توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 گزارش کارآموزش كارخانجات نساجی خوی دارای 71 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد گزارش کارآموزش كارخانجات نساجی خوی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی گزارش کارآموزش كارخانجات نساجی خوی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن گزارش کارآموزش كارخانجات نساجی خوی :

گزارش کارآموزش كارخانجات نساجی خوی

مقدمه
بشر از نخستین روز خلقت به فكر تولید پوشاك برای خود بوده و در این راه تلاش بسیار نموده است كه ثمره آن را می توان از تنوع فوق العاده پوشاك در طول تاریخ به ویژه در عصر حاضر مشاهده كرد. صنعت نساجی در ایران سابقه چند هزار ساله دارد. این صنعت در ایران در قرن یازدهم هجری تقریباً با صنعت نساجی سایر كشورهای جهان همگام بود. امروزه پیشرفت و تحولات قرون اخیر سبب شده است كه بشر با روی آوردن به خواص فیزیكی مواد و با بكارگیری ذوق و هنر خود در صنعت نساجی تحولات شگرفی را ایجاد كند.

یكی از قسمت های مهم در صنعت نساجی، قسمت مقدمات بافندگی و بافندگی می باشد كه از اهمیت فراوانی برخوردار است و با پیشرفت در زمینه تولید ماشین های بافندگی امروزه پارچه هایی با كیفیت بالاتر را می توان ایجاد نمود.

فصل اول
مقدمه
كارخانجات نساجی خوی (شركت سهامی عام) با سرمایه بانك صنعت و معدن در سال 1363 به منظور تولید سالانه 4300 تن نخ و 10 میلیون پارچه تكمیل شده (لباس، پیراهن و ملحفه ای) با هدف اشتغال حدود یك هزار نفر تأسیس گردید.

موقعیت جغرافیایی طرح
كارخانه در زمینی به وسعت یك صد هكتار در كیلومتر 20 جاده خوی – مرند واقع در استان آذربایجان غربی احداث شده است كه از جاده اصلی یك كیلومتر فاصله دارد.
این واحد از مراكز هر یك از استان های آذربایجان غربی و شرقی 150 كیلومتر فاصله داشته كه این مسافت با اتومبیل در زمانی كمتر از دو ساعت قابل طی می باشد، با توجه به فاصله هوایی و زمینی از تهران حدود سه تا چهار ساعت می توان طی نمود.
از خصوصیات ویژه كارخانجات نساجی خوی نزدیكی آن به مرزهای خروجی كشور است، به طوری كه از مرز بازرگان 120 كیلومتر، از مرز جلفا 60 كیلومتر، از مرز رازی كه ایستگاه راه آهن ارتباط استان وان و تركیه می باشد 90 كیلومتر فاصله دارد كه به سهولت، تولیدات این شركت قابل صدور از هر یك از مرزهای فوق الذكر می باشد.

هدف از ایجاد كارخانجات:
1- محرومیت زدایی
2- ایجاد اشتغال
3- كمك به توسعه صنعتی و شكوفایی اقتصاد كشور
4- حركت در جهت قطع وابستگی و كمك به تحقق امر صادرات غیر نفتی
* این پروژه با جذب 34 میلیون مارك ارز فاینانس، ماشین آلات بخش مقدمات ریسندگی و مقدمات بافندگی را از بهترین سازندگان سوئیس و آلمانی تأمین نموده است در مهرماه 1371 گشایش اعتبار گردیده و پس از حدود شش ماه، ماشین آلات شروع به حمل و ترخیص گردید. نصابان خارجی از فروردین 1373 نسبت به نصب و راه اندازی ماشین آلات اقدام نمودند و در مردادماه سال 1373 به اتمام رسیده و در ماه های شهریور و مهر تولید آزمایشی شروع شد.
از آبان ماه سال 73 بخش ریسندگی شروع به تولید نموده است و در شهریورماه سال 74 با ظرفیت كامل تولید ریسندگی توسط رئیس جمهور وقت جناب آقای هاشمی رفسنجانی افتتاح گردید.
ماشین آلات بافندگی كارخانه به تعداد 180 دستگاه در سال 75، از كارخانه غدیر خریداری شده و در سال 76 نصب و راه اندازی گردیده است و در شهریورماه سال 76 توسط وزیر محترم صنایع آقای مهندس شافعی بخش بافندگی افتتاح گردیده است.
قسمت بافندگی در سال 1376 نصب و راه اندازی شده كه شامل 3 بخش

اصلی به شرح زیر است:
1) مقدمات بافندگی شامل یك دستگاه چله پیچی بخشی و یك دستگاه چله پیچی مستقیم و یك دستگاه آهارزنی ساخت آلمان می باشد كه چله مورد نیاز بافندگی را تأمین می نماید.
2) بافندگی دپیری كه در حال حاضر 140 دستگاه می باشد (در ابتدا 180 دستگاه بود كه در سال 79 تعداد 40 دستگاه فروخته شد تا ماشین های جدید (سولزر) ساخت سوئیس جایگزین آنها شود). ماشین های فوق ساخت كارخانه غدیر تحت لیسانس سوئیس می باشد و طی سال های اخیر و در این قسمت به طور متوسط سالانه 5/4 میلیون متر پارچه تولید شده است.
3) بافندگی پروژ كتایل كه در حال حاضر شامل 30 دستگاه ماشین بافندگی دو عرض مدرن ساخت سوئیس می باشد كه در سال 80 نصب شده است و برای بافت پارچه های نگین چین در نظر گرفته شده است.
ماشین آلات قسمت رنگرزی و آهار چله و تكمیل پارچه جین نیز در حال نصب می باشد كه با راه اندازی آن امكان تولید پارچه جین رنگی تكمیل شده به وجود خواهد آمد. ماشین آلات این قسمت شامل یك دستگاه چله پیچی مستقیم، یك دستگاه رنگرزی و آهار و یك دستگاه تكمیل پارچه ساخت آلمان می باشد.

خلاصه طرح اجرایی پروژه ریسندگی كارخانجات نساجی خوی
الف- مشخصات فنی
1- محل شروع كیلومتر 20 جاده خوی – مرند در استان آذربایجان غربی
2- شروع عملیات ساختمانی خردادماه 1372
3- شروع نصب ماشین آلات فروردین 1373
4- شروع بهره برداری آزمایشی پس از نصب ماشین آلات در مدت 5 ماه، بهره برداری آزمایشی از مردادماه 1373 شروع گردید.
5- ظرفیت اسمی تولید 4300 تن انواع نخ های پنبه ای، پلی استر پنبه، پلی استر ویسكوز، ویسكوز پنبه (با نخ همگن 20)

6- منابع تأمین مواد اولیه پنبه از مناطق بجنورد، گنبد و گرگان
پلی استر از شركت پلی اكریل و پلی استر وارداتی
ویسكوز وارداتی
7- سازندگان ماشین آلات
– مقدمات ریسندگی
– ریسندگی

– تابندگی
شركت ریتر سوئیس و آلمان
شركت ریتر آلمان
شركت زاورد آلما آلمان و فاریس ایتالیا
8- مهندس مهندسین كارخانجات نساجی خوی
9- مساحت زمین جمعاً مساحت كل كارخانه یك صد هكتار می باشد كه برای اجرای مجتمع صنعت نساجی از این فضاها استفاده می گردد.
10- مساحت ساختمان های ریسندگی
– تولیدی
– انبار مواد اولیه
مساحت كل 17000 مترمربع
مساحت كل 4200 مترمربع
11- تأسیسات موجود
– برق
– آب

– سوخت

3 مگاوات
آب مورد نیاز 15 لیتر در ثانیه بوده كه از طریق چاه حفر شده، دو حلقه چاه دیگر به صورت ذخیره شده می باشد، در داخل مخزن بتنی 2000 مترمكعب تخلیه می گردد.
مازوت جهت استفاده سه دستگاه دیگ بخار ده تنی

خلاصه طرح اجرایی پروژه رنگرزی كارخانجات نساجی خوی
الف- مشخصات فنی
1- محل طرح كیلومتر 20 جاده خوی – مرند در استان آذربایجان غربی
2- شروع عملیات ساختمانی تیرماه 1374

3- شروع نصب ماشین آلات سال 1374
4- شروع بهره برداری آزمایشی پس از نصب ماشین آلات در مدت 1 ماه، بهره برداری آزمایشی از مهرماه 1374 شروع گردید.
5- ظرفیت اسمی 1 الی 3 تن در شبانه روز بسته به نوع رنگرزی و نمره نخ

6- منابع تأمین مواد اولیه تأمین نخ از ریسندگی خود شركت و كارخانه های ریسندگی دیگر شركت ها و تأمین رنگ عمدتاً از شركت های آلمانی و سوئیسی
7- سازندگان ماشین آلات
– شل پیچی و سفت پیچی
– ماشین های رنگرزی

– بوبین پیچی و برگردان
شركت اشلافهورت آلمان
شركت تیس آلمان
اشلافهورت آلمان
8- مهندس توسط مهندسین كارخانجات نساجی خوی و نصابان خارجی
9- تأسیسات موجود
– آب
– برق

100 مترمكعب در یك شبانه روز
5/207 كیلووات

خلاصه طرح اجرایی پروژه بافندگی كارخانجات نساجی خوی
الف- مشخصات فنی
1- محل طرح كیلومتر 20 جاده خوی – مرند در استان آذربایجان غربی

2- تاریخ عقد قرارداد 10/3/1375
3- شروع عملیات ساختمانی مردادماه 1375
4- خاتمه عملیات اردیبهشت ماه 1376- 3 ماه زودتر از زمان پیش بینی ش

ده در طرح
5- شروع بهره برداری آزمایشی خردادماه 1376
6- ظرفیت اسمی 5/7 میلیون متر انواع پارچه های لباسی – پیراهنی – ملافه ای در سال
7- ظرفیت در زمان بهره برداری 3 میلیون متر
8- منابع تأمین مواد اولیه قسمت ریسندگی نساجی خوی
9- سازندگان ماشین آلات مقدمات بافندگی: هاكوبا آلمان – سوكومولر آلمان – تیتان دانمارك
بافندگی: كارخانجات ساخت ماشین آلات نساجی غدیر پزد – سولرز

سوئیس
10- مهندس توسط مهندسین كارخانجات نساجی خوی
11- مساحت ساختمان های بافندگی
– تولیدی
– انبار محصول
– محل احداث مخازن
16000 مترمربع
6140 مترمربع
مخزن سوخت مازوت با حجم 500 مترمكعب در فضایی به مساحت 300 مترمربع
11- تأسیسات موجود
– برق
– آب
(5/1 مگاوات)
10 لیتر در ثانیه

وضعیت و تركیب نیروی انسانی كارخانجات نساجی خوی
1 تعداد نیروی انسانی در طول سال 84 491 نفر می باشد كه نسبت به سال قبل 1 نفر افزایش دارد.

2 تركیب تحصیلی نیروی انسانی تا پایان سال 84 مقطع تحصیلی زیر دیپلم دیپلم فوق دیپلم لیسانس فوق لیسانس

نفر 138 321 16 16
درصد 28% 66% 3% 3%

3 تركیب سنی نیروی انسانی تا پایان سال 84 سن كمتر از 25 سال از 25 تا 30 سال از 30 تا 35 سال از 35 سال به بالا
نفر 1 38 234 218
درصد 2/0% 8/7% 48% 44%

4 تركیب وضعیت تأهلی نیروی انسانی تا پایان سال 83 تأهلی مجرد م

عیل متأهل
نفر 40 8 443
درصد 8% 5/1% 5/90%

5 تركیب شغلی نیروی انسانی تا پایان سال 84 قسمت تولید و فنی پشتیبانی اداری، مالی، بازرگانی
نفر 381 52 58
درصد 5/77% 5/10% 12%

ضمناً قسمت تولیدی و فنی به صورت چرخشی سه شیفت 8 ساعته و قسمت های پشتیبانی، اداری، مالی و بازرگانی به صورت عادی كار (30/7 الی 30/15) كار می كنند.

نمودار كلی سازمان (كارخانجات نساجی خوی)

فصل دوم
مقدمه
تعریف مقدمات بافندگی – Weaving Preparation
به مجموعه عملیات و فرآیندهایی كه در طی آن نخ های تولید شده در مرحله ریسندگی آماده تولید پارچه در فرآیند بافندگی می شود را اصطلاحاً مقدمات بافندگی می گویند.
عملیات بافندگی در حقیقت بین عملیات ریسندگی و بافندگی قرار می گیرد. به طور كلی روش های مختلفی برای عملیات بافندگی وجود دارد و از این رو مراحل مقدمات بافندگی برای آنها نیز با توجه به ویژگی های فرآیند بافندگی متفاوت می شود.
عمده پارچه های تولید شده در دنیا در فرآیند بافندگی كلاسیك تولید می شوند كه در آن با استفاده از دو دسته نخ های تار و پود پارچه بافته می شود.
برای مقدمات بافندگی كلاسیك نیاز به عملیات آماده سازی نخ های تار و پود وجود دارد به طوری كه نهایتاً خروجی یك واحد مقدمات بافندگی می تواند آماده بافت برای نخ های تار و بوبین و یا ماسوره بافندگی برای نخ های پود باشد.
به طور كلی قبل از اینكه نخ ها در عملیات مقدمات بافندگی

مورد استفاده قرار بگیرند ضرورت دارد آنها در شرایطی قرار بگیرند تا با رطوبت و دمای سالن انطباق لازم را داشته باشند و از این رو معمولاً نخ ها ابتدا ساعاتی بدون استفاده برای گرفتن رطوبت و دمای لازم در داخل سالن باقی می مانند.
مشخصات ماشین آلات خط تولید در قسمت مقدمات بافندگی (مدل – سال ساخت – كشور سازنده)
– ماشین چله پیچی مستقیم
Hacoba

NzB 1000
Work Monchengladbach

1983/7/5
AC 3 ~
– ماشین آهار
Sucker Muller

Year 1993
Model : AVP
Made in Germany
– دستگاه شستشو دهنده شانه
SP LEC <
M3B
12676
Model CE97
D3 ~50Hz
400v
230/24v
35A
50A

13kv
Made in Germany
– دستگاه حمل شانه و ورده
genkinger
Type: KHR 25M GEV
Serial no: 200-1162
Year of construction : 2000
Carring capacity : 300/2500kg
Net weigh W/O buttery : 1050 ks
Made in Germany
– دستگاه طراحی نیمه اتومات
KNOTEX MASCHINE BAU GMBH Germany
KL1A220
BJ1998
Made in Germany

– ماشین دوخت
Selector
TITAN
Year 1997 METAL BUEN29

Type : GHS-2E
2750 BALLERUP / DENMARK
– دستگاه چله پیچی بخشی
Hacoba – Textil maschinen GmbH & Co . KG
Werk Monchengladbach
Modell / Model / Modele : Us – S / 90
Datum / Date / Date : JULI 1993
– قسمت شانه ماشین چله پیچی بخشی
Hacoba
Modell / Model / Modele : KS – N
Datum / Date / Date : 2805093
– دستگاه گره زنی
TITAN
DENMARK

SELECTOR , model GH3
ماشین چله پیچی مستقیم
در چله پیچی مستقیم روش كار بدین ترتیب است كه مطابق ظرفیت قفسه و متناسب با تعداد كل سر نخ ها در چله بافندگی بوبین در قسمت قفسه قرار گرفته و نخ از روی بوبین ها پس از عبور از قسمت های مختلف ماشین بر روی یك چله پیچیده می شود. به این چله اصطلاحاً Back Beam گفته می شود. با توجه به اینكه تراكم نخ های تار در Back Beam ها كامل نمی شود، به خاطر همین تعدادی از این Back Beam ها متناسب با تعداد كل سر نخ ها در چله بافندگی در قسمت ماشین آهار و یا ماشین چله برگردان قرار داده می شود كه در این شرایط نخ از روی چله ها باز شده و نهایتاً بر روی چله بافندگی پیچیده می شود.
معمولاً نخ هایی كه نیاز به آهار دارند از چله پیچی مستقیم اس

تفاده می شود.
– این نوع چله پیچی به دو دسته تقسیم می شوند:
1) با سرعت كم: كه جهت نخ های با بوبین های فلانژدار می باشد.
2) با سرعت زیاد: جهت نخ های با بوبین های مخروطی و استوانه ای با سرعت 400-800 m/min می باشد..
– اجزای ماشین چله پیچی مستقیم عبارتند از:
1) قفسه (Creel)
2) تنظیم كشیدگی و راهنما (Tension)
3) شانه تنظیم عرض
4) غلتك متراژ
5) حس كننده كشش
6) آنتی استاتیك
7) روغن زن
8) قسمت پیچش (Head Stock)
– قفسه
قفسه كه محل قرارگیری بوبین ها می باشد به صورت V شكل بوده كه به ازای هر سر نخ تار دو بوبین وجود دارد كه یكی در حال كار و دیگری به عنوان ذخیره می باشد. بوبین های در حال كار در قسمت بیرونی دو بخش به هم چسبیده V شكل قرار گرفته اند و بوبین های ذخیره در قسمت درونی دو بخش به هم چسبیده V شكل قرار دارند.
در هنگام اتمام بوبین های در حال كار، كلاج قفسه ها را فشار داده و بوبین های ذخیره را جایگزین بوبین های در حال كار می كنند. این قفسه ها در هر طرف دارای 45 ردیف عمودی می باشند كه در هر ردیف عمودی 7 بوبین قرار داده می شود كه روی هم 630 بوبین در هر طرف قفسه ها جای می گیرند.
طول نخ بر روی بوبین ها معمولاً به قدری است كه بتوان از یك بوبین چند چله بدست آورد.
مهم ترین ویژگی این قفسه ها عبارتند از:

– توقفات نسبتاً كم می باشد.
– دارای ته بوبین هستند.
– فضای كمتری را اشغال می كنند.
– كشیدگی كمتری به نخ های تار وارد می كنند.
– وسیله كشیدگی

جهت هر سر نخ وسیله كشیدگی در قفسه قرار دارد كه دانسیته چله پیچیده شده متأثر از میزان كشیدگی می باشد. كشش زیاد نخ، خواص الاستیكی نخ را تغییر می دهد و كشش نامنظم نخ ها با ایجاد بی نظمی در پیچش نورد چله و در نتیجه كاهش راندمان بافندگی و كاهش كیفیت پارچه تولیدی را باعث می گردد.
كشش وارده بر نخ در قفسه چله پیچی شامل دو كشش كه عبارتند از:
1- كششی است كه در اثر ایجاد بالن در هنگام باز شدن نخ از روی بوبین ایجاد می شود.
2- كششی كه توسط وسایل كشیدگی و راهنماها به نخ اعمال می شود.
در این ماشین سیستم كشش به صورت انحراف مسیر عبور نخ می باشد كه این عمل توسط دو میله عمودی صورت می گیرد كه با توجه به تنظیم فاصله این دو میله كشش نخ تنظیم می شود.

كشش ورودی
كشش خروجی
ضریب اصطكاك
زاویه پیچش
– وسیله توقف اتوماتیك به هنگام پارگی
در روی قفسه ماشین برای هر نخ تار یك سنسور وجود دارد كه این سنسورها به صورت سری به هم متصل شده اند و با پاره شدن یكی از سر نخ ها سنسور مورد نظر عمل كرده و در نتیجه مدار وصل شده و ماشین متوقف می شود. در بالای هر ردیف عمودی از قفسه، لامپ هایی جهت مشخص كردن ردیفی كه نخ در آن ردیف پاره شده است، وجود دارد و با پاره شدن یكی از سر نخ ها لامپ روشن شده و به راحتی می توان پارگی را تشخیص و رفع پارگی نمود.
محل قرارگیری توقف اتوماتیك باید قبل از رسیدن نخ به محل پیچش ماشین باشد، چون برگشت سیم پیچش در ماشین چله وجود ندارد.

– سیستم توقف قسمت پیچش
سیستم ترمز قسمت پیچش به صورت هیدرولیكی می باشد كه اهرم ترمز به صورت فشار پنوماتیكی فرمان را به قسمت ترمز ماشین می رساند.
– شانه ماشین چله پیچی مستقیم
شانه جهت مجزا و تفكیك نمودن نخ تار و تنظیم تراكم تار بر روی

ماشین چله نصب می گردد. از تعدادی سوزن كه به طور مجزا و منظم و خطی در یك پایه قرار می گیرد كه از جنس فولاد سخت كه آبكاری شده اند.
معمولاً حالت شانه ها زیگزاگی می باشد و به صورت لولایی بوده كه با كم و زیاد نمودن زاویه بین آنها تراكم را تغییر می دهند. این شانه ها روی پایه محركی قرار گرفته اند تا بتوانند نخ ها را در عرض پارچه به طور یكنواخت قرار دهند.
در چله پیچی مستقیم طول شانه برابر عرض پارچه می باشد. این در حالی است كه در چله پیچی بخشی طول شانه برابر هر باند چله می باشد.
– قسمت پیچش
نخ بر روی نورد چله با تراكم یكسان و یكنواختی پیچیده می شود تا دانسیته چله از ابتدا تا انتهای پیچش یكسان باشد، اگر دانسیته متغیر باشد در هنگام باز نمودن چله كشیدگی تغییر می نماید.
در این ماشین حركت توسط یك الكتروموتور به محور اسنو داده می شود چون همانند بوبین پیچی، دقیق عمل می نماید. دانسیته از ابتدا تا انتهای پیچش متفاوت می باشد. چون با افزایش خطر اسنو سرعت سطحی پیچش افزایش می یابد، جهت رفع این عیب بین موتور و اسنو یك گیربكس قرار داده می شود و با افزایش قطر چله، سرعت تنظیم می شود.
– وسیله كنترل متراژ چله
هر چله طولی معین باید داشته باشد، در غیر این صورت باعث ضایعات می گردد. نخ از بین سه غلتك عبور نموده غلتك وسط به دورسنج متصل می باشد. براساس محیط غلتك و تعداد دوری كه می زند، میزان متراژ نخ برحسب متر بر روی كنتور نمایان می گردد.
– دارای یك Cutter متحرك جهت بریدن سر نخ های تار می باشد.
– پل نخ تار
این قسمت بعد از شانه قرار می گیرد و نخ ها را به صورت موازی و منظم به قسمت پیچش چله انتقال می دهد.
– در قسمت بالایی قفسه ماشین یك تجهیز كننده متحرك وجود

دارد كه پرزها و گرد و غبار را از نخ ها جدا می كند.
– عرض چله هایی كه در این ماشین بكار گرفته می شوند 180 سانتیمتر می باشد.
– طرح كلی و اصول كار ماشین چله پیچی مستقیم
همان طور كه قبلاً توضیح داده شد، هر ماشین چله پیچی دو بخش دارد، چله پیچ و قفسه نگهداری بوبین ها. جهت راه اندازی ماشین چله پیچی مستقیم ابتدا بوبین ها را با توجه به تعداد سر نخ های تار چله بافندگی در داخل قفسه می گذاریم. سپس آنها را از میان راهنماها، وسایل كشیدگی، وسایل ترمز كننده نخ عبور می دهیم، سپس سر نخ های تار را از بین دندانه های شانه با توجه به عرض چله مورد نظر عبور می دهیم. سپس سر نخ های تار را از روی پل نخ تار عبور داده و بر روی چله می پیچیم، سپس ماشین را روشن كرده و متراژ مورد نظر را بر روی چله می پیچیم.
چله پیچی بخشی
در این ماشین روش كار بدین ترتیب است كه نخ های قرار گرفته در قفسه به صورت بخش بخش و یا باند باند ابتدا بر روی یك درام شیب دار پیچیده می شود، سپس نخ های پیچیده شده بر روی درام طی مرحله دیگر به چله بافندگی تبدیل می شوند. به عبارت دیگر در این روش عملیات در دو مرحله انجام می گیرد:

1- انتقال نخ از قفسه به درام شیب دار
2- انتقال نخ از درام شیب دار به چله بافندگی
تعداد باندهایی كه مورد استفاده قرار می گیرند وابسته به تعداد ك

ل سرنخ ها و ظرفیت قفسه می باشد و از این جهت هر چقدر ظرفیت قفسه بزرگتر باشد، عملیات با زمان تلف شده كمتری انجام می گیرد. به طور كلی با توجه به دو مرحله بودن فرآیند در چله پیچی بخشی، زمان تلف شده در این سیستم بیشتر از نوع مستقیم است و اساساً روش چله پیچی بخشی برای نخ های تار رنگی و همین طور نخ هایی كه قرار نیست عملیات آهارزنی بر روی آنها انجام بگیرد مورد استفاده واقع می شود.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir