توضیحات

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

  پاورپوینت كامپوزیت دارای 25 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت كامپوزیت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت كامپوزیت

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت كامپوزیت

قرار داده شده است

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت كامپوزیت :

اسلاید 1 :

سقف های کامپوزیت:

 پس از حذف اجرای سقف بصورت طاق ضربی در ساختمانهای بیش ازدو سقف ، شاهد گسترش اجرای انواع سقفهای بتنی شامل سقفهای تیرچه و بلوك سنتی ،سقفهای كرومیت و نیز كامپوزیت وغیره می‌باشیم و بدلیل تغییر مداوم قیمت مصالح و عدم ارتباط مستمر بخشهای اجرایی با بخش طراحی و محاسبه ، یكی از بزرگترین مسائل محاسبین و دفاتر مهندسی و نیز كارفرمایان ، انتخاب نوع سقف ساختمانها می‌باشد.
در این قسمت سعی شده است تا شما رابامشخصات اجرائی وشرایط اجراء ومزیت ها ومحدودیت های سقف کامپوزیت آشنا کنیم:

اسلاید 2 :

اعضاء تشکیل دهنده سقف کامپوزیت :

1-تیرهای اصلی یا پل ها

2- تیرهای فرعی

3-برشگیرها

4-شبکه میلگردها

5-بتن

اسلاید 3 :

 سقف های کامپوزیت سقف هایی هستند که ترکیبی ازفولاد وبتن دارند وبرای اینکه یکپارچگی بین بتن وفولاد ایجاد شود ازبرشگیر استفاده می شود که معمولاً برشگیرها از مقاطع ناودانی شکل می باشد.چون تیرهای فرعی کامپوزیت به علت گیرداربودن تیرهای اصلی وباتوجه به لنگرپوش (لنگرزلزله)بتن روی تیرهای اصلی    نمی تواند به مقاومتش کمک کند ازبرشگیر استفاده         می شود, درضمن میلگردهایی که روی سقف کامپوزیت قراردارند میلگردهای حرارتی هستندکه به صورت مش ساخته می شوند وباعث یکپارچه شدن بتن ودرگیری باسقف کامپوزیت می شود وباجوش دادن به تیرهای فرعی مانع ترک خوردن بتن می شود.

اسلاید 4 :

محاسن سقف های کامپوزیت :

صرفه جویی درمصرف فولاد (تا50%) نسبت به نمونه های مشابه پوشش سقف در سیستم های معمولی

ساخت یک تیر باصلبیت زیاد وتغییرشکل های کم

سقف های کمپوزیت سرعت اجرایی بالاتری نسبت به سقف های باتیرچه بتنی وکرومیت دارند.

اسلاید 5 :

معایب سقف های کامپوزیت :

1- سقف کامپوزیت بدلیل هزینه کاذب کاری سنگین از عموم سقفهای تیرچه و بلوک و کرومیت هزینه تمام شده بیشتری دارد.

2 – هرچند سرعت اجرایی سقفهای کامپوزیت نسبت به سقفهای تیرچه و بلوک و کرومیت بیشتر است اما بدلیل کاذب کاری سنگین و نیاز به نبشی کشی، در مجموع اجرای پروژه زمان بیشتری طول خواهد کشید.

3 – سقفهای کامپوزیت بدلیل داشتن لرزش ، گزینه مناسبی برای سقف پروژه‌های مسکونی نمی باشد مگر اینکه به هنگام بتن ریزی  زیر کلیه تیرآهنهای فرعی و اصلی شمع بندی کامل شود که در اینصورت اجرای همزمان چند سقف منتفی است یا با مشکلات فراوانی همراه خواهد بود.

اسلاید 6 :

 یکی از مزیت های سقف کامپوزیت قدرتمندی آن نسبت به سقفهای تیرچه بلوک است چون یکی از راههای یکپارچه کردن رفتار ستون ها در هنگام زلزله از طریق سقف می باشد و سقف کامپوزیت به دلیل برش گیر های نصب شده روی تیرهای فرعی یکپارچگی بین فولاد و بتن ایجاد شده و در اطراف ستونها هم همین طور در نتیجه ستون ها در هنگام زلزله رفتار یکپارچه دارند ولی در سقف تیرچه بلوک این گونه نیست.

   درسازه های مرکب(کامپوزیت),مصالح باخصوصیات متفاوت به گونه ای با یکدیگر ترکیب          می شوند که بتوانند ازنظرساختاری درانتقال بارهای سازه بایکدیگر کار کنند.درسازه فولادی تیرمرکب به تیری اطلاق می شود که بال فوقانی آن بایک دال بتنی ترکیب شده درمحدوده لنگرهای مثبت تیر, دال بتنی مانند بال فشاری عمل می کند وتیرفولادی بعنوان بال تحتانی نیروهای کششی راتحمل می کنددرمحلهایی که لنگر منفی است وقتی می توانیم ازعملکرد تیر های مرکب استفاده می کنیم که با نصب کابل های پیش تنیده در بتن وایجاد نیروی پیش تنیدگی نیروی کششی بوجود آمده دردال بتنی خنثی شود.

اسلاید 7 :

اتصال دهنده های برشی:

برای استفاده از خاصیت تیرهای مرکب لازم است دوقسمت فولادی وبتنی به روش مناسبی به یکدیگر متصل شوند وبا یک اتصال مکانیکی مناسب نیروی برشی دربین فصل مشترک آنها منتقل شود درصورتیکه دوقسمت تیر به هم متصل نشده باشند ظرفیت تیر بسیار کمتر از وقتی است که به هم اتصال داشته باشند.

اسلاید 8 :

انواع اتصال برشی در تیرهای مرکب:

1)گلمیخ:گلمیخ ها رامیتوان با یک اتصال مناسب به بال بالایی تیرفولادی نصب کرد ساق گلمیخ نیروی افقی راتحمل می کند وسرآن مانع جداشدن دال بتنی ازتیرفولادی می گردد.ازقطعاتی مانند نبشی وناودانی به عنوان گلمیخ استفاده کرد.

2)اتصال اصطکاکی :دال های پیش ساخته می تواند قیود اصطکاکی بامقاومت بالا روی تیرهای فولادی پرس می شوند استفاده از فشار در اتصال برای بیشتر کردن نیروی اصطکاک موجود بین فولاد وبتن وافزایش ظرفیت تیر است.

اسلاید 9 :

قالب بندی سقف کامپوزیت:

 برای قالب بندی این سقف ها معمولاًازتخته کوبی استفاده می شود وبرای اینکه بتن به قالب نچسبد ازنایلون استفاده می کنیم.در برخی موارد از یونولیت هم استفاده می شود که به علت محکم نبودن باید  شمع کوبی شود ومشکلات اجرایی بیشتری داردومانمی توانیم ازفضای زیرسقف کامپوزیت که تیرهای فرعی آن معمولاٌلانه زنبوری هستند استفاده کنیم درضمن عایق خوبی برای حرارت بالا نیست .درقالب بندی تخته کوبی مهمترین مزیت آن این استکه درزیر سقف ها ی کامپوزیت خلاٌیی وجود دارد وازاین خلاء می توان برای عبور لوله های تاًسیساتی استفاده کرد.

اسلاید 10 :

ضوابط طراحی تیرهای مرکب با توجه به روش‌های اجرائی:

1-درحین اجرای تیر وبتن ریزی می توان سرتاسر تیر را درامتداد طولی آن باداربست مناسب مهار کرد.دراین روش پس از تکمیل عملیات ساخت تمامی بارهای سقف (بارمرده وزنده)یکجا به تیر اعمال می شود.

2-عملیات اجرای تیر مرکب می تواند بدون مهاربندی واجرای شمع درزیرتیر صورت گیرد.دراین حالت تیر فولادی درجای خودقرار می گیرد وسپس قسمت بتنی برروی قالب ها نصب شده ,ساخته می شود.

3-یک تیر مرکب درحین ساخت می تواند با تعداد محدودی شمع مهار شوداین حالت مشابه حالت اول است با این تفاوت که شمع ها درتیر مانند تکیه گاههی میانی درتیرهای ممتد عمل می کند.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir