توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق در مورد xsl چیست دارای 24 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق در مورد xsl چیست  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق در مورد xsl چیست،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق در مورد xsl چیست :

xsl چیست

xsl سر نام های eXtensible Stylesheet Language می باشد.یک xsl شامل دستورالعمل هایی برای شکل دهی به محتویات یک فایل xml می باشد. قالب کلی یک فایل xsl را می توانید با وارد کردن آدرس res://msxml.dll/defaultss.xsl در قسمت آدرس مرورگر خود مشاهده نمایید.این یک مثال کامل از یک سند xsl است که برای آشنایی اولیه و یافتن یک دید کامل مناسب خواهد بود.

نتیجه تبدیل و فرمت دهی یک سند xml بوسیله xsl می تواند به صورت یک فایل html یا یک فایل xml دیگر باشد که در اینجا ما در مورد تبدیل به یک فایل html صحبت خواهیم کرد.

» xslt
عمل تبدیل xml بوسیله xsl را xslt گویند(xsl transform). برای انجام عمل تبدیل به یک پردازنده xslt نیاز داریم تا داده های سند xml و دستورالعمل های xsl را بخواند و بر اساس آن دستورالعمل ها داده ها را در خروجی html بنویسد.می توانید اینکار را با برنامه نویسی c# و استفاده از موتور xslt موجود در c#.net انجام دهید و یا از پردازنده های xslt جداگانه ای که نمونه هایی از آنها به صورت رایگان موجود می باشد استفاده نمایید.یک پردازنده خط فرمان رایگان از آدرس ttp://jclark.com/xml/xt.html قابل دریافت می باشد.نحوه استفاده از این پردازنده خط فرمان در مثال زیر مشخص شده است:

xt source.xml stylesheet.xsl result.html

یکی دیگر از ویرایشگرهای موجود ، ویرایشگر XRay XML Editor می باشد که از آدرس http://www.architag.com/xray قابل دریافت می باشد.این ویرایشگر جالب در داخل خود امکان تولید اسناد xml و xsl و در نهایت تولید html خروجی را فراهم می کند.

» یک مثال
فکر کنم بهترین روش برای یادگیری استفاده از یک مثال باشد.فرض کنید داده های خود را در یک فایل xml به صورت زیر داریم و می خواهیم آنرا در یک فایل html نمایش دهیم.

<MySite>
<Links>
<title>یک سایت فوق العاده جالب!</title>
<url>http://yahoo.com</url>
<description>این سایت شاید اولین سایتی باشد که.. </ description>
</Links>
<Links>

<title>دنبال جی هستید؟</title>

<url>http://www.google.com</url>
<description>جستجو در اینترنت</ description >
</Links>
</MySite>

برای تبدیل این سند xml به html از یک فایل xsl به صورت زیر استفاده کرده ایم:

<xml version=”1.0″ encoding=”UTF-8″>
<xsl:stylesheet version=”1.0″
xmlns:xsl=”http://www.w3.org/1999/XSL/Transform”>;
<xsl:output method=”html”/>
<xsl:template match=”MySite”>
<HTML>

<HEAD>
<TITLE>Links</TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<H2>Links</H2>
<xsl:for-each select=”Links”>

<a href=”{url}”>
<xsl:value-of select=”title”/><br/>
</a>

<xsl:value-of select=”description”/><br/>
<hr/>
</xsl:for-each>
</BODY>
</HTML>
</xsl:template>
</xsl:stylesheet>

xsl نوعی سند xml است و بهمین دلیل در خط اول آن از اعلان xml استفاده شده است.تگ stylesheet تگ ریشه یک سند xsl است که دو صفت Version و namespace آن مقداردهی می شود.تنها یک نسخه از xslt ارائه شده است و آنهم ورژن 10 آن است.namespace هم مجموعه عناصری که مجاز به استفاده از انها در xsl خواهیم بود را در بر می گیرد.با استفاده از تگ template عنصری از xml که داده های آن باید مورد استفاده قرار گیرد مشخص می شود که در این

 

مثال بالاترین عنصر در سند xml عنصر MySite می باشد.با استفاده از تگ for-each هم برای مجموعه ای از عناصر مشابه یک حلقه تکرار می شود.نام عنصر در صفت select این تگ مشخص می شود که در این مثال Links است.به ازای هر کدام از این عناصر ، محتویات عناصر داخلی آن با استفاده از تگ value-of و آوردن نام عنصر در صفت select آن نمایش داده می شود.چنانچه بخواهیم محتویات یک عنصر را در داخل یک تگ مثل نمایش دهیم از عبارتی شبیه {url} که url نام عنصر است استفاده می کنیم.

حال که اسناد xml و xsl مورد نیاز آماده شده است به یک پردازنده xslt نیاز داریم تا عمل تبدیل را انجام دهد.در اینجا از پردازنده xt استفاده می کنیم:

xt example1.xml example1.xsl example1.htm

منابع:
1- خودآموز xml تالیف دوان شفرد ترجمه سید محمود حسینی
2- wikibooks

VLAN چیست ؟
VLAN چیست ؟
Virtual Local Area Networks) VLAN) ، یکی از جدیدترین و جالبترین تکنولوژی های شبکه است که اخیرا” مورد توجه بیشتری قرار گرفته است . رشد بدون وقفه شبکه های LAN و ضرورت کاهش هزینه ها برای تجهیزات گرانقیمت بدون از دست دادن کارآئی و امنیت ، اهمیت و ضرورت توجه بیشتر به VLAN را مضاعف نموده است .

وضعیت شبکه های فعلی
تقریبا” در اکثر شبکه ها امروزی از یک (و یا چندین) سوئیچ که تمامی گره های شبکه به آن متصل می گردند ، استفاه می شود . سوئیچ ها روشی مطمئن و سریع به منظور مبادله اطلاعات بین گره ها در یک شبکه را فراهم می نمایند.با این که سوئیچ ها برای انواع شبکه ها ، گزینه ای مناسب می باشند ، ولی همزمان با رشد شبکه و افزایش تعداد ایستگاهها و سرویس دهندگان ، شاهد بروز مسائل خاصی خواهیم بود . سوئیچ ها ، دستگاه های لایه دوم (مدل مرجع OSI ) می باشند که یک شبکه Flat را ایجاد می نمایند .

همانگونه که در شکل فوق مشاهده می نمائید ، به یک سوئیچ ، سه ایستگاه متصل شده است . ایستگاههای فوق قادر به ارتباط با یکدیگر بوده و هر یک به عنوان عضوی از یک Broadcast domain مشابه می باشند. بدین ترتیب ، در صورتی که ایستگاهی یک پیام broadcast را ارسال نماید ، سایر ایستگاههای متصل شده به سوئیچ نیز آن را دریافت خواهند داشت.

در یک شبکه کوچک ، وجود پیام های Broadcast نمی تواند مشکل و یا مسئله قابل توجهی را ایجاد نماید، ولی در صورت رشد شبکه ، وجود پیام های braodcast می تواند به یک مشکل اساسی و مهم تبدیل گردد . در چنین مواردی و در اغلب مواقع ، سیلابی از اطلاعات بی ارزش بر روی شبکه در حال جابجائی بوده و عملا” از پهنای باند شبکه،استفاده مطلوب نخواهد شد. تمامی ایستگاههای متصل شده به یک سوئیچ ، پیام های Braodcast را دریافت می نمایند . چراکه تمامی آنان بخشی از یک Broadcast doamin مشابه می باشند .

در صورت افزایش تعداد سوئیچ ها و ایستگاهها در یک شبکه ، مشکل اشاره شده ملموس تر خواهد بود .همواره احتمال وجود پیام های Braodcast در یک شبکه وجود خواهد داشت .

یکی دیگر از مسائل مهم ، موضوع امنیت است . در شبکه هائی که با استفاده از سوئیچ ایجاد می گردند ، هر یک از کاربران شبکه قادر به مشاهده تمامی دستگاههای موجود در شبکه خواهند بود . در شبکه ای بزرگ که دارای سرویس دهندگان فایل ، بانک های اطلاعاتی و سایر اطلاعات حساس و حیاتی است ، این موضوع می تواند امکان مشاهده تمامی دستگاههای موجود در شبکه را برای هر شخص فراهم نماید . بدین ترتیب منابع فوق در معرض تهدید و حملات بیشتری قرار خواهند گرفت . به منظور حفاظت اینچنین سیستم هائی می بایست محدودیت دستیابی را در سطح شبکه و با ایجاد سگمنت های متعدد و یا استقرار یک فایروال در جلوی هر یک از سیستم های حیاتی ، انجام داد .

معرفی VLAN
تمامی مسائل اشاره شده در بخش قبل را و تعداد بیشتری را که به آنان اشاره نشده است را می توان با ایجاد یک VLAN به فراموشی سپرد . به منظور ایجاد VLAN ، به یک سوئیچ لایه دوم که این تکنولوژی را حمایت نماید ، نیاز می باشد . تعدادی زیادی از افرادیکه جدیدا” با دنیای شبکه آشنا شده اند ، اغلب دارای برداشت مناسبی در این خصوص نمی باشند و اینگونه استنباط نموده اند که صرفا” می بایست به منظور فعال نمودن VLAN ، یک نرم افزار اضافه را بر روی

سرویس گیرندگان و یا سوئیچ نصب نمایند . ( برداشتی کاملا” اشتباه ! ) . با توجه به این که در شبکه های VLAN ، میلیون ها محاسبات ریاضی انجام می شود ، می بایست از سخت افزار خاصی که درون سوئیچ تعبیه شده است ، استفاده گردد (دقت در زمان تهیه یک سوئیچ)،در غیر اینصورت امکان ایجاد یک VLAN با استفاده از سوئیچ تهیه شده ، وجود نخواهد داشت .

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir