توضیحات

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

  پاورپوینت ارزیابی رشد حرکتی دارای 20 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت ارزیابی رشد حرکتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت ارزیابی رشد حرکتی

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت ارزیابی رشد حرکتی

قرار داده شده است

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت ارزیابی رشد حرکتی :

اسلاید 1 :

به محض تولد نوزاد، یك پرستار آموزش دیده و یا یك متخصص اطفال به كمك تست آپگار ، میزان سلامت كودك را ارزیابی می كند. این آزمایش یك تا پنج دقیقه بعد از تولد انجام می گیرد و هدف آن اطمینان از وضعیت كودك و احتمال نیاز وی به كمك های ویژه جهت تطابق با محیط جدیدش است. برای انجام این آزمون ، معیارهای زیر اندازه گیری می شوند:

 تعداد ضربان قلب

 تنفس

 قوام عضلانی

 پاسخ های رفلكسی

 رنگ پوست

اسلاید 2 :

عوامل موثر در تولد نوزادان کم وزن

مهمترین عوامل در تولد نوزادان کم وزن عبارتند از:

* رژیم غذایی دوره بارداری

* عملکرد جفت

* ژنتیک مادر

* ارتفاع محل سکونت

* جنس نوزاد

* سیگار و نیکوتین

* مواد الکلی

* تولد پیش از موعد

* و;

اسلاید 3 :

مزایای تغذیه با شیر مادر در نوزادان کم وزن

 ترکیب شیر این مادران متناسب با نیاز تغذیه ای نوزادان آنهاست.

 مواد ضد میکروبی موجود در شیر این مادران موجب کاهش بروز عفونت در نوزادان آن ها می شود.

 با توجه به ترکیب خاص شیر این مادران، هضم و جذب آن برای دستگاه گوارش نارس این نوزادان       آسان تر است.

  این نوع تغذیه موجب افزایش وزن مناسب روزانه در این نوزادان می شود.

  درجه حرارت آن مناسب بوده و احتمال آلودگی آن بسیار کم است.

 مادر به طور فعال می تواند در مراقبت از نوزاد خود شرکت نماید.

 ضریب هوشی نوزادان نارس که از شیر مادر تغذیه می شوند، به مراتب بیشتر از نوزادانی است که با      شیر خشک  تغذیه می گردند.

اسلاید 4 :

ویژگیهای مربوط به نوزادان کم وزن

تحقیات نشان می دهد که نوزادان نارس حتی اگر در ابتدا آسیب جدی ندیده باشند، مشکلاتی را در دوره های بعدی زندگی پیدا خواهند نمود. که منشاء این مشکلات ناهنجاریهای پنهان در سیستم عصبی مرکزی است.

این ناهنجاریها شامل: مشکلات عصبی عضلانی، ناتوانی در یادگیری، ناتوانی در بروز عواطف و احساسات، بیش فعالی، کم توجهی ، مشکلات رفتاری و مسایلی از این دست می باشد.

اسلاید 5 :

مقایسه نوزادان کم وزن و عادی

صفات شناختی: نوزادان کم وزن IQ  پایین تری نسبت به نوزادانی که باوزن طبیعی به دنیا می آیند؛ دارند.  اما در 9 سالگی این اختلاف به حداقل می رسد (Ornstein 1991).

صفات یادگیری: با افزایش سن ناتوانی های یادگیری در کودکان نارس  بیشتر می شود. کودکان نارس در هنگام یادگیری تکالیف نمی توانند همانند کودکان عادی توجه و تمرکز خود را بر روی تکلیف معطوف دارند (Hack 1988). تحقیقات هاک نشان داد که بین وزن زمان تولد و توجه هنگام یادکیری همبستگی بالایی وجود دارد.

همچنین در تحقیقی که روی کودکان 8 ساله کم وزن انجام گرفت مشخص شد که این کودکان در آزمون روخوانی ، املاء و حساب نمرات ضعیفتری نسبت به کودکان متولد شده با وزن عادی بدست آوردند. (Saigal 1991).

اسلاید 6 :

مقایسه حالات رفتاری و عاطفی کودکان کم وزن وعادی

محققان در جدیدترین تحقیقات خود نشان دادند كه نوزادان كم‌وزن در دوران نوجوانی و جوانی بیشتر در معرض خطر ابتلا به افسردگی هستند. محققان دریافته اند ، نوزادان دختر كه در هنگام تولد كمتر از 25 كیلوگرم وزن دارند ، بیش از كودكان دارای وزن طبیعی، در سنین 13 تا 16 سالگی در معرض ابتلا به افسردگی قرار می‌گیرند. محققان دانشگاه دوك آمریكا با بررسی بیش از 1400 كودك 9 تا 16 ساله دریافتند كه بطور متوسط سالانه 235 درصد دخترانی كه هنگام تولد وزنشان كم بوده به افسردگی مبتلا می‌شوند. این در حالی است كه در بین دختران با وزن تولد طبیعی ، این میزان 34 . بر اساس این تحقیق ، به دخترانی كه در هنگام تولد كم وزن هستند باید در زمان بلوغ توجه بیشتری شود. نتایج این تحقیقات در نشریه Archives of General Psychiatry  منتشرشده است.

اسلاید 7 :

مقایسه مهارت های ادراکی حرکتی  کودکان کم وزن و عادی

کودکان خیلی کم وزن (VLBW) تقریباً در تمام تست ها ی ادراکی حرکتی به طور معنا داری پایین تر از کودکان متولد شده با وزن طبیعی هستند (Liebhardt 2000). این کودکان در کپی کردن اشکال ناموفق تر از کودکان عادی بودند. همچنین هماهنگی چشم و دست در کودکان کم وزن پایین تر از عادی بود. و در نهایت این کودکان در درک اشکال سه بعدی نسبت به کودکانی که با وزن طبیعی به دنیا آمده بودند؛ مشکلات بیشتری از خود نشان دادند. شاید بتوان این مشکلات را به IQ افراد یا آسیب عصبی این کودکان نسبت داد (Robertson 1990).

اسلاید 8 :

مقایسه اجرای مهارتهای حرکتی

به طور کلی کودکان کم وزن به طور معنی داری مهارت های حرکتی مختلف را ناشیانه تر و ضعیف تر از کودکان متولد شده با وزن طبیعی اجرا می نمایند. مهارتهایی از قبیل پرش جفت، طناب زدن، تعادل روی یک پا، در یافت کردن توپ و هدف گیری (Bullock 1985).

اسلاید 9 :

تعیین رشد حرکتی نوزادان خیلی کم وزن «VLBW»

هدف: هدف از این تحقیق تعیین اکتساب (زمان ظهور) حرکات ظریف و درشت بوسیله نوزادان خیلی کم وزن (VLBW)  در طی 12 ماه اول زندگی، بدون در نظر گرفتن نظریات تشخیصی سنتی است.

طرح تحقیق: نمونه ها شامل 89 نوزاد VLBW بودند که رشد حرکتی شان در زمان تولد، 4 ماهگی، 8 ماهگی، 12 ماهگی اندازه گیری شد. تحقیق انجام شده از نوع آینده نگر با نمونه گیری غیر تصادفی است. آیتم های اندازه گیری حرکات ظریف و درشت از سه مقیاس دقیق اندازه گیری انتخاب شدند.

اسلاید 10 :

تعیین رشد حرکتی نوزادان خیلی کم وزن «VLBW»

نتایج: سیستم های رشد حرکتی حرکات ظریف و درشت قبل از 8 ماهگی نسبتاً به یکدیگر وابسته نیستند. بنابراین در ابتدا حرکات ظریف رشد می کنند و اغلب مانع پیشرفت رشد حرکات درشت می شوند، زمانیکه کنترل حرکات ظریف در 8 ماهگی ثابت و برقرار شد، حرکات پایه ای درشت بوجود می آید، در این زمان نوزاد به سن 12 ماهگی رسیده است.

استنتاج(نتیجه گیری): فرضیات رایج قبلی به دنبال تعیین نرم رشدی برای کسب حرکات  ظریف و درشت بوسیله نوزادان خیلی کم وزن و فول ترم بودند. اگر چه گذرگاههای رشدی بوسیله نقاط عطف زمانی(Milestone) بدست می آید اما در کمتر از سن 12 ماهگی ظهور این نقاط عطف در نوزادان VLBWمتفاوت است. بنابراین به کار بردن ابزارهای دقیق استاندارد نوزادان فول ترم برای ارزیابی نوزادان VLBW  ناکارآمد است.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir