توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله دنیای انیمیشن ‌ دارای 383 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله دنیای انیمیشن ‌  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله دنیای انیمیشن ‌،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله دنیای انیمیشن ‌ :

دنیای انیمیشن

بخش اول برای نوشتن آماده شویم

فصل اول
درك دنیای انیمیشن

می خواهیم پیش از پرداختن به چگونگی نوشتن كارتون ، قدری در مورد رسانه انیمیشن سخن بگوییم . این بحث شما را در درك وقایع و شرایط كلی دنیای انیمیشن یاری خواهد نمود . به هر حال نویسنده كارتون نخستین حلقه زنجیره تولید آن است و هر چه بیشتر از روند كار مطلع باشد طبیعتاً كار بهتری ارایه خواهد نمود . عدم درك صحیح از اصول تولید و انواع مختلف انیمیشن بزرگترین مانع بر سر راه شما است . شما نمی دانید در اطرافتان چه می گذرد و نمی تواند با عوامل تولید ارتباط برقرار كند .

یكی از مهم ترین مفاهیم مربوط به فرایند تولید یك پروژه انیمیشن بودجه است . شما به عنوان نویسنده موظف اید كارتونی بنویسید كه هم از بعد تكنیكی و هم از بعد مالی قابل ساخت و توجه باشد . تغییر بیش از حد صحنه ها ـ كه مستلزم طراحی تعداد زیادی پس زمینه است ـ بودجه كارشناسی را بیش از حد افزایش خواهد داد . به همین ترتیب استفاده از شخصیت های متعدد كه نیاز به بازیگران و گویندگان فراوان دارد نیز از لحاظ مالی قابل توجیه خواهد بود . یك فیلمنامه درخشان و با كیفیت اما غیر قابل ساخت عملاً فیلمنامه موفقی نیست . فروش یك كار كوچك و كسب درآمدی ، خیر ، البته بد نیست اما نمایش كار شما بر پرده عریض سینما نه تنها از لحاظ حتی ارضا كننده خواهد بود بلكه در نقش كارت ویزیت شما در كارهای بعدی هم عمل خواهد كرد .
نگاهی گذرا به تولید انیمیشن ـ از فیلمنامه تا كارتون قابل پخش

البته پیش از نوشتن فیلمنامه چند مرحله وجود دارد كه بعد ها دقیق تر به آنها خواهیم پرداخت . اما فرض می كنیم كه فرایند تولید یك پروژه انیمیشن ـ چه تلویزیونی و چه فیلم بلند آغاز می شد .

فیلمنامه در حقیقت كلیت داستان را شرح می دهد . شرح محیط داستانی كه صحنه ها را شكل می دهد ، شرح حركتهایی كه در این صحنه ها اتفاق می افتد و شرح مكالمات بیان شخصیتها ، فیلمنامه انیمیشن های تلویزیونی بر خلاف تولیدات سینمایی ، به كوچك ترین جزئیات هم می پردازد تقریباً می توان گفت كه هیچ نكته ای به حدس و گمان دیگران واگذار نمی شود . اما این به آن معنا نیست كه سایر عوامل دخیل در فرایند تولید نباید در پیشبرد داستان ، مكالمات و یا شوخیها مشاركت خلاق داشته باشند مشاركت آنها كیفیت كارها را بالاتر خواهد برد . اما متن یك انیمیشن تلویزیونی باید شمایل كاملی از تولید نهایی باشد در فیلمهای بلند ماهها زمان صرف اصلاح و پیشبرد شوخیها به وسیله طرحهای مداری می شود . اما در تلویزیون هر آنچه در فیلمنامه نوشته می شود به تصویر بدل خواهد شد .

پس از آنكه فیلمنامه به مرحله پیش نویس نهایی رسید كار با استوری برد ادامه می یابد . استوری برد در واقع روایت تصویری فیلمنامه و متشكل از تصاویر و طرحهای كوچك است . در استوری برد تمام صحنه های فیلمنامه به نمایش داده شده و حركتها به جابجایی های دوربین بوسیله علایم خاص و سلسله مراتب تصاویر بیان می شود . وظیفه یك طراح استوری برد تنها ترجمه كلمات به زبان تصویر نیست ، بلكه او در مقاطعی نقش كارگردان و تدوین گیر را نیز ایفا كرده و با

استفاده از حركتهای نمایش دوربین ، مدیریت صحنه ها و انتقال تصاویر در مواقع لازم كیفیت بیان داستان را بالاتر خواهد بود . یك استوری بورد خوب ، آن چنان كامل است كه شاید دیگر به فیلمنامه ـ به غیر از هنگام ضبط گفتگوها ـ احتیاجی نباشد .

در صفحه بعد نمونه استوری بورد یكی از صحنه های كارتون Teenage Mutant Ninja Turtles آمده است .
زمانی كه استوری بورد به مرحله تولید می رسد عملاً بخش تصویری ماجرا آغاز شده است . این بخش شامل طراحی پس زمینه (طرحهای داخلی و خارجی محیط داستانی ) مدل شخصیتها (طراحی شخصیتها و لباس آنها ) و نیز طراحی وسایل نقلیه ، لوازم صحنه و سایر چیزهایی كه در كارتون وجود دارند می شد .
یكی دیگر از مراحلی كه می توان همزمان با استوری بورد پیش برد انتخاب گویندگان است . اگر متن شما قسمتی از یك مجموعه در حال پخش باشد صدای شخصیتهای اصلی مشخص است و تنها باید شخصیتهای تازه را صدا گذاری نمود .

پس از تولید و اصلاح استوری بورد گفتگوها ضبط می شوند این كار پیش از تولید انیمیشن صورت می گیرد زیرا در انیمیشن تصاویر بر اساس گفتگوها طراحی می شوند .
در مرحله بعد نوبت به طرح كلی ( Lay out ) می رسد مرحله ای كه در آن انیماتورها حركتهای اصلی صحنه ها حركتهای شخصیتها در میان پس زمینه و پیش زمینه و در ارتباط با سایر شخصیتها را طراحی می كنند . در بسیاری از موارد پس از طراحی طرح كلی و پس زمینه های اصلی ، اسناد پروژه به به استودیوهای خارج از كشور فرستاده می شوند تا مابقی كار ساخته شود . پس از آن پروژه كامل به استودیوی اصلی بازگشته و اصلاح می شوند .

در انیمیشن های 2 بعدی نخست قابهای اصلی به صورت مجزا روی كاغذ طراحی می شوند و سپس بر روی ورقه های طلقی كشیده شده كپی زیراكس شده و یا اسكن شده و به صورت فایلهای كامپیوتری در می آیند . این ورقه های طلقی ـ چه دستی و چه كامپیوتری ـ می باید رنگ آمیزی شوند . در نمونه های دستی عموماً این رنگ آمیزی بوسیله آكریلیك انجام می شود اما در نمونه های كامپیوتری نمایشگر ماوس را كلیك می كنید و ; اوه ! محدوده مورد نظر به آنی رنگ می گیرد .

در انیمیشن های سه بعدی ، شخصیتها و وسایلی كه روی كاغذ طراحی شده اند در كامپیوتر در قالب مدلهای مشبك سه بعدی ، شبیه سازی می شوند . این مدلهای كامپیوتری دقیقاً بر اساس استوری بورد طراحی می شوند و می توان سطح آنها را با هر بافتی پوشاند . مثلاً اگر شخصیت شما یك آدم آهنی باشد . طبیعتاً سطح آن را با فلز براق خواهد پوشاند با برنامه ریزی خاص كامپیوتری و تنظیم جهت تابش نور می توان بازتاب نور و سایه را در این بافت فلزی مشاهده كرد .

در قدم بعدی نوبت به عكاسی از تصاویر تهیه شده می رسد . در انیمیشن هاس طلقی طرحهای كشیده شده روی صفحات طلقی بطور جداگانه در مقابل پس زمینه ها قرار داده شده و توسط دوربین های به خصوص عكسبرداری می شوند . نمایش این عكسهای مجزا با سرعت 24 قاب در ثانیه برای فیلم و 30 قاب در ثانیه برای تلویزیون حس حركت را القا می كند .

اما در انیمیشن كامپیوتری دیگر از دوربین و عكسبرداری خبری نیست . در این شیوه كار بوسیله فایلهای كامپیو.تری ـ كه شبیه قابهای عكسبرداری شده هستند ـ انجام می شود . این فایلها نیز مستقیماً تبدیل به ویوئو یا فیلم می شوند اما در هر دو روش ( طلقی و كامپیوتری ) این مرحله شامل اضافه كردن انتقال صحنه ها ـ قطع ، فید، ; ـ است .

در این مرحله انیمیشن تقریباً آماده است و پروژه وارد فاز پس از تولید می شود . این مرحله تقریباً شبیه مرحله ای است كه در سینمای زنده وجود دارد و شامل چندین بخش است . نخست فیلم ، فایل كامپیوتری و یا ; به شكل نهایی درآمده و بطور كامل صداگذاری می شود . تیتراژ آغازین ، پایانی ، جلوه ای ویژه صوتی و موسیقی اضافه می شوند . سپس در مرحله میكس ،‌بلندی صدای موسیقی ، گفتگوها و ; برای ایجاد حداكثر تاثیر نمایش اصلاح می شوند در مرحله آخر هم زنگ صحنه های مختلف متعادل می شوند تا هماهنگی بصری لازم را ایجاد نمایند .

و یك كارتورن این چنین متولد می شود .

انواع انیمیشن
برای آنكه بتوانید در مورد نوع كارتون مورد علاقه تان تصمیم بگیرید نخست باید انواع مختلف آنرا بشناسید در زیر طبقه بندی انواع مختلف انیمیشن را از دیدگاه های مختلف می بینید .

طبقه بندی انواع انیمیشن بر اساس شیوه پخش
تصاویر متحرك
تلویزیون ( شبكه ، كابلی ، اتحادیه ای )
ویدیو ( فیلمهای : پیش از تاریخ 2 و 3) ، سریالهای : vegetales
اینترنت
با اینكه اینترنت و انیمیشن اینترنتی در حال حاضر بسیار نوپا و ابتدایی است اما یقیناً در آینده رشد چشمگیری خواهد داشت .
طبقه بندی انواع انیمیشن بر اساس نوع مخاطب
بزرگسالان ( تلویزیونی : king of the hill ، the simpsons ، spawn‌ بلند Ghost in the shell )
كودكان (تلویزیونی :‌ Rugrats بلند : Tarzan – The iron giant )
پیش دبستانی ـ آموزشی ( Blue`s Clue`s – Dragon tales‌)
مقصود من از انیمیشن بزرگسالان الزاماً فیلمهای رده R‌ ـ یا nc-17 نیست . انیمیشن بزرگسالان انیمیشنی است كه برای كودكان تولید نشده است . گر چه تا زمان تحریر این كتاب در امریكا بازار و تقاضای جدی و فعالی برای انیمیشن بزرگسالان وجود ندارد ، اما این تولیدات در ژاپن علاقمندان فراوان دارد . همانطور كه انیمیشن های ژاپنی مانند Pokemon‌ برای كودكان جذاب تر می شوند ، فیلمهای بلند ژاپنی هم در امریكا پرطرفدار شده و بازار گسترش پیدا خواهد نمود .

طبقه بندی انواع انیمیشن بر اساس نوع رسانه
2 بعدی ( The Flintstones – Little mermaid‌)
3 بعدی ( Beast wars – Shrek )
گِلی ـ اسفنجی ( Wallace & Grommet- The PJS )
كلاژ كاغذی ( South park )
البته فیلم South Park در واقع با كامپیوتر ساخته شده و در آن مدل كلاژ كاغذی شبیه سازی شده است .

گونه های مختلف انیمیشن
حادثه ای ـ ماجراجویانه (Batman )
كمدی ـ پر تحرك ( Teenage Mutant Ninja Turtles )
بلند ژاپنی (Dragon Ball Z )
كمدی ( Hey Arnold , Doug! )
درام (داستانی ) (Prince of Egypt‌)
آموزشی ( Dora The Explorer , The Magic School Bus )
موزیكال ( Little Mermaid , Beauty and Beast )
پیش دبستانی ( Blue`s Clue`s , Dragon Tales‌)
فضایی ( Star Chaser : Legend of Orion )
كمدی موقعیت (PJS-King of the hill )
پر برخورد ( Catdog-Ren&Stimpy )

البته گونه های دیگری هم وجود دارد ، اما من فكر می كنم شما می توانید گونه دلخواهتان را از میان همین فهرست بیایید .
در انیمیشن های تلویزیونی ، دو حوزه متفاوت وجود دارند . آنقدر متفاوت كه می توان آنها را دو صنعت جداگانه نامید :
انیمیشن های ساعات پر بیننده و سایر انیمیشن ها . از انیمیشن های ساعات پر بیننده می توان The Simpsons و King of the hill را نام برد . تولیدات خارج از ساعات پر بیننده هم شامل انیمیشن های صبح شنبه ، پیش دبستانی و تولیدات ویژه سینمای زنده ـ در مقابل به «كارتون نویسان » ـ نوشته می‌شوند. كاركردهای درونی این دو حوزه نیز به شكل قابل توجهی متفاوت است.

انیمیشن خارج از ساعات پربیننده (Non-Rrime-time)

بطور كلی، این نوع از تنیمیشن توسط نویسندگانی نوشته می شود كه – خواه آزاد و خواه استخدام شده – عموماً به شكل انفرادی و نه گروهی كار می كنند. بخش اعظم این نویسندگان به شكل آزاد فعالیت می كنند. آنها ادیه های خود را برای انیمیشن به صورت رایگان عرضه می كنند. در صورتی كه این ایده به تصویب برسد، نویسنده قراردادی را بریا تهیه یك طرح كلی و سپس فیلمنامه امضا می كند، كه با بازنویسی های متعدد همراه خواهد بود. یك نویسنده شناخته شده در مقابل طرح و فیلمنامه هر دو، دستمزد خواهد گرفت، در حالیكه نویسندگان كمتر شناخته شده، ممكن در هر مرحله، بدون دریافت دستمزدهای بعدی، از كار كنار گذاشته شوند.

دستمزد نوشتن یك انیمیشن نیم ساعته، عموماً بین 3000 تا 6500 دلار در نوسان است. نویسندگان استخدام شده در حدود 1500 تا 2500 دلار حقوق هفتگی دارند، و دستمزد نویسندگان سریالهای انیمیشن برای شبكه های تلویزیونی در حدود 7500 دلار برای هر قسمت است.

در میان نویسندگان انیمیشن های خارج از ساعات پر بیننده بسیار شایع است كه پس از دریافت شرح خدمات خود، برای مدت كوتاهی ناپدید شده و سپس متن ها را برای ویراستار e-mail می كند. وظیفه ویراستار یا سردبیر، مطالعه متون و ارایه پیشنهادهایی برای بازنویسی بهتر به نویسنده است. پس از آن، معمولاً سردبیر متون بازنویسی شده را اصلاح كرده و تغییرات نهایی مورد درخواست تهیه كنندگان یا شبكه ها را روی آنها اعمال می كند. در برخی برنامه های تلویزیونی، گروهی نویسنده برای این امر استخدام شده اند كه در مورد خطوط كلی داستان، جلسات و مباحثاتی را ترتیب می دهند، اما آنها نیز فیلمنامه های خود را به تنهایی می نویسد و به شیوه بالای سردبیر ارسال و سپس بازنویسی می نمایند.

این تقریباً نمایی ازش شیوه زندگی نویسندگان انیمیشن های خارح از ساعات پربیننده است، اما تازگی با روند سریع كارتونهای ساعات پر بیننده یك جریان كاملاً متفاوت است.
انیمیشن ساعات پربیننده
انیمیشن ساعات پربیننده (Rrime-time – Animation)
بسیاری از نویسندگان كارتونهای كودكان، آرزو دارند كه واحد حوزه انیمیشنهای ساعات پربیننده شوند. اما اگر شما یك نویسنده مجرب و حرفه ای در ایمیشن خارج از ساعات پربیننده هم باشید، باز ممكن است از عهده كارتونهای ساعات پربیننده بر نیایید

.
برای آنكه بتوانیم تصویر واضحی از این روند ارایه دهم، Patric M. Vorrone، سرپرست تولید در كمپانی Futurama مشورت كردم. طبق گفته او، Sam Simon، یكی از دست اندكاران پروژه The Simpsons به شیوه زیر عمل كرد. شیوه ای كه امروزی برای تولید بسیاری از انیمیشن های ساعات پربیننده بكار گرفته می شود:

گروه تولید انیمیشن های ساعات پر بیننده معمولاً یك گروه هفت تا بیست و دو نفره نویسندگان را در استخدام خود دارند. تولیدات جدیدتر تعداد كمتری نویسنده دارند، و تولیدات قدیمی تر (یعنی موفق تر) تعداد بیشتری شبكه ها زمانی بین سیزده تا بیست و دو بخش نیم ساعته را خریداری می كنند.
ایده كلی داستان ها طراحی و تصویب و سپس به گروه نویسندگان ابلاغ می شود. بریا مثال اگر سیزده قسمت و هفت نویسنده داشته باشیم، هر نویسنده موظف است حدوداً 2 متن فیلمنامه تهیه كند. در مرحله بعد نویسندگان در قالب گروههای چهار یا پنج نفره به پرورش داستان خود پرداخته و متن آن را به سرپرست نویسندگان (كسی كه نامش در غیلمنامه قید یم شود) نحویل می دهند.

به طور تخمینی هر قسمت نیم ساعته شامل 30 صحنه و 3 پرده خواهد بود. سپس آنكه یك داستان كاملاً پرورده شد، گروه نویسندگان دو رهم جمع شدذه و به حك و اصلاح متن – اضافه كردن، حذف كردن و یا بهبود شوخیهای موجود در متن . اضافه كردن بخش های مورد نیاز – یم پردازند. این كار عموماً 3 یا 4 بار تكرار می شوند، شوخیهای كارتونی به شكل نهایی درآیند.

در این مرحله، سرپرست نویسندگان یك هفته فرصت دارد كه طرح كلی كار را تهیه كند. مدیر اجرایی، طرح را مطالعه كرده و نكات خود را مطرح می كند و سپس سرپرست نویسندگان دو هفته برای نوشتن نخستین پیش نویس فیلمنامه فرصت دارد.
بعد از اتمام این مرحله، نوبت به «پروسه میز» می رسد. منظور از فیزیك میز كنفرانس ساده است كه گروه دور آن و در كنار و یكدیگر كار می كنند. «پروسه» هم مجموعه مراحلی است كه برای پیشبرد فیلمنامه انجام می شود.

نخستین قدم در «پروسه میز» آن است كه گروه نویسندگان متن فیلمنامه را مطابق با اصطلاحات مدیر اجرایی بازنویسی كنند. در این مرحله، متن فیلمنامه بروی یك مونیتور بزرگ نمایش داده می شود و خط به خط بازنویسی می شود كه بین 5 تا 8 روز زمان خواهد برد. پس از آن، مدیر اجرایی جلسه نهایی را برای اتمام قدم اول برگزار می كند.

قدم بعدتی، خوانش متن پشت میز است. گویندگان دور میزد جمع می شوند و دیالوگهای خود را مطابق با زمان واقعی پیش بینی شده اجرا می كنند. نویسندگان شوخیهای نامناسب و بی مزه و سایر مشكلات را مشخص می كند.
در مرحله بعد، نویسندگان بر ساسا خوانش متن انجام شده، بازنویسی دیگری را انجام می دهند كه در حدود 5/1 روز یه طول می انجامد.
و حالا نوبت به ضبط می رسد. ضبط انیمیشن به معنای ضبط دیالوگهای

شخصیتها است. بعضی اوقات، پیش از ضبط نهایی، یك خوانش تمرینی انجام می شود و حتی ممكن است هماهنگی مطلوب در حین ضبط بدست بیاید!
در حدود یك ماه پس از ضبط، استوری بورد و نسخه ضیط شده صوتی به استودیو باز می گردد. در زمان ضبط ممكن است گوینده یك جلسه را چندین بار برای رسیدن به گویش مناسب تكرار كند. كارگردان این برداشتها را می شنود و بهترین آنها را انتخاب می كند. سرپرست نویسندگان و مدیر اجرایی برای اطمینان از هماهنگی استودی بورد با شوخیهای موجود و گنجاندن نكات لازم، یك بار دیگر آنرا بازبینی می كنند. حدوداً یك ماه و نیم تا دو ماه بعد، انیماتیك (animatic) آماده خواهد شد. انیماتیك مجموعه ای از طرحهای دستی مدادی است كه در كنار یكدیگر چسبیده و با دیالوگها منطبق شده اند تا پیش نویس اولیه كارتون را تولید كنند.

مرحله بعد، مرحله بازنویسی انیماتیك است. در این مرحله كه یك یا دو روز به طول می انجامد، نویسندگان، انیماتیك و شوخیهای فیزیكی و صحنه های زد و خورد را مشاهده می كنند.
سه یا چهار ماه پس از بازنویسی انیماتیك، نسخه كامل انیمیشن از خارج كشور به استودیو باز می گردد. نوعاً هر كارتون برای برداشتهای مجدد دلخواه، بودجه ای در حدود 5000 دلار نیاز خواهد داشت.

این خلاصه ای از روند تولید انیمیشن های ساعات پر بیننده بود. برای تولید یك مجموعه با 22 قسمت 30 دقیقه ای در حدود 9 تا 10 زمان لازم است. معمولاً نویسندگان این نوع انیمیشن ها از 10 صبح تا 7 عصر و پنج روز در هفته كار می كنند. هرچند كه كار كردن آنها تا نیمه شب هم عجیب نیست.

خبر دلگرم كننده آن است كه تمام مجموعه های ساعات پر بیننده تحت پوشش WGA تولید می شود. شاید شما حتی با وجود آنكه یك انیماتور حرفه ای هستید، ندانید كه تا این لحظه هیچ یك از انواع دیگر متون انیمیشن، تحت پوشش WGA (اتحادیه نویسندگان ایالات متحده) تولید نمی شوند. حتی امروز هم درصد بسیار ناچیزی از تولیدات انیمیشن تحت پوشش این سازمان قرار گرفته اند. در این میان، تمامی انیمیشن های ساعات پر بیننده، بر خلاف انیمیشن های خارج از این ساعات، مطابق با قراردادهیا قانونی WGA و تحت پوشش این اتحادیه نوشته می شوند. در نتیجه، در حالیكه فیلمنامه نویسان سینمایی، مبالغ

دوره یا و منظمی را از اتحادیه ها دریافت می كنند. دریافتهای دوره یا بیش از 90% نویسندگان انیمیشن از انحادیه ها، بسیار ناچیز است. آنها هیچ تشكیلاتی برای اعتراضات متشكل و قانونمند ندارند. تنها درصد بسیار كمی از آنها تحت پوشش مجمع كارتونیست های تصویری – اتحادیه بین المللی كارمندان تئاتر و صحنه – هستند، تشكلی كه طراحان. تقاشان و انیماتورها را تحت پوشش دارد. (IATSE) برای تغییر این شرایط، سازمان نویسندگان انیمیشن (AWC) – كه زی

ر مجموعه WGA و گروهی از اعضای آن است كه كار نویسندگی انیمیشن هم می كنند – تصممی گرفتند تا در جهت عقد قراردادهای عادلانه تر و دستمزدهای بیشتر اقدام نمایند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این باب می توانید با WGA تماس بگیرید. متأسفانه بر اساس قوانینی WGA، از هر پرده فیلمنامه، فقط یكگ فیلمنامه به نویسندگان ارجاع می شود. و نیز پیشنهاد تولید اكثر مجموعه های تلویزیونی می باید از سوی آژانس ها راایه شود. سپس فیلمنامه هیا خود را به امید آنكه خوادنده شوند، برای سردبیران و ویراستاران پست نكنید.

یك قانون كلی وجود دارد: همیشه كارگردانان مجموعه های ساعات پر بیننده، به خواندن فیلمنامه های كمدی موقعیت و یا انیمیشن های ساعات پر بیننده علاقه فراوان دارند. آنها به نیسندگان انیمیشن های خارج از ساعات پر بیننده، تا زمانی كه یك كمدی موقعیت درخشان ننوشته اند، چندان علاقه یا ندارند.
دستمزدهای نویسندگانی كه با WGA قرارداد دارند، طبق استانداردهای این سازمان تعیین می شود. در حال حاضر حداقل این دستمزدها در حدود 2500-3500 دلار در هفته برای نویسنده و 4500 تا 600 دلار در هفته برای سردبیر است. طول مدت قراردادهای گروه نویسندگان معمولاً در حدود 2 سال، اما حداقل مدت زمان این قراردادها 13 هفته است. این تنها در مورد پرداختهای منظم صنفی بود. دستمزد هر متن یا فیلمنامه بطور جداگانه محاسبه می شود. مثلاً دستمزد یك قسمت سی دقیقه ای از یك انیمیشن ساعات پربیننده حداقل 359/18 دلار است. این ارقام هر سال از سوی WGA بالاتر می روند، پس اگر میزان دقیق تر دستمزدها را نیاز دارید، با WGA تماس برقرار كنید.

پس، با وجود اینكه وارد شدن به دنیای انیمیشن های ساعات پربیننده قدری ئشوار است، می بینید كه انگیزه های متعددی برای این امر وجود دارد، دلایلی مانند دستمزدهای بالا، پرداختهای منظم صنفی، و شانس برای پیشرفت و ورود به دنیای تصاویر متحرك تلویزیونی.

چه نوع متنی را برای نوشتن انتخاب كنیم
حرفه من بسیار هیجان انگیز و متنوع است. من متونی برای انیمیشن های بلند، تلویزیونی و ویدیویی در ژانرهای فضایی، كمدی حركت، كمدی، تخیلی، كودكان و پیش دبستانی نوشته ام، و واقعاً از تمام آنها لذت می برم. چون عاشق خلق داستانهای جذاب و متفاوت هستم.

اما اگر شما می خواهید با یك تجربه ساده كار را شروع كنید، به سراغ كمدی نروید. نوشتن یك فیلمنامه كمدی بسیار مشكل تر از ترافیك فیلمنامه دراماتیك است. زیرا داستان آن علاوه بر زیبایی و درستی، باید خنده آور هم باشد. كمدی نوشتن تنها در یك صورت ساده است، آنهم این است كه شما یك ماشین خودكار جوك سازی مثل رابین ویلیامز باشید. اما اگر واقعاً می خواهید كمدی نوشتن را تجربه كنید. بهتر است با كمدی حركت آغاز كنید. كمدی حكرت داستان پرتحركی با شخصیتهای جذاب است، درست مثل Teenage Mutant Ninja Turtles

نوشتن فیلمنامه های كوتاه. از آنجا كه دارای جزئیات كمتری در طرحج و ساختار داستانی خود هستند. ساده تر از نوشتن فیلنامه های بلند است. كارتون های پر زد و خورد هفت دقیقه یا مانند Tiny Toon Advertures از یك طرح داستانی ساده شوخیهای فیزیكی متعدد تشكیل شده اند. اگر شما از شوخیهای اغراق شده و دیوانه وار بصری لذت می برید، راه خود را در این ژانر خواهید یافت.

حال كه در مورد فیلنامه های كوتاه سخن گفتیم، به داستانهای یكه بریا سركرمی وب سایت Warner Bros نوشتم هم اشاره می كنم. این مجموعه از قسمتهای دو دقیقه ای، كه هر كدام در حدود 5/3 صفحه بودند. تشكیل شده بود و Li Green Men نام داشت. به عقیده من نمی توان فیلمنامه ای از این كوتاه تر نوشت. یك ساماندهی ساده: شوخی – شوخی – شوخی و كار تمام است.

حال به فیلمهای بلند انیمیشن بپردازیم. كیست كه نخواهد نویسنده قسمت بعدی Lion King یا Toy Story باشد؟ اما با وجود جذابیت فراوان فیلمنامه های بلند، یك اصل ساده وجود دارد. و آن این است كه شما برای نوشتن یك فیلمنامه تلویزیونی، صدها بار بیشتر از فیلمنامه بلند انیمیشن شانس دارید. پس بهتر است كه بریا شروع به سراغ تلویزیون بروید. در تلویزیون شما در ضمن پرورش مهارتهای خود، دستمزد می گیرد و توانایی بیشتری برای نوشتن غیلم بلند مورد علاقه تان پیدا می كنید.

اما گذشته از همه اینها، به دنبال علاقه تان بروید. اگر فرض كنید خوشبختی همان تجربیاتی است كه شما در طول زندگی كسب می كنید، پس چه بهتر كه به سراغ تجربیات مورد علاقه خود بروید. شاید فلیمنامه بلند 500 میلیون دلاری بعدی كار شما باشد. در هالیوود، هر چیزی ممكن است.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir