توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله نگاهی تازه به بیماریهای تنفسی گوساله ها دارای 2 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نگاهی تازه به بیماریهای تنفسی گوساله ها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نگاهی تازه به بیماریهای تنفسی گوساله ها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نگاهی تازه به بیماریهای تنفسی گوساله ها :

تعداد صفحات:2

چکیده:

بیماریهای تنفسی گوساله ها یکی از مهمترین بیماریها از جنبه بالینی و اقتصادی در صنعت گاوداری می باشند . به علت پیچیدگی علل و عوامل ایجاد کننده BRD ، در صورت عدم موفقیت در اجرای برنامه های
پیشگیری و درمان در گله های در معرض خطر، می تواند منجر به مرگ و میر گسترده و کاهش تولید گردد .
عوامل مختلف باکتریایی و ویروسی زیر از جمله عوامل ایجاد کننده BRD می باشند .
infectious bovine rhinotracheitis (IBR) virus, bovine virus diarrhea (BVD) virus, bovine respiratory syncytial (BRS) virus, parainfluenza-3 virus, bovine coronavirus, Mannheimia haemolytica, Pasteurella multocida, Mycoplasma spp., and Histophilus somni.
اگرچه هر یک از عوامل ویروسی یا باکتریایی به تنهایی می توانند منجر به بیماری گردند اما معمولا
بیش از یک عامل در ایجاد بیماری نقش دارند . در گذشته در موارد BRD بیشتر به عامل اولیه ایجاد کننده بیماری توجه می شد اما مطالعات جدید ثابت کرده است که این بیماری توسط عوامل مختلف ایجاد می گردد اگرچه ممکن است یک عامل بر سایر عوامل اولویت داشته باشد .
مطالعاتی که اخیرا در کانادا به انجام رسیده است یکی از اولین مطالعات جهت تحقیق بنیادین در زمینه فرایند پاتولوژیک و علل میکروبیولوژیکی است که با جراحات حاد و مزمن مجاری تنفسی در موارد کشندهBRDهمراه می باشد و در سیستم های ارزیابیHistopathology و Immuno histochemistryمورد استفاده قرار می گیرد .
در این مطالعه عوامل مختلف میکروبیولوژیک و فرایندهای متفاوت پاتولوزیک در موارد حاد و مزمنBRD کشنده یافت شد . در این مطالعه پیشنهاد شد که ممکن است ارتباط توامانی میان عوامل مختلفمیکروبیولوژیک و فرایندهای متفاوت پاتولوزیک وجود داشته باشد .
معاینات بالینی و آزمایشات پس از مرگ بر روی دامهای زنده مبتلا و دامهای تلف شده می تواند در یافتن عوامل ایجاد کننده بیماری مفید باشد . این عوامل می تواند شامل ویروس IBR ,BVD ، گونه های مایکوپلاسما و Histophilus Somni باشد اما این بدان معنی نیست که سایر عوامل اتیولوژیک در ایجاد بیماری بی تاثیرند . ازاینرو کمپلکس BRD توسط چندین عامل بیماریزا ایجاد می گردد و لذا این یافته باید در درمان ، کنترل و پیشگیری از BRD مد نظر قرار گیرد .

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir