توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله در مورد عوامل پیشرفت فرد و جامعه دارای 32 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله در مورد عوامل پیشرفت فرد و جامعه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله در مورد عوامل پیشرفت فرد و جامعه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله در مورد عوامل پیشرفت فرد و جامعه :

عوامل پیشرفت فرد و جامعه

بسم الله الرّحمن الرّحیم
الحمد لله ربّ العالمین والصّلاه والسّلام على رسوله محمّد وآله الطّاهرین
خداى سبحان مى فرماید: (لیْسَ بِأَمَانِیِّكُمْ وَلاَ أَمَانِىِّ أَهْلِ الْكِتَـبِ مَن یَعْمَلْ سُوءًا یُجْزَ بِهِ;)(1)؛ «[پاداش و كیفر] به دلخواه شما و دلخواه اهل كتاب نیست؛ هر كس بدى كند، در برابر آن كیفر مى بیند».
پیشرفت فرد در جامعه و نیز پیشرفت جامعه در میان دیگر جوامع به وجود سه عامل اساسى بستگى دارد:

1 صاحبان اندیشه با انگیزه الهى و به دور از هر گونه فخر فروشى و قدرت طلبى مى توانند با تولید علم و آموزش همگانى، از طریق نگارش و بیان، سطح دانش افراد جامعه و قدرت اندیشه آنان را افزایش دهند و با تربیت افراد شایسته و گسیل دادن آنها در میان طبقات جامعه و عمومى كردن علم، استعدادهاى آنان را شكوفا كنند تا شخصیت فرد و جامعه با بروز توانایى هایشان به اثبات برسد و همه احساس شخصیت كنند.
2 قوى بودن اخلاق انسانى فرد و جامعه است، چرا كه نقش اخلاق اجتماعى در پیشرفت فرد و جامعه بسیار مهم است و اهل بیت(علیهم السلام) در سخنان خود بر رعایت آن تأكید كرده اند، از این رو بزرگ ترین بخش كتاب بحارالانوار كه یك مجموعه حدیثى شیعى به شمار مى رود، درباره مسائل اخلاقى است.
نقل شده است كه: منصور دوانیقى براى این كه بتواند فرزندان امام حسن مجتبى (علیه السلام) را كه با حكومت او مخالف بودند تضعیف و در نهایت سركوب كند، با استفاده از ابزار دروغ كه یك عمل ضد اخلاقى است امام حسن مجتبى(علیه السلام) را متهم به كثرت ازدواج و طلاق مى كرد تا با این شیوه از جاذبه روحى آنان در میان مردم بكاهد و زمینه سركوبشان را فراهم كند.
شخصى نماز جماعت پر جمعیتى داشت، اما رفته، رفته از تعداد مأمومین او كاسته شد. هنگامى كه علت آن را جویا شدیم، معلوم شد او از همه لحاظ خوب بوده، اما در منزل با اعضاى خانواده اش بد اخلاقى مى كرده است كه خبر آن به مردم رسیده و مردم از گرد او پراكنده شده اند. این داستان ها نشان دهنده جایگاه ارزشمند اخلاق در جذب افراد است.
3 داشتن انگیزه و نیت صحیح و ارائه برنامه هاى عملى و وفادار ماندن به آن، كه این ویژگى بدون وجود احزاب آزاد ممكن نیست. كشور پاكستان كه از هنگام استقلال از هند به علت مسلمان بودن مردم آن، به این اسم نامیده شده است، در مقابل كشور هند قرار دارد كه بیشتر مردم آن سیك، نجس (طبقه اى از مردم هند كه زندگى سختى را مى گذرانند) و بودایى و جز آن هستند، پاكستان دو حزب بزرگ دارد. یكى حزب مردم وابسته به بى نظیربوتو و دیگرى حزب مسلم لیگ، اما به این دلیل كه هرگاه حزب مردم به قدرت مى رسد، آزادى هاى اجتماعى بیشترى به مردم مى دهد، غالب مردم طرفدار آن حزب هستند، ولى حزب مسلم لیگ كه انحصار طلب است و بر خلاف آموزه هاى اسلامى به فكر قدرت خود هستند، نه به فكر منافع مردم، از حمایت كمترى برخوردار است و این نشان مى دهد كه مردم دوستدار اخلاق بوده، گرد كسانى كه داراى اخلاق انسانى هستند جمع مى شوند.
بى اعتمادى، عامل نابودى
نقل شده است: عبدالرحمان بن عوف كه بر اساس شروطى خلافت را به عثمان واگذار كرد، هنگامى كه دید او به تعهدات خود عمل نكرد، در قتل او نقش مهمى ایفا كرد و در توجیه عمل خود گفت: به گونه اى اعتمادم از او سلب شده است كه حاضر نیستم عقال

شترى را نزد او امانت بگذارم. وى هنگام شورش مردم علیه عثمان كه به قتل او انجامید، یكى از مخالفان سرسخت او بود.
دست پنهان استعمارگران

شخصى از قول معمارى نقل مى كرد: كسى از من خواست براى او كار كنم و من نیز پذیرفتم و هنگامى كه براى دیدن نوع كار به محل موردنظر رفتیم، دیدیم سفارت انگلیس است و نوع كار هم ساختن دویست دستگاه توالت بود. شگفت زده، پرسیدم: چرا این سفارت با وجود 10 ـ 15 نفر كارمند و چند نفر ارباب رجوع مى خواهد این تعداد توالت بسازد؟
به من گفتند: شما كار كن و مزدت را بگیر. من هم مشغول كار شدم و آن تعداد توالت را ساختم. اما پس از مدت ها جریان انقلاب مشروطیت پیش آمد و مردم ضد حكومت قاجار راهپیمایى كردند، سپس به طرف سفارت انگلیس رفتند و در آن متحصن شدند و در آن زمان توالت ها به كار آمد. ملاحظه مى كنید كه بدرفتارى قاجاریه و نقشه انگلیس چند سال بعد نتیجه داده است.
همچنین در طرح دیگرى، انگلیسى ها با همكارى و همدستى پادشاهان سعودى، مكه و مدینه را كه محل تجمع مسلمانان و رمز وحدت و هم فكرى آنان در برابر دشمنان اسلام است با اختراع آیین وهابیت به مركز نفاق و كانون دشمنى میان مسلمانان تبدیل كردند. از این رو وهابى ها قبور ائمه مدفون در بقیع را خراب كردند. البته هنگام تخریب حرم پیامبر(صلى الله علیه وآله) مسلمانان جهان به خصوص مسلمانان هند علیه سعودى ها تظاهرات كردند و انگلیسى ها به پادشاه سعودى توصیه كردند فعلا دست نگه دارد و به مردم اعلام كند كه پیامبر(صلى الله علیه وآله) را در خواب دیده كه به او فرمودند: فعلا مصلحت نیست حرم مرا خراب كنید. به هر حال، از ترس خروش و قیام یكپارچه مسلمانان دنیا حرم پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) را خراب نكردند.
اخیراً صدام نیز از طریق رادیو و تلویزیون اعلام كرده است براى شما خبر مهمى دارم و آن این كه من جدم پیامبر را در خواب دیدم كه فرمودند، فعلا مصلحت نیست كویت را اشغال كنى، فقط «بوبیان و وربه» را برگردان.
یكى از نوكران انگلیس اخیراً گفته بود هفت میلیون نفر از جمعیت هفده میلیونى عراق شیعه هستند كه مظلوم هم مى باشند، اما حق آنان در حكومت به اندازه همان هفت میلیون نفر است و ما حق آنان را به همین نسبت مى دهیم و متأسفانه هیچ كس پیدا نشده است كه پاسخ سخنان نادرست او را بدهد و از حقوق شیعه كه اكثریت جمعیت عراق را تشكیل مى دهند دفاع كند. شایان توجه است كه بر اساس آمار منتشر شده، 85% جمعیت عراق را شیعیان تشكیل مى دهند. البته ممكن است این نوكر انگلیس نیز همین روزها خواب ببیند كه فعلا مصلحت نیست این گونه سخن بگوید.
سفیر سابق آمریكا در ایران در كتاب خاطراتش نوشته است: ما از طرف دولت متبوع خود به شاه ایران توصیه كردیم كه براى تحكیم پایه هاى حكومتش پنج كار مهم را با شدت و قاطعیت انجام دهد:
1 پاپ هاى مسلمانان را با هر وسیله ممكن متهم كند. توجه داشته باشید كه مقصود او از پاپ ها، فقها، علما و مراجع شیعه است.
2 جوانان مسلمان را به فساد اخلاقى و روحى و اعتیاد و بازى هایى مانند فوتبال سرگرم كند.
3 از افزایش و رشد جمعیت روحانیون از طریق بردن آنان به سربازى و محدود كردن تعداد آنان با وضع قوانین دست و پاگیر جلوگیرى كند.
4 اقلیت هاى دینى مانند: یهودیان، مسیحیان و بهائیان را بر اكثریت مسلط كند و پست هاى مهم و حساس را در اختیار آنان قرار دهد.
5 برگزارى مجالس روضه خوانى و پند و ارشاد را ممنوع كند و در عوض مجالس سرگرمى و لهو ولعب و نمایش فیلم هاى مبتذل در تلویزیون و سینماها را رواج دهد و خلاصه مردم را از مجالس روضه و به خصوص از مجالس عزاى امام حسین(علیه السلام) به مجالس فساد بكشاند.
وى مى افزاید: اما به توصیه هاى ما عمل نكرد و در نتیجه سقوط كرد.

یكى از اهالى كویت نقل مى كرد: جنگ كویت را از دو سال قبل طراحى كرده بودند، زیرا یكى از بستگانم كه در لندن، ریاست مركزى با كاربرى سرمایه گذارى را به عهده دارد قبلاً به ما گفته بود: حكومت كویت پابرجا نیست و امكان دگرگونى و نابودى آن وجود دارد و حتى امكان دارد كشور عربستان، عراق یا ایران آن را اشغال و ضمیمه كشور خود كنند. از این رو به آنان سفارش مى كرد كه با احتیاط سرمایه گذارى كنند و به گونه اى سرمایه هاى خود را به كار گیرند كه اگر اتفاق ناگوارى در آن كشور روى داد، سرمایه هاى شان نابود نشود و مورد دست برد دیگران قرار نگیرد.
سؤالى كه در این جا ممكن است مطرح شود این است كه انگلیسى ها از طرح این نقشه ها چه سودى مى برند؟ و آیا غیر از ننگ و عار نتیجه دیگرى نصیب آنان مى شود؟
پاسخ: آنان با طرح همین نقشه هاى دقیق و حساب شده، برترى و سلطه جویى خود بر دیگر كشورها را حفظ مى كنند و این نقشه ها یكى از راه هاى حفظ برترى قدرت، ثروت و پول آنان است. آنان با طرح این نقشه ها، ثروت هاى هنگفتى از مسلمانان را به باد دادند و آسیب فراوانى به آنان رساندند و پس از این كه كویت از اشغال صدام خارج شده، به دست كویتى ها باز گردد نیز براى بازسازى كشور و فراهم كردن اثاثیه منزل و لوازم زندگى، میلیاردها دلار پول مسلمانان به جیب غربى ها سرازیر مى شود، زیرا تمام آن وسایل را باید از كشورهاى غربى تهیه كنند.

اتحادى خجسته
اگر روزى دولت هاى اسلامى با هم متحد شوند و مرزها و قوانین تفرقه افكنانه را از میان بردارند و همه مسلمانان در برابر غربى ها بایستند، مى توانند براى همیشه، خود را از سلطه سیاسى و اقتصادى آنان نجات دهند، اما اجانب سیاست ایجاد تفرقه و جدایى میان مسلمانان را به اجرا گذاشته و فكر اتحاد و همبستگى ملت ها و كشورهاى اسلامى را حداقل یك قرن به تأخیر انداخته اند و خلاصه این كه انگلیس توانسته است با سیاست ایجاد تفرقه میان مسلمانان و كسب منافع نامشروع و غیر انسانى همچنان برترى خود را بر كشورهاى اسلامى حفظ كند.
بنابراین، اگر ما مسلمانان بخواهیم كشورهاى اسلامى، از جمله عراق حكومت اسلامى و شیعى داشته باشند، باید شخصیت شیعى عراق و اخلاق اجتماعى اسلامى خود را نشان دهیم و شیوه كار و اخلاق اسلامى و راهكار وفادار ماندن به آن را به جهانیان نشان دهیم، والله المستعان.
عوامل پیشرفت یك كشور

امروز ما باید كشور عزیزمان ایران را بسازیم. ساختن ایران عزیز، نیازمند چند عامل است. البته خداوند متعال همه امكانات، استعدادها و شرایط را براى انجام این مأموریت در اختیار ملت ایران قرار داده است؛ منابع عظیم زیر زمینى از نفت و گاز، معادن، زمینهاى كشاورزى، دریا، آب، موقعیت سیاسى و سوق الجیشىِ ویژه و منحصر به فرد ملت و كشور ایران؛ و از اینها مهم تر، ملتى با فرهنگ، مومن و پاك، انقلابى و مهم تر از همه خداوند یك هدیه استثنایى به ملت

ایران داده است و آن عبارت است از جوانان مؤمن، پاك و هوشمند ایران اسلامى كه بهترین جوانان عالم هستند. ما با اتكا به این استعدادها باید كشورمان را بسازیم و ان شاءالله با همت بلند شما این اتفاق خواهد افتاد.
ما براى ساختن كشور به چند عامل نیازمندیم. عامل اول، وحدت و انسجام است. یك ملت متحد و همدل، شكست ناپذیر است. یك ملت متحد مى تواند همه قله هاى ترقى و پیشرفت را فتح كند. دشمنان ما طى 27 سال گذشته به انحاء و روشهاى مختلف تلاش كردند بین صفوف متحد ملت ما خلل و خدشه وارد كنند.
عنصر دومى كه باید مورد توجه قرار بدهیم عبارت است از كار. یك ملت با صحبت، وقت تلف كردن، توجه به مصرف و بهره مندیهاى كاذب به هیچ نقطه اى از تعالى نخواهد رسید. ملتهایى كه قله هاى ترقى را فتح كرده اند، در یك دوره اى به طور فشرده و سنگین كار، تلاش و مجاهدت كرده اند.
جوانان عزیز! مردم مؤمن دشتى! خودتان را آماده كنید، كمربندها را ببندید، آستینها را بالا بزنید، همتها را براى یك دوره پرتلاش و مجاهدت سنگین براى ساختن ایران عزیز بسیج كنید. هركس در هر كجا هست، باید یك عنصر فعال، دلسوز و مجاهد در راه ساختن ایران عزیز باشد. جوانان دشتى باید دشتى را بسازند، تنگستانیها تنگستان را و بوشهریها بوشهر را تا همه این نقاط این كشور مقدس و عزیز [آباد شود.]
عامل و عنصر دیگرى كه ما نیاز داریم عبارت است از عدالت؛ عدالت محور و ركن جامعه اسلامى است. عدالت ستون خیمه جامعه نمونه است. عدالت ركن حاكمیت اسلامى است. عدالت روح انقلاب اسلامى است.
بدون عدالت پیشرفتى اتفاق نخواهد افتاد. بدون عدالت كشور ساخته نخواهد شد و بدون عدالت استعدادها و ذخایر انسانى و مادى شكوفا نخواهد شد. عدالت تضمین پیوند دلها و مهرورزى است.
عزیزان من! عدالت یعنى همه جاى كشور باید با هم پیشرفت بكند. عدالت یعنى امكانات كشور به طور عادلانه در همه این سرزمین توزیع بشود. عدالت یعنى جوانان عزیز دشتى به اندازه جوانان اصفهان، تبریز، مشهد و شیراز فرصت پیشرفت، ترقى و شكوفایى استعداد

هایشان را در اختیار داشته باشند. عدالت یعنى اگر امكانى در یك نقطه از كشور هست، اول مردم آن نقطه و بعد مردم سایر نقاط كشور از آن استفاده كنند.
موفقیت فردی و پیشرفت جامعه
درعالم مبلغان! موفقیت ‏‏مدلی است که 10 یا 15 سال پیش از آقای احمد حلت ( مدیر نشریه موفقیت ) وقتی دبیرستان می خواندم با آن آشنا شدم و بد نیست کمی به آن بپردازیم .
دایره ای را به عنوان یک چرخ یاغلطک در نظر بگیرید و آنرا به تعداد

فاکتورهای موثر در موفقیت خودتان تقسیم کنید . این فاکتورها و شاخص ها بسته به فرد متغیر است و برای یکی ممکن است 5 تا و برای دیگری 15 تا باشد .
با توجه به شکل از نقاط تقسیم به مرکز دایره ، شعاع دایره را کشیده و آنرا از مرکز 0 تا روی دایره به تعداد مساوی تقسیم کنید. [روی دایره نمره کل یا ایده آل و مرکز صفر می باشد]
فاکتورهای مختلف را روی دایره نوشته و نمره مورد نظرتان در روی هر شعاع دایره مشخص کنید . توجه داشته باشید که نمره شما نباید مقایسه باشد بلکه باید میزان رضایت قلبی خودتان را در نمره دادن تاثیر بدهید.
نقاط مشخص شده خود را به هم وصل کنید و چرخ زندگی خود را مشاهده نمایید ! آیا این چرخ یا غلطک می تواند در مسیر سنگلاخ و ناهموار زندگی در کشور عقب افتاده ای چون ایران به راحتی حرکت کند یا نه نیاز به بازسازی و رسیدگی دارد.

شکل 1

مثال بالا نمونه پر شده ای است. که فاکتورهای زیر در آن دیده می شود.شمامی توانید شاخص های موفقیت خود را با آنها عوض کرده بعضی را حذف و یا به آن اضافه کنید.
1 مسائل و برخورداری مالی
2 علم و دانش
3 فرهنگی و مذهبی
4 سلامت روان وقدرت ذهن
5 بهداشت و ورزش
6 خانواده و زندگی زناشویی
7 شغل و کار
8 سیاسی – اجتماعی

برای پیشرفت در هر زمینه ای به سرمایه گذاری نیاز است اندکی ریسک و شجاعت را هم به آن باید افزود و پشتکار داشت.
همه اینها بدون مطالعه و تحقیق و جمع آوری آگاهی و اطلاعات میسر نیست وبدون پرداختن به سلامت روان و جسم هیچکدام به نتیجه نمی رسد. برای برخورداری از سلامت روان و جسم به آسایش و امنیت خانوادگی و شغل مناسب نیازداریم و نیز نبود مشکلات تحمیلی سیاسی – اجتماعی پیشرفت را آسانتر خواهد ساخت.

در اداره کشورنیز این مدل قابل پیداشدن است . کشوری پیشرفت خواهد کرد و چرخ حرکت رو به جلوی مملکتی سریع خواهد بود که در همه جنبه ها و شاخصها و متغیرها کم و بیش یکسان پیشرفت کند.
شما پیشرفتهای هسته ای و پزشکی و; مملکت را با ارتباطات و مخابرات و سیستم بانکی کشور و سیستم آموزش و پرورش و وضعیت بیمارستانها مقایسه کنید ، رادیو تلوزیون را نگاه کنید که مثل شربت گوارا ثروت مملکت را سر می کشد و چندین کانال تلوزیون و رادیویی مجهز و برخوردار از آخرین سیستم های بروز دنیا را با سیستم بانکی کشور مقایسه کنید که در آن 85 درصد عملیات بانکی فقط اپراتوری و تنها 15 درصد سرمایه گذاری می باشد که کاملا برعکس سیستم دنیا و کاملا ضررده می باشد
ما بیشترین هزینه ها را در راه دین و تبلیغ آن در جامعه می کنیم اما از لحاظ اخلاقی یکی از منحط ترین جامعه ها را داریم و در آن در کمتر از 2 ماه بیش از بیش از 70 نفر را به جرم شرارت اعدام می کنند و گوشی های موبایل مردم از بی اخلاقی ترین کلیپ های واقعی از زندگی مردم پر است ، که در هر کجای دنیا چنین کلیپها مشمول ج

رایم سنگینی خواهد بود.
بیشترین هزینه ها را برای نهادهای متولی فرهنگ و ارشاد در نظر می گیریم اما مردم ما کمترین مسائل فرهنگی را رعایت نمی کنند.
راستی جامعه ما کجا می رود!!!!؟
به نظر من پایه هر پیشرفتی داشتن آزادیست.اما آزادی چیست و چگونه به آن می توان رسید مهمتر از جمله اول است .

در پست قبل اشاره کردم که در پرداختن به مفهوم آزادی همه توجه ها به جامعه معطوف می شود در حالی که آزادی درونی مهمتر و از نگاه فرایندی ، قابل توجه تر آرمانها را تحت الشعاع خود قرار می دهد.
عامل اصلی پیشرفت جامعه معلم است
در فرهنگ غنی سرزمین پرافتخار ما برای معلم ارج فراوان و مقام شامخی وجود دارد. در گفته‌های بزرگان دین از معلم و آموزگار با کلمه مولا تکریم شده است و در فرهنگ مدنی جامعه ما معلم را بحیث پدر و مادر معنوی, قدر می‌کنند که گردهمائی امروزی ما نیز نمادی از ارج گذاری ملت, به مقام رفیع معلم بحساب می‌آید.
تجلیل ازین روز شایسته نه تنها ارج گزاری به خدمات ارزنده معلم, بلکه بزرگداشت از عظمت, شخصیت و حوصله‌مندی معلمان عزیزی است که در تربیت و آموزش فرزندان وطن نقش احسن ایفاء نموده فرزندان صالح و مفیدی را جهت خدمت گزاری به جامعه و وطن تقدیم میدارند.
دورنمای تعلیم و تربیت در کشور با فراهم کردن زمینه تعلیمات بهتر و با کیفیت برای همه بدون درنظر داشت جنسیت, قومیت, زبان, مذهب, موقعیت‌های جغرافیائی و اجتماعی ترسیم می‌شود. زیرا باور ما اینست که منابع انسانی کشور باید با روحیه ملی تربیت یافته و در مسیر بازسازی, اعمار و انکشاف متوازن افغانستان نوین سهم فعال ایفا نماید. برای نیل به این اهداف, تطبیق قانون اساسی در عرصه معارف, توجه به پیشینه تاریخی و فرهنگی افغانستان و استفاده از دست‌آوردهای علمی و تخنیکی معاصر و تجارب مثبت سایر کشورها, توزیع مساویانه فرصت‌های آموزشی در سطح کشور, ارتقای میزان شمولیت دختران به مکاتب, توجه به فراهم آوری تسهیلات آموزشی از طریق بازسازی و اعمار مکاتب جدید, تهیه و اکمال کتب و لوازم درسی, توأمیت و هماهنگی فعالیت‌های تعلیمی و تربیتی از جمله سیاست‌ها و راهکارهای سنجیده شده دولت محسوب می‌شود.
اما جامعه ما بحیث میراث دار مشکلات و دشواریهای ناشی از دو دهه جنگ و تشتت, با کمبود معلمان مسلکی, کمبود معاشات و امتیازات, نازل بودن سطح مهارتهای علمی و مسلکی کارمندان ادارات, کمبود ویا نبود تأسیسات ساختمانی, وسایل تخنیکی, کتب و لوازم درسی, عدم احصائیه دقیق کمی و کیفی در سطح ملی برای پلانگذاری فعالیت‌ها و معضلات مالی و بودجوی شدیداً مبتلا است.

دولت نوپای جمهوری اسلامی به حیث نخستین دولت

منتخب مردم افغانستان, مشکلات بزرگی را در پیشرو دارد, بودجه کنونی این دولت هنوزهم یک بودجه مساعدتی است که به همکاری مالی جامعه بین‌المللی تأمین می‌شود, با وصف آن اقدامات انجام شده و دست‌آوردهای حاصله در همه عرصه‌ها منجمله معارف قابل توجه و تقدیر است. ولی نمی‌تواند برای ملت ما که با عشق و امید فراوان, دورنمای روشن جامعه خویش را در نور معرفت, در وجود معلم و فردای متعلمین او می‌نگرد, بسنده باشد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir