توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله اثر چینه سرمایی و شوک حرارتی در شکستن خواب و تحریک جوانه‌زنی بذور گیاه دارویی کنگر(Gundelia tournefortii) دارای 5 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اثر چینه سرمایی و شوک حرارتی در شکستن خواب و تحریک جوانه‌زنی بذور گیاه دارویی کنگر(Gundelia tournefortii)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثر چینه سرمایی و شوک حرارتی در شکستن خواب و تحریک جوانه‌زنی بذور گیاه دارویی کنگر(Gundelia tournefortii)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اثر چینه سرمایی و شوک حرارتی در شکستن خواب و تحریک جوانه‌زنی بذور گیاه دارویی کنگر(Gundelia tournefortii) :

تعداد صفحات:5

چکیده:

کنگر (Gundelia tournefortii) از جمله گیاهان دارویی و متعلق به خانواده کاسنی و یکی از گیاهان بومی کشور که در مناطق خشک و نیمه‌خشک رویش داشته که گل، برگ، دانه و ریشه آن مصرف داروئی و خوراکی دارد. خواص ضد باکتریایی و آنتی‌اکسیدانی آن به اثبات رسیده است. بذور بسیاری از گیاهان موجود در رویشگاه های طبیعی با توسعه مکانیزم های مختلف خواب، بقای خود را برای سال‌های طولانی تضمین می‌کنند. اما زمانیکه هدف، کشت و تولید زراعی این گیاهان باشد افزایش درصد و سرعت جوانه‌زنی و یکنواخت سبز شدن مزرعه یکی از اصول مهم تولید محسوب می شود. لذا بدین منظور آزمایشی در قالب طرح کاملاً تصادفی با 6 تیمار و 5 تکرار صورت گرفت. تیمار ها شامل شاهد (بذور پس‌رسی شده)، شوک حرارتی در دو زمان 30 و 60 دقیقه در دمای 45 درجه سانتی گراد و چینه‌سرمایی در دمای 4 درجه سانتی گراد برای مدت 2، 4 و 6 هفته انتخاب گردید. زمان انجام آزمایش 30 روز در نظر گرفته شد. نتایج آزمایش نشان داد که از بین تیمارهای انتخابی جوانه‌زنی، بهترین تیمار چینه‌سرمایی بذور بوده است و در حالت کلی بین شوک حرارتی یک ساعته و تیمار شاهد اختلاف معنی‌داری مشاهده نمی شود. تیمار چینه‌سرمایی نسبت به شوک حرارتی بیشترین تعداد جوانه زنی را داشت. تیمار چینه‌سرمایی دو هفته در بین تیمارها سریع ترین جوانه زنی را به خود اختصاص داد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir