توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی چگونگی تولید نیروگاه های بخاری دارای 170 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی چگونگی تولید نیروگاه های بخاری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه بررسی چگونگی تولید نیروگاه های بخاری

صفحه

مقدمه

مشخصات نیروگاه سیکل ترکیبی

بویلر Boiler

اجزاء تشکیل دهنده بویلر

Feed water heater

Dearator

Economizer

Drum

Down commer and evaprator

Super heater

Blow Down

Diverter Damper

توربین Turbine

فوندانسیون

پوسته CASE

روتور Rotor

پره ها Blades

کوپلینگ ها Couplings

یاتاقان ها Bearings

گلندهای توربین Turbine Glands

کندانسور Condansor

اکسترکشن پمپ Extraction Booster Pump

تصفیه آب خروجی از کندانسور Condansor Booster Pump

Main ejector

گلند کندانسور Gland condansor

سیستم آب خنک کن Cooling

برج های خنک کن و مسیرهای آن Cooling and Cooling Tower

پمپ های گردش آب در برج های خنک کن C . W . P

 

 

مقدمه
نیروگاههای بخاری یكی از مهمترین نیروگاههای حرارتی می باشند كه در اكثر كشورها، از جمله ایران سهم بسیار زیادی را در تولید انرژی الكتریكی بر عهده دارند، به طوریكه سهم تولید این نوع نیروگاهها حدود 3/47% كل تولید انرژی كشورمان می اشد. از مهمترین این نیروگاهها در كشورمان می توان به نیروگاههای شهید سلیمی نكا ،‌شهید رجایی قزوین، شهید محمدمنتظری اصفهان، رامین اهواز، اسلام آباد اصفهان، طوس مشهد، بعثت تهران، شهید منتظر قائم كرج، تبریز، بیستون كرمانشاه ، مفتح (غرب) همدان، و بندرعباس اشاره نمود. مشخصات این نیروگاهها به همراه دیگر نیروگاههای بخاری كشورمان در سال 1381 را میتوان در جدول (1-1) مشاهده نمود.
در این نیروگاهها، از منابع انرژی فسیلی از قبیل نفت، گاز طبیعی، مازوت و غیره استفاده میشود؛ به این ترتیب كه از این سوختها جهت تبدیل به انرژی حرارتی استفاده شده، سپس این انرژی مكانیكی، و در مرحله بعد به انرژی الكتریكی تبدیل می گردد. به عبارت دیگر در این نیروگاه سه نوع تبدیل انرژی صورت می گیرد. اولین نوع، تبدیل انرژی شیمیایی (انرژی نهفته در سوخت) به انرژی حرارتی است كه این تحول در وسیله ای به نام دیگ بخار صورت می پذیرد. این تبدیل انرژی باعث می شود كه آب ورودی به دیگ بخار تبدیل به بخار با دمای زیاد شود. دومین نوع، تبدیل انرژی حرارتی به انرژی مكانیكی است كه این تحول در توربین نیروگاه صورت می گیرد و انرژی حرارتی در بخار ورودی به توربین، تبدیل به انرژی مكانیكی چرخشی محور توربین می شود. سومین و آخرین نوع از تبدیل انرژی در نیروگاههای بخاری، تبدیل انرژی مكانیكی روتور به انرژی الكتریكی می باشد كه این تحول در ژنراتور نیروگاهها صورت می گیرد. در نهایت، انرژی الكتریكی توسط خطوط انتقال به مصرف كنندگان منتقل می شود. در این فصل برآنیم تا تجهیزات این نوع نیروگاهها را تشریح كنیم. بدین منظور ابتدا سیكل ترمودینامیكی بخاری بیان می گردد. پس از آشنایی مقدماتی با تجهیزات اصلی یك نیروگاه از قبیل توربین، دیگ بخار، كندانسور، و پمپ تغذیه، به طور مجزا، تجهیزات اصلی و جانبی این نیروگاهها مطرح می شود.
 

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir