توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله در مورد مطالعات وضع موجود روستای میموندره دارای 21 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله در مورد مطالعات وضع موجود روستای میموندره  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله در مورد مطالعات وضع موجود روستای میموندره،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله در مورد مطالعات وضع موجود روستای میموندره :

مطالعات وضع موجود روستای میموندره

پیشگفتار
حمد و ستایش پروردگار ی است که آسمان و زمین را بیافرید و آن را تا روزی معین بر میزان و حرکتی استوار قرار داد. اوست که ما را بیاموخت و دریچه ای از بیکران علم را بر ما گشود و دیدگان کوچکمان را با عالم پر عظمت آثار خویش آشنا ساخت .آدمی را هدف والای انسان بودن عطا فرمود ودر این راستا پیامبران گرام خویش را با کتابهای آسمانی راهنمایش قرار داد.الطاف بی پایانس بر گسترده زمین در چشم نیک اندیشان و صالح بندگانش آشکارو شکوه و عظمت آثار ش حقیقت بین هویدا ست. عظیم تدبیر کننده ای که در نهایت کمال نظام خلقت جهان هستی ایجاد نمود و

بندگانش را در امر آفرینش خویش به تفکر فراخواند ،عالمان و هنر مندان را به تحیرواداشته و در اشتیاق رسیدن به معبود خویش به عرفان و شب زنده داری کشانده ودگنهکاران را مسیر توبه آموخته و آنان را به بخشایش و کرم بی پایانش وعده کرده و ظالمان و نابخردان و گمراهان و توبه شکنان را در انتظار عذابی سخت با وسوسه های شیطان تنها گذاشت. با احترام

“مطالعات وضع موجود روستای میموندره”
الف: مطالعات طبیعی و جغرافیایی :
وضعیت طبیعی روستا:
روستا میموندره در دشت ودر دامنه کوه قرار گرفته است.

خاک روستا:
خاکهای محدوده روستا ی میموندره از نظر حاصلخیزی ،درجه نفوذپذیری آب در خاک عمق جزء خاکهای درجه دو سه طبقه بندی شده است. می توان گفت غالب اراضی از نظر کشاورزی دارای استعداد متوسطی بوده ودر صورت وجود آب می تواند موقعیت مناسبی را از نظر کشاورزی برای روست ایجاد نماید.

پوشش گیاهی روستا :
در اطراف روستای میموندره هیچگونه جنگل و.جود ندارد بیشتر زمینهای منطقه راباغات تشکیل داده اند.

کشاورزی :

همانطور که اشاره شد محور فعالیت اصلی روستای میموندره بر بخش کشاورزی استوار است.محصولات باغی عمده روستا نیز شامل باغات انگور است که مهمترین محصولات باغی روستا را تشکیل می دهد .سایر محصولات باغی روستا گردو – بادام – میوهای درختی می باشد که برای مصرف خانوار ها قابل استفاده بوده ودر آمد اقتصادی چندانی برای روستا ندارد عمده محصولات کشاورزی روستا آبی است و شیوه آبیاری غرق آب می باشد

نقش عوامل طبیعی روستا بر بافت ساختمانها:
در روستای میموندره به دلیل اینکه این روستا در منطقه سردسیر واقع شده است و خانه ها متراکم هستند این خانه ها اکثرا” با دیوارهای ضخیم و با خشت وگل ساخته می شوند.

شناخت محیط تاریخی:
تغییر و تحولاتی که در تقسیمات کشوری سال 1376در سطح استان زنجان صورت گرفت هم قلمرو کل استان را محدود تر نمود و هم تقسیمات داخل آن دچار تغییرات اساسی شد براساس این تغییرات تعدادشهرستان ها نیز به 12مورد افزایش پیدا کرد .

در نتیجه به همگام سازی مشخصه های مختلف جمعیتی و مسکن و شاخص های اصلی این بخش برای شهرهای جدید استان بعنوان یک ضرورت احساس می گردد.در این راستا مجموعه حاضر سعی دارد با استناد نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1375 شاخص های عمده و اساسی هر شهر را به همراه تحلیلی کوتاه و مفید ارائه نماید.

موقعیت ،حدود،وسعت و تعدادشهرهای استان:
استان بر اساس آخرین تقسیمات اداری و سیاسی در سال 1376 دوازده شهر به نامهای ابهـــــــر،آببر،خرمدره،دندی،زرین آباد،سلطانیه ،صائین قلعه،قیدار،گرماب،ماهنشان،هیــــدج بوده است.

استان زنجان:
بر اساس آخرین تقسیمات اداری و سیاسی ،کل کشور استان زنجان در سال 79 دارای 7 شهرستان ،15بخش،16،شهر ،46،دهستان،1206 آبادی،بوده است که از این تعداد آبادی 81 درصد دارای سکنه و بقیه خالی بودند.

شهرستان ابهر:
ابهر یکی از شهرستانهای زنجان محسوب می شود که فاصله ابهر تا زنجان (90 کیلومتر )میباشد لازم به ذکر است فاصله ابهر تا قزوین نیز (90 کیلومتر)است این شهرستان با وجود شرکتهای صنعتی یکی از قطبهای صنعتی استان و کشور است (صنایع ریلی ایریکو-ایران خودرو-سیم کابل –پارس نخ – ساینا- و غیره) این شهرستان همسایگانی چون(خرمدره –صائین قلعه –هیدج-خدابنده- قیدار نبی)در اطراف خود دارد.

روستای میموندره:
بر اساس پرسش به عمل آمده از اهالی و مسئولین روستا از بدو اقامت در روستا نام آن میموندره بوده وکه به معنی (مبارک) می باشد. لازم به ذکر است قدمت روستا به بیش از 300 سال پیش باز می گردد.

راههای دسترسی به روستا(حوزه نفوذ):
راههای دسترسی به این روستا از طریق جاده ابهر – قیدار می باشد و انتهای روستا همانطور که گفته شد انتهای روستا به جای ختم نمی شود و هیچ روستای جهت خرید وسایل یا تحصیل به این روستا نفوذ نمی کنند و لازم به ذکر است محصلان این روستا جهت ادامه تحصیل در مقطع دبیرستان به ابهر می آیند.

بررسی جمعیت و عوامل اجتماعی :

آمار کل جمعیت روستای میموندره:
آمار کلی مردم روستای میموندره در سال 1387به تعداد(1032نفر)رسیده است که نسبت به روستاهای اطراف رشد چشم گیری داشته است. روستای میموندره به علت داشتن موقعیت های خوب از قبیل زمینهای غنی از لحاظ کشاورزی وحاصلخیزی ،دامداری ،آب فراوان نزدیک بودن به شهر ابهر و غیره آمارش روز به روز افزایش د اشته و میزان مهاجرت از این روستا بسیار کم بوده .

سال رشد جمعیت درصد نرخ رشد
1365 – –
1375 1231نفر
1385 1028نفر
1387 1032نفر
جمعیت روستای میموندره در سرشماری سال65معادل——نفر بوده است،این رقم در سال 1375به1231نفر رسیده است ودر سال 1385به 1028نفر که کمتر شده است رسیده است.
آمار رسمی

آمار تعداد زن و مرد :
تعداد زن و مرد در روستای میموندره در سال 1387 به شرح ذیل می باشد.(این آمار از سازمان بنیاد مسکن جمع آوری شده است)

زن 491 نفر 1387
مرد 541نفر 1387

میزان مرگ و میر و زادو ولد در روستا:
میزان مرگ ومیر و زاد وولد به طور متوسط در سال در روستای میموندره به شرح ذیل می باشد.(این آمار تقریبی می باشد و از طریق مطالعات میدانی کسب شده است.)
مرگ و میر در سال 10نفر

زادو ولد 12 نفر
آمار طلاق:
به طور کلی در روستاهای کشورمان به علت داشت فرهنگ و آداب ورسوم قدیمی و این اعتقاد که دختر با لباس سپید به خانه بخت رفته وبا لباس سفید بیرون می آید (از زبان روستائیان) طلاق در روستا به خصوص در این روستا بسیار کم یا شاید بتوان گفت اصلا” وجود ندارد.

آمار مهاجرت:
روستای میموندره به علت داشتن موقعیت های خوب از قبیل زمینهای غنی از لحاظ کشاورزی وحاصلخیزی ،دامداری ،آب فراوان نزدیک بودن به شهر ابهر و غیره آمارش روز به روز افزایش د اشته و میزان مهاجرت از این روستا بسیار کم بوده حتی اگر جوانان روستا برای کار به خارج از روستا بروند (کارهای صنعتی) برای زندگی به روستا برمی گردند.حتی اشخاصی که از روستا مهاجرت کرده ورفته اند در روستا خانه ای دارند و در مواقعی از سال به روستا برگشته و در آنجا زندگی می کنند.

برق:
در قدیم در روستا چون برق نبود از گرسوز و وسایل دیگر برای روشنایی استفاده می کردند.و با گذشت زمان و امکانات دهی به روستا ها ،برق در سال 62به روستا ی میموندره انتقال داده شده است و در همان سال با کمک مسئولین م مردم روستا قابل بهره برداری شده است . و امروز کل روستا دارای سیستم برق می باشند (انتقال برق به روستا توسط کابل کشی از ابهر به میموندره می باشد)

آب روستا:
بیشتر منازل روستای میموندره دارای سیستم لوله کشی آب مصرفی می باشند و انشعاب اصلی آب منازل داخل روستا می باشد.3

تلفن:
قبل از اینکه تلفن به منازل انتقال داده شود افراد برای ارتباط با یکدیگر از تلفن مرکزی استفاده می کردند.ودر سال 1378به کمک مسئولین امر تلفن در روستا مورد بهرهبرداری گردید.و لازم به ذکر است روستای میموندره دارای مخابرات می باشد.

گاز:
گاز به این روستا انتقال داده شده است ولی کل روستا هنوز از آن استفاده نمی کنند.
حمام و نحوه تامین سوخت روستا:
روستا ی میموندره دارای1 حمام عمومی (12 چشمه) می باشد که به صورت جداگانه (زنانه-مردانه)می باشد.سوخت این حمام توسط دهیاری و شورا تامین می شود که نوع مصرف سوخت ان نفت مازوت کوره ای می باشد که در مخزنی به اندازه 25 هزار لیتر که روی آن آهنی و بدنه آن بتنی می باشد نگهداری می شود.نفت مصرفی مردم در روستا در تعاونی نگهداری می شود.

مکان فرهنگی – مذهبی:
روستای میموندره همانند روستاها و شهرهای دیگر مساجدی در خود دارد که شامل 3 مسجد می باشد(مسجد حضرت ابولفضل(ع) –مسجد جامع-مسجد صاحب الزمان(عج) لازم به ذکر است مسجد جامع و صاحب الزمان از تیرو آهن و آجر ساخته شده است.

مراکز ورزشی روستا:
روستای میموندره دارای زمین ورزشی به مساحت 2 هکتار می باشد که در حال حاضر تکمیل نشده است .
خدمات تجاری و خدمات عمومی:

تاسیسات و تجهیزات آموزشی بهداشتی- درمانی خدمات تجاری-رفاهی
آب

* برق

* صندوق
پستی

*
دفتر مخابرات

* دبستان

* راهنمایی

* خانه بهداشت

* حمام

* غسالخانه

*
شرکت تعاونی

* نانوایی

* شعبه فروش نفت

* خوار بار فروشی

*

تعداد مدارس و دانش آموزان در حال تحصیل:
روستای میموندره دارای 3مدرسه می باشد به نامهای :
جمعا 120 نفر دانش آموز در مدارس روستا به غیر از مدرسه دخترانه صداقت مشغول به تحصیل هستند.
مدرسه راهنمایی دخترانه صداقت مدرسه ابتدائی شهید مردانی مدرسه راهنمایی نصر

مساحت روستا :

محدوده روستا 5500 هکتار
زمینهای کشاورزی 1802 هکتار
زمینهای زراعی 1445 هکتار
طول معابر 4719 هکتار
منابع طبیعی 1700 هکتار

قیمت زمینهای روستا:
با استناد به گفته های دهیار و اعضای شورای روستای میموندره قیمت به صورت ذیل می باشد.

زمین هکتاری زراعی دیمی
000/000/10 ریال
زمین هکتاری زراعی آبی
000/000/50 ریال

آب روستا:
بیشتر منازل روستای میموندره دارای سیستم لوله کشی آب مصرفی می باشند.
میزان پتانسیل بهره برداری از منابع آب شهرستان ابهر و خرم دره با عنایت به اینکه شهرستانهای ابهر و خرم دره زیر حوزه آبریز رودخانه شور قرار داشته و رودخانه ابهررود از داخل هردو شهرستان عبور می کند اطلاعات مربوط به آب این دو شهر استان قابل تفکیک نبوده و هردو شهرستان از نظر مقدار آب سطحی با یک ایستگاه اندازه گیری شده است پتانسیل آب سطحی این رودخانه در ایستگاه قروه اندازه گیری شده است حدود 61 میلیون که مترمکعب بوده است که نزدیک به 2 پتانسیل آب سطحی استان می باشد.

آب شب روستای میموندره که از طریق 2 منبع آب که زیر نظر اداره آب می باشد تامین می شود. لازم به ذکر است این روستا 2 رودخانه دایمی (بزرگ سو )که سرچشمه آن از کوههای جنوب روستا نشات می گیرد که در حال حاضر خشک می باشد و3 حلقه چاه عمیق نیز دارد که باغهای اطراف روستا را نیز با این چاه عمیق و آب رودخانه آبیاری می کنند علاوه بر موارد فوق آب باران مهمترین منبع تامین آب کشاورزی برای زمینهای دیمی روستا می باشد.

بررسی معادن روستا :
هیچ گونه معدنی در این روستا واطرافش وجود ندارد.
بررسی وضعیت زلزله در روستا:
با توجه به وجود چهار گسل زلزله در روستا این روستا تقریبا” جزء مناطق زلزله خیز می باشد و وقوع زلزله بطور تقریبی در این روستا وجود دارد. به همین منظور بیشتر ساختمانهای روستا از مصالح جدید ساخته شده است.

رطوبت:
مشاهدات انجام شده نشان می دهد که میزان رطوبت نسبی در منطقه ابهر وخرمدره در طول سال در سه ماه پایان سال به 100 درصد نیز می رسد و در آبان وآذرماه به 97 درصد ودر فروردین واردیبهشت به دورقم 96 و99 درصد می رسد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir