توضیحات

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

  پاورپوینت حشرات در قرآن واحادیث دارای 60 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت حشرات در قرآن واحادیث  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت حشرات در قرآن واحادیث

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت حشرات در قرآن واحادیث

قرار داده شده است

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت حشرات در قرآن واحادیث :

اسلاید 1 :

  • فهرست مطالب :
  • مقدمه
  • آیات از قران کریم در مورد حشرات
  • زنبور عسل
  • عنکبوت
  • مورچه
  • تصاویر
  • منابع

اسلاید 2 :

  • شاخه بندپایان موفق‌ترین جانوران بوده و نسبت به سایر شاخه‌ها از تعدد و تنوع بی‌شماری برخوردارهستند. بطوری که از میان قریب به یک میلیون و پانصد هزار گونه جانوری شناخته شده 4/3 آن را بندپایان به خود اختصاص می‌دهند.

اسلاید 3 :

بسیاری ازبندپایان برای ما شناخته شده هستند بویژه حشرات که در اکثر زیستگاهها بسر می‌برند. موفقیت این شاخه از جانواران ، نتیجه ساختمان اساسی بدن بویژه سازمان قطعه قطعه‌ای و اسکلت خارجی کیتینی آنهاست. بندپایان شامل چندین زیر شاخه هستند.

اسلاید 4 :

قرآن به نوعی بازگوکننده اهمیت علم حشره شناسی می باشد. سوره های نمل، نحل و عنکبوت به افتخار حشرات و خویشاوندان نزدیک آنها نامگذاری شده اند.

اسلاید 5 :

از سوی دیگر، خداوند توجه انسان را به پروانه، پشه، ملخ، مگس و موریانه جلب نموده است:

[آنان حرکت کردند] تا به سرزمین مورچگان رسیدند؛ مورچه اى گفت: به لانه هاى خود بروید تا سلیمان و لشکرش شما را پایمال نکنند در حالى که نمى فهمند!

( سوره نمل، آیه 18).

اسلاید 6 :

آیاتی از قران کریم در مورد حشرات :

  • ملخ:« یَخْرُجُونَ مِنَ الْأَجْداثِ كَأَنَّهُمْ جَرادٌ مُنْتَشِرٌ» (قمر / 7) همچون ملخهای پراكنده از قبرها خارج می‌شوند.
  • زنبورعسل:« وَ أَوْحی رَبُّكَ إِلَی النَّحْلِ » (نحل / 68) و پروردگار تو به زنبورعسل وحی (الهام غریزی) نمود.

اسلاید 7 :

  • مگس:« إِنَّ الَّذِینَ تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ لَنْ یَخْلُقُوا ذُباباً» (حج/73) كسانی را كه غیر از خدا می‌خوانید،هرگز نمی‌توانند مگسی بیافرینند.
  • پشه:« إِنَّ اللَّهَ لا یَسْتَحْیِی أَنْ یَضْرِبَ مَثَلاً ما بَعُوضَهً فَما فَوْقَها » (بقره / 26) خداوند از اینكه (به موجودات ظاهرا كوچكی مانند) پشه و حتی كمتر از آن، مثال بزند شرم نمی‌كند.

اسلاید 8 :

  • مورچه‌« قالَتْ نَمْلَهٌ یا أَیُّهَا الَّنمْلُ ادْخُلُوا مَساكِنَكُمْ » (نمل / 18) مورچه‌ای گفت: به لانه‌های خود بروید.
  • موریانه:« ما دَلَّهُمْ عَلی مَوْتِهِ إِلاَّ دَابَّهُ الْأَرْضِ تَأْكُلُ مِنْسَأَتَهُ » (سبا / 14) كسی آنها را از مرگ وی آگاه نساخت مگر موریانه كه عصای او را می‌خورد.

اسلاید 9 :

زنـبـور عـسـل:

  «و خدا به زنبورعسل وحی نمود کـه: از کوهها، درختان

   واز کندوهائی که مردم درست می کنند برای خود آشیانه بگیر.

بعد ازهر ثمری بخور وبعد (در بازگشت) مسیرهای مشخص شده پروردگار خود را دنبال کن(یا مسیرهای ساده شده پروردگار خود را دنبال کن). از شکمهای آن نوشیدنی با رنگهای گوناگون در می آید و در آن مداوائی برای مردم وجود دارد. در این رابطه برای افراد اندیشمند نشانه ای وجود دارد».

اسلاید 10 :

نکات آیه:

1ـــ مسـیـر بازگشت زنبور عسل رند و بی درد سر است:

زنبور عسل با اشعه فوق بنفش می بیند. وقتی مسیری را

رود مـغـز آن زاویه هـای نـور خورشید را ضبط می کند. در

بازگشت بر اساس همان اطلاعات برمی گردد.

 

وقتی هوا ابری باشد نیز خورشید را با تحلیل نور می تواند از پشت ابرهـا ببیند. جهات مغناطیسی شمال و جنوب نیز بکار می گیرد. و کندوی خود را هم از بوی آن می شناسد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir