توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله در مورد سیستم فروش شركت تحت وب دارای 75 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله در مورد سیستم فروش شركت تحت وب  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله در مورد سیستم فروش شركت تحت وب،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله در مورد سیستم فروش شركت تحت وب :

سیستم فروش شركت تحت وب

مقدمه ای بر بانك اطلاعاتی اكسس
تاریخچه مختصر پایگاه داده ها
سیستمهای پایگاه داده ها برای ذخیره كردن اطلاعات به كار می رود.
هم سیستمهای بزرگ زررواسیون شركتهای هواپیمایی و هم دفترچه تلفنی كه درجیب شما قراردارد پایگاه دادها محسوب می شوند زیرا از آنها برای ذخیره كردن داده ها و بازیابی اطلاعات استفاده میشود. تا چندین سال پیش سیستمهای بزرگ پایگاه داده ها تنها بر روی كامپیوترهای بزرگ (main frame) كار می كردند. به همین دلیل طراحی پیاده سازی ونگهداری آنها بسیار پر

هزینه بود. با به بازارآمدن كامپیوتر ها شخصی (personal computer) قدرتمند و ارزان قیمت فعلی اینك برنامه نویسان می توانند نرم افزارهای لازم برای جمع آوری و ارائه اطلاعات را با هزینه های اندك و در زمان كوتاه تولید كنند.

شناخت پایگاه داده های اكسس (Access)
به طور كلی پایگاه داده مجموعه ای از انواع اطلاعات می باشد. برنامه اكسس پایگاه داده های نسبتا ساده و آسانی را ایجاد میكند. «جدول (table) به محفظه الكترونیكی گفته می شود كه برنامه اكسس برای نگهداری داده های شما آن را ارائه می دهد. شكل 1-1

هر جدول (Table ) از سطرها و ستون ها تشكیل می شود. برنامه اكسس مدخل پایگاه داده ها (مثلا هر یك از كارمندان یا فقره موجودی) را در سطر مختص به خود ذخیره می كند. هر سطر یك سابقه record به حساب می آید و هر سابقه شامل اطلاعات خاصی مربوط به یك شخصی مكان و غیره می باشد.
هر سابقه به بخش های مجزایی از اطلاعات تقسیم می شود و هر یك از بخش ها میدان fied نام دارد.
در جدول هر میدان ستون جداگانه ای دارد و دارای بخش های مختلفی از اطلاعات می باشد كه با هم جمع می شوند و تشكیل سابقه خاصی را می دهند مثلا last name یك میدان است همه نام های خانوادگی موجود در كل جدول در همان ستون به عنوان میدان last name شناخته می شوند.
برنامه اكسس نوع خاصی از پایگاه داده ها به نام پایگاه داده های رابطه ای (relational DataBase) می باشد این پایگاه داده ها اطلاعات را به زیر مجموعه‌های جداگانه تقسیم می كند . هر زیر مجموعه اطلاعات برای هدف خاصی گروه بندی می نماید (نظیر اطلاعات در مورد مشتری تقاضای

فروش كالا) . در برنامه اكسس این زیر مجموعه ها در جدول های جداگانه ای نظیر آنچه قبلا توضیح دادیم قرار دادند.
برنامه اكسس به شما امكان میدهد رابطه ای بین جدول ها برقرار نمایند. این رابطه ها مبتنی بر میدانی هستند كه برای هر دو جدول مشترك می باشد. هر یك از این جدول ها دارای میدانی به نام كلید اولیه می باشند.
كلید اولیه هر سابقه ركورد رامنحصرا در جدول شناسایی می كند. بنابراین میدان كلید اولیه primarykey معمولا میدانی است كه عدد منحصر بفردی به هر سابقه اختصاص میدهد این عدد در جدول مضاعف نمی باشد به قول معروف unique یعنی یكتا می باشد.
مثلا ممكن است جدول customer دارای میدان ID باشد كه هر مشتری را با عدد منحصر بفردی شناسایی می كند. همچنین ممكن است جدولی در اختیار داشته باشید كه شامل انواع محصولات شركت شما باشد وهمچنین می توانید جدولی در اختیار داشته باشید كه شامل اجناس شما در انبار باشد كه در اینصورت بین جدول project كه شامل انواع محصولات شركت و جدول انبار كه شامل اجناس شركت می باشد ارتباط برقرار می باشد.
برای اینكه جدول projectبا جدول capacitor را بتوانیم پیوند (link) دهیم می‌بایست field میدان projectID درجدول capacitor موجود باشد.
بدین ترتیب متوجه می شوید كه حتی پایگاه داده های ساده كه از جدول های متعددی تشكیل شده نیز با هم رابطه دارند.

معرفی موضوعات برنامه اكسس
جدول tableفقط یكی از انواع از موضوعات موجود در برنامه اكسس می باشد همچنین شما می توانید در برنامه مزبور با برگه ها forms پرس و جوها Quries و گزارش reports نیز كار كنید
• یك برگه برای وارد كردن ویرایش و مشاهده داده های یك جدول و سابقه ركورد در یك زمان استفاده می شود.
• یك پرس‌وجو به شما امكان میدهد تا سئوالاتی را از پایگاه داده ها بپرسید. از پاسخ پرس و جو میتوانید برای دستكاری داده های موجود در جدول استفاده نمائید نظیر حذف سابقه ها یا مشاهده داده ها موجود درجدولی كه فقط ملاك های شخصی دارند.
• یك گزارش به شما امكان می دهدكه اطلاعات پایگاه های داده های موجود در یك قالب را خلاصه نمائید تا برای چاپ مناسب گردند.
به طور كلی هر یك از موضوعات مزبور روشهای مختلفی برای مشاهده و دستكاری داده های جدول به شما ارائه می دهند.

طرح ریزی یك پایگاه داده ها
وقتی پایگاه داده های جدیدی را ایجاد می كنید ، احتمالا می خواهید مطمئن شوید كه آن پایگاه داده ها ،‌نه تنها برای رفع نیاز مدخل داده های شما بلكه برای مشاهده گزارش گیری از داده هایی كه درجدول های مختلف نگهداری می شوند و در واقع پایگاه داده ها را به وجود می آورند طراحی شده است . پیش ازایجاد پایگاه داده ها كمی وقت صرف طرح ریزی آن نمائید و سپس پایگاه دا

ده ها را پیاده سازی نمائید زیرا كه اگر طرح ریزی مناسب برای پایگاه داده ها نداشته باشید در هنگام پیاده سازی با مشكل مواجه خواهید شدكه پس از اینكه پایگاه داده ها را طراحی می كردید می توانید این پایگاه داده را در اختیار نرم افزارهای دیگری قرار داد مثلا میتوانید از پایگاه داده اكسس در كنار زبانهای برنامه نویسی visual c++ وvisal Basic,Delphi و غیره استفاده و یا اینكه از

پایگاه داده اكسس كه موضوع پایگاه داده پروژه ماست در كنار زمانهای برنامه نویسی اینترنت مثل PHP یا ASP, HTML و غیره استفاده كرد كه البته زبان HTML قادر به دسترسی به ركوردهای یك پایگاه داده را بصورت پویا نداردبه قول معروف مثلا اگر بخواهیم ركورد جدیدی را به پایگاه داده اضافه كنیم HTML قادر به انجام این كار نیست چرا كه یك زبان برنامه نویسی اینترنت ایستا است ولی ASP از طریق تعریف اشیا CONNECTION و سپس Record set می تواند ركوردهای موجود در پایگاه داده ها را تحت ثاثیر قرار دهد.

مقدمه ای بر HTML و طراحی وب

یادگیری HTML بسیار آسان است. متون HTML یا همان صفحه وب را می توان با هر ویرایشگری كه بتواند فایل را با پسوند HTML یا HTM ذخیره كند ایجاد كرد. HTML كدهای مخصوصی به نام TAG برای ایجاد موارد زیر دارد:
• قراردادن تصاویر و متون در محلی كه باید نمایش داده شوند.
• مرتبط كردن متون و تصاویر با صفحات دیگر به نحوی كه كاربر بتواند با یك كلیك بر روی آنها به مكانهای مختلف برود.
• قراردادن صوت و ویدئو و اپلت های مختلف برای فعال كردن قسمتهای مختلف صفحه و غیره .
در نهایت صفحه وب ایجاد شده می تواند با استفاده از پروتكل اینترنتی ((Hyper Text Transfer Protocol) د راینترنت منتقل شده واطلاعات خود را به تمامی كاربران نمایش دهد.

در حقیقت نحوه كار این پروتكل بطور ساده بدین صورت است كه ابتدا متون صفحه وب نمایش داده میشود وسپس تصاویر قسمتهای دیگر صفحه كامل می‌شوند.
قالبهای تصویری كه در وب استفاده می شوند معمولا فایلهای Gif هستند. این فایلهادارای حالت رنگی شاخص دار (indexed color) هستند كه می توانیم با آن بطور محسوسی ظرفیت فایل را كاهش دهیم ودر عین حال كیفیت تصویر تغییر چندانی نمیكند. برای اینكار ازنرم افزارهای گرافی

كی مانند photoshopاستفاده كنیم .
علاوه بر حالت رنگی شاخص دار قالب gif می تواند شفافیت یا Transparency را نیز ذخیره كند كه در طراحی صفحه وب بسیار كاربر دارد. برای ساخت تصاویر متحرك Gif Animation نیز از قالب Gif استفاده میشود. در یك تصویر متحرك تعدادی اسلاید با فاصله زمانی معین نمایش داده می شوند تا در نظر بیننده متحرك جلوه كند. برای ساخت این گونه تصاویر نیز از برنامه Image ready استفاده می شود. قالب تصویر دیگری كه برای انتقال تصاویر در اینترنت استفاده می شود قالب JPG است . JPG نیز فشردگی خاصی را روی تصویر اعمال می كند كه باعث كاهش ظرفیت فایل میوشد و انتقال آن را تسریع می كند.
برای استفاده از صدا در صفحات وب بطور استاندارد از قالب صوتی midi و ra یا RM استفاده می‌شود.
البته نحوه اجرای آن بستگی به ویژگیهای مرورگر شما و نوع ساخت صفحه دارد .
برای استفاده از تصاویر متحرك و فیلم نیز از قالب ویدئویی MPEG استفاده
می شود كه در اینصورت میتوانید فایل را دریافت كرده و استفاده كنید. گاهی اوقات نیز فیلم بصورت یك رشته Stream وارد سیستم شما شده پخش می‌شود.
در نهایت آخرین چیزی كه برای طراحی صفحه وب نیاز دارید ذره ای خلاقیت ونوآوری است تا بتوانید از ابزارهای و روشهای موجود بطور صحیح استفاده كنید و اگر از چگونگی ترجمه كد HTML توسط مرورگرها آگاهی داشته باشید طراحی بهتری انجام می دهید. در حقیقت طراحی صفحه ناشی از خلاقیت و استعدادی هنری افراد است كه چگونه از ابزارها و امكانات برای ایجاد طراحی استفاده ببرند.
عامل مهم دیگری كه در صفحات وب لازم به نظر می رسد تغییرات صفحه است كه هر چند وقت یكبار باید انجام شود و امری ضروری به نظر می رسد. اگر اساس كار درست باشد ایجاد تغییرات به سادگی انجام میوشد و لطمه ای به طراحی صفحه وارد نخواهد شد.

مقدمه ای بر Active Server Pages

شروع كار با Active Server Pages
Active Server Pages راه حل شركت مایكروسافت برای ایجاد صفحات
پویای وب می باشد. با گسترش اینترنت و www در زندگی امروزه ایجاد وب سایت یكی از بخشهایی است كه به سرعت در حال رشد می باشد.
اگر شما احتیاج به ساختن یك وب سایت پویا دارید ASP یك راه حل ساده می باشد .

Active Server Pages چیست؟
با گذشت سالهای متمادی تغییرات مهمی را در موضوع اینترنت مشاهده می نمائیم ابتدا اینترنت به منظور یك سرویس دهنده ارتباطات متوسط برای بخشهای دولتی و موسسات دانشگاهی بو

د. با پیدایش WWW اینترنت یك محیط دوستانه چند رسانه ای شد. در اصل سرویس اینترنت به عنوان یك مكان برای آدمهای با ذوق به منظور خلق صفحات خانگی بود اما هر چه از افراد بیشتری به اینترنت وارد شدند اینترنت به یك منبع اطلاعاتی برای همه افراد تبدیل شد. وقتی تعداد افراد on line به یك محدوده بحرانی رسید شركتهایی كه محصولات و خدمات را می فروختند شروع كردن به spring up نمودن این شركتها هیچ حضور فیزیكی نداشتند فقط یك حضور مجازی داشتند. برای مثال شما میتوانید از سایت Amazon . com كتاب بخرید اما شما قادر نخواهید بود كه كتابفروشی Amazon .com را در همسایگی خودتان پیدا كنید.
همان گونه كه اینترنت به صورت یك فروشگاه موفق شد طراحی وب سایت هم تغییر پیدا كرد. در روزهای اولیه HTML, WWW به منظور ایجاد صفحات وب ایستا استفاده می شد. اما امروزه صفحات وب ایستا به سرعت در حال منسوخ شدن می باشند. تصور كنید اگر Amazon .com تنها از صفحات وب ایستا استفاده می كرد شما نمی توانستید فهرستهای كتاب را جستجو كنید. شما نمی توانستید یك در خواست بصورت on line صادر كنید شما نمی توانستید توضیحات كاربران دیگران را بخوانید. این است دلیل یك سرمایه گذاری مطمئن كه اگر Amozon .com از صفحات وب پویا استفاده نمی كرد نمی توانست تعداد زیادی كتاب بفروشد:
شما می توانید صفحات وب پویا را از راههای زیادی ایجاد نمائید. راه حل مایكروسافت برای ساختن صفحات وب پویا استفاده از Active Server Pages می باشد كه به صورت مختصر به آن ASP می گویند.
ASP شامل دو بخش می باشد. كدهای برنامه نویسی و embedded HTML كدهای برنامه نویسی می توانند به وسیله تعدادی از زبانهای
Scripting Language ) نوشته شوند.
زبانهای اسكریپت نویسی دست نویس مربوط به وب كه محبوب می باشند عبارتند از VBSpript و Java Script . وقتی یك صحفه ASP درست می‌كنید شما می توانید از یكی از چهارزبان برنامه نویسی استفاده كنید. شبیه دستور Visual Basic.
Vbscript : معمولترین زبان برنامه نویسی Scripting برای ASP می باشد.
Jscript : شبیه Java Script می باشد
Perl Script : شبیه زبان Perl می باشد
Python : یك زبان اسكریپت نویسی قدرتمند می باشدكه بطور معمول برای توسعه وب به كار می رود بیشتر صفحات ASP با استفاده از VB Script ایجاد می گردد. Vbscript ازچهار زبان دیگر به زبان انگلیسی نزدیكتر می‌باشد و دستور زبان آن شبیه به Visual Basic می باشد كه تعداد زیادی از توسعه دهندگان وب از آن استفاده كرده اند

آشنایی با مدل Client –Server
آیا شما تا حال از خود پرسیده اید كه به طور دقیق وقتی شما یك URL در پنجره آدرس مرورگر خود تایپ می كنید چه اتفاقی می افتد؟‌ اینترنت بر روی یك مدل Client –Serverكار می كند.
یك مدل Client –Serverدو كامپیوتر می باشند كه با یكدیگر برای انجام یك كار همكاری م می كند. كامپیوتر سرویس دهنده اطلاعات درخواستی را به client بر می گرداند و كامپیوتر client بر روی آن اطلاعات كار می كند.
فعالیتهای روزمره ما تقلیدی از مدل Client –Server می باشد. برای مثال نقشه در یك بازار بزرگ نقش سرویس دهنده را ایفا می كند در حالی كه آنهایی كه داخل این بازار قدم می ننهند نقش client ها را ادامه می دهند.
اینترنت بر روی مدل Client –Server به خوبی كار می كند. در اینترنت سرویس دهنده webServer می گویند.
سرویس گیرنده در اینترنت web browser نامیده می شود. وقتی شما یك صفحه وب ایستا را از داخل یك مرورگر وب می بینید مراحل زیر اتفاق می‌افتد:
1-سرویس گیرنده مرورگر وب در كامیپوتر client محل سرویس دهنده وب
را با كمك Router مسیریاب پیدا میكند كه مكانیزم آن بدین صورت است آدرس URL وارد شده در مروگر وب كامپیوتر client به یك IPAddress تبدیل شده كه Router مسیریاب به كمك این IPAddress به كامپیوتر Server متصل گشته وبه سایت مورد نظر دستیابی پیدا میكند.
2-سرویس گیرنده سپس به وسیله بخش دوم از URL صفحه وب ایستای معینی رادر خواست می كند linden .htm
3-سرویس دهنده وب بخشهایی از آن فایل به خصوص را به سرویس گیرنده با فرم html می فرستد.
4-سرویس گیرنده HTML فرستاده شده به وسیله سرویس دهنده را دریافت می كند و آنرا برای كاربر اجرا می كند .
در این فعل و انفعال سرویس دهنده وب در كناری به صورت بی كار می‌نشیند و منتظر درخواست برای یك صفحه ایستا از سرویس گیرنده می باشد. بعد از اینكه صفحه درخواست شد سرویس دهنده وب آن صفحه را برای سرویس گیرنده می فرستد وسپس تا رسیدن درخواست بعدی بیكار می‌نشیند. به این ترتیب فقط صفحات وب ایستا برای سرویس گیرنده فرستاده می‌شود. برای این كه صفحات وب پویا فرستاده شود سرویس دهنده وب باید نقش فعالتری را باز كند. همان طوریكه قبلا بیان شد صفحات ASP ، شامل تركیبی از HTML و كدهای برنامه نویسی می باشند. این كد كه بازبانهای مختلف می‌توانند نوشته شود به صفحات ASP اجازه می دهد كه به صورت پویا عمل كنند هر چند سرویس دهنده وب مجبور است كدهای برنامه نویسی را قبل از فرستادن HTML به سرویس گیرنده پردازش نماید وقتی مرورگر وب درخواست یك صفحه ASP را می نماید مراحل زیر اتفاق می افتند:

1-سرویس گیرنده (مرورگر وب) محل سرویس دهنده را به وسیله بخش اول URL تعیین می نماید. (قبلا توضیح داده شد) WWW.some thing .com
2-سرویس گیرنده درخواست صحفه ASP را بوسیله بخش دوم URL انجام میدهد. (default .ASP)
3-سرویس دهنده وب فایل ASP را می‌خواند و كدها را پردازش می نماید.

4-بعد ازاینكه صفحه ASPبه طور كامل بوسیله سرویس دهنده پردازش شد خروجی به فرمت HTML برای سرویس گیرنده فرستاده می شود.
5-سرویس گیرنده HTML فرستاده شد به وسیله سرویس دهنده را دریافت كرده و آن را برای كاربر اجرا می نماید.
سرویس گیرنده نمی تواند بین صفحه ASP وصفحه وب ایستا تفاوتی را قائل شود زیرا هر دوی آنها به صورت HTML دریافت می شود. وقتی سرویس دهنده یك صفحه ASP را پردازش می كند همه كدهای برنامه نویسی برروی سرویس دهنده ترجمه می گردد. و هیچ كدام از این كدها به سرویس گیرنده فرستاده نمی شود. ما فقط دوراهی كه سرویس دهنده وب به یك درخواست سرویس گیرنده جواب می دهد را دیدیم. اگر درخواست برای یك صفحه HTML ایستا است سرویس دهنده به سادگی محتویات یك صفحه وب را بر می گرداند . اگر درخواست برای یك صفحه ASP بود در ابتدا سرویس دهنده وب صفحه ASP را پردازش می كند وسپس خروجی HTML را برای سرویس گیرنده می فرستد.
حال چطور یك سرویس دهنده وب تعیین می كند كه سرویس گیرنده یك صفحه HTML ایستا را درخواست كرده است یا یك صفحه ASP را ؟ سرویس دهنده وب بوسیله پسوند صفحه وب این موضوع را تعیین می نماید. به همین دلیل است كه وقتی شما یك صفحه ASP را ایجاد می كنید باید
پسوند آن را ASP قرار دهید:
با این كار سرویس دهنده وب می فهمد كه قبل از فرستادن خروجی برای سرویس گیرنده باید كد برنامه نویسی را پردازش نماید.
اجازه دهید به صورت مختصر به یك صفحه ASP نمونه نگاهی بیندازیم. لیست زیر شامل كدهایی می باشد كه زمان و وقت فعلی رانمایش میدهند. برای اجرای كد لیست زیر شما ابتدا نیازبه نصب یك سرویس دهنده وب به روی كامپیوتر تان دارد كه این سرویس دهنده وب در window 98 می تواند (PWS) و در windows 2000 و یا windows xp (IIS) باشدكه بعد از نصب سرویس دهنده بر روی كامپیوترتان در درایوی كه windows نصب است شاخه Inet pub و سپس www Root ایجاد می شود كه اگر كدهای ASP رادر این مسیر كه بعد از نصب سرویس دهنده وب ایجاد شد كپی كنید در صورت درخواست این صفحات ASP ابتدا كامپیوتر Server ابتدا صفحات ASP را پردازش كرده و سپس برای كاربر ارسال می نماید.
1: <%@language=VBSCRIPT%>
2:<HTML>

3: < BODY>
4:The Current Time Is:
5: <%Response write Time ()%>
6:</BODY>
7:<HTML>
تجزیه وتحلیل : توجه كنید كه كد ASP بوسیله دو علامت <% %> احاطه شده است . وقتی یك صفحه ASP از سرویس دهنده وب درخواست می گردد سرویس دهنده وب بطور

كامل همه كدهای ما بین دو علامت <% %> را قبل از فرستادن خروجی برای سرویس گیرنده پردازش می كند. كد لیست قبل كه مشاهده كردید شباهت زیادی به فایل HTML واقعی دارد این embeddedHTML (خطوط 2و3و6و7)ایجاد صفحات ASP از اسناد HTML موجود را به سادگی ممكن می سازد. در حقیقت تنها كد ASP خطوط 5و1 می باشند خط 1 به سرویس دهنده وب اطلاع می دهدكه زبان Scripthing در این صفحه ASP به كار رفته است. به خاطر بیاورید كه یك صفحه ASP می توانست انواع مختلفی از قبیل Javascript , Vbscript و غیره باشد. كه ما در پروژه خود از زبان اسكتریپت Vbscript استفاده كرده ایم .

اسكریپتهای client –side و اسكریپتهای server side
اسكریپتهای client –side كدهای برنامه نویسی می باشند كه در یك فایل HTML بر روی مرورگر اجرا می گردد.
كدهای اسكریپت نویس client –side شبیه كدهای HTML می باشند و به وسیله تگ <Script> HTML فهمیده می شوند. با توجه به این حقیقت كه برنامه Net ScapeNavigator فقط Java Script را پشتیبانی می كند به طور معمول با زبان Java Script نوشته می شوند.
اسكریپتهای Server- Side اسكریپت هایی هستند كه بر روی سرویس دهنده وب اجرا می گردند. این اسكریپت ها پردازش می شوند و خروجیشان برای سرویس گیرنده فرستاده میشود.
حال به تفاوتهای بین اسكریپت های c lient –side و اسكریپت های Server –side می پردازیم
client –side اسكریپت های client –side ابدا توسط سرویس دهنده وب پردازش نمی شود بلكه تنها توسط سرویس گیرنده پردازش می شود.
Server-side: اسكریپت های Server-side تماما بر روی سرویس دهنده وب پردازش میوشند. سرویس گیرنده هیچ كدی را از اسكریپت های Server-side دریافت نمیكند بلكه تنها خروجی اسكریپت ها ی Server-side را می گیرد . اسكریپت های Server-side و client –side هیچ فعل و انفعالی برروی یكدیگر ندارند زیرا اسكریپت های client –side بعد از این كه اسكریپت های Server-side پردازش خود را به طور كامل انجام دادند بر روی سرویس گیرنده اجرا می شوند.
كه درحقیقت كدهای ASP اسكریپت های Server-side می باشند بنابراین اگر شما به عنوان clientدر شبكه اینترنت درخواست یك صفحه ASP را داده باشید دركامپیوتر server پردازش بر روی اسكریپت های ASP صورت گرفته و شما به عنوان clinet تنها یك سری كد HTML مبهم دریافت می كنید.

مقدمه ای بر نحوه ایجاد پایگاه داده ها

حال به نحوه ایجاد پایگاه داده مربوط به پروژه می پردازیم كه این پایگاه داده در مورد سیستم فروش شركت می باشد كه با كمك نرم افزار Microsoft Access از مجموعه نرم افزارهای office طراحی كرده ایم.

اولین گام در مورد ایجاد پایگاه داده ها تجزیه و تحلیل سیستمی است كه شما می خواهید راجع به آن پایگاه داده ایجاد نمائید كه بسیار حائز اهمیت است زیرا كه اگر تجزیه و تحلیل سیستم به خوبی صورت نگیرد در آینده پایگاه داده ها با مشكلات متعددی مواجه خواهد شد مثلا در مورد همین سیستم فروش شركت ما می بایست ارتباط بین مشتری با شركت نحوه صدورفاكتور ، نحوه صدور پیش فاكتور ،اجناسی كه شركت عرضه می نماید و انبارداری شركت كه خود بحث انبارداری بسیار بحث پیچیده ای است را مشخص نمائیم به عنوان مثال فرق بین پیش فاكتور و فاكتور را درك كنیم واین كه قطعاتی كه در داخل انبار هستند به چه نحوی در فاكتور و پیش فاكتور جای می گیرند و غیره و یا همین كه یك مشتری در شركت دارای چه مشخصه هایی است خ

ود از مراحل تجزیه و تحلیل سیستم محسوب میشود و همچنین موجودیتهای فاكتور پیش فاكتور،انبار و محصول دارای چه مشخصه هایی هستند اگر مثلا درموجودیت انبار ما پنج قطعه از یك نوع محصول داشته باشیم چگونه این قطعات را ازهم متمایز كنیم كه تعیین همین

عنصر متمایز كننده در هر ركورد در موجودیتهای فوق بسیارحائز اهمیت است مثلادر مودر موجودیت مشتری كد ملی می تواند به عنوان عنصر متمایز كننده هر مشتری محسوب گردد كه البته ما در پروژه خود عنصر متمایز كننده را به گونه ای دیگر تعریف كرده ایم كه اینها مقدماتی بود در مورد ایجاد پایگاه داده ها كه در مبحث بعدی به نحوه ایجاد جداول می پردازیم.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir