توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق در مورد آزمایشات بالینی در زمینه بهبود درد دارای 24 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق در مورد آزمایشات بالینی در زمینه بهبود درد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق در مورد آزمایشات بالینی در زمینه بهبود درد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق در مورد آزمایشات بالینی در زمینه بهبود درد :

آزمایشات بالینی در زمینه بهبود درد

ده چالش
در طی 25 سالی كه از تشكیل انجمن جهانی بررسی و مطالعه درد می‌گذرد، مسأله كنترل درد از نظر اهمیت بطور شگفت‌آوری رشد كرده است. با این وجود در سرتاسر جهان، فشارهای اقتصادی عامل تعیین كننده مهمی در این رابطه هستند كه هر مداخله بالقوه مفیدی بطور دقیق از نظر قابل اطمینان بودن و سوددهی مورد بررسی و آزمایش قرار بگیرد. قبل از این كه به عنوان یك المان مفید و ارزشند در خدمات بهداشتی جامعه وارد شود. این تأكید و اصرار روی پایه‌گذاری طبابت بر بهترین اطلاعات و مدارك موجود یكی از تمایلات جهانی برای حركت به سمت خدمات بهداشتی مستدل است.

از بین تمام روش‌های مختلف بررسی و ارزیابی مداخله‌های ضد درد، مطالعات كنترل شده اتفاقی (RCTs) یكی از روشهای ساده و در عین حال قدرتمند و قوی می‌باشند. یك ارزش مهم این مطالعات در زمینه مسأله كنترل درد، توانایی آنها در كم كردن آثار غیر منتظره فاكتورهای ناشناخته‌ای است كه می‌توانند روی پاسخ‌های بیماران تأثیر بگذارند. بعلاوه بررسی‌های مربوط به مسأله كنترل درد و درمان آن می‌توانند در رابطه با مسائل اختصاصی‌تری مثل توقعات پزشك و یا بیمار، منابع تأمین هزینه و نیز پاسخ به دارونماها كمك زیادی به ما بنمایند. مطالعات كنترله اتفاقی بطور تصادفی بیماران و یا داوطلبان را در گروهی كه در آنها مداخله‌ای صورت می‌گیرد و گروهی دیگر، یا گروه كنترل، قرار می‌دهند. مطالعات كنترله اتفاقی آینده‌نگر و دو سوم كور تكنیك‌های بسیار قدرتمندی برای كاهش دادن ضریب گرایش در مطالعات بالینی خصوصاً در زمینه كنترل درد

می‌باشند كه در آنها تأثیرپذیری و نیز آثار دارونما می‌توانند در یافته‌های نهایی تغییر و یا اختلال ایجاد نمایند.

در طی نیمه دوم قرن بیستم تعداد مطالعات كنترله اتفاقی‌ای كه به روشها و ترفندهای كنترل درد پرداخته‌اند در هر 1 سال دو برابر شده است. در اوت سال 1999 اداره ثبت مطالعات كنترله كاكرن كه بزرگترین مجموعه مطالعات كنترله در دنیا را در اختیاردارد اعلام كرد كه درد و یا درمان‌های مربوطه در بیش از 20 هزار نقل قول یعنی بیش از 9 درصد كل ذكر شده اند. برخورد با وفور و كثرت مطالعات كنترله اتفاقی در زمینه درمان و كنترل درد و نیز رشد فزاینده چنین مطالعاتی، چالش‌های بسیاری را برای محققان، پزشكان، سرمایه‌گذاران، هیأتهای اخلاق پزشكی، مصححان مجلات و نیز جامعه مردم ایجاد كرده است. در این مقاله به بعضی از این چالش‌ها پرداخته شده و راهكارهایی جهت مقابله و برخورد با آنها ارائه خواهند شد. بعضاً این راهكارها از مباحث كلی در مورد آینده مطالعات كنترله اتفاقی كه در محل دیگری منتشر شده‌اند برداشت شده است.
چالش 1: از سعی و تلاش غیر ضروری و تكراری خودداری كنید.

قبل از شروع به انجام یك مطالعه و پژوهش، محققان، بیماران و آژانس‌های سرمایه‌گذاری باید مطمئن باشند كه مسأله و سؤالی كه تحقیق مورد نظر به آن می‌پردازد قبلاً پاسخ داده نشده باشد. با توجه به كثرت بررسی‌ها، دو راهكار می‌توانند جهت برخورد با این مشكل بكار برده شوند:
مطالعات سیستماتیك. در واقع اولین راهكار برای اجتناب از دوباره كاری غیر ضروری انجام یك بررسی موشكافانه تمامی مطالعات در رابطه با موضوع مورد بحث می‌باشد. در مبحث كنترل درد دو منبع بسیار مهم چنین امری را ساده نمایند كه عبارتند از: كتابخانه كاكرن و سایت اینترنتی درد اكسفورد . كتابخانه كاكرن مهم ترین محصول اتحادیه كاكرن می‌باشد كه مؤسسه‌ای سریعاً جهانی شونده است. این مؤسسه برای

آسان‌ترشدن تصمیم‌گیری بر اساس اطلاعات دقیق موجود در رابطه با خدمات بهداشتی و توسط آماده‌سازی، حفظ و بهبود مداخله‌های خدمات بهداشتی فعالیت می‌نماید. از این مؤسسه بعنوان «یك همكاری عظیم كه با پروژه بررسی مخزن ژنتیكی انسان از نظر كاربردهای بالقوه برای طب نوین برابری می‌كند» یاد شده است. این مؤسسه از اشتراك و همكاری تمام افرادی كه علاقه به همكاری و تشریك مساعی با دیگران دارند استقبال می‌كند. مؤسسه كاكرن اخیراً اذعان كرده است كه مسأله درمان و كنترل درد جزو مسایل بسیار بااهمیت می‌باشد. این مؤسسه گروه جهت بررسی در این رابطه تشكیل داده است كه نام آن درد و اقدامات تسكینی، درمانی است. اخیراً كتابخانه كاكرن اقدام به انتشار فصل نامه‌ای بر روی دیسك اطلاعاتی در جهت به روز كردن مداوم اطلاعات و نیز دسترسی رایانه‌ای از طریق اینترنت و از طریق اطلاعاتی پزشكی یا

مدلاین می‌باشد.
كتابخانه كاكرن حاوی سه بانك و پایگاه اطلاعاتی جهت دسترسی به اطلاعات مربوط به مداخلات مربوط به كنترل درد می‌باشد. ثبت مطالعات كنترله كاكرن به واقع پیشرفته ترین و كاملترین منبع در مورد مطالعات كنترله اتفاقی در طب امروز می‌باشد. تا اوت 1999 این مخزن حاوی 220000 سر فصل برای مطالعات كنترله اتفاقی بوده است كه از طریق جستجوی موشكافانه تمام بانكهای اطلاعاتی الفبایی ، بررسی جامع و كامل دستی مجلات و ژورنالها همگی جهت كشف مطالعاتی كه دسترسی به آنها توسط جستجوهای الكترونیك امكان‌پذیر نبوده و در بانكهای اطلاعاتی الفبایی نیز ذكری از آنها بعمل نیامده است اعلام شده‌اند انجام پذیرفته‌اند كه بانك اطلاعاتی كاكرن برای مطالعات منظم منبع سریعاً غنی شونده‌ای از مطالعات منظم است كه مرتباً به روز شده و به بررسی آثار خدمات بهداشتی می‌پردازند. این بانك اطلاعاتی كه توسط اعضای مؤسسه كاكرن تهیه می‌شود، شمل پروتكلهای مربوط به مطالعات در حال انجام نیز می‌باشد. تا اوت 1999، این منبع جای 102 بازنگری كامل و 150 پروتكلی بوده است كه شامل موضوعاتی مثل درد، كنترل درد و كنترل كننده‌های درد پس فصل‌های مشابه شده‌اند.

این چكیده توسط دفتر بررسی چكیده‌ها و توزیع وابسته به مركز خدمات بهداشت ملی در دانشاه لوریك انگلستان جمع‌آوری و ارزش‌یابی شده‌اند. این پایگاه اطلاعاتی همچنین سوابق مختصری از بازنگری‌های مفید در زمینه اطلاعات زمینه‌ای ، چكیده گزارش‌های آژانس‌های تكنولوژی بهداشتی در سراسر جهان و نیز چكیده‌های مطالعات ژورنالهای باشگاه مطبوعاتی ACP و طب مستدل را نگهداری می‌كند. در اوت 1999 این بانك اطلاعاتی حاوی 172 بازنگری بالقوه مربوط بوده است.
سایت اینترنتی درد اكسفورد، دومین منبع جهت دسترسی به مطالعات منظم و مطالعات RCT در زمینه كنترل درد می‌باشد. این سایت دسترسی آسان به بازنگری‌های انجام شده روی مطالعات كنترله اتفاقی در زمینه‌ كنترل درد را كه در ژورنالهای بازنگری‌های همكاران در زمینه كنترل درد. اگر تمامی مطالعات پس از تأیید توسط كمیته‌های اخلاق پزشكی ثبت می‌شدند راه‌اندازی بانكهای اطلاعاتی و یا ثبتی در مورد چنین مطالعاتی به صورت امری بسیار ساده در می‌آمد. چنین امری دسترسی جهانیان به این اطلاعات را از طریق اینترنت امكانپذیر می‌نماید. چنین منابع اطلاعاتی‌ای دوباره كاری در تحقیقات و مطالعات را كاهش داده و ا

ثر كاذب انتشار (نتایج مثبت بطور كاذب زیاد مطرح می‌شوند) را كم می‌نماید. با وجود تمامی فواید براه‌اندازی چنین پایگاهی، اكثر فعالیت‌های انجام شده در این جهت، منجر به شكست شده‌اند. ما باید اندیشه و افكار عمومی در رابطه با احتیاج به چنین بانكهای اطلاعاتی‌ای را ارتقاء بخشیده و گروههای مخالف با ثبت اجباری تمامی مطالعات را به اهمیت این امر واقف سازیم. نماینده‌هایی از رسانه‌های جمعی و گروههای مصرف كننده نیز باید در چنین بحث و مجادله‌هایی شركت داشته باشند.

چالش 3: از تمام منابع و مطالعت موجود جهت راهنمایی برای تصمیم‌گیری بالینی استفاده كنیم.
معمولاً تعداد مطالعات و پژوهش‌هایی كه به بررسی یك مسأله و یا سؤال بالینی پرداخته‌اند اندك نیستند.
بدلیل این كه این مطالعات شامل گروههای مختلف مردم و روش‌های طراحی مختلف بوده و دستكاری‌های لازم را بطور متفاوتی اعمال كرده اند. احتمال بسیار كمی وجود دارد كه همگی با هم توافق داشته باشند. گاهاً مطالعات مختلف در رابطه با یك مسأله خاص جوابهای كاملاً متناقضی ارایه می‌دهند، پس برای پزشكان و نیز بیماران تصمیم‌گیری بر اساس فقط یك پژوهش كاری پر خطر است. برای استفاده حداكثر از دانش موجود، مراجع تصمیم‌گیری باید تا حد ممكن مطالعات مربوطه و یا متناسب و نیز سایر فرم‌های اطلاعات را در نظر بگیرند.

یك بازنگری منظم همه جانبه مفیدترین راه برای دستیابی به اطلاعات تمامی مطالعات انجام شده در رابطه با یك موضوع می‌باشد. پزشكان و یا بیماران می‌توانند برای تصمیم‌گیری در مورد روش‌های درمانی از كتابخانه كاكرن و یا سایت اینترنتی درد اكسفورد استفاده كنند.
چالش 3: بهبود كیفیت مطالعات كنترله اتفاقی در زمینه كنترل درد

در طی 10 سال گذشته تحقیقات مهم بسیاری به بررسی مطالعات كنترله اتفاقی به عنوان یك موضوع و نه بعنوان یك روش تحقیق پرداخته اند. این تحقیقات بطور گسترده‌ای توسط محققان، منتقدین و ادیتورهای مجلات نادیده انگاشه شده اند. آنچه ذكر می‌شود مثالهایی در مورد كوشش‌های مورد لزوم جهت بهبود سودرسانی مطالعات كنترله اتفاقی است.

ما باید ضریب گرایش و احتمال آنرا در چنین مطالعاتی كاهش دهیم. انسانها مستعد به گرایش هستند. تحقیقات تجربی مرتباً نشان می‌دهند كه اكثر این مطالعات در مورد فواید درمان‌های بررسی شده اغراق می‌كنند. خیلی از این مطالعات توسط محققانی طراحی، انجام و گزارشی می‌شوند كه آینده شغلی‌شان در گرو دستكاری‌هایی است كه مورد بررسی قرار می‌دهند، همچنین اكثر بیماران نیز تمایل دارند مداخلات انجام شده مؤثر باشد و نهایتاً هزینه تحقیق معمولاً توسط شركت‌ها و منابعی تأمین می‌شود كه منتظر و چشم براه پیروزی، پیشرفت و نتایج مثبت می‌باشد. این مسأله خصوصاً در مورد مطالعاتی كه توسط شركتهای داروئی تأمین هزینه می‌شود صحت دارد. برای جلوگیری از تأثیر بالقوه روی نتایج اصلی مطالعه معمولاً سعی و كوشش بسیار خارق العاده‌ای احتیاج است.

این كوشش‌ها می‌توانند در قالب جلوگیری از تأمین هزینه مطالعات كنترله اتفاقی بطور مستقیم توسط طراحان اصلی روشی مداخله، و نیز به حداقل رساندن مشاركت افرادی با اختلاف نظرهایی متناقض در زمینه طراحی، اجرا و گزارش مطالعات تحقق یابند. مطالعات بیشتری باید در رابطه با مسائل با كاربرد بالینی انجام شوند.

خیلی از پژوهش‌ها و انتظارات پزشكان، سیاست‌گذاران و بیماران را برآورده نمی‌سازند زیرا به نحوی طراحی شده‌اند كه در واقع احتیاجات و انتظارات دانشگاهیان و مؤسسات تأمین كننده هزینه اولیه را برآورده سازند. بعنوان مثال مطالعات كنترله اتفاقی بسیار معدودی وجود دارند كه بطور همزمان به مقایسه سه به سه روش‌های امروزی كنترل درد، بررسی تأثیر ضد دردها بر كیفیت زندگی و استفاده از منابع موجود پرداخته و یا نتایج خود را به نحوی مطرح كرده‌اند كه قابل استفاده توسط پزشكان و یا بیماران برای تصمیم‌گیری برای درمان می‌باشد. مطمئناً تداوم چنین امری امكان پذیر نبوده و می‌توان كاربردی بودن بالینی مطالعات كنترله

اتفاقی را با مشاركت دادن افرادی از گروههای مصرف كننده و یا ارائه دهندگان خدمات بهداشتی در گروه تحقیق افزایش داد. نشان داده شده كه چنین نوع برخوردی در بهبود ابزارهای مختلف موجود برای اصلاح و ترغیب سیاست‌‌گذاری، و تصمیم‌گیری جمعی و یا مشاركتی و در طراحی و توزیع مطالعات منظم بسیار موفقیت‌آمیز است. همچنین ما در این رابطه احتیاج به استراتژی و سیاستهای مؤثری در جهت ارتقاء نقش برنامه‌ریزان بهداشتی، مسئولان و گردانندگان و سیاست‌گذاران در طراحی، انجام و توزیع مطالعات كنترله اتفاقی داریم.

ما احتیاج به تشریك مساعی بیشتری داریم. گاهاً حجم نمونه بررسی شده در مطالعات كنترله اتفاقی كه به ارزیابی روش‌های كنترل درد می‌پردازند آنقدر كوچك است كه در انتها به جواب‌های ناقصی برای مسائلی پیچیده می‌رسند. افزایش حجم نمونه در مطالعات و پژوهش‌های در زمینه كنترل درد احتیاج به تشریك مساعی و همكاری مؤثر بین گروههای مختلف محققان، كه معمولاً در كشورهای مختلفی زندگی می‌كنند می‌شود. چنین همكاری موفقیت آمیزی به آسانی بدست نیامده و احتیاج به روش‌های نوینی جهت تأمین هزینه تحقیق و نیز تشویق محققان دارد. نكات مهم و مفیدی در این رابطه با بررسی مطالعات عظیم مشابه كه در زمینه قلبی – عروقی و یا تحقیقات انكولوژی انجام شده‌اند بدست می‌آید.

چالش چهارم: بهبود كیفیت مطالعات كنترله اتفاقی كه گزارش می‌شوند.
مطالعات كنترله اتفاقی در تمامی زمینه‌های خدمات بهداشتی بطور غیر كامل و ناقص گزارش می‌شود و مقوله درد نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشد. خیلی از این مسائل و مشكلات به شرطی كه مجلات مربوط به درد، تأمین ‌كنندگان هزینه و محققان از بیانیه CONSORT پشتیبانی و حمایت نمایند قابل حل می‌باشد. این بیانیه، كه نتیجه همكاری بین‌المللی گسترده‌ای می‌باشد، تهیه شده تا نویسندگان، منتقدین و ادیتورها، كیفیت و استاندارد مطالعات كنترله اتفاقی منتشر شده را ارتقاء دهند. بیانیه فوق شامل 21 سر فصل و نكته است كه به زمینه‌های مختلف یك مطالعه نوع كنترله اتفاقی پرداخته و شامل یك دیاگرام جریانی می‌باشد كه می‌توان توسط آن بر پیشرفت شركت ‌كنندگان در یك پژوهش را بررسی كرد. بعلاوه، این بیانیه می‌تواند توسط خوانندگان آن، برای بررسی میزان كفایت مقالات موجود در رابطه با مورد استفاده قرار بگیرد. ادیتورهای مجلات در زمینه درد ممكن است تمایل داشته باشند كه به 70 مجله دیگری كه از استفاده از چكیده‌های منظم و نیز گنجاندن بیانیه CONSORT در آموزش‌های خود به نویسندگان حمایت می‌كنند، ملحق شوند.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir