توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تاثیر بیان دگرساخت ژن های متالوتیونین برنج (Oryza sativa) بر روی تحمل باکتری اشریشیا کلی به فلزات سنگین دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تاثیر بیان دگرساخت ژن های متالوتیونین برنج (Oryza sativa) بر روی تحمل باکتری اشریشیا کلی به فلزات سنگین  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تاثیر بیان دگرساخت ژن های متالوتیونین برنج (Oryza sativa) بر روی تحمل باکتری اشریشیا کلی به فلزات سنگین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تاثیر بیان دگرساخت ژن های متالوتیونین برنج (Oryza sativa) بر روی تحمل باکتری اشریشیا کلی به فلزات سنگین :

تعداد صفحات:8

چکیده:

گیاهان به مکانیزم های سلولی مختلفی در مقاومت با اثر سمی فلزات سنگین مجهز شده اند. یکی از مهمترین این مکانیزم ها، کلاته شدن فلزات توسط لیگاندهایی با میل ترکیبی بالاست. فیتوکلاتین ها (PCs) و متالوتیونین ها (MTs) کلاته کننده های پروتئینی درون سلولی و غنی از آمینواسیدهای سیستئین (Cys) هستند که نقش مهمی را در خارج کردن فلزات از دسترس سلول های گیاهی ایفا می کنند. MTها پروتئین هایی با وزن مولکولی کم ( 5 تا 10 کیلودالتون) هستند که می توانند از طریق گروه تیول آمینو اسیدهای Cys خود به فلزات متصل شوند. در این مطالعه به منظور مقایسه نقش دو ایزوفرم مختلف MT، توالی های کد کننده ی دو ژن OsMTI و OsMTII از گیاه برنج در ناقل بیانی pET41a به همراه شریک الحاقی GST همسانه سازی شد و به میزبان بیانی E. coli سویه ی (DE3) Rosetta منتقل شدند. مقدار قابل توجهی از فرم نوترکیب هر دو ایزوفرم در فاز محلول پس از القا محیط کشت با IPTG تولید شد. به منظور مقایسه نقش اختصاصی این دو ایزوفرم سلول های باکتری بیان کننده ی پروتئین های نوترکیب در محیط LB حاوی هر یک از نمک های CuSo4، ZnSo4، CdCl2، NiCl2 رشد داده و منحنی رشد آن ها در مقایسه با شاهد ترسیم شد. در حالیکه بیان پروتئین نوترکیب GST- OsMTI موجب ایجاد مقاومت سلول های باکتری به فلزات کادمیوم، روی و نیکل شد، بیان نوترکیب GST-OsMTII مقاومت ناچیزی را در برابر فلز روی و نیکل ایجاد نمود. این نتایج می تواند دلیلی بر نقش متفاوت این دو ایزوفرم در گیاه برنج باشد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir