توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله در مورد نظریه استراتژیک و تجزیه محیطی دارای 32 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله در مورد نظریه استراتژیک و تجزیه محیطی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله در مورد نظریه استراتژیک و تجزیه محیطی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله در مورد نظریه استراتژیک و تجزیه محیطی :

نظریه استراتژیک و تجزیه محیطی

1- تجزیه محیط شغلی . 2- رقابت وساختار ومقررات صنعت.
3-موقعیت استراتژیک وارزش افزوده. 4-تحلیل SWOT (قدرت- ضعف – فرصت و تهدید).
5- پیش بینی وضع محیط. 6- طراحی سناریو
اطلاعات موقعیت استراتژیک به ماكمك می كند كه هماهنگی بین سازمان ومحیط بیرونی آن رادرک کنیم .

وضعیت اولیه صنعت داروسازی اروپایی نشان می دهد كه چطور ساختارهای شركت به وسیله نیروهای محیطی خارجی تحت تأثیرقرارمی گیرند. موقعیت ها وتوانایی سازمان را برای ایجاد واضافه كردن ارزش گزارش می كنند درنتیجه ارزش افزوده درارتباط با تجزیه وتحلیل های SWOT(قدرت –ضعف-فرصت –تهدید) شرح داده می شود. این فصل با ارزیابی ماهیت ازمحیط شغلی شروع می

شود ودر ادامه به تأثیر مقررات براستراتژی های شرکت وصنعت توجه دارد .. علاوه براین همانطور كه دربحث تطابق E-V-R دیده شدموقعیت ها باید تغییر كند. گاهی تغییر پیوسته وافزایشی است وگاهی اوقات برجسته تر یا منقطع تر است. برای فهمیدن ودرک تغییر دوم ذکرشده فصل بعدی بابحثی پیرامون ساخت سناریو وبرنامه ریزی شروع می شود.

مدیریت دریك دنیای بسیار آشفته : موضوع سهامداران به عنوان چندین نیرو ازنیروهای محیطی درنظر گرفته می شود که سازمانی راتحت تأثیرقرارمی دهد که آشکارا درشرکت دارای نفع وسودی باشند . بطور ساده سهامداران باید ازلحاظ قدرت وسودشان طبقه بندی شوند همانطور كه درشكل 1-7 نشان داده شد به راحتی می توان ازیك شبكه چهارضلعی برای این موضوع استفاده کرد. اینها باید با آنهایی که قدرت دارند باید رضایتشان جلب شود مخصوصاً اگر که مایل به انجام فعالیت های سازمان باشند . آنهایی که قدرت نسبتاً کمی دارند اماسودبیشتری دارند نیز باید موردتوجه قراربگیرند. رقباتأثیر زیادی براستراتژی های عملکردی ورقابتی شرکت دارند وموضوع موردبحث فصل 8 می باشند .
اگر یک شرکتی درصدکنترل رشد , تغییر وتوسعه می باشد باید درجستجوی نیروهایی باشد كه فرصت هایی را برای رشد وتغییر ایجاد می كنند ونیزتهدید ها رابرای پاسخگویی رابه تقاضا ها بوجود بیاورند . مدیران باید ازنیروها وتغییرات محیطی مطلع باشند ومنابع سازمان را برای سود بردن ازفرصتهامقابله وبرخورد باتهدیدات اداره كنند. درعوض رهبراستراتژیک قطعیت انجام این مسأله رانشان دهد ونیزباید تناسب ارزشها وفرهنگ های سازمانی رابرای رسیدن به عوامل کلیدی موفقیت نشان دهد. بطور كاملاً ساده محیط شوك به سازمان می دهد وروشی ازطریق آن منابع بکارگرفته می شوندکه توانایی کنترل این شوک هامشخصص می کنند.
این مسأله به تطابق E-V-R (محیط – ارزش – منبع) مربوط می باشد.
چندین مرتبه نمودارهای مربوط به عواملی کارآمد که موفقیت رادرمحیط تجاری یاشغلی بوجود می آورند ساخته ونگاهداری شده اند . همانطور كه نیروهای محیطی ورقابتی تغییر می كنند واقعیت اخیر مورد نیاز برای موفقیت رقابتی ازنمودار سازمان دور می شود. درنتیجه یك نمودار جدید ضروری است . ناپیوستگی نمودارها نیاز به تغییرات بیشتر وبرجسته تری دارد. تسریع این تغییرات یك كار كلیدی مدیریتی است.دریك محیط آشفته برای ایجادتطابق E-V-R سازمان باید استراتژی ه عقایدش را تغییردهد. مینی كیس 2- 7 تغییرمهم نمودارUK كشاورزی را نشان می دهد.
شكلی نیست كه دنیا یك بازار بزرگ است . بازارهای سرمایه , تولیدات وخدمات , تكنیك های ساخت ومدیریت همگی ازلحاظ ماهیت جهانی می شوند. در نتیجه شركت ها می فهمند كه آنها باید درتمام دنیا ( دریك بازارهای جهانی) رقابت كنند.

Maurice saatchi: درتجربه من درشرکت های صنعتی بزرگ مشکلات تهدیدهای زندگی صنفی دربیش ازیک دوره طولانی پیشرفت می کند نباید به این مشکلات اجازه رشدداداماحل این مشکلات رابه عهده مدیرکل گذاشت اوفردی بی حال وازخودراضی است که به خودفریبی وتبریک خودشان بابیان عالی علاقمندند. به عبارت کوتاه خودمدیریت مشکل ساز است .
Eugene Anderson: چگونه می توانم زمانی که کریکت بازی می کنم انتظارموفقیت داشته با

شم درحالیکه سایر مردم به تمرین کاراته مشغولند .
شكل 2-7 تأكید می كند همانطور كه روزبه روز صنعت ها وبازارها جهانی می شوند كیفیت هم مهمتر ازمنبع ومحل ساخت می شود. مردم بریتانیا مثل مردم بقیه جهان ادعا می كنند كه بریتانیا بهترین كشوراست اما این درصورتی درست است كه محصولات این كشوردرسطح جهانی باشند. برای دستیابی به كیفیت وشهرت جهانی , شركت هاباید ازدانش وعقاید جدید استفاده كنند دربهترین سطح جهانی عمل كنند وشبكه های بین المللی وشركایی داشته باشند تا به بهترین منابع درسراسر جهان دسترسی داشته باشند.
دراین محیط پویا آمریكا مهمترین رقیب كشورهاست. چون صنایعش را بطور تكنیكی توسعه می دهد وخودش را به نوكر اقتصاد تبدیل كرده است. این كشور راه های تولید، بخش های خصوصی مالی مورد نیاز برای سرمایه گذاری دربخش های خیلی خطرناك وجدید را پیدا كرده است و قوانینی بوجود آورده كه مانع انعطاف پذیری نیروی كار نمی شود. اروپا معمولاً محدودتر ازآمریكا ست گرچه عملیات بین كشورها حتی دراتحادیه اروپایی متنوع است .
اگرچه مثال های دنبال شده بریتانیایی هستند ویك موضوع مهم را بیان می كنند ولی داستانهای ساده ای ازبخش های دیگر می توانیم بگوییم . زمانی كه نخست وزیر كشاورز بریتانیا
thatcher Margaret درسال 1979به قدرت رسید اوبه سرعت تشخیص داد كه فاصله تولیدی عمیقی بین بسیاری ازشركت های بریتانیا وجود داردوعقیده داشت که بهترین فرددرجهان است . اومبادرت به كاهش این فاصله بین شركت های بزرگ وكوچك كرد گرچه دربسیاری صنعت ها این فاصله باقی ماند ولی او موفق بود. دربعضی صنعت ها بریتانیا بهترین شركت ها را دارد اما چند مركز صنعتی وسیع عالی وجود دارد. دربخش موتور ماشین فقط دوشركت كاملاً بریتانیایی باقی مانده است . TVR , Morgan نقش مناسب بسیاركوچكی دارند. Rover یك سازنده صنعتی است

كه اخیراً محدودبه ساخت Bmwشده است ازلحاظ مالی ضعیف است وازلحاظ تجهیزات وابسته به تکنولوژی رقباست . درحال حاضر Ford مالك Jaguar و Land Rover است. Vauxhall یك شركت تابعه ازموتورهای اصلی است . پژو , هوندا, نیسان و تویوتا قطعاً همگی آنهادرکارخانه های UKمونتاژ می شود . كارخانه ساندرلند نیسان مهمترین طرح تولیدی آنهاست باوجوداین شركت های

بریتانیایی ازلحاظ کیفیت بالا , تكنولوژی پیشرفته ,در بخش ساخت فرمول یك مقتدرهستند. Williamsو Mclaren تنها یک رقیب جدی دارد وآن Ferrari است . دراصل مونتاژ تلویزیون با طرح های بریتانیایی مشابه است كه توسط سازندگان ژاپنی وفرانسوی اجرا می شوند.
جایی كه در یك صنعت، شركت های جهانی منحصر به فردی وجود دارد اغلب دنباله بزرگی از عاملان كوچك وجود دارد.مهمتراینکه میانگین تولید در بریتانیا كمتر از میانگین بسیاری زا رقبای عمده آن است. به طور ساده همانطور كه كشورهای بریتانیایی پیشرفت كردندو بهبود یافته اند بقیه كشورها نیز همین پیشرفت را داشته اند. ممكن است بریتانیا فاصله تولیدی اش را كاهش داده

باشد و آنقدر قدرت داشته باشد كه این فاصله زیادتر نشود اما این فاصله از بین نرفته و مطمئناً رقبا می توانند آنرا مغلوب كنند.
شکل 1-7 پیشرفت صعودی ونزولی دربالا وپایین خط مورب
در مركز صنعت های مختلف در بخش های مختلفی هستند. موقعیتی كه دراین جا روی خط اریب نشان داده شده با كشور به طور خاصی جمع شده
UK با تركیبات به وسیله پیشنهاد محرك و هزینه كار كم پایین می افتد تا سرمایه گذاری داخلی را جذب كند برای مثال با شركت هوایی و داروسازی UK به وضوح در بخش خلاقیت است.
UK باید تمركز بیشتری روی خلاقیت داشته باشد تا روش را بر عكس كند. به عبارت دیگر به طور افزایشی فقط تهیه كننده می شود تا رهبر و پیشرو صنعت شود. گرچه خلاقیت نیاز به قدرت و اصول نیروی كار مدیریتی دارد كه UK ممكن است آنها را نداشته باشد.
خلاقیت به تولیدات و خدمات (بهبود اصلی در ارزش- دریافت نوع و عملكرد) و مرز های بازار در ارتباط دارد (جذب مصرف كننده های جدید- فراهم كردن ارزش های جدید با توجیه نیازهای فردی مؤثرتر)

گرچه آینده رقابت برای UK در كاهش حقوق قرار نمی گیرد تا با اروپای غربی و اروپای دور رقابت كند و بنابراین مار پیچ، انتظارات روبه پایین را به وجود می آورد. بیشتر در پیدا كردن راه های جدید خلاقیت – افزایش ارزشی- تشخیص و رهبری مصرف كننده ما قرار می گیرد. بدون پایداری بعضی برگشتها برای ایجاد و نگهداری تمیز و سازمانهای مؤثر ضروری هستند. این موضوعات در جعبه 1-7 جستجو می شوند.
چند چهارچوب برای مطالعه محیط سازمان وجود دارد. علاوه بر توجه به Stakeholders ش

ركت در واحدهای قدرت – نفوذ- نیاز و انتظار تجزیه PEST مفید است. این یك توجه مستقیم و اصلی از تأثیرات تكنیكی – اجتماعی- اقتصادی و سیاسی است. این بررسی به ما كمك می كند كه تغییر فرصت ها و معاملات را واضح كنیم.
نوعی از Stakeholders و نیروهای محیطی یك شاخص مفید از روش ساختاری خیلی تخصصی برای سازمان است تا آن روش را بگیرد. در جایی كه محیط پیچیده ، آشفته و نامشخص است برای سازمان ضروری است كه هوشیار و با شتاب عمل كنند. روش طراحی شده دقیق در محیط های پایدار و قابل پیش بینی ایده آل است و در جاییه محیط تغییر می كند یا تحت تأثیر قرار می گیرد باید یك روش مثبت و فعال را توسعه داد.
در ك محیط
گرچه نیروهای تشكیل دهنده محیط می توانند لیست شوند و در دسترس فرصتها و معاملات باشند ولی پیش بینی تغییرات ممكن می توانند مورد نظر ما باشد مهمترین هدف مدیران آگاهی و دیدگاه در حال پیشرفت است. مقالات مهم به عنوان بخش از تجزیه SWOT (قدرتها- ضعفها- فرصت ها و تهدید) به خوبی فهرست بندی شده اند . آنها بخش اصلی مراحل طراحی را تشكیل می دهند و برای پیشرفت و ارزیابی تغییرات ساختاری ممكن مورد استفاده قرار می گیرند. گرچه مدیران همیشه باید مراقب باشند كه تغییرات – تصمیمات و اعمالشان همانطور كه اختصاصی است و واكنشی و فعالانه هم باشند. به عبارت دیگر آگاهی آنها بیشتر به دلیل هوشیاری و توجه پایدار آنهاست نه به دلیل تجزیه بالینی مجزا. این در حالتی وابسته به سیستم اطلاعاتی هر سازمان- منابع اطلاعاتی بیرونی و فواید ایجاد شده از آن و توانایی مدیران منحصر به فرد است تا حوادث برجسته اساسی و مهم را كه باعث هوشیاری آنها می شود ارزیابی كنند. در حالی كه تأثیرات و نیروهای محیطی به وضوح وجود دارند و تغییر می كنند چه موضوعاتی احساسی مدیرانی است كه در مشاهدات و تجربیات آنها جای می گیرند. برای مثال مقصودی كه آنها به اطلاعات نسبت می دهند توانایی های مدیر به درك اصلی و تجربی تمام مراحل ساختاری وابسته است . اگر مدیران قادر باشند كه جنبه های ساختاری را بشتر از جنبه های تابعی به كارگیرند مفیدتر است چون آنها ممكن است فرصت ها و معاملاتی را در مناطق بیرونی ویژگی مخصوصشان دریافت كنند .
ابهام، پیچیدگی و پویایی

Duncan (1972) بحث كرد كه محیط مبهم تر ، پیچیده تر یا پویاتر از آن است مثالی از یك سازمان كه با یك محیط كاملاً پایدار، ساكن و نسبتاً مشخص مواجه می شود یك اداره پست روستایی كوچك است. در حالی كه بیشتر سازمان ها با ابهام بیشتری روبرو می شوند علاوه بر این مدیرانشان از رقابت بیشتری لذت می برند. در سالهای اخیر موقعیت اداره های پست روستایی كوچك مبهم تر شد و بسیاری از آنها بسته شدند. گرچه در همان زمان ادراه پست به امكان

پیشنهاد یك طبقه جدید از خدمات بانكی توجه كرد . اداره پست تشخیص داد كه روزنه ای از فرصت ها وجود دارد مثل بانهای خیابان بالا كه به هم می پیوندند و شاخه های كوچك را می بندد. با وجود اینكه آنها شاخه هایی در هر شهر دارندكه ظرفیت اضافی و محیط امن را برای وجوه نقدی رواج می دهند. این پیشرفت بدون حمایت و همكاری بانك اصلی عملی نیست كه از یك طرف از تبلیغ فواید سود می برند و از طرفی دیگر مشكل جدیدی از رقابت را برای بعضی از خدماتشان تشكیل می دهند. تا كنون بانك ها فقط با بی میلی همكاری می كردند. دولت طرح هایش را برای كامپیوتر های جدید آغاز كرد تا اداره پست به مركز اینترنتی تبدیل شود و به اطلاعات خدمات متنو

ع دولت دسترسی داشته باشد. اگر آزمایشات موفق باشد آنها می توانند ادارات پست بیشتری را باز نگه دارند. در حالی كه روزنه های فرصت همیشه باز است علاوه بر این پنجره ها بسته هستند. در بهار سال 2000 زنجیره خرده فروشی ها CQA باز شد تا تمام شاخه های آن را در UK ببندد. ذخایر و طبقاتشان برای بیشتر مصرف كننده ها در آن زمان غیر متداول می شوند. زمانیكه مصرف خرده فروشی كاملاً ساكن باشد بازرگانی الكترونیكی جدید زیاد می شود با سوپر ماركت هایی مثل Asda كه طرح های متداول و مد را با قیمت كم می فروشند، بیشترروی رقبا متمركز می شود .
محیط پویا
پویایی با چند عامل افزایش میابد . تغییر تكنیكی سریع شامل هر تولید- مرحله یا استفاده از وسائل آینده است كه این تغییرات به سرعت اتفاق می افتد سازمانها باید از فعالیت تهیه كننده ها و تهیه كننده های اصلی- مصرف كننده ها و رقبایشان آگاه باشند. در جایی كه رقابت یك مرحله جهانی است تغییر در بازار های مختلف ممكن است متفاوت باشد و بازرسی رقابت سخت تر می شود. در این مراحل آینده مبهم و نامشخص می شود. ریسك كردن و رهبری entrepreneurial خلاق به عنوان ساختارهای دنبال شده در گذشته یا اصلاحات آنها لازم و ضروری است و ممكن است زیاد اختصاصی نباشد .
محیط پیچیده در جایی كه نیرو و تغییرات به سختی درك می شوند محیط پیچیده است. اغلب مقدار پیچیدگی و پویایی با هم اتفاق می افتد. تكنولوژی براساس صنعت واینترنت براساس تجارت مثال های خوبی ازاین نوع هستند . ساختارسازمان – درجه تمركز زدایی ومسئولیت واقتداراعزام شده به مدیر ازطریق سازمان ، سیستم های اطلاعاتی پیچیده اداره كردنی تری را انجام می دهند. مدیران باید برای تغییرات وانعطاف پذیری در روش شان آزاد ومسئول باشند تا پیچیدگی را به موفقیت اداره كنند.
بنابراین آگاهی مدیریتی وتغییر روش مدیریت مسئله اصلی درمحیط های مبهم است . اگر مدیران ازنظر ساختاری آگاه – انعطاف پذیر ومسئول تغییرات مناسب باشند پس آنها شرایط پویا وپیچیده را درك واداره می كنند. مدیران دیگری كه آگاهی كمتری دارند ممكن است با شرایط مبهم تری مواجه شوند كه همیشه به فشارهای موجود درسازمان بیشتراز حضور دریك محیط تحت كنترل ومدیریت پاسخ می دهند. ازاین روجنبه قاطع مدیریت ساختاری ، درك ومذاكره با محیط است به خاطر اینكه آنرا تحت تأثیر قراردهد به طور ایده آل حوادث را كنترل كند.
تأثیرات محیطی

شكل 1-6 نشان می دهد كه چطور سازمان یكی ازچند رقیب خاص درصنعت است ودرجه كم یا زیاد رقابت به وسیله تصمیمات – ساختارهای رقابتی وخلاقیت دیگران تحت تأثیر قرارمی گیرد. این وابستگی به همدیگر قاطع است ودرنتیجه تصمیمات ساختاری باید همیشه حاوی چند ارزیابی ازتماس وعكس العمل آنها درشركت های دیگر باشد. بطور مساوی یك شركت بایدازچگونگی رفتار رقبا درهر زمانی كاملاً آگاهی داشته باشد.
بنابراین این صنعت مستقل ووابسته به صنعت های دیگر است صنعت هایی كه تجهیزاتش را

ازآنها می خرد و صنعت هایی كه بازار تولیدات و خدمات آنهاست. به طور اساسی این به مدل نیروهای (Porter) ارتباط دارد كه یك صنعت را سودمند تعیین می كند در فصل 8 به این موضوع می پردازیم. ارتباط بین یك شركت با خریداران و تهیه كنندگانش برای چند دلیل قانع است. ممكن است تهیه كنندگان كارشان را بد انجام دهند و در نتیجه تهیه كنندگان ممكن است تهدید شوند. آنها به طور مساوی با نوع آوری كار می كنند تا با سازمانی كه از آن چیزی كه تهیه می كنند تمامی بر قرار كنند. خریداران ممكن است تحت فشار رقبا تهیه كنندگان را به خط دیگری بیاندازند. آگاهی ساختاری و اعمال نفوذ روی سازمانهای وابسته مهم است. شركت ها وصنعتهایی كه شامل آنهاست از محیط وسیع تر اضافی است. این محیط شامل نیروهایی است كه تحت تأثیر سازمان است و در حالتی بوسیله آنها تحت تأثیر قرار می گیرد اهمیت نیروهای خاص برای سازمانهای منحصر به فرد و در شرایط خاص كم یا زیاد می شود. مدیران وجود این نیروها- چگونگی تأثیر آنها برروی سازمان و چگونگی تحت تأثیر قرار گرفتن آنها را تصدیق می كنند و این یك مسأله مهم است. Mintzberg از استراتژی مهارت استفاده كردتا توضیح دهد كه چگونه مدیران از تجربه و انجام و پیشرفت استرتژی های محیطی مورد نیاز مطالبی یاد می گیرند. او مراحلی را خیلی راحت می بیند مثل خاك رسی كه بیهوده شكل گرفته و ایجاد یك موضوع تمام شده اگر یك سازمان به یك تغییر تعیین شده مبادرت كند جنبه های خاص استراتژی تكمیل شده را تغییر دهد همانطور كه هر روز با تجربه واضح تر می شود كه چه طور نیروهای محیطی را بهتر اداره كنند. مدیران وجود ساختارهای تابعی و رقابتی را به طور مساوی می پذیرند. همانطور كه آنها فرصت ها و تهدیدهایی را می بینند و بتدریج چیزها را تغییر می دهند. به هر حال هدف ما تقویت منابع و ارزش های سازمان است كه با تغییر محیط جور می شود.
نیروهای خارجی ، تجزیه PEST

تجزیه PEST چهارچوبی است كه نیروهای محیطی به عنوان نیروهای تكنیكی- اجتماعی- اقتصادی و سیاسی طبقه بندی می كند. گاهی دو عامل محیطی و قانونی به آن اضافه می شوند و تجزیه PESTEL را می سازند اما این موضوعات در طبقات دیگری جای می گیرند. شرایط اقتصادی تحت تأثیر مقدار سخت یا آسان بودن قرار می گیرد تا در هر زمانی موفق و مفید باشند چون آنها تحت تأثیر سرمایه موجود- هزینه و تقاضا هستند. برای مثال اگر تقاضا سبك باشد و هزینه سرمایه كم باشد سرمایه گذاری و رشد انتظارات مفید برای شركت لذت بخش است. در شرایط مخالف ممكن است احتمال سود دهی از طریق صنعت كم باشد. موفقیت مناسب و به موقع استراتژی های

خاص بوسیله شرایط اقتصادی تحت تأثیر قرار می گیرد. زمانی كه اقتصاد به عنوان یك بخش خاص یا كلی اقتصاد رشد می كند ممكن است برای تولید یا خدمات تقاضا وجود داشته باشد كه در شرایط كسادتر تقاضا وجود ندارد. به طور ساده فرصتی كه از یك ساختار استخراج می شود به طور موفقیت آمیزی متكی به تقاضای موجود در شرایط رشد دارد. گرچه معمولاً اقتصاد كساد یك تهدید است كه باعث می شود بعضی سازمان ها از تجارت خارج می شوند و فرصتی برای بعضی

سازمانهای دیگر باشد.
سیاست ها و سیاست دولت بر شرایط اقتصادی تأثیر می گذارد به طور مساوی تأثیر زیادی روی تصمیمات دولت می گذارند. تنها مطلب منتشر شده اروپایی ها درباره این است كه آیا كشورهای اروپایی منتقل می شوند یا خارج از محدوده باقی می مانند. در هر زمانی هر كالای وارداتی یا صادراتی می تواند ارزان گران باشد كه متكی به نرخ تبادل پول دارد گرچه راه های دیگری در تصمیمات دولت وجود دارد كه همانطور كه فرصتها و تهدیدهایی بوجود می آورند زمان را به طور مستقیم یا غیر مستقیم تحت تأثیر قرار می دهند . در حالی كه شرایط اقتصادی و سیاست دولت ارتباط نزدیكی با هم دارند آنها تحت تأثیر نیروهای محیطی دیگری هستند كه بر سازمان تأثیر می گذارد. بازارهای سرمایه گذاری شرایطی را برای سهام سازمان تعیین می كنند آنها می توانند در معرض كنترل دولت قرار بگیرند و به وسیله شرایط اقتصادی متداول راهنمایی شوند. نرخ سود به

حساب گذاشته شده برای قرض ها به وسیله تورم و اقتصادی بین المللی تحت تأثیر قرار می گیرد گرچه نرخ تعیین شده ممكن است بوسیله بانك مركزی تعیین شود. (مثلاً بانك انگلستان) و همیشه بوسیله تقدم دولت تحت تأثیر قرار می گیردبا هزینه كردن دولت ذخیره پول را افزایش یابد و بازارهای سرمایه گذاری سبك تری ایجاد می شود. انتظارات Shoreholdrs با توجه به عملیات شركت- تمایلشان برای فراهم كردن سهام منصفانه تر یا تمایلشان برای فروش سهامشان تحت تأثیر قرار می گیرد. بازار كار وجود اصول خاص در سطح منطقه ای و ملی را منعكس می كند كه

تحت تأثیر آموزش قرار می گیرد. كه بر دولت و شركت های منطقی دیگر تأثیر می گذارد. هزینه كار بر تورم – روش های كلی صنعتهای دیگر و نقش و قدرت اتحادیه های تجاری تأثیر می گذارد.
محیط فرهنگی اجتماعی تقاضاها و سلیقه ها را encapsulates می كند كه با درآمد مستعد و متداول فرق می كند و تغییرات كلی فرصتها و تهدیدهایی برای شركت های خاص ایجاد می كن

د. بعد از چند سال محصولات جدید به شرایط اشباع بازار تغییر می كنند. همینطور ارزش ها و ساختارهای پیشرفت نیز باید تغییر كنند . به طور ساده بعضی محصولات و خدمات اطراف دنیا با انعكاس پایین فروخته می شوند اما اینها چه طور ارتباطی غیر عادی هستند. شكل 3-7 نشان می دهد كه چه طور طراحی ماشین لباسشویی برای كشورهای اروپایی مختلف سلیقه های مختلف را نشان می دهد. سازمانها باید از تغییرات دوموگرافیك مثل ساختار جمعیت پایین- وفور نعمت- مناطق و تعداد كارهای آگاه باشند و بنابراین می توانند تقاضاهای مهمی را به عنوان تقاضای كلی برای محصولات و خدمات خاص ایجاد كنند تهدیدها برای وجود محصولات ممكن است افزایش یابد فرصت ها برای تشخیص و بخش بازار بوجود می آید.
تكنولوژی در یك جنبه بخش از سازمان و بخش صنعتی مبدل است و برای ایجاد فواید رقابتی از آن استفاده می كنند. گرچه تكنولوژی بیرونی صنعت می تواند تسخیر و استفاده شود و دوباره با تشویق دولت تحت تأثیر قرار می گیرد. برطرف كردن موانع تكنیكی صنعت های جدیدی را بوجود می آورد كه ممكن است تهدید را كه سازمانها بوجود آورده اند ثابت كند محصولات یا خدمات ممكن است زاویه را بسازندو شركت هایی كه در این روش تحت تأثیر قرار می گیرند باید در این احتمال هوشیار باشند. تكنولوژی جدید می تواند به طور مساوی محصول مفیدی را در صنعت ساخت و خدمات ایجاد كند اما در حالتی كه خرید آن نیاز به سهام و احتمال آموزش كارمندان قابل استفاده را دارد.
مثالهایی كه در اینجا به آن اشاره كردیم فقط چند تا از این مثالهاست ومدیران منحصر به فرد باید تصدیق كنند كه چطور این نیروهای كلی بر روش های خاص سازمان تأثیر می گذارند. نمودار 1-7 فهرت كلی از تأثیرات و نیروهای محیطی را ایجاد می كند برای ایجاد یك مثال اختصاصی جعبه 2-7 تجزیه خیلی اختصاصی و كوتاه PEST را از نیروهای محیطی تحت تأثیر صنعت كارت اعتباری را نشان می دهد و تعدادی از تأثیرات اصلی را دریافت می كند. این نمودار تصدیق می كند كه چطور یك تجزیه برای كمك به فرصت ها و تهدیدهای بوجود آمده مفید باشد.
هرسازمان محیطی مؤثر بر نیروهای قوی تشكیل می دهند كه بر تصمیم گیری تأثیر زیادی می

گذارد قویترین نیرو برای بعضی تجارت های نعتی و خدماتی مصرف كننده است و برای دیگران رقیب است. در بعضی شرایط تهیه كنندگان می توانند قاطع باشند. در حالتی از چند تجارت كوچك نیروهای خارجی تلقین می كنند كه تجارت حلال بماند یا نه. یك مشكل بزرگ برای بسیاری از

تجارت های كوچك به مدیریت جریان نقدی ارنباط دارد (مدیران قادر باشند كه چك هایشان را در زمان مقرر پرداخت كنند و آنقدر قوی باشند كه مصرف كننده ها را وادار كنند كه فاكتورهایشان را به موقع پرداخت كنند) یك قرارداد فرعی كوچك تجاری فلز كه بیشتر برای كارخانه های بزرگ ماشین كار می كند، تهیه كننده اصلی آن یك سازمان بزرگ مثل steelscours بریتانیا است كه قدرت ترغی

ب كی دارد. ممكن است پرداخت ها به تأخیر بیافتد و مصرف كننده ها خیلی زیاد و مهم باشد كه به هر روشی تهیه شده باشند برای مثال وارد كردن كار بیشتر برای آنها، ضمناً ذخائر باید پرداخت شود یا در آینده به صورت قبض به تعویق انداخته شود. برای تمام مدیران ضروری است كه دیدگاه هایی داشته باشند كه چطور سازمان به وسیله محیط تحت تأثیر قرار می گیرد. علاوه بر این برا

ی آنها مطلوب است كه توجه كنند چطور بعضی از نیروهای محیطی تحت تأثیر قرار می گیرند و اداره می شوند تا فوایدی را برای سازمان به دست آورند. این در مورد تجارت های كوچك همانطور كه

قدرت كمتری دارنداحتمالش هم كمتر است. شركت های كوچك باید محیطشان را برای فرصت ها و تهدیدها ارزیابی كنند به خاطر اینكه جایی را به وجود آورند كه بتوانند فواید رقابتی را بدست آورند و تمركز بیشتری روی منابع شان داشته باشند. برای بسیاری از سازمان های غیر مفید مثل تئاترهای دولتی و موزه های بزرگ، دولت یك نیروی محیطی بزرگ تشكیل می دهد چون هر یك از این

سازمان ها به روش های مختلفی وابسته وامهای دولت هستند. در UK خدمات سلامتی ملی NHS به سیاست های دولت خیلی وابسته است كه بر تمام مناطق تصمیم گیری تأثیر می گذارد حقوق مشاورین- پرستاران- بیمارستانها و بخش های جدید و تجهیزات جدید به وسیله تصمیمات دولت تعیین می شوند.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir