توضیحات

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

  پاورپوینت كشاورزی پایدار در حاصلخیزی خاك دارای 10 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت كشاورزی پایدار در حاصلخیزی خاك  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت كشاورزی پایدار در حاصلخیزی خاك

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت كشاورزی پایدار در حاصلخیزی خاك

قرار داده شده است

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت كشاورزی پایدار در حاصلخیزی خاك :

اسلاید 1 :

مقدمه

در سال های اخیر در ایلات متحده و دیگر كشورهای مناطق معتدله جهان، نظام‌های زراعی متداول كه اساساً بر مصرف زیاد انرژی و نهاده‌های شیمایی متكی‌اند. از جنبه‌های مختلف مورد بازنگری و موشكافی‌های دقیق‌ قرار گرفته است؛ بطوریكه در سال‌های 1980 روند روبه  گسترش این بازنگری در ایالات متحده ابعاد گسترده‌تری یافت و اركان اصلی نظام كشاورزی در این كشور مانند دانشگاه ها، وزارت كشاورزی، تجارت و سایر بخش‌های مرتبط با آن را دربر گرفت، در حالی كه دقیقاً در یك دهه قبل از آن، یعنی در سال‌های 1970، دئر این كشور، عمدتاً مساله استفاده از وجب به وجب خاك و به حداكثر رساندن میزان عملكرد در واحد سطح اط طریق نهاده‌های شیمیایی مدنظر قرار داشت. از این رو در سال‌های اخیر متخصصان كشاورزی و تحلیلگران سیاسی همواره در پی آن بودند كه راهی مناسب برای تلفیق فن‌آوری و سیاست بیابند تا بدین‌وسیله ضمن ایجاد زمینه مطلوب برای بهره‌برداری بهینه از منابع موجود، مشكلات زبیست‌محیطی كاهش یابد و امكان سودآوری بیشتر در كشاورزی نیز فراهم شود.

اسلاید 2 :

كشاورزی پایدار چیست؟

بیشتر اختلاف نظرهایی كه امروزه در مورد ماهیت و توانائی‌های كشاورزی پایدار وجود دارد، عمدتاً در ارتباط با تعاریفی است كه از آن ارائه می شود. برخش كشاورزی پایدار را نوعی بینش می‌دانند، اما برخی دیگر معتقدند كشاورزی پایدار ارائه طریقی برای انتخاب روش‌های زراعی است. برخی به كشاورزی پایدار به عنوان راهبردی مدیریتی می‌نگرند و بعضی نیز معتقدند كه كشاورزی پایدار نام دیگری است كه می‌توان بر كشاورزی ارگانیك نهاد. در حالی كه برخی دیگر كشاورزی پایدار را مترادف با حداكثر عملكرد اقتصادی می‌دانند، اما در این میان شاید بتوان گفت كه واژه كشاورزی پایدار خود مناسبت‌ترین تعریف است.

اسلاید 3 :

روش‌های پایدار برای حفظ حاصل‌خیزی خاك

حاصل‌خیزی پایدار خاك، به مفهوم قابل دسترسی بودن دائمی عناصر غذایی برای گیاه است. حاصل‌خیزی پایدار هنگامی تحقق می یابد كه تمامی عناصر غذایی جذب شده توسط گیاهان به خاك برگردد، به طوری كه این عناصر بتوانند مجدداً مورد استفاده این گیاهان قرار گیرند، در چنین وضعیتی است كه چرخه عناصر غذایی شكل می‌گیرد. در سیستم‌های فعلی چرخه عناصر غذایی، به طور كامل بسته نمی‌شود، زیرا این عناصر دائماً به چرخه یادشده اضافه شده و یا از آن خارج می‌شوند. به حداقل رساندن تلفات عناصر غذایی در چرخه مذكور و تامین نهاده‌های ضرورس برای گیاه رمز موفقیت حاصل‌خیزی خاك در نظام‌های كشاورزی پایدار است.

اسلاید 4 :

اثرات فرسایش بر روی حاصلخیزی  خاك

مادامی كه عوامل فرساینده خاك از قبیل رواناب و باد كنترل نشوند، انسان شاهد هدرروی عناصر غذایی از این طریق خواهد بود. از آنجا كه میزان هدرروی عناصر غذایی از طریق فرسایش تحت تاثیر عواملی مانند نظام كشت، حفاظت خاك و شیب‌زمین است، لذا با اعمال مدیریت صحیح می‌توان میزان این هدرروی را تا حد زیادی كاهش داد. بدون شك میزان هدرروی عناصر غذایی از طریق فرسایش با میزان تلفات خاك ارتباط مستقیم دارد، اما حجم این هدرروی تابع مقدار عناصر غذایی خاك نیز هست.

اسلاید 5 :

آب شویی

حجم هدرروی عناصر غذایی از طریق آب‌شویی تحت كنترل اقلیم، خصوصیات فیزیكی و شیمایی خاك، نوع محصول و نوع عنصر غذایی و غلظت آن در خاك است.

اثرات متقابل این عوامل موجب می‌شود كه تلفات عناصر غذایی از راه آب‌شویی  دارای دامنه‌ای وسیع باشد. از آنجا كه عناصر غذایی به وسیله آب از محدوده ریشه و نهایتاً از چرخه خارج می‌شوند، لذا نوع نزولات جوی و نحوه توزیع آنها بر میزان هدرروی عناصر غذایی از طریق آب‌شویی تاثیر می‌گذارد.

اسلاید 6 :

عناصر غذایی باقی‌مانده از مصرف طولانی‌مدت كودهای شیمایی

مزارعی كه در آنها به مدت طولانی از كودهای شیمیایی استفاده شده است، غالباً حاوی فسفر و پتاسیم قابل جذب می‌باشند، به طوری كه غلظت این عناصر در خاك اغلب بیشتر از حد مورد نیاز برای دست‌یابی به  حداكثر عملكرد است. نتایح بدست آمده از پژوهش‌های مربوط به باقی‌مانده عناصر غذایی در خاك توسط محققان مختلف علوم زراعی در ایالت‌های آلاباما، آیوا، میشیگان، مینه‌سوتا، میسوری، نبراسكا و ورمونت بیانگر ین واقعیت است كه در بسیاری از مزارع این ایالت‌ها غلظت پتاسیم و بویژه فسفر قابل جذب خاك بیشتر از حد موردنیاز به حداكثر عملكرد است.

اسلاید 7 :

اكرچه ممكن است استفاده نكردن از كودهای شیمیایی یا كاهش مصرف آنها به مدت چندسال در خاك‌هایی كه محتوی غلظت‌های زیادی از عناصر غذایی می‌باشند، در طولانی مدت روش پایداری نباشد، اما بدین‌وسیله می‌توان هزینه مربوط به چنین نهاده‌هایی را دست كم برای چند سال كاهش داد. علاوه بر این كاهش غلظت عناصر غذایی قابل جذب خاك كه از این راه فراهم می‌شود، هدرروی این عناصر از طریق فرسایش، رواناب و آب‌شویی را نیز كاهش خواهد داد. البته هنگامی كه غلظت این عناصر در خاك به حدی برسد كه موجب محدودیت عملكرد اقتصادی شود، استفاده از منابع مختلف عناصر غذایی برای ایجاد توازن آنها در چرخه ضروری خواهد بود. مهمترین این منابع عبارتند از:

ازت تثبیتی از طریق بیولوژیك، كودهای شیمیایی، منابع فرآوری نشده عناصر غذایی، محصولات فرعی صنایع غذایی و مواد غذایی دامی.

اسلاید 8 :

جمع‌بندی

از دیدگاه تغذیه، گیاهی كلید دست‌یابی به كشاورزی پایدار، ایجاد چرخه در عناصر غذایی است. در نظام‌های مختلف كشاورزی، هدرروی عناصر غذایی از چرخه بیشتر از طریق برداشت محصول تولیدی در مزرعه به مصرف تعذیه دام‌ها رسیده و تنها فرآ‌ورده‌های دامی از آن خارج شوند یا به كارگیری روش‌های صحیح مدیریتی می‌توان هدرروی عناصر غذایی از كودهای دامی و تلفات ناشی از عوامل یادشده به حداقل خود رسیده منابع عناصر غذایی را باید به قدری مورد استفاده قرار داد كه مقدار هدر رفته را جبران نماید.

 

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir