توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تعیین محل دقیق کاتیون در شبکه کریستالی اسپینل CoFe2-xTbxO4 و ارتباط آن با خواص مغناطیسی ترکیبات تهیه شده دارای 14 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تعیین محل دقیق کاتیون در شبکه کریستالی اسپینل CoFe2-xTbxO4 و ارتباط آن با خواص مغناطیسی ترکیبات تهیه شده  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تعیین محل دقیق کاتیون در شبکه کریستالی اسپینل CoFe2-xTbxO4 و ارتباط آن با خواص مغناطیسی ترکیبات تهیه شده،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تعیین محل دقیق کاتیون در شبکه کریستالی اسپینل CoFe2-xTbxO4 و ارتباط آن با خواص مغناطیسی ترکیبات تهیه شده :

تعداد صفحات:14

چکیده:

در پژوهش حاضر تاثیر کاتیون تربیوم بر خواص مغناطیسی اسپینل (x = 0 –0/5) CoFe2-xTbxO4 بررسی شد. آزمون پراش اشعه ایکس (XRD) حاکی از تشکیل فاز اسپینل بدون حضور هر گونه فاز ثانویه بود. به منظور مشخص شدن موقعیت ترجیحی کاتیون ها، از اسپکتروسکوپی موزبائر (Mssbauer Spectroscopy) در دمای اتاق کمک گرفته است. مشاهده شد که با افزایش میزان تربیون، از میزان فاز فری مغناطیس کاسته شده و بر میزان رقت ترکیب مذکور افزوده می شود. محل دقیق اشغال کاتیون تربیوم در هر دو مکان های اکتاهدرال و تترا هدرال می باشد؛ ولی درصد اشغال فضاهای خالی تتراهدرال در ترکیب x=0/1 تا x=0/4 به میزان 28 درصد افزایش پیدا می کند. با اندازه گیری خواص مغناطیسی توسط مغناطومتر (VSM)، دلیل اصلی تغییرات مغناطش اشباع کاتیون های تربیوم در مکان های تتراهدرال شبکه اسپینل اعلام می شود، اندازه ذرات تهیه شده، توسط میکروسکوپ الکترونی روبشی گسیل میدان (FE-SEM) ارزیابی شد و مشخص شد که با افزایش میزان غلظت تربیوم، اندازه ذرات افزایش و به تبع نیروی پسماند زدا کاهش می یابد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir