توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله ساکشن دارای 14 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ساکشن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ساکشن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ساکشن :

ساکشن

یکی از شیوه های موثر در کاهش چربی های اضافی و منطقه ای در قسمت های مختلف بدن، شیوه
ساکشن می باشد.
از قسمت هایی که با این عمل می توان نتیجه مطلوبی با ساکشن حاصل گردد اطراف ران، داخل ران،
کمر، پهلو، شکم، بازوها و قسمت های مختلف دیگر را نیز می توان نام برد.
محل ورود میل های مخصوص ساکشن تنها حدود یک سانتیمترمی باشد. عمل ساکشن را می توان با توجه به موضع عمل در بیهوشی موضعی و یا عمومی صورت گیرد.
پس از عمل استفاده از کرست ها و گن های ویژه که برای قسمت های متفاوت بدن طراحی شده به مدت سه تا شش هفته الزامی است.
تورم، درد، و ناراحتی های خفیف و موضعی می تواند در بعضی موارد تا هفته ها بطول انجامد.
در بعضی موارد تکمیل عمل ساکشن پس از حدود سه تا شش ماه می تواند لازم گردد.
ماساژ دادن محل عمل بعد از سه تا چهار هفته پس از انجام عمل به افزایش گردش خون و تسریع
بازگشت سریعتر به حالت عادی کمک خواهد کرد.
خطرات و ریسکها
• خونریزی
• عفونت
• لخته شدن خون در رگها (ترومبوفلبیت) و شش ها (آمبولی ریه)
• ناهمواری محل ساکشن
• چروک افتادگی پوست محل ساکشن
• کم شدن حس موضعی
پیش شرط برای عمل
• عدم اضافه وزن
• ترک کامل سیگار و دیگر دخانیات حداقل سه هفته قبل از عمل
• عدم استفاده از قرص های ضد بارداری
هنگام تعیین وقت عمل به این مسئله توجه فرمایید که انجام این عمل در فاصله زمانی نزدیک جشن ها و اتفاقات مهم و خاص ممکن است شما را از شرکت در این مراسم بازدارد! حداقل دو هفته فرصت نقاهت بعد از عمل به خود بدهید.

استفاده از محلول کلرید سدیم ایزوتونیک برای ساکشن بیماران بدحال

استفاده از کلرید سدیم ایزوتونیک در ساکشن اندوتراکئال بیماران در ICU هنوز به طور شایعی انجام می شود. براساس مطالعات انجام شده، کلرید سدیم ایزوتونیک ممکن است باعث کاهش اشباع اکسیژن، افزایش فشار داخل جمجمه، افزایش فشار خون، ایجاد دیس ریتمی های قلبی، آپنه و عفونت های بیمارستانی شود. بدلیل این تأثیرات منفی، ساکشن اندوتراکئال با سدیم کلراید ایزوتونیک بعنوان یک اقدام روتین و استاندارد نباید استفاده شود.
آیا رعایت رژیم غذایی و ورزش روزانه برای ایجاد تناسب اندام كافی نیست؟
توصیه میشود افراد چاق قبل ازدرخواست لیپوساكشن تلاش كنند با رعایت رژیم غذایی متعادل وانجام دادن منظم فعالیت های بدنی چربی سوز , وزنشان را تا حد ممكن پایین بیاورند و تقریبا به حد طبیعی برسانند ( میزان كاهش وزن نباید بیشتر از 4 كیلوگرم در ماه باشد) بعد از آنبرای خارج كردن چربیهای مقاوم به ورزش و رژیم غذایی از لیپو ساكشن كمك بگیرند زیراافراط دررژیم گرفتن و زیاده از حد ورزش كردندر رفع چاقی های موضعی موثر نمیباشد.

آیا لیپوساكشن عوارض خطرناكی مانند آمبولی چربی و مرگ و میر دارد؟
خوشبختانه از میان هزاران بیماری كه با روش جدید بی‌حسی موضعیعمل شده اند حتی یك مورد مرگ و میر گزارش نشده و عوارض ایجاد شده نیز بسیار جزئی و قابل درمان بوده است.
این روش ازحدود 10 سال پیش در ایران نیز مرسوم شده و امن و بیخطر بودن آن نیز در طی این چند سال كاملا به اثبات برسیده است. امروزه لیپوساكشن با بی‌حسی موضعی پر طرفدارترینعمل زیبایی در دنیا است زیرا با تزریق محلول بی‌حس كننده موضعیچربی های جمع شده در زیر پوست بحالت حل شده در می آیند در نتیجه اولا پزشك بكمك دستگاه مكنده براحتی چربی را از بدن خارج می كند و خطر خونریزی و آسیب دیدن اعضای داخل شكم وجود ندارد ثانیا حجم زیادمحلول بیحسی باعث مسدود شدن عروق پوست میشود در نتیجه قطعات چربی بهیجوجه نمیتوانند وارد جریان خون شوند .
در گذشته لیپوساكشن با بیهوشی عمومی یا بیحسی اپیدورال (بیحسی از كمر به پایین) انجام می شد. ترس امروزی مردم بدلیل عوارض شدیدی است كه در لیپوساكشن با روش های قدیمی شایع می باشد.متاسفانه هنوز برخی از پزشكان از این روش های قدیمی و خطرناك استفاده می كنند.
آیا نتایج لیپوساكشن دایمی است و برگشت ندارد؟
نتایج لیپوساكشن طولانی مدت است و محل ساكشن شده نسبت به چاقی مجدد در كوتاه مدت مقاوم است اگر بیماران بعد از لیپوساكشن مجددا اضافه وزن پیدا كننداین اضافه وزن بطور متناسب در كل بدن توزیع خواهد شد با این حال توصیه میشود بیماران بعد از عمل كنترل وزن داشته باشند و پر خوری و كم تحركی نكنندواگر قصد پرخوری و ورزش نكردن دارند بهتر است به سراغ لیپو ساكشن نروند.
مناسبترین افراد برای لیپوساكشن چه كسانی هستند؟
مناسبترین افراد برای لیپو ساكشن افراد جوانی(كمتر از 40 سال) هستند كه از چاقی موضعی در نقاطی از بدن (مثل شكم، پهلو, باسن، رانها) رنج می‌برند.می‌توان طی چند مرحله به فاصله دو هفته نقاطیاز بدن را كه عدم تناسب بیشتری دارد با لیپوساكش بهبود بخشید .
بهترین مناطق بدن برای لیپوساكشن كدام است؟
بهترین مناطق بدن برای لیپوساكشن عبارتند از شكم- پهلوها- باسن- ران-سینه ها- بازو- غبغب- زانو و پشت.معمولا در یك جلسه فقط یك ناحیه از بدن لیپوساكشن میشود.گاهی لازم استشكم های خیلی چاق در 2 جلسه ساكشن شوند
لیپوساكشن در چه مكانی انجام میگیرد؟
لیپوساكشن جزو عملهای جراحی بزرگ ( Major)محسوب میشود بنا بر این لازم است كه مانند سایر اعمال جراحی در محیطی استریل انجام گیرد. ممكن است حین عمل شرایط اورژانس پیش بیاید بنابر این دسترسی به تجهیزات پزشكی اورژانس و یا انتقال فوری به اورژانس بیمارستان اهمیت زیادی دارد. این عمل را میتوان در اتاق عمل بیمارستان ها و یا مراكز جراحی سرپایی انجام داد. ضرورت دارد كه بیماران در حین عمل دائما توسط متخصص بیهوشی كنترل شوند.
نحوه انجام لیپو ساكشن به چه شكل است؟
تكنیك انجام لیپوساكشن آسان بوده و اغلب بیماران بسیار راحت تر از سایر عمل های زیبایی آنرا تحمل میكنند بطوری كه بعد از عمل میتوانند با پای خود به منزل برگردند و نیازی نیست كه در بیمارستان بستری شوند. نحوه انجام عمل بدین صورت است كه ابتدا در اتاق معاینه بیمار بطور كامل معاینه شده و سپس نقاط تجمع چربی علامت گذاری میشود. در اتاق عمل با تزریقمحلول بی‌حس كننده موضعی نواحی علامت گذاری شدهرا كاملاً بی‌حس میكنند.
بعد از آن برش‌های بسیار كوچكی به طول چند میلیمتر در پوست ایجاد كرده و لوله های ظریفی را كه از یك سمت به دستگاه مكنده متصل می‌باشد از این برش‌ها وارد لایه های ضخیم چربی در زیر پوست می‌كنند. بدلیل تیز نبودن انتهای این لوله ها بر خلاف روش های قدیمی عناصر حیاتی زیر پوست مثل عروق و اعصاب آسیب نمیبیند.از طرفی با تزریق محلول بی‌حس كننده موضعی,چربی های زاید بحالت محلول در آمده انددر نتیجه دستگاه مكنده براحتی آن ها را به بیرون ازبدن تخلیه می‌كند
بیمار از ابتدا تا انتهای ساكشن بیدار بوده و تخلیه چربیهای زرد رنگ خودرا به چشم خواهد دید. در پایان ساكشن معمولا برشهای پوستی نیاز به بخیهشدن نداردو برخلاف روش جراحی باز (تامی تاك( بهیجوچه برش جراحی بلند و زشت بر روی پوست ایجاد نمیشود.
مدت انجام لیپو ساكشن چقدر است؟
بسته به میزان چربی ساكشن شده از 3 تا 5 ساعت متغیر می‌باشد.
آیابعداز لیپوساكشن درد خواهم داشت؟
افراد از نظر احساس درد بسیار متفاوت هستند.بعضی از بیماران چند ساعت بعد از ساكشن یك سوزش قابل تحمل و یك مقدار كوفتگی در محل ساكشن شده احساس خواهند كرد كه البته این درد براحتی با مسكن‌های خوراكی (قرص استامینو فن) بهبود میابد ولی اغلب بیماران از نداشتن درد حین ساكشن و بعد از آن اظهار تعجب میكنند .
آیاممكن است بعد از لیپوساكشن پوست آن ناحیه برای همیشه شل و آویزان باقی بماند؟
طبیعی است كه پوست ناحیه ساكشن شده پس از بیرون كشیدن چربیهای اضافی موقتا شل و آویزان خواهدبود اما این حالت با پوشیدن شكم بند مخصوص پس از چند هفته برطرف شده و بدن كاملا فرم خواهد گرفت. جمع شدن و حالت گرفتن پوست ناشی ازخاصیت ارتجاع پذیری ذاتی آن است.افرادی كه پوست شكم شان قبل از ساكشن شل و آویزان می باشد ممكن است دركوتاه مدت به خوبی به لیپوساكشن جواب ندهند اما در درازمدت مطمئنا كیفیت پوست بهتر و فرم بدن قابل قبول تر خواهد شد .
بعد از لیپوساكشن چقدر طول می‌كشد تا سایزآن ناحیه از بدن كوچك تر شود؟
معمولاظرف2-4 هفته منطقه ساكشن شده بطور چشمگیری باریك و متناسب خواهد شد.البته اصلاح سایز طی 1 الی 6 ماه هم چنان ادامه خواهد داشت. كسانی كه تدارك مراسم خاصی را دارند بهتر است حداقل دو هفته زودتر ساكشن كرده باشند!
مدت مرخصی از محل كار بعد از لیپوساكشن چند روز است؟
بعد از عمل لازم است چند روزی بطور نسبی استراحت كنید. خانم های خانه دار وصاحبان مشاغل آزاد میتوانند فعالیت‌های سبك روزمره را از روز بعد از ساكشن شروع كنند. معمولا در مورد كارمندان و سایر افرادی كه كارشان بصورت پشت میز نشینی طولانی مدت است 7 – 3 روزمرخصی لازم است.
آیا لیپوساكشن فقط كاربرد زیبایی دارد؟
بله كاربرد اصلی لیپوساكشن در زیبایی است البته خارج كردن چربی های جمع شده در زیر پوست فواید درمانی نیز دارد مثلاشیوع بیماریهای قلبی باچاقی شكمی ارتباط دارد. اندازه گیری نسبت دور كمر به دور باسن بهترین روش برای پیش بینی خطرحمله قلبی است. كاهش بافت چربی موجب كاهش كار قلب و ریه وكنترل بهترفشار خون در افراد چاق میشود. كنترل قند خون در بیماران دیابتی بعد از لیپوساكشن راحت تر انجام میشود. .ضمنا كاهش بافت چربی , ‌تا حدودی در بهبود درد های ستون فقرات موثر است. مثلاخانم هایی كه سینه های بزرك و سنگینی دارند ممكن است دجار دردستون فقرات گردنی بشوند با ساكشن سینه ها و كوچك كردن آنها میتوان تا حدود زیادی این مشكل را برطرف كرد..
با لیپوساكشن چقدر از وزن كم می‌شود؟
لیپوساكشن برای كم كردن وزن بدن نیست بلكه برای كوچك كردن و فرم دادن به مناطقی است كه چاقی موضعی دارند.البته بسته به میزان چربی ساكشن شده بین 1 تا 10 كیلوگرم از وزن شما كم خواهد شد. ضمنا بی اشتهایی كه از عوارض سودمند ساكشن است به كاهش وزن شمادر ماههای آینده كمك خواهد كرد.. ضمن اینكه تناسب اندام بدست آمده خود به انگیزه ای قوی برای رعایت رژیم غذایی و انجام فعالیت های منظم ورزشی در آینده تبدیل خواهد شد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir