توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله کامپیوتر دارای 24 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله کامپیوتر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله کامپیوتر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله کامپیوتر :

کامپیوتر

مقدمه :

همه ما در عصری قرار داریم كه آن را عصر اطلاع رسانی یا قرن ار تباطات نامیده اند لذا می توان اذعان نمود كه كامپیوتر نه تنها به عنوان یك وسیله شخصی یا ابزار گروه خاص مورد استفاده قرار می گیرد بلكه به عنوان یك وسیله ارتباطی هم در سطح جهان مطرح می باشد و به همین دلیل است كه كاربرد آن روز به روز در جهان گسترش می یابد به گونه ای كه در كشورهای جهان از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد .

پروژه ای كه آن را طراحی كرده ام با استفاده از زبانc# نوشته شده است این زبان یك زبان شی گرا می باشد كه از زبا نهای شی گرا برای مدل سازی اشیای دنیای واقعی مورد استفاده قرار می گیرد كه برای مدل سازی دنیای واقعی از نوعی به نام كلاس استفاده می كند كه كلاس ها به دو دسته تقسیم می شوند كلاسهایی كه توسط برنامه نویس نوشته می شوند و كلاسهایی كه در كتابخانه های # c وجود دارد كه هر كلاس دارای اعضایی است كه به سه دسته تقسیم می شود 1 فیلدها 2 . متدها 3 خواص .

 

چرا از Asp.Net استفاده کرده ایم؟
شرکت میکروسافت نسخه جدید Asp را به نام Asp.Net ارائه کرد که سهولت کدنویسی Asp را دارد به طوری که برنامه را می نویسید در پوشه ای قرار می دهد امتیاز دستیابی برای آن تعیین می کنید و به راحتی قابل اجرا است.
Asp.Net ویژگی های جدیدی به Asp اضافه نمود و قابلیت های ان را افزایش داد.

Asp.Net فقط بهبود تدریجی Asp نیست بلکه یک محصول کاملا جدید است که برخی از ویژگی های Asp. Net عبارت انداز:
1- محیط کاری Net: محیط کاری Net معماریی است که ساخت برنامه های کاربردی وب و سنتی را آسانتر می سازد.
2- ویژوال ستودیونت : ویژوال استودیونت محیط توسعه جدیدی از مولفه ها پشتیبانی می کند که در Asp وجود نداشته اند.
3- مولفه های جدید: محیط کاری Net از انواع جدیدی پشتیبانی می کند که در Asp وجود نداشته اند.

4- ADo .Net : فناوری ADO در محیط کاری Net فناوری جدیدی است که موجب می شود برنامه های کاربردی Asp.Net به راحتی به اطلاعات موجود در بانک اطلاعاتی رابطه ای دستیابی داشته باشد.

آشنای با پروژه

 

برای اینکه پروژه ما و هر پروژه دیگر که به این زبان نوشته شده است قابل اجرا شدن باشد دو راه وجود دارد که هر کدام از آنها را به طور خلاصه توضیح می دهیم. اولین راه برای اجرا شدن پروژه نصب کردن ویژوال استودیونت می باشد که بر روی چند CD ذخیره شده است . در محیط ویندوز CDInstall مربوط به ویژوال استودیونت را در cd Drive قرار دهید تا منوی نصب ویژوال استودیونت ظاهر شود سپس CD شماره 5 را در درایو قرار دهید . اولین گزینه را انتخاب کنید تا ویندوز را به هنگام سازی نمایید اکنون CD شماره 1 را در درایو قرار دهید و مراحل نصب را ادامه دهید تا ویژوال استودیودر منوی Programs ویندوز قرار گیرد وبرای اجرای گزینه مربوطه را کلیک کنید تا صفحه اول C#ظاهر شود ( شکل 5-1) و در این شکل دکمه New projectرا کلیک کنید و اکنون شکل) 6-1( ظاهر می شود که در پنجره سمت راست آیکن Application windows را در پنجره سمت چپ Visual C# projects را انتخاب و بعدا نام و مسیر ذخیره شدن پروژه را وا رد کرده و ok را کلیک کنید تا پنجره فرم ظاهر شود.

دومین راه نصب IIS می باشد . همانطوری که می دانید IIS یکی از قطعات ویندوز (xp,2000) است وبرای نصب آن باید مراحل زیر را انجام دهیم.

1- گزینه Start/settings/control panal را انتخاب کنید.
2- بر روی Add or Remov Programs دوبار کلیک کنید.
3- در پنجره ای که ظاهر می شود دکمه Add/Remov windows component را انتخاب کنید

4- اگر در کنار گزینه Internet Information service (IIS) علامت درست وجود داشته باشد به معنای این است که IIS در سیستم شما نصب شده است ولی اگر تیک دار نباشد آن را تیک دار کرده و سپس دكمه Next را کلیک کنید در ادامه از شما خواسته خواهد شد که CD ویندوز رادر درایو cd قرار دهید پس از انجام این کار برنامه IIs در سیستم شما نصب خواهد شد.

پس از این کار بایستی پروژه خود را در مسیری که ویندوز در آن درایو نصب شده است به عنوان مثال در شاخه C:/ Enetpub/wwwroot در پوشه wwwrot پروژه خود را Copy کنیم در واقع این پوشه . پوشه سرور وب است. و مرحله بعدی بایستی ازtools Control panal/ Administrative را انتخاب کرده و از شاخه Default websit راست کلیک کرده واز New / virtual Directory و بعد گزینه Next را کلیک کرده و در بخش Alias نام پوشه مجازی را وارد کنید. ودکمه Next را کلیک کنید ودر بخش Directory نام مسیر فیزیکی را وارد کنید که باید به عنوان پوشه مجازی دستیابی شود. اگر نام مسیر کامل فیزیکی خود را نمی دانید دکمه Browse را کلیک کنید تا از لیست هایی که ظاهر می شود پوشه مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

و دکمه finish, Next را برای پایان کار بزنید و بعدا نامی را که در Alias وارد کرده اید در شاخه Default website ظاهر می شود و با کلیک کردن بر روی آن شاخه های پروژه شما در سمت راست ظاهر می شود ومی توانید پروژه خود را اجرا کنید و راه حل سومی که است این است که بعداز اینکه IIS را نصب کردید و کار های بالایی را انجام داده اید می توانید مستقیما از Internet Exploreu آدرس نام hhp://localhost/ را وارد کرده و آن را اجرا کنید.
ودر ضمن بایستی Sql server ما نیز نصب شده باشد و بعداز نصب شدن بایستی Data base پروژه خود را در Sql server وارد کنیم که برای این کار بایستی مراحل زیر را طی کنیم:

از Start/ programs/Microsft sqlserver/Enterprise manager را انتخاب کنید و بعدا در شاخه Data Base راست کلیک کرده و New Database درست کنیم و نامی را برای ان قرار دهیم و بعدا بایستی از شاخه Data Baste نامی را که داده بودیم را پیدا کرده و بر روی آن راست کلیک کرده و All Tasles/Restore Databaste را انتخاب کنیم و تنظیمات مربوط به آن را طبق شکل انجام دهیم.

 

پروژه ای كه آن را طراحی كرده ام در قالب یك سایت است سایتی كه بتوان با آن تبادل نظر كرد كه این تبادل نظر در قالب مو ضوعات مختلف باشد پس تا اینجا مشخص شود كه پروژه من سایتی است در قالب موضوعات مختلف كه بستگی به كاربرد آن دارد.

این سایت در سه صفحه خلاصه شده است صفحه اصلی و دو صفحه دیگركه به صفحه اصلی پیوند خورده اند و اما توضیحاتی در مورد هر صفحه در صفحه اصلی ما بعد از كارهایی كه موجب زیبایی صفحه ما شده است جستجویی بر اساس مو ضوعات مختلف قرار داده شده است كه بسته به نوشته شما در كادر جستجو دارد كه با توجه به مطلبی كه شما مو ضو عات مطابق با آن را در قالب جدولی برای شما نمایش داده می شود كه با انتخاب هر یك از آنها صفحه ای ظاهر می شود كه در این صفحه سوالاتی كه كاربران گذاشته اند و جواب آنها آمده است و شما سوال خود را در كادر مخصوص گذاشته و در صورت تمایل آدرس ایمیل خود را می توانید در كادری كه مشخص شده است بنویسید ودر این صفحه جدولی است كه بر اساس موضوع و عنوان مشخص شده است.
و اما صفحه سوم : این صفحه مربوط به مدیر سایت می باشدچون این سایت یك سایت سوال و پاسخ میباشد و هر سوالی را نمی توان در سایت قرار داد
پس لازم می باشد كه مدیریتی بر سایت شود و برای این كار باید یك رمز عبوری را در صفحه اصلی قرار دهیم كه فقط مدیر سایت به آن دسترسی داشته باشد و با وارد كردن رمز عبور بتواند به سایت مدیریت داشته باشد و با وارد شدن به این صفحه می تواند با وارد كردن پسورد قدیم خود پسورد جدیدی را برای خود قرار دهد و نیز سوالاتی را كه كاربران گذاشته اند آنها را برای نمایش تایید كند و یا آنها را حذف كند و یا تغییراتی را در آنها ایجاد كند و یا اضافه كند وبعد از انجام دادن تنظیمات لازم با استفاده از كلیدی به صفحه اصلی بر گردد

توضیحاتی در رابطه با Data base :

Data base
ما از سه جدول تشكیل شده است :
Article table جدول اول ما

Person table جدول دوم ما

Security table جدول سوم ما

DIAGRAME

به صورت زیر می باشد :

Securitytable : user name
Pass

این جدول برای پسورد که در صفحه اصلی جهت ورود مدیر سایت می باشد تنظیم شده است همان طور که از نام فیلدهای آن مشخص است فیلد name user برای وارد کردن نام کاربر و فیلد pass برای وارد کردن پسوزد می باشد.
Article table : 1- ide
2- show
3- subject
4- Content
Show : وقتی برابر یک باشد موضوعات قابل رئوویت خواهد بوده و اگر دو باشد غیر قابل رئویت خواهد بود و این کار را مدیریت تعیین می کند.
فیلد subject : همان طور که از نام آن مشخص است برای موضوعات در نظر گرفته شده است.
فیلد content : این فیلد برای محتویات در نظر گرفته شده است.
Persontable :
Ide
Show = وقتی برابر یک باشد موضوع قابل رئوویت خواهد بوده و اگر دو باشد غیر قابل
رئویت خواهد بود

Idea = نظری را که طرف مقابل می دهد.
Email Addrees = آدرس ایمیل طرف مقابل که سوال خود را پرسیده است.
Personld= مقدار این فیلد به صورت اتوماتیک تعیین می شود و به طور کلی در Database یکتا و منحصر به فرد می باشد.

توضیحاتی در رابطه با DataBase :
ابتدا Object یا شیء از کلاس Sglconection ساخته و با Conect string (رشته اتصال) مقدار دهی کرده و آن را Open می کند سپس از کلاس Command sgl یک شیء ساخته و Connection آن را با شیء بالا مقدار دهی می کند حال Command ما آماده اجرای دستورات می باشد
ولی باید ابتدا نوع Command را مشخص کرده که از طریقcommand type این کار را انجام می دهیم و Command Type دارای انواع مختلفی می باشد که یکی از انها Text که دستورات را به صورت مستقیم اجرا می کند و دیگری procedures می باشد که در این پروژه از ان استفاده شده است.

Procedures در واقع روند اجرای دستورات sql را به عهده SQL SERVER قرار داده و حاصل عملیات را دریافت می کند مزایای استفاده از وابسته نکردن برنامه از تغییراتی که در procedures انجام خواهد شد ونیاز به کمپایل دوباره برنامه نیست بنابراین پس از تعیین نوع باید نام آن را نیز برای sqlcommand مشخص کند ودر قسمت Command .text نام پروسیجر موجود در Sqlserver را به آن می دهیم و حال نیاز به تعیین ارگمان های پراسیجر مورد نظر داریم که از طریق دستور
Sgl Command Command ;
Command . conection =conetion ;
Command .command Type=Command Type . Procedure
“ نام پروسیجر Command.Trxt=”
Command. Parameters. Add(new sgl parameter(@ , )

مقدار نام

واجرای Command بستگی به نوع پروسیجر و مقدار برگشتی آن دارد اگر مقدار برگشتی وجود نداشته باشد
از دستور Comand . Execut none Query( )
و اگر مقدار برگشتی یک یا تک مقداری باشد از دستور ( ) Command . Execute scaler
و مقدار برگشتی آن از نوع object می باشد و باید آن را به int تبدیل شود در صورتی که مقدار برگشتی مجموعه ای از اطلاعات باشد می توان آن را در یک Data set برگشت داد وبرای این کار از کلاس Data adapter sql استفاده می نماییم. در ابتدا باید اتصال بین Command و یک Data Adapter ایجاد شود بنابراین مقدار را شیء Command بالا قرار می دهیم و تابع fill آن را فرا خوانی می کنیم.
Sql Data adaptor DA;
DA.Command =Command;
Da.Fill (ds, );

نام مستعار برای جدول برگشتی

ما در این پروژه از پروسیجرهای زیر اسنفاده كرده ایم و با توجه به
نام هر یك از آنها برای تغییر دادن پسورد و درج كردن و حذف وبهنگام كردن و جستجو
مورد استفاده قرار گرفته است
.
CREATE PROCEDURE dbo.ChangePass( @pass nvarchar(20) )
AS
update Securitytable set pass =@pass
where username=’Admin’;
GO

CREATE PROCEDURE dbo.AddArticleData( @show int , @subject nvarchar(50) , @content nvarchar(500) )
AS
insert into articletable values ( newid() , @show, @subject , @content );
GO
SET QUOTED_IDENTIFIER ON
GO
SET ANSI_NULLS OFF
GO

CREATE PROCEDURE dbo.AddPersonData( @ide uniqueidentifier ,@show int , @idea nvarchar(200) , @emailAddress nvarchar(50) )
AS
insert into persontable values ( @ide , @show, @idea , @emailAddress ,newid());
GO
SET QUOTED_IDENTIFIER OFF
GO
SET ANSI_NULLS ON
GO

CREATE PROCEDURE dbo.DeleteArticle ( @ide uniqueidentifier )
AS
delete from articletable
where ide = @ide;
GO

CREATE PROCEDURE dbo.DeletePerson ( @PersonId uniqueidentifier )
AS
delete from persontable
where PersonId = @PersonId;
GO

CREATE PROCEDURE dbo.SearchArticlebyId( @ide uniqueidentifier , @show int )
AS
if( @show = 1 )
select * from Articletable where ide = @ide and show=1;
else
select * from Articletable where ide = @ide;
GO

CREATE PROCEDURE dbo.SearchArticlebySubject( @subject nvarchar(50) )
AS
select * from Articletable where subject like ‘%’+@subject+’%’ and show=1;
GO

CREATE PROCEDURE dbo.SearchPersonbyId( @ide uniqueidentifier ,@show int )
AS
if( @show = 1 )
select * from persontable where ide = @ide and show = 1;
else
select * from persontable where ide = @ide;
GO

CREATE PROCEDURE dbo.SetArticleData( @show bit , @subject nvarchar(50) , @content nvarchar(500) )
AS
insert into articletable values ( newid() , @show, @subject , @content );
GO

CREATE PROCEDURE dbo.SetArticleShow( @ide uniqueidentifier ,@show int )
AS
update articletable set show=@show
where ide = @ide;
GO

دیاگرام :
Common

Inter face

Data access

Logic

logic

راهنمای پروژه

به طور كلی این پروژه از سه بخش یا صفحه تشكیل شده است كه حال به بررسی هر یك از آنها خواهیم پرداخت.

صفحه اصلی پروژه :

این صفحه شامل جدولی می باشد كه در داخل این جدول كلیدی كه در داخل این كلید جستجو بر اساس موضوع نوشته شده است كه با نوشتن موضوع مورد نظر خود در داخل جعبه ای كه در مقابل این كلید قرار دارد و فشار دادن كلید جستجو جستجو بر اساس موضوع شما آغاز می شود و در پایین این كلید جدولی را نمایش می دهد كه مطابق با موضوعات شما می باشد و با انتخاب یكی از آنها به صفحه دیگر پیوند می خورد كه در آن صفحه می توانید سوال خود را بگذارید .

وبعد در داخل این جدول نام كاربر و رمز عبور خواسته شده است كه این كادر مخصوص مدیر سایت می باشد كه با وارد كردن رمز عبور می تواند به صفحه ای وارد شود كه در این صفحه می تواند تنظیمات مربوط به سایت از قبیل حذف یا اضافه كردن سوالاتی كه به درد نمی خورد و; كه در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت .

صفحه دوم :

برای این صفحه با انتخاب موضوع مورد نظر وارد می شویم .

در این صفحه جدولی قرار دارد كه در داخل این جدول موضوع و عناوین نوشته شده است كه می توانیم با كلیك كردن بر روی هر یك آنها را مشاهده كنیم و در پایین كادری قرار دارد كه می توانیم سوال مورد نظر خود را در داخل این كادر قرار داده و در صورت تمایل آدرس ایمیل خود را در كادر مخصوص قرار داده و با دكمه های مربوطه آن را فرستاده و ریسیت كنند
وبا لینكی كه در بالای جدول وجود دارد به صفحه اصلی برگردد.

صفحه سوم :
برای وارد شدن به این صفحه بایستی رمز عبور را در صفحه اصلی پروژه درست وارد كرد كه فقط مدیر سایت می تواند به این صفحه دسترسی داشته باشد .
همین طور كه درشكل مشاهده می كنید مدیر می تواند موضوعات را برای نمایش تایید كند و بعدا با دكمه های پایینی آنها را به ترتیب از راست به چپ به هنگام كند و موضوع جدید اظافه كند و به صفحه اصلی برگردد .
و همچنین میتواند با وارد كردن پسورد قبلی خود پسورد جدیدی را برای خود قرار دهد و با زدن كلید پایینی می تواند این كار را تسبیط كند .

نتیجه گیری :

در طراحی این پروژه سعی شده است كه تا امكاناتی را كه در یك سایت تبادل نظر مورد استفاده قرار گیرد را حدالمكان مورد استفاده قرار گیرد
از جمله امكانات این پروژه جستجو بر اساس موضوع و حتی اگر اولین كلمه از موضوع را بنویسیم موضوعات مطابق با نوشته شما را پیدا
می كند و مدیریت بر سایت كه هر سوال بی ربطی در سایت قرار ندهیم
در انتها چنین می توانم بگویم كه این نرم افزار انتها ندارد و با ادامه دادن
وسیع تر می شود و نیز چون سایت ما یك سایت سوال و پاسخ است و ما هیچ جای مخصوصی را برای جواب دادن نگذاشته ایم ولی به جای آن میتوانیم به عنوان یك بیننده دیگر یك جواب بدهیم .

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir