توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تاثیر نوع و مقدار کود پتاسیم در مقادیر مختلف نیتروژن بر خصوصیات خاک و عملکرد چغندرقند در شرایط شوری آب و خاک دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تاثیر نوع و مقدار کود پتاسیم در مقادیر مختلف نیتروژن بر خصوصیات خاک و عملکرد چغندرقند در شرایط شوری آب و خاک  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تاثیر نوع و مقدار کود پتاسیم در مقادیر مختلف نیتروژن بر خصوصیات خاک و عملکرد چغندرقند در شرایط شوری آب و خاک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تاثیر نوع و مقدار کود پتاسیم در مقادیر مختلف نیتروژن بر خصوصیات خاک و عملکرد چغندرقند در شرایط شوری آب و خاک :

تعداد صفحات:7

چکیده:

به منظور بررسی اثرنوع و مقدار کود پتاسیم در مقادیر مختلف کود نیتروژن بر خصوصیات خاک و عملکرد چغندرقند در شرایط شور، آزمایشی در یکی از مزارع چغندر قند قوچان، باخاک لوم رسی و شوری خاک 3 دسیزیمنس بر متر، در سال 1385 اجرا شد . در این آزمایش از کودهای سولفات پتاسیم SK و کلرید پتاسیمCK با دو سطح پتاسیم 50) و 100 کیلوگرم در هکتار ) و دو سطح کود نیتروژن 80) و 120 کیلوگرم ) ) N در هکتار ) از کود اوره و شوری آب آبیاری 5/5 دسی زیمنس بر متر استفاده شد . این طرح بصورت فاکتوریل و در قالب طرح بلوکهای کامل تصادفی با سه تکرار بر روی گیاه چغندر قند ( رقم لاتیتیا ) در کرت هایی به مساحت 4 متر مربع اجرا گردید . تجزیه تحلیل آماری طرح با استفاده از نرم افزار Mstatc و مقایسه میانگین تیمارها با استفاده ازآزمون دانکن درسطح اطمینان 5 درصد انجام شد . نتایج حاصل از آزمایش نشان داد که نوع و مقدار کود پتاسیم بر عملکرد ریشه و اندام هوایی چغندر قند، پتاسیم محلول و تبادلی و فسفر خاک تاثیر معنی داری داشت . سطوح مختلف کود نیتروژن نیز اثر معنی داری برعملکرد اندام هوایی چغندرقند، پتاسیم محلول و تبادلی، فسفر و نیتروژن خاک داشت . حداکثر و حداقل عملکرد ریشه بترتیب از تیمارهای SK100N120 و CK100N120 با 37/5 و 23/5 درصد افزایش نسبت به شاهد بدست آمد . حداکثر عملکرد اندام هوایی در تیمار SK100N50 و حداقل آن در تیمار CK100N120بترتیب با 1/83و 29/5درصد افزایش نسبت به شاهد مشاهده شد که تفاوت ها به لحاظ آماری معنیدار شدند . تیمارهای SK100N80 و CK100N120 بترتیب دارای بیشترین و کمترین مقدار پتاسیم محلول و تبادلی در خاک بودند . فسفر خاک در تیمارهای حاوی کود کلرید پتاسیم در مقایسه با سولفات پتاسیم بیشتر بود . . همچنین نیتروژن کل و قابل دسترس خاک در تیمارهای حاوی نیتروزن 120 کیلوگرم بر هکتار بیشتر بود که این تفاوتها در بین تیمارها وهمچنین نسبت به شاهد از لحاظ آماری معنی دار بودند .

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir