توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی ریسک فاکتورهای شغلی آسیبهای اسکلتی- عضلانی (WMSDs) با روش های REBA و QEC و مقایسه نتایج ارزیابی این روشها دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی ریسک فاکتورهای شغلی آسیبهای اسکلتی- عضلانی (WMSDs) با روش های REBA و QEC و مقایسه نتایج ارزیابی این روشها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی ریسک فاکتورهای شغلی آسیبهای اسکلتی- عضلانی (WMSDs) با روش های REBA و QEC و مقایسه نتایج ارزیابی این روشها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی ریسک فاکتورهای شغلی آسیبهای اسکلتی- عضلانی (WMSDs) با روش های REBA و QEC و مقایسه نتایج ارزیابی این روشها :

تعداد صفحات:10

چکیده:

عوارض اسکلتی – عضلانی از شایعترین عوارض ناشی از کار در محیط های صنعتی محسوب می شود. خطر مواجهه شغلی با عوامل آسیب رسان به سیستم اسکلتی – عضلانی با روشهای متعددی ارزیابی میشود. از روشهای ارزیابی سیستم اسکلتی – عضلانی می توان دو روش REBA و QEC را ذکر کرد. آنچه در این مطالعه مد نظر است مقایسه نتایج ارزیابی حاصل از ایستگاههای کاری خطوط تولید روغن موتور در یکی از صنایع شیمیایی به کمک دو روش REBA و QEC و همچنین بررسی وجود همبستگی ما بین نتایج می باشد. ارزیابی بصورت مشاهده ای مبتنی بر فیلمبرداری، عکسبرداری، تکمیل چک لیست و توصیف و تحلیل آماری نتایج حاصله می باشد. نتایج این مطالعه نشان می دهدکه امتیاز روایی =080 برقرار است و بین نتایج دو روش ارزیابی(سطوح اقدامات) همبستگی خطی (r=0.893) با درصد اعتماد (001>P) وجود دارد که این همبستگی با آزمون اسپیرمن و ویلکاکسون تایید گردید. از جمله شرایط توصیه روش REBA نسبت به QEC موارد تاکید بر فعالیتهای غیر نشسته است. از سوی دیگر روش QEC به لحاظ برخورداری از پرسشنامه نظری از شاغلین در موارد مداخلات بهد اشت روان توصیه می شود . سهولت و سرعت نسبی روش QEC دریادگیری و کاربرد آن نسبت به روش REBA از امتیازات قابل توجه این روش در صنایع است.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir