro trapping columns", Analytical and Bioanalytical Chemistry , 2047,2, 2003.
[3]. Kevin Killeen, Hongfeng Yin, Dan Sobek, Reid Brennen and T. van de Goor, CHIP-LC/MS: HPLC-MS USING POLYMER MICROFLUIDICS, 7th international Conference on Miniaturized Chemical and Blochemlcal Analysts Systems, Squaw Valley, California USA, October 5-9, 2003.
[4]. Martin Vollmer. Edgar Nagele, Patric Horth, "Different Proteome Analysis: Two-Dimensional Nano-LC/MS of E. Coil Proteome Grown on Different Carbon Sources", J. Bimolecular Techniques, 14, 128-135, 2003
www.webshimi.mihanblog.com


ضمایم
ضمیمه1 – لیست HPLC های موجود در کشور

دستگاه كروماتوگرافی مایع با كارائی بالا (HPlC)
High Performance liquid chromatography
ردیف دانشگاه مدل نوع عضویت
1 پژوهشكده ابن سینا مركز تحقیقات بیولوژی، بیوتكنولوژی 2150-52 عضو
2 دانشگاه علوم پزشكی تهران آززمایشگاه فارماكولوژی 1100 عضو
3 پژوهشكده جهاد كشاورزی شیمی و پلیمر 6A عضو
4 دانشگاه علوم پزشكی تهران دانشكده داروسازی - عضو
5 دانشگاهعلوم پزشكی شهید بهشتی نانوتكنولوژی دانشگاه S-7000HSM عضو
6 دانشگاه شهید بهشتی پژوهشكده گیاهان و مواد اولیه داروئی - عضو
7 پژوهشگاه صنعت نفت 600E95/0 LC-9A عضو
8 پژوهشگاه بیوتكنولوژی كشاورزی نانوبیوتكنولوژی كشاورزی K-1001 عضو
9 دانشگاه امیر كبیر پلیمر و تحقیقات شیمیایی - رزرو
10 دانشگاه تبریز دانشكده شیمی - رزرو
11 دانشگاه علوم پزشكی مشهد VP رزرو


ضمیمه2 – لیست مدل های HPLC
دستگاه
ردیف مدل شرکت كشور
1 K-2500 Knauer Knauer
2 1100 series Cecil England
3 ATi unicam Unicam England
4 Klool Knauer Knauer
5 D-7000 Hitachi Unite State

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir