توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله ارائه راهکاری به منظور جستجو در کتابخانه های تصاویر دیجیتال شهر الکترونیک توسط بازیابی مبتنی بر محتوای تصاویر دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارائه راهکاری به منظور جستجو در کتابخانه های تصاویر دیجیتال شهر الکترونیک توسط بازیابی مبتنی بر محتوای تصاویر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارائه راهکاری به منظور جستجو در کتابخانه های تصاویر دیجیتال شهر الکترونیک توسط بازیابی مبتنی بر محتوای تصاویر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارائه راهکاری به منظور جستجو در کتابخانه های تصاویر دیجیتال شهر الکترونیک توسط بازیابی مبتنی بر محتوای تصاویر :

تعداد صفحات:6

چکیده:

با توجه به افزایش روز افزون و گسترش رسانه ها و تصاویر دیجیتال توسط شهروندان الکترونیک، جستجو و بازیابی آ نها از اهمیت بالایی برخوردار است. در این تحقیق، روشی جدید برای بازیابی مبتنی بر محتوای تصویر معرفی شده است. روش مطرح شده میتواند به منظور جستجو و بازیابی تصاویر از کتابخانه ها و بانکهای اطلاعاتی تصاویر شهر الکترونیک به کار گرفته شود. راهکار ارائه شده، یک روش بدون ناظر و بر پایه ی قطعه بندی و شاخص گذاری خودکار تصاویر است که بر روی انواع تصاویر ناهمگون و بدون برچسب قابل اعمال می باشد. این روش همچنین نسبت به شرایط مختلف تصویر از قبیل هر گونه چرخش و روشنایی مقاوم است. در مرحله ی آموزش این روش، ابتدا تصویر از فضای رنگی RGB به فضای رنگی YCbCr تبدیل میشود، سپس با استفاده از الگوریتم خوشه بندی Mean Shift قطعه بندی می گردد. به ازای هر قطعه، تعدادی ویژگی از تصویر اصلی که به فضای رنگی HSI منتقل شده است، استخراج میگردد. سپس این ویژگیها با استفاده از الگوریتم K-means به K کلاس خوشه بندی میشوند و در نهایت، یک دسته بند برای ایجاد پایگاه داده ی شاخص گذاری شده به کار گرفته میشود. برای ارزیابی این روش، از پایگاه داده ی تصاویر ZuBuD استفاده شده است. نرخ بازشناسی برای اولین تصویر بازیابی شده 43%.96 به دست آمده است.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir