توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی اثر منشاء و اندازه بذر بر میزان ظهور گیاهچه استقرار بوته و عملکرد دانه ذرت SC704 در استان خوزستان دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی اثر منشاء و اندازه بذر بر میزان ظهور گیاهچه استقرار بوته و عملکرد دانه ذرت SC704 در استان خوزستان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی اثر منشاء و اندازه بذر بر میزان ظهور گیاهچه استقرار بوته و عملکرد دانه ذرت SC704 در استان خوزستان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی اثر منشاء و اندازه بذر بر میزان ظهور گیاهچه استقرار بوته و عملکرد دانه ذرت SC704 در استان خوزستان :

تعداد صفحات:8

چکیده:

به منظور تعیین بهترین منشاء تولید بذر ذرت سینگل کراس 704، مناسب ترین اندازه بذر و تعیین رابطه میان بنیه و اندازه بذر بر روی عملکرد دانه در خوزستان در سال زراعی 1389 در مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد دزفول آزمایشی به دو صورت آزمایشگاهی و مزرعه ای با سه تکرار اجرا شد. تیمارهای مورد مطالعه در شرایط آزمایشگاهی شامل دو فاکتور منشاء بذر در سه سطح ( منشاء خوزستان، مغان و خراسان) و فاکتور اندازه بذر در سه سایز ( 7 و 6/5 و 6 میلی متر) با آزمون های جوانه زنی استاندارد و آزمون سرما انجام گردید. تیمارها در شرایط مزرعه نیز بصورت طرح اسپلیت پلات در قالب طرح بلوک تصادفی با سه فاکتور منشاء بذر ( منشاء خوزستان، مغان و خراسان) به عنوان فاکتور اصلی و فاکتور اندازه بذر ( 7 و 6/5 و 6 میلی متر) به عنوان فاکتور فرعی انجام گرفت. نتایج نشان داد که در شرایط آزمایشگاهی میان صفات و ازمون های اندازه یگری شده در ارتباط با منشاء ها و اندازه های مختلف بذور تفاوت معنی داری وجود دارد. در شرایط مزرعه ای با افزایش اندازه بذر درصد سبز گیاهچه، سرعت سبز گیاهچه، شاخص ظهور گیاهچه عملکرد بیولوژیک، عملکرد دانه، شاخص برداشت، تعداد دانه در بلال، تعداد ردیف در بلال، تعداد دانه در ردیف، وزن هزار دانه ، قطر بلال و وزن چوب بلال در منشاء های مختلف افزایش یافت. در صورتی که صفات طول بلال و ارتفاع بوته میان تیمارهای مختلف تغییری نشان ندادند. بطور کلی نتایج این آزمایش نشان داد که با افزایش اندازه بذر، بنیه بذر و در نهایت عملکرد داه افزایش یافت. به گونه ای که عملکرد دانه با منشاء خوزستان و اندازه بذر 7 میلی متر با میانگین (8717/7 کیلوگرم در هکتار) نسبت به منشاء مغان و خراسان ( به ترتیب 8583/7 و 8344/3 کیلوگرم در هکتار) برتری نشان داد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir