توضیحات

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

  پاورپوینت شناسائی گونه های علف های هرز اموزشكده كشاورزی دارای 33 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت شناسائی گونه های علف های هرز اموزشكده كشاورزی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت شناسائی گونه های علف های هرز اموزشكده كشاورزی

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت شناسائی گونه های علف های هرز اموزشكده كشاورزی

قرار داده شده است

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت شناسائی گونه های علف های هرز اموزشكده كشاورزی :

اسلاید 1 :

n مقدمه                                                            علفهای هرز بعنوان جزء جدایی ناپذیر اكوسیستمهای زراعی و غیر زراعی و یكی از مهمترین عوامل كاهش دهنده محصولات كشاورزی  به شمار می‌روند، به طوریكه مشكلات این گیاهان،میلیونها كشاورز و هزاران محقق را به خود مشغول داشته است. به عقیده برخی از محققین، خسارت علفهای هرز به محصولات زراعی می تواند بین10 تا 100 درصد متغیر باشد و به طوری كه اگر این گیاهان بدرستی كنترل یا مدیریت نشوند، زیان آنها به تولیدات كشاورزی می تواند بیش از آفات وبیماریها باشد

اسلاید 2 :

nاز 250000 گونه گیاهی شناخته شده حدود 250 گونه (1/0 درصد) آن علف هرز می باشند كه 76 گونه از آنها جزء مضرترین علفهای هرز دنیا به شمار می روند. این 76 گونه به 30 خانواده گیاهی تعلق دارند كه حدود نیمی از آنها متعلق به دو خانواد ه گندمیان(Poaceae) و كاسنی(Asteraceae) میباشند.

nمشکل علفهای هرز و کنترل آنها با آنکه در کشور ما سابقه طولانی دارد اما تا دهه های اخیر بعنوان فعالیتی جنبی به حساب می آمد. شناخت بیشتر نقش علفهای هرز در کاهش تولید باعث آن گردیده كه در سالهای اخیر توجه به شناخت و کنترل این گیاهان بیشتر شود . به طوری که امروزه تلاش تعدادی از کشاورزان ما درجهت کنترل علفهای هرز، مبتنی بر روشهای علمی است که در کشورهای پیشرفته رایج می باشد. از طرف دیگر مشکلات زیست محیطی ناشی از کاربرد بی رویه علف کشها سبب شده که در رابطه با کنترل علفهای هرز قبل از هر چیز توجه ویژه ای به شناخت بیولوژی و اکولوژی این گیاهان معطوف شود.

اسلاید 3 :

nبرای دست یابی به یك نظر جامع در مورد مسئله علفهای هرز، شناخت دقیق فلور علفهای هرز ضروری است، در حقیقت ماهیت فلور علفهای هرز تا حد زیادی زمان و روش کنترل را تعیین می کند. بنا بر این شناسایی و برآورد جمعیت علفهای هرز هر منطقه به عنوان یك نیاز اولیه برای اتخاذ روشی مؤثر در اجرای برنامه های کنترل مطرح است.

nشناسایی فلور علفهای هرز یك منطقه علاوه بر نقشی که در مدیریت این گیاهان دارد، می تواند در زمینه استفاده های دارویی و مرتعی از این گیاهان نیز حائز اهمیت باشد.

اسلاید 4 :

nفهرست بندی تاپیك علفهای هرز
_______________________________________________
1فهرست بندی تاپیك علفهای هرز
2دم روباهی باریك
3بو مادران
4خارشتر
5بیدگیاه(علف گندمی)
6یولاف وحشی (جو دوسر)
7سیرموك(سیروحشی)

اسلاید 5 :

   8گون
9برموس آویخته(علف پشمكی)
10كیسه كشیش
11سلمه تره(سلمك)
12 اویارسلام

13     . گل گندم(شش بر تیغ(
14گنگر صحرایی(خارلته یا خار كنگر)

اسلاید 6 :

nدم روباهی باریك

Alopecurus myosuroides

Foxtail grass(Slender foxtail)

از علفهای هرز یكساله با ساقه های باریك است.از خانواده poaceae كه توسط بذر تكثیر می یابد .با ساقه هایی كه درازای ان تا60سانتی متر میرسد و به صورت توده های نزدیك به هم دیده میشوند.در انتهای هرساقه، سنبله باریك و طویل ریشكدار به طول 3-10سانتیمتر قرار دارد.گل اذین از نوع Spike و متراكم ،شبیه به دم روباه است. برگها دارای لیگول غشایی و محل اتصالشان به ساقه متورم است.

اسلاید 7 :

nگلومهای آن نوك تیز و مایل به سفید است كه سه رگبرگ سبزرنگ،ان را از گلوم سایر گندمیان متمایز میكند،پوشینه های دم روباهی باریك،به درازای گلوم آن است و ریشكهای ان نیز خمیده هستند.در محل غلاف،زبانك بزرگ غشایی دیده میشود.

از گونه های دیگر دم روباهیA.agrestis,A.pratensisرا میتوان نام برد.

دم روباهی از علفهای هرز مزارع گندم،جو،بادام زمینی،ذرت،باغهای سبزی و صیفی و نیز زمینهای ایش است.

روشهای کنترل:

در مزارع غلات از علفكش فلم پروپ-ام-ایزوپروپیل(EC20%) (سافیکس بی دیلیو) به میزان3لیتر در هكتار در مرحله2-4برگی علف هرز استفاده میشود

n__________________

اسلاید 8 :

nبو مادران

Achillea Spp

Western yarrow

بومادران گیاهی است معطر و دوساله،از خانواده Asteraceae (Composite) كه از طریق بذر و ریزوم تكثیر می یابد.با ساقه هایی به ارتفاع30تا60سانتی متر،پوشیده از كركهای ظریف و ریزی كه از ریزوم های رونده ضعیفی به وجود می ایند.برگهای پرمانند،نرم و نیزه ای شكل،با بریدگی های متعدد و باریك به فواصل مساوی از یكدیگر،روی محور ساقه قرار دارند.

اسلاید 9 :

nگل اذین به صورت كلاپرك كه مجموع انها گل اذین دیهیم را در انتهای ساقه و انشعابات ان به وجود می اورد.قطعات گل 5تایی است.تعداد پرچم ها5عدد و مادگی از دو برچه تشكیل شده ،مجموعه گلها به رنگ زرد مشاهده می شود،میوه فندقه،بذر كوچك و مسطح،بیضی شكل به رنگ سفید مایل به خاكستری به طول تقریبی 2میلیمتر می باشد.بومادران بویی زننده و تند دارد و به عنوان گیاهی دارویی مورد استفاده قرار می گیرد.

از گونه های دیگر ان كه رفتار علف هرزی دارند شاملA.lanulosa ,A.santolina ,Amicrantha می باشد.

بومادران از علفهای هرز مزارع،گندم،جو،توتون، پنبه،چغندرقند، سبزی و صیفی و باغهای میوه و زمینهای بایر محسوب می شود

اسلاید 10 :

nخارشتر

Alhagi psuedalhagi

Camelthorn

خارشتر گیاهی است علفی و چند ساله از خانوادهLeguminosae،تكثیر ان توسط بذر و ریزوم صورت میگیرد.دارای شاخه هایی انبوه و در هم، ساقه سبز رنگ است. این گیاه برگهای ساده ای دارد كه2تا4میلیمتر عرض و2تا10 میلیمتر طول دارند. برگها به شكل بیضی كشیده هستند كه در پایه خارها قرار گرفته اند.گلها به طور منفرد یا دوتایی در طرفین شاخه ها قرار دارند. كاسه گل تقریبا 2 میلیمتر طول دارد و بدون كرك است.دندانه های كاسه نوك تیزوتخمدان نیز بدون كرك است. میوه این گیاه باریك و بدون كرك بوده سطح رویی ان صاف و سطح زیرش بند بند است.رنگ گلها صورتی یا صورتی مایل به بنفش است. دمگل 1 تا 3 میلیمتر است.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir