توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی پراکنش سرب در محدوده کوه بی بی شهربانو (جنوب شرق تهران) با تکیه بر مسائل زیست محیطی و زمین شناسی پزشکی دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی پراکنش سرب در محدوده کوه بی بی شهربانو (جنوب شرق تهران) با تکیه بر مسائل زیست محیطی و زمین شناسی پزشکی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی پراکنش سرب در محدوده کوه بی بی شهربانو (جنوب شرق تهران) با تکیه بر مسائل زیست محیطی و زمین شناسی پزشکی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی پراکنش سرب در محدوده کوه بی بی شهربانو (جنوب شرق تهران) با تکیه بر مسائل زیست محیطی و زمین شناسی پزشکی :

تعداد صفحات:10

چکیده:

با توجه به اهمیت سمیت سرب ذر طبیعت به منظور بررسی پراکندگی سرب در محدوده کوه بی بی شهربانو (جنوب شرق تهران) تعداد 22 نمونه رسوب آبراهه ای برداشت شد. نمونه ها جهت انجام آنالیز ICP به آزمایشگاه ارسال شدند. بر اساس اندیس تجمع زمین (geoaccumulation index) رسوبات منطقه از نظر آلودگی سرب در رده خیلی شدید تا شدیدا آلوده قرار می گیرند. محاسبه فاکتور غنی شدگی (Enrichment factor) نیز نشان می دهد که منشاء عمده سرب ناشی از فعالیت های بشری است گرچه وجود یک معدن متروکه در حاشیه غربی کوه نشان از استعداد منطقه در تجمع طبیعی سرب است اما خود فعالیت معدنکاری نیز به عنوان یمی از منابع آلاینده در نظر گرفته می شود. به نظر میرسد منابع آلاینده مهمتری نیز در منطقه وجود داشته باشد از جمله حضور کارخانه سیمان در مجاورت منطقه، وجود کارخانه ذوب فلزات در حاشیه جنوبی منطقه و از همه مهمتر نزدیکی به مناطق شهری و تاثیر دود اگزوز اتومبیل های در حال تردد از اتوبان خاوران در حاشیه شمالی کوه بی بی شهربانو. بنابراین با توجه به مطالب فوق میتوان نتیجه گرفت که این منطقه از نظر آلودگی سرب در شرایط مطلوبی بسر نمیبرد. متاسفانه به دلیل نبود سیستم ثبت آمار، ارائه آمار بیماریها امکان پذیر نیست اما این به معنی نبود بیماری نمیباشد زیرا بنا به گفته مسئول بیماری های منطقه، پزشکان به علائم ناشی از مسمومیت با فلزات سنگین بی توجه اند و همین باعث عدم تشخیص درست می شود. بنابراین ارائه نشانه های مسمومیت با فلزات سنگین می تواند به تشخیص درست بیماری و بهره مندی از سیستم جامع آماری کمک کند.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir