توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله خاموشسازی ژن فیتوئن دساچوراز در گیاه شاهبیزک (Atropa belladona L.) به روش القای خاموشی ژن بواسطه ویروس (VIGS)با استفاده از هترولوگ حاصل از توتون دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله خاموشسازی ژن فیتوئن دساچوراز در گیاه شاهبیزک (Atropa belladona L.) به روش القای خاموشی ژن بواسطه ویروس (VIGS)با استفاده از هترولوگ حاصل از توتون  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله خاموشسازی ژن فیتوئن دساچوراز در گیاه شاهبیزک (Atropa belladona L.) به روش القای خاموشی ژن بواسطه ویروس (VIGS)با استفاده از هترولوگ حاصل از توتون،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله خاموشسازی ژن فیتوئن دساچوراز در گیاه شاهبیزک (Atropa belladona L.) به روش القای خاموشی ژن بواسطه ویروس (VIGS)با استفاده از هترولوگ حاصل از توتون :

تعداد صفحات:8

چکیده:

مقدمه، گیاه شاهبیزک (Atropa belladonna L.)از گیاهان دارویی مهم میباشد که مطالعه ژنهای مسیر بیوسنتز آلکالوئیدها در آن از اهیمت زیادی برخوردار است. در این پژوهش از فناوری خاموشسازی ژن به روش القایی توسط ویروس( Virus Induced Silencing Gene) برای خاموشسازی ژن نشانگر فیتوئن دساچوراز(pds)در گیاه شاهبیزک استفاده شد.هدف، این گزارش اولین گزارش درباره خاموش سازی ژن با روشVIGS در شاهبیزک میباشد و میتواند ابزار مفیدی برای بررسی عملکرد ژنهای هدف برای مهندسی متابولیسم در این گیاه باشد. مواد و روش ها، بدین منظور از وکتورpTRV2 حامل اگزوژنpdsاز گیاه توتون (NtpTRV2) و وکتور کمکیpTRV1 استفاده شد. اگروباکترهای حاوی وکتورها به برگهای گیاهچه شاهبیزک در مرحله دو برگی تزریق شد. در پایان پروتئین تام در برگهای تیمار یافته اندازهگیری شد و مقادیر رنگیزههای کلروفیل کارتنوئید نیز اندازه گیری شد. نتایج، بعد از حدود سه هفته سفیدشدگینوری (Photobleaching) مشاهده شد. نتایج نشان داد که ژن فیتوئن دساچوراز شاهبیزک با موففیت خاموش شده است که نتیجه آن کاهش در میزان رنگیزههای گیاهی بود. محتوای کلروفیل ،b ،aکلروفیل تامو کارتنوئیدها در تیمارNtpTRV2 نسبت به گیاهچههای شاهد به ترتیب و به طور متوسط 10/9، 7/4، 9/3 و 11/27 برابر کاهش یافت. مقایسه محتوای پروتئین تام نیز در تیمار NtpTRV2 در مقایسه با شاهد2/04 برابر کمتر بود.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir