توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی نحوه جمع آوریو دفع زباله عفونی در مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی شهرستان کلات و تاثیر آموزش پرسنل در دفع ایمن زباله های عفونی طی سال 88 دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی نحوه جمع آوریو دفع زباله عفونی در مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی شهرستان کلات و تاثیر آموزش پرسنل در دفع ایمن زباله های عفونی طی سال 88  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی نحوه جمع آوریو دفع زباله عفونی در مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی شهرستان کلات و تاثیر آموزش پرسنل در دفع ایمن زباله های عفونی طی سال 88،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی نحوه جمع آوریو دفع زباله عفونی در مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی شهرستان کلات و تاثیر آموزش پرسنل در دفع ایمن زباله های عفونی طی سال 88 :

تعداد صفحات:12

چکیده:

دفع پسماندهای بیمارستانی نیازمند مدیریت صحیح با اصول بهداشتی و مهندسی است ، در ایران 58/04% پسماندها ، دفن 30/64% سوزانده و 18/2% تلنبار می شوند که مورد تایید مجامع علمی و بین المللی نیست. بهرهمندی از اطلاعات در خصوص جمع آوری ، ایمن سازی ، دفع پسماندهای پزشکی حائز اهمیت است . به علت عدم اگاهی پرسنل درگیر و عواقب بهداشتی نامطلوب لازم است کارکنان امور بهداشتی در این زمینه اطلاع کافی داشته باشند. روش تحقیق : در این مطالعه 7 مرکز درمانی ، 7 واحد از 21 خانه بهداشت بازدید و چک لیست تکمیل شد. سپس با انجام پیش آزمون ، برگزاری کلاس آموزشی ، پس آزمون ، بازدید مجدد و تکمیل مجدد چک لیست ها ، با استفاده از روش اماری SPSS نتایج آنالیز گردید. نتایج : نتایج : نشان داد 175% قبلا آموزش دیده و اطلاعات کافی داشتند .5% پرسنل راه مناسب ایمن سازی را سوزانیدن ، 9% زباله سوز ، 25% دفن و هیچکدام اتوکلا می دانستند . پس از نتایج نشان داد با توجه به p < 0.05 ، ارتباط مناداری بین شرکت در کلاس و افزایش اطلاعات و زمان نگهداری پسماندها و برگزاری کلاس وجود دارد . بین نظر پرسنل درباره روش دفع پسماند مراکز شان و برگزاری کلاس آموزشی ارتباط معنا داری ملاحظه نگردید (p>0.05) بیشترین تغییرات رفتار مربوط به پرستاران و ماماها 714% و کمترین ، نیروهای خدماتی 571% بود. نتیجه گیری : با توجه به نتایج ، تغییر رفتار نیازمند برگزاری کلاسهای پیوسته و افزایش سطح تحصیلات و استخدام پرسنل ماهر می باشد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir