توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله ارزیابی تنوع ژنتیکی زیرگونه های گندم نیای وحشیAegilops tauschii ایران با برخی از گندم های دارای ژنوم D با استفاده از نشانگرهای ISSR دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارزیابی تنوع ژنتیکی زیرگونه های گندم نیای وحشیAegilops tauschii ایران با برخی از گندم های دارای ژنوم D با استفاده از نشانگرهای ISSR  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزیابی تنوع ژنتیکی زیرگونه های گندم نیای وحشیAegilops tauschii ایران با برخی از گندم های دارای ژنوم D با استفاده از نشانگرهای ISSR،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارزیابی تنوع ژنتیکی زیرگونه های گندم نیای وحشیAegilops tauschii ایران با برخی از گندم های دارای ژنوم D با استفاده از نشانگرهای ISSR :

تعداد صفحات:8

چکیده:

ذخایر ژنتیکی (ژرمپلاسم) از ارزشمندترین منابع طبیعی و جزو ثروت ملی هر کشور برای متخصصان اصلاح نباتات محسوب می شوند. به منظور ارزیابی تنوع ژنتیکی زیر گونه های گندم وحشی Aegilops tauschii، ایران با سایر گندمهای دارای ژنوم D آزمایشی با استفاده از 10 آغازگر از نشانگر مولکولی ISSR صورت گرفت. با استفاده از این آغازگرها در مجموع 119 الگوی باند نمره دهی شد که در تمام مکانهای ژنی چند شکلی مشاهده شد. آغازگر 3 و 4 بیشترین و آغازگر 2 کمترین تعداد باند را نشان دادند. نتایج حاصل از تجزیه واریانس مولکولی تنوع ژنتیکی بالایی را در درون گونه ها نسبت به بین گونه ها نشان داد. دندرگرام حاصل از تجزیه خوشه های به روش وارد، 4 گونه و حشی را بر اساس ضریب تشابه دایس به 4 گروه کلی تفکیک کرد. به طور کلی با توجه به تنوع فوق العاده گونه های دارای ژنوم D در ایران توجه به ژرمپلاسم آنها در این مناطق ضروری به نظر می رسد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir